Belgisch "Outspot" voorbij kaap van de 500.000 leden | RetailDetail

Belgisch "Outspot" voorbij kaap van de 500.000 leden

Belgisch "Outspot" voorbij kaap van de 500.000 leden

Het Belgische online koopjesplatform Outspot.be heeft zopas zijn 500.000ste lid verwelkomd. Daarmee blijft de koopjessite voor vrijetijdsactiviteiten, met hoofdzetel in Nazareth bij Gent, erg snel groeien.

 

Een analyse van dat ruim half miljoen leden leert dat er quasi even veel mannen als vrouwen lid zijn in de leeftijdsgroep 18 tot 65 jaar, maar dat het vooral de dames zijn die het vaakst tot een aankoop overgaan, in een verhouding van 39% mannen tot 61% vrouwen. De 40- tot 44-jarigen zijn het ruimst vertegenwoordigd, met een piek van 16%, gevolgd door de categorieën 30-34, 35-39 en 45-49, elk goed voor nog eens circa 14% van de leden.

 

Outspot.be, een soort van 'lokale Groupon', biedt zijn leden meermaals per week via mail een unieke belevenis aan met een korting tot soms 80%. Vooral restaurantbezoekjes, verwenbeurten in beauty- en wellnesscentra en uitstapjes met de kinderen scoren goed.

Het Belgische online koopjesplatform Outspot.be heeft zopas zijn 500.000ste lid verwelkomd. Daarmee blijft de koopjessite voor vrijetijdsactiviteiten, met hoofdzetel in Nazareth bij Gent, erg snel groeien.

 

Een analyse van dat ruim half miljoen leden leert dat er quasi even veel mannen als vrouwen lid zijn in de leeftijdsgroep 18 tot 65 jaar, maar dat het vooral de dames zijn die het vaakst tot een aankoop overgaan, in een verhouding van 39% mannen tot 61% vrouwen. De 40- tot 44-jarigen zijn het ruimst vertegenwoordigd, met een piek van 16%, gevolgd door de categorieën 30-34, 35-39 en 45-49, elk goed voor nog eens circa 14% van de leden.

 

Outspot.be, een soort van 'lokale Groupon', biedt zijn leden meermaals per week via mail een unieke belevenis aan met een korting tot soms 80%. Vooral restaurantbezoekjes, verwenbeurten in beauty- en wellnesscentra en uitstapjes met de kinderen scoren goed.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


“We zien platformen als de toekomst van retail” (Jan Huysmans, bol.com)

22/02/2018

Steeds meer retailers bieden hun producten aan op online marktplaatsen, naast hun eigen webshop. Zo profiteren ze van e-commerce expertise en een groter bereik. Een succesformule die ook bij bol.com aan hoog tempo groeit.

Colruyt stapt in boodschappendienst van PostNL

20/02/2018

Tweewekelijks brengt de postbode voortaan boodschappen aan huis: in samenwerking met PostNL gaat in Nederland de nieuwe boodschappendienst Stockon van start. De huismerkproducten zijn van Boni (van het Belgische Colruyt).

Chinese e-commerce kent opnieuw sterke groei

09/02/2018

De Chinese online markt is vorig jaar opnieuw sterk gestegen: ten opzichte van 2016 is er sprake van een groei van maar liefst 32%. China blijft zo een uitschieter op vlak van e-commerce.

Europese Unie schaft geoblocking af

07/02/2018

Consumenten mogen niet meer automatisch worden omgeleid of geblokkeerd als ze naar een buitenlandse site surfen. Het Europees Parlement heeft daarover overeenstemming bereikt, het verbod treedt wellicht dit jaar in werking.

JD.com lonkt naar Europa

06/02/2018

Het Chinese JD.com heeft plannen om de komende jaren ook Europa te veroveren en zo een te duchten concurrent te worden voor Amazon. Frankrijk moet de eerste Europese markt worden voor de webshop.

Sofie Geeroms nieuwe algemeen directrice van Becommerce

31/01/2018

Wissel van de macht aan de top van Becommerce, de Belgische beroepsvereniging voor online retailers: Sofie Geeroms volgt Carine Moitier, oprichtster van Bivolino.com, op als algemeen directrice.

Back to top