Belgisch "Outspot" voorbij kaap van de 500.000 leden

Belgisch "Outspot" voorbij kaap van de 500.000 leden

Het Belgische online koopjesplatform Outspot.be heeft zopas zijn 500.000ste lid verwelkomd. Daarmee blijft de koopjessite voor vrijetijdsactiviteiten, met hoofdzetel in Nazareth bij Gent, erg snel groeien.

 

Een analyse van dat ruim half miljoen leden leert dat er quasi even veel mannen als vrouwen lid zijn in de leeftijdsgroep 18 tot 65 jaar, maar dat het vooral de dames zijn die het vaakst tot een aankoop overgaan, in een verhouding van 39% mannen tot 61% vrouwen. De 40- tot 44-jarigen zijn het ruimst vertegenwoordigd, met een piek van 16%, gevolgd door de categorieën 30-34, 35-39 en 45-49, elk goed voor nog eens circa 14% van de leden.

 

Outspot.be, een soort van 'lokale Groupon', biedt zijn leden meermaals per week via mail een unieke belevenis aan met een korting tot soms 80%. Vooral restaurantbezoekjes, verwenbeurten in beauty- en wellnesscentra en uitstapjes met de kinderen scoren goed.

Het Belgische online koopjesplatform Outspot.be heeft zopas zijn 500.000ste lid verwelkomd. Daarmee blijft de koopjessite voor vrijetijdsactiviteiten, met hoofdzetel in Nazareth bij Gent, erg snel groeien.

 

Een analyse van dat ruim half miljoen leden leert dat er quasi even veel mannen als vrouwen lid zijn in de leeftijdsgroep 18 tot 65 jaar, maar dat het vooral de dames zijn die het vaakst tot een aankoop overgaan, in een verhouding van 39% mannen tot 61% vrouwen. De 40- tot 44-jarigen zijn het ruimst vertegenwoordigd, met een piek van 16%, gevolgd door de categorieën 30-34, 35-39 en 45-49, elk goed voor nog eens circa 14% van de leden.

 

Outspot.be, een soort van 'lokale Groupon', biedt zijn leden meermaals per week via mail een unieke belevenis aan met een korting tot soms 80%. Vooral restaurantbezoekjes, verwenbeurten in beauty- en wellnesscentra en uitstapjes met de kinderen scoren goed.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Is gratis thuislevering met uitsterven bedreigd?

15/12/2017

Met het stijgend aantal online bestellingen, groeit ook de druk op de logistieke sector. Gratis thuislevering is niet lang meer vol te houden, meent onderzoeksbureau ECC Köln. In plaats daarvan moeten meer flexibele opties komen. 

 

Amazon brengt zijn huismerken naar Europa

14/12/2017

Nu Amazon Prime in steeds meer Europese landen beschikbaar is, haalt Amazon ook zijn FMCG-huismerken naar boven. De voorbije weken lanceerde het online warenhuis een aantal nieuwe producten onder private label in Europa en meer is op komst. 

Storesquare zet zijn zinnen op Nederland, met steun van ING

14/12/2017

Storesquare, het Belgische e-commerceplatform voor en door lokale handelaars, gaat binnenkort ook in Nederland van start. Het platform verwelkomt daartoe ook een nieuwe aandeelhouder: ING.

Directie Bol.com weer voltallig met Google-marketeer

11/12/2017

Op 1 maart 2018 start Boukje Taphoorn als de nieuwe marketingdirecteur van Bol.com. De vorige CMO, Margaret Versteden, heeft haar functie ingewisseld voor een rol als directeur winkels bij het online warenhuis.

 

Amazon Echo nu ook verkrijgbaar in Benelux

11/12/2017

Amazon heeft bekend gemaakt dat het zijn slimme luidspreker Amazon Echo voortaan gaat leveren aan 28 nieuwe landen, waaronder België en Nederland. Ook de eigen muziekstreamingdienst wordt hier gelanceerd.

Luxeproducenten mogen handelaars verbieden op Amazon te verkopen

07/12/2017

Producenten van luxeproducten mogen handelaars verbieden om hun waren aan te bieden op online marktplaatsen als Amazon. Dat heeft het Europese Hof van Justitie beslist, na een rechtszaak door cosmeticaproducent Coty.

Back to top