Belgisch "Outspot" voorbij kaap van de 500.000 leden | RetailDetail

Belgisch "Outspot" voorbij kaap van de 500.000 leden

Belgisch "Outspot" voorbij kaap van de 500.000 leden

Het Belgische online koopjesplatform Outspot.be heeft zopas zijn 500.000ste lid verwelkomd. Daarmee blijft de koopjessite voor vrijetijdsactiviteiten, met hoofdzetel in Nazareth bij Gent, erg snel groeien.

 

Een analyse van dat ruim half miljoen leden leert dat er quasi even veel mannen als vrouwen lid zijn in de leeftijdsgroep 18 tot 65 jaar, maar dat het vooral de dames zijn die het vaakst tot een aankoop overgaan, in een verhouding van 39% mannen tot 61% vrouwen. De 40- tot 44-jarigen zijn het ruimst vertegenwoordigd, met een piek van 16%, gevolgd door de categorieën 30-34, 35-39 en 45-49, elk goed voor nog eens circa 14% van de leden.

 

Outspot.be, een soort van 'lokale Groupon', biedt zijn leden meermaals per week via mail een unieke belevenis aan met een korting tot soms 80%. Vooral restaurantbezoekjes, verwenbeurten in beauty- en wellnesscentra en uitstapjes met de kinderen scoren goed.

Het Belgische online koopjesplatform Outspot.be heeft zopas zijn 500.000ste lid verwelkomd. Daarmee blijft de koopjessite voor vrijetijdsactiviteiten, met hoofdzetel in Nazareth bij Gent, erg snel groeien.

 

Een analyse van dat ruim half miljoen leden leert dat er quasi even veel mannen als vrouwen lid zijn in de leeftijdsgroep 18 tot 65 jaar, maar dat het vooral de dames zijn die het vaakst tot een aankoop overgaan, in een verhouding van 39% mannen tot 61% vrouwen. De 40- tot 44-jarigen zijn het ruimst vertegenwoordigd, met een piek van 16%, gevolgd door de categorieën 30-34, 35-39 en 45-49, elk goed voor nog eens circa 14% van de leden.

 

Outspot.be, een soort van 'lokale Groupon', biedt zijn leden meermaals per week via mail een unieke belevenis aan met een korting tot soms 80%. Vooral restaurantbezoekjes, verwenbeurten in beauty- en wellnesscentra en uitstapjes met de kinderen scoren goed.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Ook Microsoft gaat voor kassaloze winkels

14/06/2018

Microsoft werkt aan eigen technologie die kassa’s en wachtrijen in winkels overbodig maakt. Het wil zo een bondgenoot voor de retailsector worden, vooral in de strijd tegen Amazon Go.

Tweedehandskledingplatform The Next Closet haalt 1 miljoen euro op

24/05/2018

The Next Closet, het Nederlandse webplatform voor tweedehandse designerkleding, heeft zopas ruim 1 miljoen euro ‘groeigeld’ opgehaald. Vers kapitaal dat onder meer de vandaag gelanceerde Belgische website moet financieren.

Amazon verbant klanten die teveel retourneren

24/05/2018

Amazon stelt paal en perk aan klanten die teveel retourneren of zich ‘misdragen’ volgens de retailer: wie te ver gaat, wordt verbannen. Tientallen klanten klagen op sociale media dat hun account eenzijdig is stopgezet.

LVMH pompt tientallen miljoenen in modezoekplatform Lyst

24/05/2018

LVMH, de Franse luxegroep onder leiding van Bernard Arnault, pompt nog eens tientallen miljoenen dollar in Lyst. Met het verse geld wil het zoekplatform voor luxemode zijn wereldwijde expansie versnellen.

Webwinkels klagen over Bpost

11/05/2018

De combinatie van een korte werkweek en een toevloed aan online bestellingen leidde ertoe dat Bpost duizenden pakjes te laat leverde bij de klanten. Enkele webshops, waaronder Smartphoto, eisen een schadevergoeding.

Unizo haalt uit naar Bol.com

11/05/2018

Zelfstandigenorganisatie Unizo beschuldigt Bol.com van oneerlijke praktijken: de webwinkel zou succesvolle producten van zijn marktplaats verwijderen om ze vervolgens zelf te verkopen. Maar Bol.com ontkent dat.