Beslist.nl start met uitrol nieuw bedrijfsmodel

Beslist.nl start met uitrol nieuw bedrijfsmodel

Beslist.nl heeft zijn eerste stappen gezet richting nieuw bedrijfsmodel. Daarin gaat de vergelijkingssite verder als een online marktplaats, in plaats van een pure prijsvergelijker.

Commissie op verkoop, niet op click

Het oude model was onder druk komen te staan van onder andere Google Shopping, waarbij in de zoekresultaten al onmiddellijk verschillende prijzen zichtbaar zijn. Daarbij leefde Beslist.nl, dat ook over een Belgische variant beschikt, van het aanleveren van klanten die via de vergelijkingssite doorklikten naar de webshops. 

 

Daarom zullen klanten binnenkort op de website van Beslist.nl zelf hun bestelling al kunnen plaatsen en betalen, waarbij de afhandeling wel nog steeds wordt gedaan door de handelaars zelf. Voor elke bestelling die wordt gedaan moet de verkoper een commissie betalen, en Beslist.nl mag de klantgegevens ook gebruiken voor online marketing. Producten zullen per aanbieder ook een eigen pagina krijgen en niet langer een lijst tonen met alle mogelijke prijzen.

 

Onderscheiden op basis van content

“Hierdoor kunnen nu ook webshops met vergelijkbare producten, zoals elektronica en computers, zich bij ons onderscheiden op basis van content. Deze uniformiteit versterkt de totale winkelbeleving en verbetert het overzicht voor de consument”, aldus een woordvoerster van Beslist.nl aan Emerce.

 

Webshops zullen in de toekomst dan ook moeten voldoen aan een aantal criteria voor ze hun producten op de website mogen plaatsen. Daarbij verdwijnen vanaf 1 oktober ook de Startersaccounts, waarmee kleinere webwinkels zich gratis kunnen aansluiten op Beslist.nl.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Coolblue lanceert Blue Friday, als antwoord op Black Friday

17/11/2017

Volgende week vrijdag is het weer Black Friday en dan wordt er flink met kortingen gestrooid bij heel wat retailers. Coolblue wil die drukte echter voorblijven en lanceert vandaag Blue Friday.

Last mile e-commerce kost samenleving handenvol geld

07/11/2017

Uit een doctoraatsonderzoek van economisch geograaf Joris Beckers van de Universiteit Antwerpen blijkt dat de ‘last mile’ binnen e-commerce onze samenleving heel wat geld kost, onder andere door hun bijdrage aan de files.

Rakuten slaat brug naar Japanse onlineconsument

30/10/2017

In de schaduw van Alibaba en Amazon ontwikkelt het Japanse Rakuten Ichiba zich voorspoedig. Verschillende westerse ketens gebruiken het platform om hun spullen richting de Japanse onlineshopper te krijgen.

Whole Foods zorgt mee voor forse omzetstijging bij Amazon

27/10/2017

Het Amerikaanse Amazon heeft in het derde kwartaal opnieuw een forse omzetstijging gekend. Dat was voor een stuk te danken aan Whole Foods, aangezien de omzet van die keten voor het eerst werd meegerekend.

Coolblue lanceert Belgische app

25/10/2017

Coolblue heeft vandaag een app gelanceerd voor de Belgische markt, en dat meteen in het Nederlands én het Frans. Volgens de Nederlandse webshop is de app de snelste manier om bij hen te winkelen. Voorlopig is de app wel enkel beschikbaar voor iOS.

Meer dan helft Amerikaanse huishoudens in de ban van Amazon

21/10/2017

Liefst 90 miljoen Amerikanen zijn lid van Amazon Prime, het getrouwheidsprogramma van Amazon, op een totaal van 126 miljoen geschatte huishoudens in de VS. Amazon heeft zijn thuismarkt dus stevig in de greep. Wat kunnen we daar in Europa van leren?

Back to top