Beslist.nl start met uitrol nieuw bedrijfsmodel | RetailDetail

Beslist.nl start met uitrol nieuw bedrijfsmodel

Beslist.nl start met uitrol nieuw bedrijfsmodel

Beslist.nl heeft zijn eerste stappen gezet richting nieuw bedrijfsmodel. Daarin gaat de vergelijkingssite verder als een online marktplaats, in plaats van een pure prijsvergelijker.

Commissie op verkoop, niet op click

Het oude model was onder druk komen te staan van onder andere Google Shopping, waarbij in de zoekresultaten al onmiddellijk verschillende prijzen zichtbaar zijn. Daarbij leefde Beslist.nl, dat ook over een Belgische variant beschikt, van het aanleveren van klanten die via de vergelijkingssite doorklikten naar de webshops. 

 

Daarom zullen klanten binnenkort op de website van Beslist.nl zelf hun bestelling al kunnen plaatsen en betalen, waarbij de afhandeling wel nog steeds wordt gedaan door de handelaars zelf. Voor elke bestelling die wordt gedaan moet de verkoper een commissie betalen, en Beslist.nl mag de klantgegevens ook gebruiken voor online marketing. Producten zullen per aanbieder ook een eigen pagina krijgen en niet langer een lijst tonen met alle mogelijke prijzen.

 

Onderscheiden op basis van content

“Hierdoor kunnen nu ook webshops met vergelijkbare producten, zoals elektronica en computers, zich bij ons onderscheiden op basis van content. Deze uniformiteit versterkt de totale winkelbeleving en verbetert het overzicht voor de consument”, aldus een woordvoerster van Beslist.nl aan Emerce.

 

Webshops zullen in de toekomst dan ook moeten voldoen aan een aantal criteria voor ze hun producten op de website mogen plaatsen. Daarbij verdwijnen vanaf 1 oktober ook de Startersaccounts, waarmee kleinere webwinkels zich gratis kunnen aansluiten op Beslist.nl.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Tweedehandskledingplatform The Next Closet haalt 1 miljoen euro op

24/05/2018

The Next Closet, het Nederlandse webplatform voor tweedehandse designerkleding, heeft zopas ruim 1 miljoen euro ‘groeigeld’ opgehaald. Vers kapitaal dat onder meer de vandaag gelanceerde Belgische website moet financieren.

Amazon verbant klanten die teveel retourneren

24/05/2018

Amazon stelt paal en perk aan klanten die teveel retourneren of zich ‘misdragen’ volgens de retailer: wie te ver gaat, wordt verbannen. Tientallen klanten klagen op sociale media dat hun account eenzijdig is stopgezet.

LVMH pompt tientallen miljoenen in modezoekplatform Lyst

24/05/2018

LVMH, de Franse luxegroep onder leiding van Bernard Arnault, pompt nog eens tientallen miljoenen dollar in Lyst. Met het verse geld wil het zoekplatform voor luxemode zijn wereldwijde expansie versnellen.

Webwinkels klagen over Bpost

11/05/2018

De combinatie van een korte werkweek en een toevloed aan online bestellingen leidde ertoe dat Bpost duizenden pakjes te laat leverde bij de klanten. Enkele webshops, waaronder Smartphoto, eisen een schadevergoeding.

Unizo haalt uit naar Bol.com

11/05/2018

Zelfstandigenorganisatie Unizo beschuldigt Bol.com van oneerlijke praktijken: de webwinkel zou succesvolle producten van zijn marktplaats verwijderen om ze vervolgens zelf te verkopen. Maar Bol.com ontkent dat.

Amazon levert pakjes nu ook in de autokoffer

25/04/2018

Amazon levert voortaan ook in de autokoffer. De retail- en technologiereus maakt het Prime-leden mogelijk om pakjes zonder extra kosten in hun geparkeerde wagen te laten leveren, voorlopig wel enkel in de Verenigde Staten.