Beslist.nl start met uitrol nieuw bedrijfsmodel

Beslist.nl start met uitrol nieuw bedrijfsmodel

Beslist.nl heeft zijn eerste stappen gezet richting nieuw bedrijfsmodel. Daarin gaat de vergelijkingssite verder als een online marktplaats, in plaats van een pure prijsvergelijker.

Commissie op verkoop, niet op click

Het oude model was onder druk komen te staan van onder andere Google Shopping, waarbij in de zoekresultaten al onmiddellijk verschillende prijzen zichtbaar zijn. Daarbij leefde Beslist.nl, dat ook over een Belgische variant beschikt, van het aanleveren van klanten die via de vergelijkingssite doorklikten naar de webshops. 

 

Daarom zullen klanten binnenkort op de website van Beslist.nl zelf hun bestelling al kunnen plaatsen en betalen, waarbij de afhandeling wel nog steeds wordt gedaan door de handelaars zelf. Voor elke bestelling die wordt gedaan moet de verkoper een commissie betalen, en Beslist.nl mag de klantgegevens ook gebruiken voor online marketing. Producten zullen per aanbieder ook een eigen pagina krijgen en niet langer een lijst tonen met alle mogelijke prijzen.

 

Onderscheiden op basis van content

“Hierdoor kunnen nu ook webshops met vergelijkbare producten, zoals elektronica en computers, zich bij ons onderscheiden op basis van content. Deze uniformiteit versterkt de totale winkelbeleving en verbetert het overzicht voor de consument”, aldus een woordvoerster van Beslist.nl aan Emerce.

 

Webshops zullen in de toekomst dan ook moeten voldoen aan een aantal criteria voor ze hun producten op de website mogen plaatsen. Daarbij verdwijnen vanaf 1 oktober ook de Startersaccounts, waarmee kleinere webwinkels zich gratis kunnen aansluiten op Beslist.nl.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Aldi gaat in de Verenigde Staten aan huis leveren

16/08/2017

De Duitse discounter Aldi gaat vanaf deze maand met de hulp van de Amerikaanse startup Instacart online bestellingen binnen het uur aan huis leveren in de Verenigde Staten. De reactie van Amazon? "Bij ons kan je vanaf nu binnen de twee minuten bestellingen komen ophalen."

Mobiele opmars stuwt Yoox-Net-a-Porter

03/08/2017

Online retailer Yoox-Net-a-Porter wist in het voorbije halfjaar de verwachtingen van analisten te overtreffen dankzij de opmars van de mobiele verkoop, die voor het eerst goed was voor meer dan de helft van de omzet.

Amazon Shopping app nu ook in het Nederlands

02/08/2017

Amazon heeft het Nederlands toegevoegd als taal voor de Duitse mobiele app. Dat wil zeggen dat Nederlandstalige consumenten nu eenvoudiger hun weg moeten kunnen vinden via de app. Momenteel is wel nog niet alles vertaald.

Bol.com breidt Belgische verzendopties uit

02/08/2017

De Nederlandse webshop bol.com breidt in België zijn leveringsopties uit met de toevoeging van avondbezorging en het bezorgabonnement ‘Select’. 

Lidl bouwt nieuw distributiecentrum in Venlo

01/08/2017

Lidl gaat in Venlo een nieuw distributiecentrum openen, dat dienst moet doen om klanten van de webshop te bedienen. Het zou daarbij gaan over een internationaal project, dat dus niet uitgaat van Lidl Nederland.

Amazon zet eigen afhaalkluisjes bij consumenten thuis

31/07/2017

Amazon heeft The Hub voorgesteld, een eigen systeem van afhaalkluisjes die overal kunnen worden geplaatst. De kluisjes zijn er in verschillende maten en kunnen zowel in gebouwen als buiten gezet worden.

Back to top