Beslist.nl start met uitrol nieuw bedrijfsmodel

Beslist.nl start met uitrol nieuw bedrijfsmodel

Beslist.nl heeft zijn eerste stappen gezet richting nieuw bedrijfsmodel. Daarin gaat de vergelijkingssite verder als een online marktplaats, in plaats van een pure prijsvergelijker.

Commissie op verkoop, niet op click

Het oude model was onder druk komen te staan van onder andere Google Shopping, waarbij in de zoekresultaten al onmiddellijk verschillende prijzen zichtbaar zijn. Daarbij leefde Beslist.nl, dat ook over een Belgische variant beschikt, van het aanleveren van klanten die via de vergelijkingssite doorklikten naar de webshops. 

 

Daarom zullen klanten binnenkort op de website van Beslist.nl zelf hun bestelling al kunnen plaatsen en betalen, waarbij de afhandeling wel nog steeds wordt gedaan door de handelaars zelf. Voor elke bestelling die wordt gedaan moet de verkoper een commissie betalen, en Beslist.nl mag de klantgegevens ook gebruiken voor online marketing. Producten zullen per aanbieder ook een eigen pagina krijgen en niet langer een lijst tonen met alle mogelijke prijzen.

 

Onderscheiden op basis van content

“Hierdoor kunnen nu ook webshops met vergelijkbare producten, zoals elektronica en computers, zich bij ons onderscheiden op basis van content. Deze uniformiteit versterkt de totale winkelbeleving en verbetert het overzicht voor de consument”, aldus een woordvoerster van Beslist.nl aan Emerce.

 

Webshops zullen in de toekomst dan ook moeten voldoen aan een aantal criteria voor ze hun producten op de website mogen plaatsen. Daarbij verdwijnen vanaf 1 oktober ook de Startersaccounts, waarmee kleinere webwinkels zich gratis kunnen aansluiten op Beslist.nl.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Carrefour gaat in zee met Showroomprivé

12/01/2018

Carrefour neemt een minderheidsbelang van 17% in flashsale-aanbieder Showroomprivé. De Franse supermarktgroep wil zo zijn digitale bereik en non-foodaandeel vergroten. Ex-aandeelhouder Conforama scheurt er wel flink de broek aan.

Bpost koopt Nederlandse verslogistieker Leen Menken

11/01/2018

Belgisch postbedrijf Bpost verstevigt zijn greep op de Nederlandse markt met de overname van Leen Menken, een logistiekverlener gespecialiseerd in vers en voeding. Onder meer HelloFresh en Bloomon doen beroep op het logistiekbedrijf.

Online meubelwinkel Flinders groeit naar 15 miljoen euro

04/01/2018

De omzet van online meubelverkoper Flinders, die ook een winkel heeft in Zaandam, heeft het voorbije boekjaar de grens van 15 miljoen euro doorbroken. Dat is een groei van 39 procent ten opzichte van een jaar eerder.

Amazon neemt startup Blink over

26/12/2017

Amazon heeft de Amerikaanse startup Blink overgenomen. Die begon in 2014 als een bedrijf dat via wifi verbonden bewakingscamera’s maakt, maar het lanceerde vorige week ook een deurbel met ingebouwde camera.

Belgische app wil duty-free winkelen eenvoudiger maken

26/12/2017

De Brusselse startup ZappTax wil met de hulp van een nieuwe app duty-free winkelen eenvoudiger maken voor niet-Europese consumenten, zodat die sneller de btw kunnen terugbetaald krijgen aan het einde van hun reis.

Kerstboodschap Belgische retailers: "Koop Belgisch"

19/12/2017

Koop Belgisch, roepen enkele Belgische retailkleppers in hun ‘kerstboodschap’. Zo zorg je voor je eigen land en buurt, klinkt het. Al nuanceren anderen, zoals Media Markt-CEO Sven Degezelle, dat meteen. 

Back to top