Bestellingen Just Eat groeien met 50 procent | RetailDetail

Bestellingen Just Eat groeien met 50 procent

Bestellingen Just Eat groeien met 50 procent

Het aantal bestellingen bij maaltijdbezorger Just Eat is op vergelijkbare basis met 50 procent gestegen in 2014. Het totaal aantal bestellingen groeide met 52 procent. Volledige resultaten worden in maart vrijgegeven.

Bijna 7 miljoen gebruikers

Het Britse bedrijf, dat in 2001 werd opgericht, zegt dat het de groei te danken heeft aan investeringen in marketing, technologie en nieuwe producten. Ook merkt het op dat steeds meer consumenten zonder problemen online of via mobiele apparaten eten bestellen.


"We beginnen aan 2015 met veel vertrouwen en we zullen blijven investeren om consumenten meer redenen te geven om hun afhaalmaltijden via de online en mobiele platformen van Just Eat te bestellen", zegt CEO van Just Eat, David Buttress.


Analisten verwachten dat Just Eat in 2014 een omzetgroei van 53,8 procent naar 148,9 miljoen pond (192,4 miljoen euro) zal kennen. Die cijfers worden bekend gemaakt op 17 maart 2015.


Just Eat heeft momenteel bijna 7 miljoen gebruikers die de dienst gratis mogen gebruiken. Het bedrijf vraagt aan restaurants wel een bedrag om aanwezig te zijn op de website en het vraagt ook ongeveer 10 procent commissie op geplaatste bestellingen.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Chinese e-commerce kent opnieuw sterke groei

09/02/2018

De Chinese online markt is vorig jaar opnieuw sterk gestegen: ten opzichte van 2016 is er sprake van een groei van maar liefst 32%. China blijft zo een uitschieter op vlak van e-commerce.

Europese Unie schaft geoblocking af

07/02/2018

Consumenten mogen niet meer automatisch worden omgeleid of geblokkeerd als ze naar een buitenlandse site surfen. Het Europees Parlement heeft daarover overeenstemming bereikt, het verbod treedt wellicht dit jaar in werking.

JD.com lonkt naar Europa

06/02/2018

Het Chinese JD.com heeft plannen om de komende jaren ook Europa te veroveren en zo een te duchten concurrent te worden voor Amazon. Frankrijk moet de eerste Europese markt worden voor de webshop.

Sofie Geeroms nieuwe algemeen directrice van Becommerce

31/01/2018

Wissel van de macht aan de top van Becommerce, de Belgische beroepsvereniging voor online retailers: Sofie Geeroms volgt Carine Moitier, oprichtster van Bivolino.com, op als algemeen directrice.

Rocket Internet wil met Home24 naar de beurs

19/01/2018

Rocket Internet wil komende zomer zijn meubelwebwinkel Home24 naar de beurs brengen. De komende maanden zal er dan ook hard gewerkt worden aan het opkuisen van de cijfers van de webshop.

Carrefour gaat in zee met Showroomprivé

12/01/2018

Carrefour neemt een minderheidsbelang van 17% in flashsale-aanbieder Showroomprivé. De Franse supermarktgroep wil zo zijn digitale bereik en non-foodaandeel vergroten. Ex-aandeelhouder Conforama scheurt er wel flink de broek aan.

Back to top