Bestellingen Just Eat groeien met 50 procent | RetailDetail

Bestellingen Just Eat groeien met 50 procent

Bestellingen Just Eat groeien met 50 procent

Het aantal bestellingen bij maaltijdbezorger Just Eat is op vergelijkbare basis met 50 procent gestegen in 2014. Het totaal aantal bestellingen groeide met 52 procent. Volledige resultaten worden in maart vrijgegeven.

Bijna 7 miljoen gebruikers

Het Britse bedrijf, dat in 2001 werd opgericht, zegt dat het de groei te danken heeft aan investeringen in marketing, technologie en nieuwe producten. Ook merkt het op dat steeds meer consumenten zonder problemen online of via mobiele apparaten eten bestellen.


"We beginnen aan 2015 met veel vertrouwen en we zullen blijven investeren om consumenten meer redenen te geven om hun afhaalmaltijden via de online en mobiele platformen van Just Eat te bestellen", zegt CEO van Just Eat, David Buttress.


Analisten verwachten dat Just Eat in 2014 een omzetgroei van 53,8 procent naar 148,9 miljoen pond (192,4 miljoen euro) zal kennen. Die cijfers worden bekend gemaakt op 17 maart 2015.


Just Eat heeft momenteel bijna 7 miljoen gebruikers die de dienst gratis mogen gebruiken. Het bedrijf vraagt aan restaurants wel een bedrag om aanwezig te zijn op de website en het vraagt ook ongeveer 10 procent commissie op geplaatste bestellingen.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Ook Microsoft gaat voor kassaloze winkels

14/06/2018

Microsoft werkt aan eigen technologie die kassa’s en wachtrijen in winkels overbodig maakt. Het wil zo een bondgenoot voor de retailsector worden, vooral in de strijd tegen Amazon Go.

Tweedehandskledingplatform The Next Closet haalt 1 miljoen euro op

24/05/2018

The Next Closet, het Nederlandse webplatform voor tweedehandse designerkleding, heeft zopas ruim 1 miljoen euro ‘groeigeld’ opgehaald. Vers kapitaal dat onder meer de vandaag gelanceerde Belgische website moet financieren.

Amazon verbant klanten die teveel retourneren

24/05/2018

Amazon stelt paal en perk aan klanten die teveel retourneren of zich ‘misdragen’ volgens de retailer: wie te ver gaat, wordt verbannen. Tientallen klanten klagen op sociale media dat hun account eenzijdig is stopgezet.

LVMH pompt tientallen miljoenen in modezoekplatform Lyst

24/05/2018

LVMH, de Franse luxegroep onder leiding van Bernard Arnault, pompt nog eens tientallen miljoenen dollar in Lyst. Met het verse geld wil het zoekplatform voor luxemode zijn wereldwijde expansie versnellen.

Webwinkels klagen over Bpost

11/05/2018

De combinatie van een korte werkweek en een toevloed aan online bestellingen leidde ertoe dat Bpost duizenden pakjes te laat leverde bij de klanten. Enkele webshops, waaronder Smartphoto, eisen een schadevergoeding.

Unizo haalt uit naar Bol.com

11/05/2018

Zelfstandigenorganisatie Unizo beschuldigt Bol.com van oneerlijke praktijken: de webwinkel zou succesvolle producten van zijn marktplaats verwijderen om ze vervolgens zelf te verkopen. Maar Bol.com ontkent dat.