Bestellingen Just Eat groeien met 50 procent

Bestellingen Just Eat groeien met 50 procent

Het aantal bestellingen bij maaltijdbezorger Just Eat is op vergelijkbare basis met 50 procent gestegen in 2014. Het totaal aantal bestellingen groeide met 52 procent. Volledige resultaten worden in maart vrijgegeven.

Bijna 7 miljoen gebruikers

Het Britse bedrijf, dat in 2001 werd opgericht, zegt dat het de groei te danken heeft aan investeringen in marketing, technologie en nieuwe producten. Ook merkt het op dat steeds meer consumenten zonder problemen online of via mobiele apparaten eten bestellen.


"We beginnen aan 2015 met veel vertrouwen en we zullen blijven investeren om consumenten meer redenen te geven om hun afhaalmaltijden via de online en mobiele platformen van Just Eat te bestellen", zegt CEO van Just Eat, David Buttress.


Analisten verwachten dat Just Eat in 2014 een omzetgroei van 53,8 procent naar 148,9 miljoen pond (192,4 miljoen euro) zal kennen. Die cijfers worden bekend gemaakt op 17 maart 2015.


Just Eat heeft momenteel bijna 7 miljoen gebruikers die de dienst gratis mogen gebruiken. Het bedrijf vraagt aan restaurants wel een bedrag om aanwezig te zijn op de website en het vraagt ook ongeveer 10 procent commissie op geplaatste bestellingen.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Mobiele opmars stuwt Yoox-Net-a-Porter

03/08/2017

Online retailer Yoox-Net-a-Porter wist in het voorbije halfjaar de verwachtingen van analisten te overtreffen dankzij de opmars van de mobiele verkoop, die voor het eerst goed was voor meer dan de helft van de omzet.

Amazon Shopping app nu ook in het Nederlands

02/08/2017

Amazon heeft het Nederlands toegevoegd als taal voor de Duitse mobiele app. Dat wil zeggen dat Nederlandstalige consumenten nu eenvoudiger hun weg moeten kunnen vinden via de app. Momenteel is wel nog niet alles vertaald.

Bol.com breidt Belgische verzendopties uit

02/08/2017

De Nederlandse webshop bol.com breidt in België zijn leveringsopties uit met de toevoeging van avondbezorging en het bezorgabonnement ‘Select’. 

Lidl bouwt nieuw distributiecentrum in Venlo

01/08/2017

Lidl gaat in Venlo een nieuw distributiecentrum openen, dat dienst moet doen om klanten van de webshop te bedienen. Het zou daarbij gaan over een internationaal project, dat dus niet uitgaat van Lidl Nederland.

Amazon zet eigen afhaalkluisjes bij consumenten thuis

31/07/2017

Amazon heeft The Hub voorgesteld, een eigen systeem van afhaalkluisjes die overal kunnen worden geplaatst. De kluisjes zijn er in verschillende maten en kunnen zowel in gebouwen als buiten gezet worden.

Winst Amazon krijgt flinke klap

28/07/2017

De winst van het Amerikaanse Amazon is in het tweede kwartaal fors teruggevallen. Hij was bovendien zelfs nog een stuk lager dan wat analisten verwacht hadden. De omzet steeg wel opnieuw met een kwart.

Back to top