Bestellingen Just Eat groeien met 50 procent

Bestellingen Just Eat groeien met 50 procent

Het aantal bestellingen bij maaltijdbezorger Just Eat is op vergelijkbare basis met 50 procent gestegen in 2014. Het totaal aantal bestellingen groeide met 52 procent. Volledige resultaten worden in maart vrijgegeven.

Bijna 7 miljoen gebruikers

Het Britse bedrijf, dat in 2001 werd opgericht, zegt dat het de groei te danken heeft aan investeringen in marketing, technologie en nieuwe producten. Ook merkt het op dat steeds meer consumenten zonder problemen online of via mobiele apparaten eten bestellen.


"We beginnen aan 2015 met veel vertrouwen en we zullen blijven investeren om consumenten meer redenen te geven om hun afhaalmaltijden via de online en mobiele platformen van Just Eat te bestellen", zegt CEO van Just Eat, David Buttress.


Analisten verwachten dat Just Eat in 2014 een omzetgroei van 53,8 procent naar 148,9 miljoen pond (192,4 miljoen euro) zal kennen. Die cijfers worden bekend gemaakt op 17 maart 2015.


Just Eat heeft momenteel bijna 7 miljoen gebruikers die de dienst gratis mogen gebruiken. Het bedrijf vraagt aan restaurants wel een bedrag om aanwezig te zijn op de website en het vraagt ook ongeveer 10 procent commissie op geplaatste bestellingen.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Is gratis thuislevering met uitsterven bedreigd?

15/12/2017

Met het stijgend aantal online bestellingen, groeit ook de druk op de logistieke sector. Gratis thuislevering is niet lang meer vol te houden, meent onderzoeksbureau ECC Köln. In plaats daarvan moeten meer flexibele opties komen. 

 

Amazon brengt zijn huismerken naar Europa

14/12/2017

Nu Amazon Prime in steeds meer Europese landen beschikbaar is, haalt Amazon ook zijn FMCG-huismerken naar boven. De voorbije weken lanceerde het online warenhuis een aantal nieuwe producten onder private label in Europa en meer is op komst. 

Storesquare zet zijn zinnen op Nederland, met steun van ING

14/12/2017

Storesquare, het Belgische e-commerceplatform voor en door lokale handelaars, gaat binnenkort ook in Nederland van start. Het platform verwelkomt daartoe ook een nieuwe aandeelhouder: ING.

Directie Bol.com weer voltallig met Google-marketeer

11/12/2017

Op 1 maart 2018 start Boukje Taphoorn als de nieuwe marketingdirecteur van Bol.com. De vorige CMO, Margaret Versteden, heeft haar functie ingewisseld voor een rol als directeur winkels bij het online warenhuis.

 

Amazon Echo nu ook verkrijgbaar in Benelux

11/12/2017

Amazon heeft bekend gemaakt dat het zijn slimme luidspreker Amazon Echo voortaan gaat leveren aan 28 nieuwe landen, waaronder België en Nederland. Ook de eigen muziekstreamingdienst wordt hier gelanceerd.

Luxeproducenten mogen handelaars verbieden op Amazon te verkopen

07/12/2017

Producenten van luxeproducten mogen handelaars verbieden om hun waren aan te bieden op online marktplaatsen als Amazon. Dat heeft het Europese Hof van Justitie beslist, na een rechtszaak door cosmeticaproducent Coty.

Back to top