Betaalplatform Sixdots van start

Betaalplatform Sixdots van start

Vandaag is het nieuwe mobiele betaalplatform Sixdots van start gegaan, een initiatief van de drie grote telecomoperatoren en de grote banken. Betalingen gebeuren door de app via een QR-code.

Open standaard

Het doel van Sixdots is om een open standaard te creëren die gebruikt kan worden door klanten van elke bank. Klanten van BNP Paribas, Fortis, ING, KBC, Belfius, bpost bank, Record Bank en Hello Bank kunnen hun rekening verbinden aan de app, waarna ze voor betalingen geen kaartlezer meer nodig hebben.

 

Ze moeten enkel een QR-code scannen en een zescijferige pincode invullen om de betalingen te bevestigen. De code kan gegenereerd worden wanneer klanten online kiezen om met Bancontact te betalen of gewoon om een betalingen tussen twee personen snel te regelen. Ook meer en meer fysieke winkels beginnen de QR-code op hun kassaticket te printen.

 

Sixdots wil in de toekomst nog meer functionaliteiten toevoegen, zoals de mogelijkheid om meerdere kaarten te koppelen, tickets te bewaren of om kortingsbonnen te gebruiken.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Coolblue lanceert Blue Friday, als antwoord op Black Friday

17/11/2017

Volgende week vrijdag is het weer Black Friday en dan wordt er flink met kortingen gestrooid bij heel wat retailers. Coolblue wil die drukte echter voorblijven en lanceert vandaag Blue Friday.

Last mile e-commerce kost samenleving handenvol geld

07/11/2017

Uit een doctoraatsonderzoek van economisch geograaf Joris Beckers van de Universiteit Antwerpen blijkt dat de ‘last mile’ binnen e-commerce onze samenleving heel wat geld kost, onder andere door hun bijdrage aan de files.

Rakuten slaat brug naar Japanse onlineconsument

30/10/2017

In de schaduw van Alibaba en Amazon ontwikkelt het Japanse Rakuten Ichiba zich voorspoedig. Verschillende westerse ketens gebruiken het platform om hun spullen richting de Japanse onlineshopper te krijgen.

Whole Foods zorgt mee voor forse omzetstijging bij Amazon

27/10/2017

Het Amerikaanse Amazon heeft in het derde kwartaal opnieuw een forse omzetstijging gekend. Dat was voor een stuk te danken aan Whole Foods, aangezien de omzet van die keten voor het eerst werd meegerekend.

Coolblue lanceert Belgische app

25/10/2017

Coolblue heeft vandaag een app gelanceerd voor de Belgische markt, en dat meteen in het Nederlands én het Frans. Volgens de Nederlandse webshop is de app de snelste manier om bij hen te winkelen. Voorlopig is de app wel enkel beschikbaar voor iOS.

Meer dan helft Amerikaanse huishoudens in de ban van Amazon

21/10/2017

Liefst 90 miljoen Amerikanen zijn lid van Amazon Prime, het getrouwheidsprogramma van Amazon, op een totaal van 126 miljoen geschatte huishoudens in de VS. Amazon heeft zijn thuismarkt dus stevig in de greep. Wat kunnen we daar in Europa van leren?

Back to top