Betalen bij McDonald's met app van bpost bank | RetailDetail

Betalen bij McDonald's met app van bpost bank

Betalen bij McDonald's met app van bpost bank

Vanaf de lente van volgend jaar kunnen rekeninghouders van bpost-bank bij McDonald's betalen met hun smartphone. De vierde bank van het land werkt daarvoor samen met Seamless, dat de SEQR-app ontwikkelde.

App via QR of NFC

Het Zweedse Seamless is een van de grootste wereldwijde leveranciers van mobiele betaaloplossingen. De firma verwerkt meer dan 3,1 miljard transacties per jaar via 525.000 actieve verkooppunten in 30 landen. België wordt het zevende land waarin Seamless zijn mobiele portemonnee SEQR lanceert.

 

"Hiermee kunnen gebuikers snel en veilig aankopen doen in winkels en online", zegt Seamless-woordvoerder Marcel Roelants. "Wie de app heeft, scant de QR-code aan de kassa van McDonald's. Wie een toestel met NFC-technologie heeft, houdt zijn toestel tegen de code, waarin een antenne zit. Na bevestiging met de persoonlijke pincode wordt de rekening van de klant onmiddellijk gedebiteerd."

 

Proef bij McDonald's

"McDonald's is altijd op zoek naar technologieën waarmee het zijn klanten nieuwe diensten kan aanbieden en aldus hun ervaring in de restaurants kan verbeteren. We willen inspelen op de verwachtingen van onze klanten", zegt Kristel Muls van McDonald's België.

 

Vanaf de lente kunnen rekeninghouders van bpost-bank terecht in de 67 filialen van McDonald's, maar Seamless hoopt dat in de toekomst iedereen de app kan gebruiken. "We zijn tevreden dat bpost-bank met ons in zee gaat en hopen zo in België een draagvlak te creëren", zegt Roelants, die een samenwerking met andere banken niet uitsluit. 

 

Vierde bank van het land

De deal met Seamless en McDonald's kadert in de uitrol van mobiel bankieren door bpost-bank. De bank, die met 160 miljoen transacties per jaar de vierde grootste van ons land is, volgt daarmee andere banken die eerder al apps lanceerden om via smartphone of tablet bankverrichtingen te doen. Vanaf januari kan dat dus ook bij bpost bank.

 

"Beide innovaties beantwoorden aan de bpost-bank 'reality check': eenvoudig, veilig en voor iedereen", zei CEO David Moucheron bij de presentatie van de plannen.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Chinese e-commerce kent opnieuw sterke groei

09/02/2018

De Chinese online markt is vorig jaar opnieuw sterk gestegen: ten opzichte van 2016 is er sprake van een groei van maar liefst 32%. China blijft zo een uitschieter op vlak van e-commerce.

Europese Unie schaft geoblocking af

07/02/2018

Consumenten mogen niet meer automatisch worden omgeleid of geblokkeerd als ze naar een buitenlandse site surfen. Het Europees Parlement heeft daarover overeenstemming bereikt, het verbod treedt wellicht dit jaar in werking.

JD.com lonkt naar Europa

06/02/2018

Het Chinese JD.com heeft plannen om de komende jaren ook Europa te veroveren en zo een te duchten concurrent te worden voor Amazon. Frankrijk moet de eerste Europese markt worden voor de webshop.

Sofie Geeroms nieuwe algemeen directrice van Becommerce

31/01/2018

Wissel van de macht aan de top van Becommerce, de Belgische beroepsvereniging voor online retailers: Sofie Geeroms volgt Carine Moitier, oprichtster van Bivolino.com, op als algemeen directrice.

Rocket Internet wil met Home24 naar de beurs

19/01/2018

Rocket Internet wil komende zomer zijn meubelwebwinkel Home24 naar de beurs brengen. De komende maanden zal er dan ook hard gewerkt worden aan het opkuisen van de cijfers van de webshop.

Carrefour gaat in zee met Showroomprivé

12/01/2018

Carrefour neemt een minderheidsbelang van 17% in flashsale-aanbieder Showroomprivé. De Franse supermarktgroep wil zo zijn digitale bereik en non-foodaandeel vergroten. Ex-aandeelhouder Conforama scheurt er wel flink de broek aan.

Back to top