Binnenkort een loodgieter boeken bij Amazon?

Binnenkort een loodgieter boeken bij Amazon?

De online gigant Amazon zou eind dit jaar starten met het aanbieden van lokale klusjesdiensten. Wie een babysit, een schilder of een loodgieter nodig heeft, zou die dan via de webwinkel kunnen boeken. Wie een toestel koopt via Amazon zou er zo ook meteen een installateur kunnen bijvragen.

Al contacten met lokale aanbieders

Amazon zou hiervoor de voorbije maanden in Seattle en San Francisco contacten hebben gelegd met websites die al aanbiedingen van dergelijk lokale vaklui groeperen. Voorts zou Amazon ook al rechtstreeks met lokale klusbedrijven hebben gepraat. Voor hen zou een aanbieding via het webplatform het voordeel hebben dat ze zelf niet moeten investeren in een online aanwezigheid. Bovendien zouden ze kunnen genieten van de A tot Z-garantie die Amazon belooft voor goederen die via de e-tailer worden verkocht.

 

Amazon heeft trouwens al enkele experimenten achter de rug. Zo konden kopers van een slimme thermostaat van NestLab er meteen de installatie door een vakman bijvragen.

 

Ondersteuning van verkoop van derden

Het aanbieden van klusjesdiensten moet de activiteit van Amazon ondersteunen. Veertig procent van wat op Amazon wordt verkocht, komt van aanbieders die op het verkoopplatform een online winkel hebben geopend. Een mogelijke koppeling met een installateur maakt dat aanbod alleen maar sterker.

 

Het aanbieden van lokale diensten is trouwens niet vreemd voor Amazon-topman Jeff Bezos. Hij investeerde al ten persoonlijke titel in Pro.com, een online platform dat consumenten moet helpen om de kostprijs van hun verbouwingen te berekenen en er aannemers voor te vinden.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Coolblue lanceert Blue Friday, als antwoord op Black Friday

17/11/2017

Volgende week vrijdag is het weer Black Friday en dan wordt er flink met kortingen gestrooid bij heel wat retailers. Coolblue wil die drukte echter voorblijven en lanceert vandaag Blue Friday.

Last mile e-commerce kost samenleving handenvol geld

07/11/2017

Uit een doctoraatsonderzoek van economisch geograaf Joris Beckers van de Universiteit Antwerpen blijkt dat de ‘last mile’ binnen e-commerce onze samenleving heel wat geld kost, onder andere door hun bijdrage aan de files.

Rakuten slaat brug naar Japanse onlineconsument

30/10/2017

In de schaduw van Alibaba en Amazon ontwikkelt het Japanse Rakuten Ichiba zich voorspoedig. Verschillende westerse ketens gebruiken het platform om hun spullen richting de Japanse onlineshopper te krijgen.

Whole Foods zorgt mee voor forse omzetstijging bij Amazon

27/10/2017

Het Amerikaanse Amazon heeft in het derde kwartaal opnieuw een forse omzetstijging gekend. Dat was voor een stuk te danken aan Whole Foods, aangezien de omzet van die keten voor het eerst werd meegerekend.

Coolblue lanceert Belgische app

25/10/2017

Coolblue heeft vandaag een app gelanceerd voor de Belgische markt, en dat meteen in het Nederlands én het Frans. Volgens de Nederlandse webshop is de app de snelste manier om bij hen te winkelen. Voorlopig is de app wel enkel beschikbaar voor iOS.

Meer dan helft Amerikaanse huishoudens in de ban van Amazon

21/10/2017

Liefst 90 miljoen Amerikanen zijn lid van Amazon Prime, het getrouwheidsprogramma van Amazon, op een totaal van 126 miljoen geschatte huishoudens in de VS. Amazon heeft zijn thuismarkt dus stevig in de greep. Wat kunnen we daar in Europa van leren?

Back to top