Blokker start e-commerceplatform Nextail op | RetailDetail

Blokker start e-commerceplatform Nextail op

Blokker start e-commerceplatform Nextail op

Blokker Holding brengt alle e-commerceactiviteiten van zijn verschillende formules onder in het nieuwe servicecenter Nextail. Dat zal alle marketing en 'online development' van de Blokker-ketens op zich nemen.

300 miljoen euro online omzet tegen 2017

De webshops van Blokker, Leen Bakker, Bart Smit of nog Xenos blijven weliswaar gewoon bestaan, maar de ontwikkeling van de webwinkels en alle online marketing- en sales-activiteiten worden gecentraliseerd bij het nieuwe Nextail. Onlineformulemanagers van de individuele formules zullen daarbij waken over de online positionering van de winkelformules, het online assortiment en de aansluiting met het fysieke winkelnetwerk.

 

Op deze manier wil Blokker de omnichannelactiviteiten van zijn winkelketens verder versnellen, met als doel in 2017 meer dan 300 miljoen euro online omzet te realiseren. In 2013 liet Blokker Holding nog een online omzet zien van 79 miljoen euro, wat toen 19% meer was dan het jaar daarvoor.

 

Bundeling van alle online kennis

Nextail zal worden geleid door huidig omnichanneldirecteur Antoine Brouwer, die in mei 2014 bij Blokker Holding in dienst trad. Voordien werkte Brouwer onder meer bij Media Markt/Saturn, T-Mobile en UPC.

 

Nextail start met 70 medewerkers, waarvan 50% online- en e-commerceprofessionals zijn die voorheen al bij een van de winkelketens werkten en nu overgaan naar Nextail. De andere helft is extern aangetrokken. "Met de bundeling van online kennis binnen één organisatie en het realiseren van schaalvoordelen verwacht het concern veel meer terug te krijgen op de investeringen in e-commerce én de volmaakte vervlechting tussen online en offline retail te realiseren", klinkt het in een persbericht vanwege Blokker Holding.

 

Nextail wordt gevestigd in een nieuw pand in Amsterdam, dat op 20 oktober 2014 wordt geopend. De naam Nextail is overigens een combinatie van 'next step' en retail/'longtail’ en staat daarmee naar eigen zeggen voor "innovatie, en de gedachte dat door het internet zelfs allerlei nicheproducten voor een zeer brede doelgroep toegankelijk zijn".

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


“We zien platformen als de toekomst van retail” (Jan Huysmans, bol.com)

22/02/2018

Steeds meer retailers bieden hun producten aan op online marktplaatsen, naast hun eigen webshop: zo profiteren ze van e-commerce expertise en een groter bereik. Een succesformule die ook bij bol.com aan hoog tempo groeit.

Colruyt stapt in boodschappendienst van PostNL

20/02/2018

Tweewekelijks brengt de postbode voortaan boodschappen aan huis: in samenwerking met PostNL gaat in Nederland de nieuwe boodschappendienst Stockon van start. De huismerkproducten zijn van Boni (van het Belgische Colruyt).

Chinese e-commerce kent opnieuw sterke groei

09/02/2018

De Chinese online markt is vorig jaar opnieuw sterk gestegen: ten opzichte van 2016 is er sprake van een groei van maar liefst 32%. China blijft zo een uitschieter op vlak van e-commerce.

Europese Unie schaft geoblocking af

07/02/2018

Consumenten mogen niet meer automatisch worden omgeleid of geblokkeerd als ze naar een buitenlandse site surfen. Het Europees Parlement heeft daarover overeenstemming bereikt, het verbod treedt wellicht dit jaar in werking.

JD.com lonkt naar Europa

06/02/2018

Het Chinese JD.com heeft plannen om de komende jaren ook Europa te veroveren en zo een te duchten concurrent te worden voor Amazon. Frankrijk moet de eerste Europese markt worden voor de webshop.

Sofie Geeroms nieuwe algemeen directrice van Becommerce

31/01/2018

Wissel van de macht aan de top van Becommerce, de Belgische beroepsvereniging voor online retailers: Sofie Geeroms volgt Carine Moitier, oprichtster van Bivolino.com, op als algemeen directrice.

Back to top