Blokker start e-commerceplatform Nextail op

Blokker start e-commerceplatform Nextail op

Blokker Holding brengt alle e-commerceactiviteiten van zijn verschillende formules onder in het nieuwe servicecenter Nextail. Dat zal alle marketing en 'online development' van de Blokker-ketens op zich nemen.

300 miljoen euro online omzet tegen 2017

De webshops van Blokker, Leen Bakker, Bart Smit of nog Xenos blijven weliswaar gewoon bestaan, maar de ontwikkeling van de webwinkels en alle online marketing- en sales-activiteiten worden gecentraliseerd bij het nieuwe Nextail. Onlineformulemanagers van de individuele formules zullen daarbij waken over de online positionering van de winkelformules, het online assortiment en de aansluiting met het fysieke winkelnetwerk.

 

Op deze manier wil Blokker de omnichannelactiviteiten van zijn winkelketens verder versnellen, met als doel in 2017 meer dan 300 miljoen euro online omzet te realiseren. In 2013 liet Blokker Holding nog een online omzet zien van 79 miljoen euro, wat toen 19% meer was dan het jaar daarvoor.

 

Bundeling van alle online kennis

Nextail zal worden geleid door huidig omnichanneldirecteur Antoine Brouwer, die in mei 2014 bij Blokker Holding in dienst trad. Voordien werkte Brouwer onder meer bij Media Markt/Saturn, T-Mobile en UPC.

 

Nextail start met 70 medewerkers, waarvan 50% online- en e-commerceprofessionals zijn die voorheen al bij een van de winkelketens werkten en nu overgaan naar Nextail. De andere helft is extern aangetrokken. "Met de bundeling van online kennis binnen één organisatie en het realiseren van schaalvoordelen verwacht het concern veel meer terug te krijgen op de investeringen in e-commerce én de volmaakte vervlechting tussen online en offline retail te realiseren", klinkt het in een persbericht vanwege Blokker Holding.

 

Nextail wordt gevestigd in een nieuw pand in Amsterdam, dat op 20 oktober 2014 wordt geopend. De naam Nextail is overigens een combinatie van 'next step' en retail/'longtail’ en staat daarmee naar eigen zeggen voor "innovatie, en de gedachte dat door het internet zelfs allerlei nicheproducten voor een zeer brede doelgroep toegankelijk zijn".

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Meer dan helft Amerikaanse huishoudens in de ban van Amazon

21/10/2017

Liefst 90 miljoen Amerikanen zijn lid van Amazon Prime, het getrouwheidsprogramma van Amazon, op een totaal van 126 miljoen geschatte huishoudens in de VS. Amazon heeft zijn thuismarkt dus stevig in de greep. Wat kunnen we daar in Europa van leren?

Bol.com komt met herhaalservice voor dagelijkse producten

17/10/2017

Webwinkel Bol.com heeft Bespaar Continu gelanceerd, een dienst waarmee klanten bepaalde producten om de zoveel tijd opnieuw aan huis kunnen laten leveren.

Safe.Shop is nieuw wereldwijd e-commercekeurmerk

16/10/2017

Met Safe.Shop is het eerste wereldwijde keurmerk voor de e-commercesector gelanceerd. Momenteel zijn er nog maar twaalf landen aangesloten, maar dat aantal moet in de toekomst flink uitgebreid worden.

Modeplatform About You van start in Nederland en België

11/10/2017

Dinsdag is de Duitse modewebshop About You officieel gelanceerd in België en Nederland. About You, de tweede grootste online moderetailer in Europa, was eerder al wel onofficieel actief in Nederland.

Parcify levert met kajaks in Amsterdam

26/09/2017

Het Belgische koerierbedrijf Parcify probeert in Amsterdam pakketjes te leveren met kajaks en paddle boards. Het wil er de 'last mile' van de levering over het water voeren, omdat dit ecologischer en betrouwbaarder zou zijn.

Euro Shoe Group heeft al sinds 2004 akkoord over nachtwerk

11/09/2017

De Belgische Euro Shoe Group, het bedrijf achter winkelketen Bristol, zegt de heisa rond nachtwerk niet helemaal te begrijpen, aangezien het zelf al sinds 2004 een akkoord heeft met de vakbonden op dat vlak.

Back to top