Blokker start e-commerceplatform Nextail op | RetailDetail

Blokker start e-commerceplatform Nextail op

Blokker start e-commerceplatform Nextail op

Blokker Holding brengt alle e-commerceactiviteiten van zijn verschillende formules onder in het nieuwe servicecenter Nextail. Dat zal alle marketing en 'online development' van de Blokker-ketens op zich nemen.

300 miljoen euro online omzet tegen 2017

De webshops van Blokker, Leen Bakker, Bart Smit of nog Xenos blijven weliswaar gewoon bestaan, maar de ontwikkeling van de webwinkels en alle online marketing- en sales-activiteiten worden gecentraliseerd bij het nieuwe Nextail. Onlineformulemanagers van de individuele formules zullen daarbij waken over de online positionering van de winkelformules, het online assortiment en de aansluiting met het fysieke winkelnetwerk.

 

Op deze manier wil Blokker de omnichannelactiviteiten van zijn winkelketens verder versnellen, met als doel in 2017 meer dan 300 miljoen euro online omzet te realiseren. In 2013 liet Blokker Holding nog een online omzet zien van 79 miljoen euro, wat toen 19% meer was dan het jaar daarvoor.

 

Bundeling van alle online kennis

Nextail zal worden geleid door huidig omnichanneldirecteur Antoine Brouwer, die in mei 2014 bij Blokker Holding in dienst trad. Voordien werkte Brouwer onder meer bij Media Markt/Saturn, T-Mobile en UPC.

 

Nextail start met 70 medewerkers, waarvan 50% online- en e-commerceprofessionals zijn die voorheen al bij een van de winkelketens werkten en nu overgaan naar Nextail. De andere helft is extern aangetrokken. "Met de bundeling van online kennis binnen één organisatie en het realiseren van schaalvoordelen verwacht het concern veel meer terug te krijgen op de investeringen in e-commerce én de volmaakte vervlechting tussen online en offline retail te realiseren", klinkt het in een persbericht vanwege Blokker Holding.

 

Nextail wordt gevestigd in een nieuw pand in Amsterdam, dat op 20 oktober 2014 wordt geopend. De naam Nextail is overigens een combinatie van 'next step' en retail/'longtail’ en staat daarmee naar eigen zeggen voor "innovatie, en de gedachte dat door het internet zelfs allerlei nicheproducten voor een zeer brede doelgroep toegankelijk zijn".

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Tweedehandskledingplatform The Next Closet haalt 1 miljoen euro op

24/05/2018

The Next Closet, het Nederlandse webplatform voor tweedehandse designerkleding, heeft zopas ruim 1 miljoen euro ‘groeigeld’ opgehaald. Vers kapitaal dat onder meer de vandaag gelanceerde Belgische website moet financieren.

Amazon verbant klanten die teveel retourneren

24/05/2018

Amazon stelt paal en perk aan klanten die teveel retourneren of zich ‘misdragen’ volgens de retailer: wie te ver gaat, wordt verbannen. Tientallen klanten klagen op sociale media dat hun account eenzijdig is stopgezet.

LVMH pompt tientallen miljoenen in modezoekplatform Lyst

24/05/2018

LVMH, de Franse luxegroep onder leiding van Bernard Arnault, pompt nog eens tientallen miljoenen dollar in Lyst. Met het verse geld wil het zoekplatform voor luxemode zijn wereldwijde expansie versnellen.

Webwinkels klagen over Bpost

11/05/2018

De combinatie van een korte werkweek en een toevloed aan online bestellingen leidde ertoe dat Bpost duizenden pakjes te laat leverde bij de klanten. Enkele webshops, waaronder Smartphoto, eisen een schadevergoeding.

Unizo haalt uit naar Bol.com

11/05/2018

Zelfstandigenorganisatie Unizo beschuldigt Bol.com van oneerlijke praktijken: de webwinkel zou succesvolle producten van zijn marktplaats verwijderen om ze vervolgens zelf te verkopen. Maar Bol.com ontkent dat.

Amazon levert pakjes nu ook in de autokoffer

25/04/2018

Amazon levert voortaan ook in de autokoffer. De retail- en technologiereus maakt het Prime-leden mogelijk om pakjes zonder extra kosten in hun geparkeerde wagen te laten leveren, voorlopig wel enkel in de Verenigde Staten.