Blokker start e-commerceplatform Nextail op

Blokker start e-commerceplatform Nextail op

Blokker Holding brengt alle e-commerceactiviteiten van zijn verschillende formules onder in het nieuwe servicecenter Nextail. Dat zal alle marketing en 'online development' van de Blokker-ketens op zich nemen.

300 miljoen euro online omzet tegen 2017

De webshops van Blokker, Leen Bakker, Bart Smit of nog Xenos blijven weliswaar gewoon bestaan, maar de ontwikkeling van de webwinkels en alle online marketing- en sales-activiteiten worden gecentraliseerd bij het nieuwe Nextail. Onlineformulemanagers van de individuele formules zullen daarbij waken over de online positionering van de winkelformules, het online assortiment en de aansluiting met het fysieke winkelnetwerk.

 

Op deze manier wil Blokker de omnichannelactiviteiten van zijn winkelketens verder versnellen, met als doel in 2017 meer dan 300 miljoen euro online omzet te realiseren. In 2013 liet Blokker Holding nog een online omzet zien van 79 miljoen euro, wat toen 19% meer was dan het jaar daarvoor.

 

Bundeling van alle online kennis

Nextail zal worden geleid door huidig omnichanneldirecteur Antoine Brouwer, die in mei 2014 bij Blokker Holding in dienst trad. Voordien werkte Brouwer onder meer bij Media Markt/Saturn, T-Mobile en UPC.

 

Nextail start met 70 medewerkers, waarvan 50% online- en e-commerceprofessionals zijn die voorheen al bij een van de winkelketens werkten en nu overgaan naar Nextail. De andere helft is extern aangetrokken. "Met de bundeling van online kennis binnen één organisatie en het realiseren van schaalvoordelen verwacht het concern veel meer terug te krijgen op de investeringen in e-commerce én de volmaakte vervlechting tussen online en offline retail te realiseren", klinkt het in een persbericht vanwege Blokker Holding.

 

Nextail wordt gevestigd in een nieuw pand in Amsterdam, dat op 20 oktober 2014 wordt geopend. De naam Nextail is overigens een combinatie van 'next step' en retail/'longtail’ en staat daarmee naar eigen zeggen voor "innovatie, en de gedachte dat door het internet zelfs allerlei nicheproducten voor een zeer brede doelgroep toegankelijk zijn".

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Is gratis thuislevering met uitsterven bedreigd?

15/12/2017

Met het stijgend aantal online bestellingen, groeit ook de druk op de logistieke sector. Gratis thuislevering is niet lang meer vol te houden, meent onderzoeksbureau ECC Köln. In plaats daarvan moeten meer flexibele opties komen. 

 

Amazon brengt zijn huismerken naar Europa

14/12/2017

Nu Amazon Prime in steeds meer Europese landen beschikbaar is, haalt Amazon ook zijn FMCG-huismerken naar boven. De voorbije weken lanceerde het online warenhuis een aantal nieuwe producten onder private label in Europa en meer is op komst. 

Storesquare zet zijn zinnen op Nederland, met steun van ING

14/12/2017

Storesquare, het Belgische e-commerceplatform voor en door lokale handelaars, gaat binnenkort ook in Nederland van start. Het platform verwelkomt daartoe ook een nieuwe aandeelhouder: ING.

Directie Bol.com weer voltallig met Google-marketeer

11/12/2017

Op 1 maart 2018 start Boukje Taphoorn als de nieuwe marketingdirecteur van Bol.com. De vorige CMO, Margaret Versteden, heeft haar functie ingewisseld voor een rol als directeur winkels bij het online warenhuis.

 

Amazon Echo nu ook verkrijgbaar in Benelux

11/12/2017

Amazon heeft bekend gemaakt dat het zijn slimme luidspreker Amazon Echo voortaan gaat leveren aan 28 nieuwe landen, waaronder België en Nederland. Ook de eigen muziekstreamingdienst wordt hier gelanceerd.

Luxeproducenten mogen handelaars verbieden op Amazon te verkopen

07/12/2017

Producenten van luxeproducten mogen handelaars verbieden om hun waren aan te bieden op online marktplaatsen als Amazon. Dat heeft het Europese Hof van Justitie beslist, na een rechtszaak door cosmeticaproducent Coty.

Back to top