The Body Shop opent webwinkel.

The Body Shop opent webwinkel.

Het leek er even op dat de cosmeticaketen achterop zou blijven steken in de online evolutie. Maar eindelijk is het zover: naast zijn fysieke winkels heeft de Body Shop nu ook een webshop.  

 

Tijdelijk blijft het aanbod echter beperkt tot het basisassortiment, waaronder de gezichtsverzorging producten, bad & body en een selectie kerstcadeaus. De komende maanden zal het assortiment evenwel zeker nog uitbreiden. Om hun e-commerce aantrekkelijker te maken pakt The Body Shop in ieder geval al uit met de limited edtion lijn Jolly, die enkel online kan worden besteld. 

 

”Enerzijds is het de bedoeling met deze webwinkel nog meer service te bieden aan onze klanten. Anderzijds krijgen ook mensen die nog niet vertrouwd zijn met The Body Shop via de site de gelegenheid om alle producten te ontdekken,” aldus commercial manager Dominique Huinck. De cosmeticaretailer wil daarom eveneens op de webshop de boodschap dat hun producten natuurlijke en Fair Trade grondstoffen bevatten duidelijk overbrengen.

Het leek er even op dat de cosmeticaketen achterop zou blijven steken in de online evolutie. Maar eindelijk is het zover: naast zijn fysieke winkels heeft de Body Shop nu ook een webshop.  

 

Tijdelijk blijft het aanbod echter beperkt tot het basisassortiment, waaronder de gezichtsverzorging producten, bad & body en een selectie kerstcadeaus. De komende maanden zal het assortiment evenwel zeker nog uitbreiden. Om hun e-commerce aantrekkelijker te maken pakt The Body Shop in ieder geval al uit met de limited edtion lijn Jolly, die enkel online kan worden besteld. 

 

”Enerzijds is het de bedoeling met deze webwinkel nog meer service te bieden aan onze klanten. Anderzijds krijgen ook mensen die nog niet vertrouwd zijn met The Body Shop via de site de gelegenheid om alle producten te ontdekken,” aldus commercial manager Dominique Huinck. De cosmeticaretailer wil daarom eveneens op de webshop de boodschap dat hun producten natuurlijke en Fair Trade grondstoffen bevatten duidelijk overbrengen.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


JD.com zet vol in op drones

23/05/2017

Het Chinese JD.com kom gaat het grootste Chinese logistieke netwerk voor drones uitbouwen. Het heeft daarvoor een akkoord bereikt met het bestuur van de provincie Shaanxi in Midden-China. Sommige drones zouden zelfs tot duizend kilo moeten kunnen vervoeren.

Belgische Storesquare voert kapitaalsverhoging door

22/05/2017

Het Belgische Storesquare, dat lokale handelaars samenbrengt op één online platform, wil dankzij een reclamecampagne en een kapitaalverhoging zijn naamsbekendheid verhogen en de aanval inzetten op grotere concurrenten als Coolblue en Bol.com.

Boomende e-commerce zorgt voor startersrecord

18/05/2017

Het aantal Belgen dat een eigen onderneming is gestart, was nooit hoger dan vorig jaar. Opvallend: de dienstensector, en dan vooral de kleine zelfstandige koerierbedrijfjes die pakjes leveren voor webshops, trekken de kar.

Heftige strijd om de laatste mijl in thuisbezorgen

16/05/2017

De strijd om de laagste bezorgkosten richting consument - met name tussen Amazon en Walmart - staat hoog op de agenda in de Verenigde Staten. “Standaardisatie van pakketlabels is in de VS ook een thema. Wel is men daar nog niet zo ver als in Europa.”

Zalando haalt nu ook ‘retours’ op in Hasselt

11/05/2017

Na de Gentenaars krijgen ook de inwoners van Hasselt de mogelijkheid om retourzendingen door Zalando te laten afhalen. De internetwinkel werkt daarvoor ook nu weer samen met bpost-dochter CityDepot.

Jet.com experimenteert met pop-upsupermarkt

11/05/2017

Jet.com, dat onderdeel is van de groep rond de Amerikaanse warenhuisketen Walmart, heeft in New York een pop-upwinkel geopend voor dagelijkse boodschappen bij conceptwinkel Story.

Back to top