Bol.com breidt Belgische verzendopties uit

Bol.com breidt Belgische verzendopties uit

De Nederlandse webshop bol.com breidt in België zijn leveringsopties uit met de toevoeging van avondbezorging en het bezorgabonnement ‘Select’. 

Meer keuze en controle

Klanten van bol.com in België kunnen voortaan er dus voor kiezen om hun pakjes tussen 18u en 22u ’s avonds aan huis te laten leveren. Daarvoor geldt wel een extra kost van 2,49 euro.

 

Klanten die daar vaker gebruik van maken, of meer kiezen voor bijvoorbeeld ‘Vandaag Ophalen’, kunnen voortaan ook werken met ‘Select’. Dat abonnement kost 9,99 euro per jaar, waarna alle verzendkosten wegvallen. Ook bestellingen van minder dan 20 euro worden dan gratis aan huis geleverd. Het abonnement wordt ook niet stilzwijgend verlengd en loopt na één jaar gewoon af, waarna het door de klant zelf opnieuw aangevraagd moet worden.

 

“De afgelopen jaren hebben we er alles aan gedaan om onze Belgische klanten nog meer keuze en daarmee controle te geven over de bezorging van pakketjes”, zegt Kiki Lauwers, directeur België bij bol.com. “Toch merken we dat bijkomende verzendkosten weleens een drempel vormen om online te kopen. Die drempel nemen we nu zo goed mogelijk weg met de introductie van het Select-lidmaatschap. We bieden zo maximale keuze, gemak en snelheid tegen minimale kosten.”

 

Select is voorlopig wel nog niet beschikbaar voor alle producten op de webshop, maar enkel voor de 300.000 meest bestelde artikelen. De komende jaren wordt de service uitgebreid naar 1 miljoen artikelen.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Is gratis thuislevering met uitsterven bedreigd?

15/12/2017

Met het stijgend aantal online bestellingen, groeit ook de druk op de logistieke sector. Gratis thuislevering is niet lang meer vol te houden, meent onderzoeksbureau ECC Köln. In plaats daarvan moeten meer flexibele opties komen. 

 

Amazon brengt zijn huismerken naar Europa

14/12/2017

Nu Amazon Prime in steeds meer Europese landen beschikbaar is, haalt Amazon ook zijn FMCG-huismerken naar boven. De voorbije weken lanceerde het online warenhuis een aantal nieuwe producten onder private label in Europa en meer is op komst. 

Storesquare zet zijn zinnen op Nederland, met steun van ING

14/12/2017

Storesquare, het Belgische e-commerceplatform voor en door lokale handelaars, gaat binnenkort ook in Nederland van start. Het platform verwelkomt daartoe ook een nieuwe aandeelhouder: ING.

Directie Bol.com weer voltallig met Google-marketeer

11/12/2017

Op 1 maart 2018 start Boukje Taphoorn als de nieuwe marketingdirecteur van Bol.com. De vorige CMO, Margaret Versteden, heeft haar functie ingewisseld voor een rol als directeur winkels bij het online warenhuis.

 

Amazon Echo nu ook verkrijgbaar in Benelux

11/12/2017

Amazon heeft bekend gemaakt dat het zijn slimme luidspreker Amazon Echo voortaan gaat leveren aan 28 nieuwe landen, waaronder België en Nederland. Ook de eigen muziekstreamingdienst wordt hier gelanceerd.

Luxeproducenten mogen handelaars verbieden op Amazon te verkopen

07/12/2017

Producenten van luxeproducten mogen handelaars verbieden om hun waren aan te bieden op online marktplaatsen als Amazon. Dat heeft het Europese Hof van Justitie beslist, na een rechtszaak door cosmeticaproducent Coty.

Back to top