Bol.com breidt verzendopties uit | RetailDetail

Bol.com breidt Belgische verzendopties uit

Bol.com breidt Belgische verzendopties uit

De Nederlandse webshop bol.com breidt in België zijn leveringsopties uit met de toevoeging van avondbezorging en het bezorgabonnement ‘Select’. 

Meer keuze en controle

Klanten van bol.com in België kunnen voortaan er dus voor kiezen om hun pakjes tussen 18u en 22u ’s avonds aan huis te laten leveren. Daarvoor geldt wel een extra kost van 2,49 euro.

 

Klanten die daar vaker gebruik van maken, of meer kiezen voor bijvoorbeeld ‘Vandaag Ophalen’, kunnen voortaan ook werken met ‘Select’. Dat abonnement kost 9,99 euro per jaar, waarna alle verzendkosten wegvallen. Ook bestellingen van minder dan 20 euro worden dan gratis aan huis geleverd. Het abonnement wordt ook niet stilzwijgend verlengd en loopt na één jaar gewoon af, waarna het door de klant zelf opnieuw aangevraagd moet worden.

 

“De afgelopen jaren hebben we er alles aan gedaan om onze Belgische klanten nog meer keuze en daarmee controle te geven over de bezorging van pakketjes”, zegt Kiki Lauwers, directeur België bij bol.com. “Toch merken we dat bijkomende verzendkosten weleens een drempel vormen om online te kopen. Die drempel nemen we nu zo goed mogelijk weg met de introductie van het Select-lidmaatschap. We bieden zo maximale keuze, gemak en snelheid tegen minimale kosten.”

 

Select is voorlopig wel nog niet beschikbaar voor alle producten op de webshop, maar enkel voor de 300.000 meest bestelde artikelen. De komende jaren wordt de service uitgebreid naar 1 miljoen artikelen.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Amazon levert pakjes nu ook in de autokoffer

25/04/2018

Amazon levert voortaan ook in de autokoffer. De retail- en technologiereus maakt het Prime-leden mogelijk om pakjes zonder extra kosten in hun geparkeerde wagen te laten leveren, voorlopig wel enkel in de Verenigde Staten.

Pets Place verkoopt nu ook in België via bol.com

17/04/2018

Pets Place gaat zijn volledige assortiment van huis- en erfdierproducten nu ook via bol.com verkopen. De Nederlandse keten hoopt daarmee ook Belgische klanten te werven en te beleveren vanuit zijn distributiecentrum in Ede.

Ex-klanten Neckermann worden geconfronteerd met oude facturen

05/04/2018

Heel wat oude klanten van postorderbedrijf Neckermann hebben de voorbije dagen plots een factuur in de bus gekregen, waarbij bedragen worden verhaald van bestellingen van tot wel dertig jaar terug.

De toekomst van e-logistics

05/04/2018

(publireportage) Wat zijn de consumententrends van dit moment? Hoe speel ik hierop in? Hoe boost ik mijn webshop? Wat is de beste manier om de last mile in te vullen? Als webwinkelier wordt u continu met dergelijke vragen geconfronteerd.

Nederlandse tak Beate Uhse toch niet failliet

05/04/2018

De Nederlandse dochteronderneming van het Duitse Beate Uhse is dan toch niet failliet. Het bedrijf blijft zowel in Nederland als in België gewoon actief. Dat heeft het bedrijf zelf laten weten na geruchten over een faillissement.

Producten vaak goedkoper op Amazon dan bij Nederlandse concurrenten

03/04/2018

Producten die zowel in Nederlandse webshops als op Amazon.de te koop zijn, zijn in ongeveer de helft van de gevallen goedkoper bij Amazon. Niet alleen is er de concurrentie van Amazon.de, er gaan ook geruchten dat Amazon.nl en Amazon.be actiever worden.