Bol.com breidt verzendopties uit | RetailDetail

Bol.com breidt Belgische verzendopties uit

Bol.com breidt Belgische verzendopties uit

De Nederlandse webshop bol.com breidt in België zijn leveringsopties uit met de toevoeging van avondbezorging en het bezorgabonnement ‘Select’. 

Meer keuze en controle

Klanten van bol.com in België kunnen voortaan er dus voor kiezen om hun pakjes tussen 18u en 22u ’s avonds aan huis te laten leveren. Daarvoor geldt wel een extra kost van 2,49 euro.

 

Klanten die daar vaker gebruik van maken, of meer kiezen voor bijvoorbeeld ‘Vandaag Ophalen’, kunnen voortaan ook werken met ‘Select’. Dat abonnement kost 9,99 euro per jaar, waarna alle verzendkosten wegvallen. Ook bestellingen van minder dan 20 euro worden dan gratis aan huis geleverd. Het abonnement wordt ook niet stilzwijgend verlengd en loopt na één jaar gewoon af, waarna het door de klant zelf opnieuw aangevraagd moet worden.

 

“De afgelopen jaren hebben we er alles aan gedaan om onze Belgische klanten nog meer keuze en daarmee controle te geven over de bezorging van pakketjes”, zegt Kiki Lauwers, directeur België bij bol.com. “Toch merken we dat bijkomende verzendkosten weleens een drempel vormen om online te kopen. Die drempel nemen we nu zo goed mogelijk weg met de introductie van het Select-lidmaatschap. We bieden zo maximale keuze, gemak en snelheid tegen minimale kosten.”

 

Select is voorlopig wel nog niet beschikbaar voor alle producten op de webshop, maar enkel voor de 300.000 meest bestelde artikelen. De komende jaren wordt de service uitgebreid naar 1 miljoen artikelen.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Bol.com gaat distributiecentrum verdubbelen

16/07/2018

Minder dan een jaar na de officiële opening barst het distributiecentrum van bol.com in Waalwijk al uit zijn voegen. Begin 2019 beginnen uitbreidingswerken die een verdubbeling van de oppervlakte met zich meebrengen.

Bol.com rolt herhaalservice Bespaar Continu online uit

15/06/2018

Bol.com lanceert herhaalservice Bespaar Continu op de website. Vergelijkbaar met Amazon Prime, bezorgt de dienst vaste commodity-producten die mensen altijd in huis willen hebben tegen kortingen.

Ook Microsoft gaat voor kassaloze winkels

14/06/2018

Microsoft werkt aan eigen technologie die kassa’s en wachtrijen in winkels overbodig maakt. Het wil zo een bondgenoot voor de retailsector worden, vooral in de strijd tegen Amazon Go.

Tweedehandskledingplatform The Next Closet haalt 1 miljoen euro op

24/05/2018

The Next Closet, het Nederlandse webplatform voor tweedehandse designerkleding, heeft zopas ruim 1 miljoen euro ‘groeigeld’ opgehaald. Vers kapitaal dat onder meer de vandaag gelanceerde Belgische website moet financieren.

Amazon verbant klanten die teveel retourneren

24/05/2018

Amazon stelt paal en perk aan klanten die teveel retourneren of zich ‘misdragen’ volgens de retailer: wie te ver gaat, wordt verbannen. Tientallen klanten klagen op sociale media dat hun account eenzijdig is stopgezet.

LVMH pompt tientallen miljoenen in modezoekplatform Lyst

24/05/2018

LVMH, de Franse luxegroep onder leiding van Bernard Arnault, pompt nog eens tientallen miljoenen dollar in Lyst. Met het verse geld wil het zoekplatform voor luxemode zijn wereldwijde expansie versnellen.