Bol.com breidt verzendopties uit | RetailDetail

Bol.com breidt Belgische verzendopties uit

Bol.com breidt Belgische verzendopties uit

De Nederlandse webshop bol.com breidt in België zijn leveringsopties uit met de toevoeging van avondbezorging en het bezorgabonnement ‘Select’. 

Meer keuze en controle

Klanten van bol.com in België kunnen voortaan er dus voor kiezen om hun pakjes tussen 18u en 22u ’s avonds aan huis te laten leveren. Daarvoor geldt wel een extra kost van 2,49 euro.

 

Klanten die daar vaker gebruik van maken, of meer kiezen voor bijvoorbeeld ‘Vandaag Ophalen’, kunnen voortaan ook werken met ‘Select’. Dat abonnement kost 9,99 euro per jaar, waarna alle verzendkosten wegvallen. Ook bestellingen van minder dan 20 euro worden dan gratis aan huis geleverd. Het abonnement wordt ook niet stilzwijgend verlengd en loopt na één jaar gewoon af, waarna het door de klant zelf opnieuw aangevraagd moet worden.

 

“De afgelopen jaren hebben we er alles aan gedaan om onze Belgische klanten nog meer keuze en daarmee controle te geven over de bezorging van pakketjes”, zegt Kiki Lauwers, directeur België bij bol.com. “Toch merken we dat bijkomende verzendkosten weleens een drempel vormen om online te kopen. Die drempel nemen we nu zo goed mogelijk weg met de introductie van het Select-lidmaatschap. We bieden zo maximale keuze, gemak en snelheid tegen minimale kosten.”

 

Select is voorlopig wel nog niet beschikbaar voor alle producten op de webshop, maar enkel voor de 300.000 meest bestelde artikelen. De komende jaren wordt de service uitgebreid naar 1 miljoen artikelen.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Deze sprekers treden aan op het RetailDetail Omnichannel Congress

12/02/2018

Met Jan Huysmans (Bol.com), Hans Carpels (Euronics International), Matthias De Clercq (Coolblue), Lionel Soccal (Google), Carole Lamarque (Duval Union) en Thierry Moubax (Bpost) voegt RetailDetail enkele boeiende namen toe aan het programma.

Chinese e-commerce kent opnieuw sterke groei

09/02/2018

De Chinese online markt is vorig jaar opnieuw sterk gestegen: ten opzichte van 2016 is er sprake van een groei van maar liefst 32%. China blijft zo een uitschieter op vlak van e-commerce.

Europese Unie schaft geoblocking af

07/02/2018

Consumenten mogen niet meer automatisch worden omgeleid of geblokkeerd als ze naar een buitenlandse site surfen. Het Europees Parlement heeft daarover overeenstemming bereikt, het verbod treedt wellicht dit jaar in werking.

JD.com lonkt naar Europa

06/02/2018

Het Chinese JD.com heeft plannen om de komende jaren ook Europa te veroveren en zo een te duchten concurrent te worden voor Amazon. Frankrijk moet de eerste Europese markt worden voor de webshop.

Sofie Geeroms nieuwe algemeen directrice van Becommerce

31/01/2018

Wissel van de macht aan de top van Becommerce, de Belgische beroepsvereniging voor online retailers: Sofie Geeroms volgt Carine Moitier, oprichtster van Bivolino.com, op als algemeen directrice.

Sterk Albert Heijn, stabiel Delhaize in vierde kwartaal

24/01/2018

Ahold Delhaize heeft er een degelijk vierde kwartaal op zitten, vooral dankzij sterke prestaties van Albert Heijn en Bol.com. In België blijft Delhaize ter plaatse trappelen.

Back to top