Bol.com gaat zich profileren als 'totaalaanbieder'

Bol.com gaat zich profileren als 'totaalaanbieder'

Ahold-dochter Bol.com past zijn positionering aan: de nieuwe reclameleus 'De winkel van ons allemaal' en een bijbehorende reclamecampagne moeten duidelijker maken dat de webverkoper in de afgelopen jaren is uitgegroeid tot een 'compleet onlinewarenhuis'.

Horizontale in plaats van verticale communicatie

"We hebben ons de afgelopen jaren ontzettend snel ontwikkeld. Het is nu belangrijk de samenhang in ons aanbod te communiceren", zegt marketingdirecteur Michel Schaeffer van Bol.com tegen Twinkle. "We zijn inmiddels in bijna alle categorieën actief, maar de bekendheid houdt geen gelijke tred met het aanbod. Met de nieuwe campagne willen we communiceren dat we een totaalaanbieder zijn, voor alle consumentenbehoeften."

 

De nieuwe slogan is de opvolger van de leuze 'Bomvol winkels, bomvol voordeel', die sinds 2011 gebruikt werd: "Daarmee wilden we duidelijk maken dat we niet opportunistisch in nieuwe productcategorieën stappen, maar dat die winkels allemaal dezelfde kwaliteit en keuze bieden als klanten al gewend waren van Bol.com."

 

In de reclamespot die hoort bij de nieuwe positionering, wordt een breed palet aan producten rond het thema winter getoond. "We laten zien hoe verschillende mensen verschillend omgaan met dat thema en hoe Bol.com daarin kan helpen. We scheppen een beeld van Bol.com in de breedte, zoals we al wat langer doen met onze themawinkels. In plaats van verticaal communiceren we nu ook in de basis horizontaal", aldus Schaeffer.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Rocket Internet wil met Home24 naar de beurs

19/01/2018

Rocket Internet wil komende zomer zijn meubelwebwinkel Home24 naar de beurs brengen. De komende maanden zal er dan ook hard gewerkt worden aan het opkuisen van de cijfers van de webshop.

Carrefour gaat in zee met Showroomprivé

12/01/2018

Carrefour neemt een minderheidsbelang van 17% in flashsale-aanbieder Showroomprivé. De Franse supermarktgroep wil zo zijn digitale bereik en non-foodaandeel vergroten. Ex-aandeelhouder Conforama scheurt er wel flink de broek aan.

Bpost koopt Nederlandse verslogistieker Leen Menken

11/01/2018

Belgisch postbedrijf Bpost verstevigt zijn greep op de Nederlandse markt met de overname van Leen Menken, een logistiekverlener gespecialiseerd in vers en voeding. Onder meer HelloFresh en Bloomon doen beroep op het logistiekbedrijf.

Online meubelwinkel Flinders groeit naar 15 miljoen euro

04/01/2018

De omzet van online meubelverkoper Flinders, die ook een winkel heeft in Zaandam, heeft het voorbije boekjaar de grens van 15 miljoen euro doorbroken. Dat is een groei van 39 procent ten opzichte van een jaar eerder.

Amazon neemt startup Blink over

26/12/2017

Amazon heeft de Amerikaanse startup Blink overgenomen. Die begon in 2014 als een bedrijf dat via wifi verbonden bewakingscamera’s maakt, maar het lanceerde vorige week ook een deurbel met ingebouwde camera.

Belgische app wil duty-free winkelen eenvoudiger maken

26/12/2017

De Brusselse startup ZappTax wil met de hulp van een nieuwe app duty-free winkelen eenvoudiger maken voor niet-Europese consumenten, zodat die sneller de btw kunnen terugbetaald krijgen aan het einde van hun reis.

Back to top