Bol.com gaat zich profileren als 'totaalaanbieder'

Bol.com gaat zich profileren als 'totaalaanbieder'

Ahold-dochter Bol.com past zijn positionering aan: de nieuwe reclameleus 'De winkel van ons allemaal' en een bijbehorende reclamecampagne moeten duidelijker maken dat de webverkoper in de afgelopen jaren is uitgegroeid tot een 'compleet onlinewarenhuis'.

Horizontale in plaats van verticale communicatie

"We hebben ons de afgelopen jaren ontzettend snel ontwikkeld. Het is nu belangrijk de samenhang in ons aanbod te communiceren", zegt marketingdirecteur Michel Schaeffer van Bol.com tegen Twinkle. "We zijn inmiddels in bijna alle categorieën actief, maar de bekendheid houdt geen gelijke tred met het aanbod. Met de nieuwe campagne willen we communiceren dat we een totaalaanbieder zijn, voor alle consumentenbehoeften."

 

De nieuwe slogan is de opvolger van de leuze 'Bomvol winkels, bomvol voordeel', die sinds 2011 gebruikt werd: "Daarmee wilden we duidelijk maken dat we niet opportunistisch in nieuwe productcategorieën stappen, maar dat die winkels allemaal dezelfde kwaliteit en keuze bieden als klanten al gewend waren van Bol.com."

 

In de reclamespot die hoort bij de nieuwe positionering, wordt een breed palet aan producten rond het thema winter getoond. "We laten zien hoe verschillende mensen verschillend omgaan met dat thema en hoe Bol.com daarin kan helpen. We scheppen een beeld van Bol.com in de breedte, zoals we al wat langer doen met onze themawinkels. In plaats van verticaal communiceren we nu ook in de basis horizontaal", aldus Schaeffer.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Coolblue lanceert Blue Friday, als antwoord op Black Friday

17/11/2017

Volgende week vrijdag is het weer Black Friday en dan wordt er flink met kortingen gestrooid bij heel wat retailers. Coolblue wil die drukte echter voorblijven en lanceert vandaag Blue Friday.

Last mile e-commerce kost samenleving handenvol geld

07/11/2017

Uit een doctoraatsonderzoek van economisch geograaf Joris Beckers van de Universiteit Antwerpen blijkt dat de ‘last mile’ binnen e-commerce onze samenleving heel wat geld kost, onder andere door hun bijdrage aan de files.

Rakuten slaat brug naar Japanse onlineconsument

30/10/2017

In de schaduw van Alibaba en Amazon ontwikkelt het Japanse Rakuten Ichiba zich voorspoedig. Verschillende westerse ketens gebruiken het platform om hun spullen richting de Japanse onlineshopper te krijgen.

Whole Foods zorgt mee voor forse omzetstijging bij Amazon

27/10/2017

Het Amerikaanse Amazon heeft in het derde kwartaal opnieuw een forse omzetstijging gekend. Dat was voor een stuk te danken aan Whole Foods, aangezien de omzet van die keten voor het eerst werd meegerekend.

Coolblue lanceert Belgische app

25/10/2017

Coolblue heeft vandaag een app gelanceerd voor de Belgische markt, en dat meteen in het Nederlands én het Frans. Volgens de Nederlandse webshop is de app de snelste manier om bij hen te winkelen. Voorlopig is de app wel enkel beschikbaar voor iOS.

Meer dan helft Amerikaanse huishoudens in de ban van Amazon

21/10/2017

Liefst 90 miljoen Amerikanen zijn lid van Amazon Prime, het getrouwheidsprogramma van Amazon, op een totaal van 126 miljoen geschatte huishoudens in de VS. Amazon heeft zijn thuismarkt dus stevig in de greep. Wat kunnen we daar in Europa van leren?

Back to top