Bol.com herinnert partners aan verkoopsvoorwaarden

Bol.com herinnert partners aan verkoopsvoorwaarden

Bol.com heeft een mail uitgestuurd waarin het zijn partners herinnert aan de verkoopsvoorwaarden. Daarin wordt vooral gesteld dat er geen verschil mag zijn in de prijs op bol.com en de prijs in de eigen webwinkel van de partner.

 

“Nadelig voor onze klanten”

“Wij hebben onze partners onlangs via een nieuwsbrief herinnerd aan de voorwaarde, omdat we merken dat helaas niet iedereen dit volgt. Dat is nadelig voor onze klanten”, zegt woordvoerster Marjolein Verkerk van bol.com aan Emerce.

 

Omdat bol.com werkt met het principe waarbij de verkopers enkel commissie moeten betalen wanneer ze ook daadwerkelijk verkopen via bol.com, zien veel partners zich gedwongen om de prijs op hun eigen site ook te verhogen.

 

Bol.com benadrukt in de brief ook dat het wil dat de prijzen op bol.com marktconform zijn. “We verwachten van onze partners dat ze min of meer marktconforme prijzen hanteren en geen prijzen die te hoog zijn. Uitschieters kunnen namelijk de prijsperceptie van bol.com en onze partners negatief beïnvloeden. We hebben onze samenwerkingsovereenkomst daarom uitgebreid met een voorwaarde die dit kan waarborgen. Als blijkt dat prijzen niet marktconform zijn, kunnen wij besluiten het aanbod niet te tonen in onze winkel.”

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Meer dan helft Amerikaanse huishoudens in de ban van Amazon

21/10/2017

Liefst 90 miljoen Amerikanen zijn lid van Amazon Prime, het getrouwheidsprogramma van Amazon, op een totaal van 126 miljoen geschatte huishoudens in de VS. Amazon heeft zijn thuismarkt dus stevig in de greep. Wat kunnen we daar in Europa van leren?

 

Bol.com komt met herhaalservice voor dagelijkse producten

17/10/2017

Webwinkel Bol.com heeft Bespaar Continu gelanceerd, een dienst waarmee klanten bepaalde producten om de zoveel tijd opnieuw aan huis kunnen laten leveren.

Safe.Shop is nieuw wereldwijd e-commercekeurmerk

16/10/2017

Met Safe.Shop is het eerste wereldwijde keurmerk voor de e-commercesector gelanceerd. Momenteel zijn er nog maar twaalf landen aangesloten, maar dat aantal moet in de toekomst flink uitgebreid worden.

Modeplatform About You van start in Nederland en België

11/10/2017

Dinsdag is de Duitse modewebshop About You officieel gelanceerd in België en Nederland. About You, de tweede grootste online moderetailer in Europa, was eerder al wel onofficieel actief in Nederland.

Filet Pur: Eigenaardig plantaardig

29/09/2017

Deze week leerden we dat Colruyt wel degelijk een grote overname plant. Bovendien geeft een vleeswarenfabrikant nu zelf toe dat vlees meer dan ooit passé is. Qué? Hier is het blije weekoverzicht van RetailDetail Food!

Bol.com opent nieuw distributiecentrum

27/09/2017

E-tailer bol.com heeft zijn nieuwe fulfilmentcentrum in Waalwijk op de groei gebouwd. De ambities blijven voorlopig wel beperkt tot het Nederlandse taalgebied, zegt algemeen directeur Huub Vermeulen in gesprek met RetailDetail.

Back to top