Bol.com herinnert partners aan verkoopsvoorwaarden

Bol.com herinnert partners aan verkoopsvoorwaarden

Bol.com herinnert partners aan verkoopsvoorwaarden

Bol.com heeft een mail uitgestuurd waarin het zijn partners herinnert aan de verkoopsvoorwaarden. Daarin wordt vooral gesteld dat er geen verschil mag zijn in de prijs op bol.com en de prijs in de eigen webwinkel van de partner.

 

“Nadelig voor onze klanten”

“Wij hebben onze partners onlangs via een nieuwsbrief herinnerd aan de voorwaarde, omdat we merken dat helaas niet iedereen dit volgt. Dat is nadelig voor onze klanten”, zegt woordvoerster Marjolein Verkerk van bol.com aan Emerce.

 

Omdat bol.com werkt met het principe waarbij de verkopers enkel commissie moeten betalen wanneer ze ook daadwerkelijk verkopen via bol.com, zien veel partners zich gedwongen om de prijs op hun eigen site ook te verhogen.

 

Bol.com benadrukt in de brief ook dat het wil dat de prijzen op bol.com marktconform zijn. “We verwachten van onze partners dat ze min of meer marktconforme prijzen hanteren en geen prijzen die te hoog zijn. Uitschieters kunnen namelijk de prijsperceptie van bol.com en onze partners negatief beïnvloeden. We hebben onze samenwerkingsovereenkomst daarom uitgebreid met een voorwaarde die dit kan waarborgen. Als blijkt dat prijzen niet marktconform zijn, kunnen wij besluiten het aanbod niet te tonen in onze winkel.”

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Colruyt stapt in boodschappendienst van PostNL

20/02/2018

Tweewekelijks brengt de postbode voortaan boodschappen aan huis: in samenwerking met PostNL gaat in Nederland de nieuwe boodschappendienst Stockon van start. Opvallend: de huismerkproducten zijn van Boni, het eigenmerklabel van Belgische supermarktketen Colruyt.

Deze sprekers treden aan op het RetailDetail Omnichannel Congress

12/02/2018

Met Jan Huysmans (Bol.com), Hans Carpels (Euronics International), Matthias De Clercq (Coolblue), Lionel Soccal (Google), Carole Lamarque (Duval Union) en Thierry Moubax (Bpost) voegt RetailDetail enkele boeiende namen toe aan het programma.

Chinese e-commerce kent opnieuw sterke groei

09/02/2018

De Chinese online markt is vorig jaar opnieuw sterk gestegen: ten opzichte van 2016 is er sprake van een groei van maar liefst 32%. China blijft zo een uitschieter op vlak van e-commerce.

Europese Unie schaft geoblocking af

07/02/2018

Consumenten mogen niet meer automatisch worden omgeleid of geblokkeerd als ze naar een buitenlandse site surfen. Het Europees Parlement heeft daarover overeenstemming bereikt, het verbod treedt wellicht dit jaar in werking.

JD.com lonkt naar Europa

06/02/2018

Het Chinese JD.com heeft plannen om de komende jaren ook Europa te veroveren en zo een te duchten concurrent te worden voor Amazon. Frankrijk moet de eerste Europese markt worden voor de webshop.

Sofie Geeroms nieuwe algemeen directrice van Becommerce

31/01/2018

Wissel van de macht aan de top van Becommerce, de Belgische beroepsvereniging voor online retailers: Sofie Geeroms volgt Carine Moitier, oprichtster van Bivolino.com, op als algemeen directrice.

Back to top