Bol.com herinnert partners aan verkoopsvoorwaarden

Bol.com herinnert partners aan verkoopsvoorwaarden

Bol.com heeft een mail uitgestuurd waarin het zijn partners herinnert aan de verkoopsvoorwaarden. Daarin wordt vooral gesteld dat er geen verschil mag zijn in de prijs op bol.com en de prijs in de eigen webwinkel van de partner.

 

“Nadelig voor onze klanten”

“Wij hebben onze partners onlangs via een nieuwsbrief herinnerd aan de voorwaarde, omdat we merken dat helaas niet iedereen dit volgt. Dat is nadelig voor onze klanten”, zegt woordvoerster Marjolein Verkerk van bol.com aan Emerce.

 

Omdat bol.com werkt met het principe waarbij de verkopers enkel commissie moeten betalen wanneer ze ook daadwerkelijk verkopen via bol.com, zien veel partners zich gedwongen om de prijs op hun eigen site ook te verhogen.

 

Bol.com benadrukt in de brief ook dat het wil dat de prijzen op bol.com marktconform zijn. “We verwachten van onze partners dat ze min of meer marktconforme prijzen hanteren en geen prijzen die te hoog zijn. Uitschieters kunnen namelijk de prijsperceptie van bol.com en onze partners negatief beïnvloeden. We hebben onze samenwerkingsovereenkomst daarom uitgebreid met een voorwaarde die dit kan waarborgen. Als blijkt dat prijzen niet marktconform zijn, kunnen wij besluiten het aanbod niet te tonen in onze winkel.”

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Amazon denkt aan fysieke winkels in Duitsland

18/12/2017

De topman van de Duitse tak van Amazon heeft in een interview gezegd dat fysieke winkels van de online retailer in Duitsland enkel een kwestie van tijd zijn. Volgens hem is dat noodzakelijk, omdat de klant dat wil.

Is gratis thuislevering met uitsterven bedreigd?

15/12/2017

Met het stijgend aantal online bestellingen, groeit ook de druk op de logistieke sector. Gratis thuislevering is niet lang meer vol te houden, meent onderzoeksbureau ECC Köln. In plaats daarvan moeten meer flexibele opties komen. 

 

Amazon brengt zijn huismerken naar Europa

14/12/2017

Nu Amazon Prime in steeds meer Europese landen beschikbaar is, haalt Amazon ook zijn FMCG-huismerken naar boven. De voorbije weken lanceerde het online warenhuis een aantal nieuwe producten onder private label in Europa en meer is op komst. 

Storesquare zet zijn zinnen op Nederland, met steun van ING

14/12/2017

Storesquare, het Belgische e-commerceplatform voor en door lokale handelaars, gaat binnenkort ook in Nederland van start. Het platform verwelkomt daartoe ook een nieuwe aandeelhouder: ING.

Directie Bol.com weer voltallig met Google-marketeer

11/12/2017

Op 1 maart 2018 start Boukje Taphoorn als de nieuwe marketingdirecteur van Bol.com. De vorige CMO, Margaret Versteden, heeft haar functie ingewisseld voor een rol als directeur winkels bij het online warenhuis.

 

Amazon Echo nu ook verkrijgbaar in Benelux

11/12/2017

Amazon heeft bekend gemaakt dat het zijn slimme luidspreker Amazon Echo voortaan gaat leveren aan 28 nieuwe landen, waaronder België en Nederland. Ook de eigen muziekstreamingdienst wordt hier gelanceerd.

Back to top