Bol.com herinnert partners aan verkoopsvoorwaarden

Bol.com herinnert partners aan verkoopsvoorwaarden

Bol.com herinnert partners aan verkoopsvoorwaarden

Bol.com heeft een mail uitgestuurd waarin het zijn partners herinnert aan de verkoopsvoorwaarden. Daarin wordt vooral gesteld dat er geen verschil mag zijn in de prijs op bol.com en de prijs in de eigen webwinkel van de partner.

 

“Nadelig voor onze klanten”

“Wij hebben onze partners onlangs via een nieuwsbrief herinnerd aan de voorwaarde, omdat we merken dat helaas niet iedereen dit volgt. Dat is nadelig voor onze klanten”, zegt woordvoerster Marjolein Verkerk van bol.com aan Emerce.

 

Omdat bol.com werkt met het principe waarbij de verkopers enkel commissie moeten betalen wanneer ze ook daadwerkelijk verkopen via bol.com, zien veel partners zich gedwongen om de prijs op hun eigen site ook te verhogen.

 

Bol.com benadrukt in de brief ook dat het wil dat de prijzen op bol.com marktconform zijn. “We verwachten van onze partners dat ze min of meer marktconforme prijzen hanteren en geen prijzen die te hoog zijn. Uitschieters kunnen namelijk de prijsperceptie van bol.com en onze partners negatief beïnvloeden. We hebben onze samenwerkingsovereenkomst daarom uitgebreid met een voorwaarde die dit kan waarborgen. Als blijkt dat prijzen niet marktconform zijn, kunnen wij besluiten het aanbod niet te tonen in onze winkel.”

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Webwinkels klagen over Bpost

11/05/2018

De combinatie van een korte werkweek en een toevloed aan online bestellingen leidde ertoe dat Bpost duizenden pakjes te laat leverde bij de klanten. Enkele webshops, waaronder Smartphoto, eisen een schadevergoeding.

Unizo haalt uit naar Bol.com

11/05/2018

Zelfstandigenorganisatie Unizo beschuldigt Bol.com van oneerlijke praktijken: de webwinkel zou succesvolle producten van zijn marktplaats verwijderen om ze vervolgens zelf te verkopen. Maar Bol.com ontkent dat.

Bol.com ijvert voor database met duurzame keurmerken

30/04/2018

Bol.com wil ‘duurzaamheid’ opnemen als criterium waarop klanten kunnen filteren, maar dat blijkt niet eenvoudig. Een overkoepelende digitale database van duurzame keurmerken bestaat vandaag nog niet en daar is zeker nood aan, aldus de webwinkel.

Amazon levert pakjes nu ook in de autokoffer

25/04/2018

Amazon levert voortaan ook in de autokoffer. De retail- en technologiereus maakt het Prime-leden mogelijk om pakjes zonder extra kosten in hun geparkeerde wagen te laten leveren, voorlopig wel enkel in de Verenigde Staten.

Pets Place verkoopt nu ook in België via bol.com

17/04/2018

Pets Place gaat zijn volledige assortiment van huis- en erfdierproducten nu ook via bol.com verkopen. De Nederlandse keten hoopt daarmee ook Belgische klanten te werven en te beleveren vanuit zijn distributiecentrum in Ede.

Ex-klanten Neckermann worden geconfronteerd met oude facturen

05/04/2018

Heel wat oude klanten van postorderbedrijf Neckermann hebben de voorbije dagen plots een factuur in de bus gekregen, waarbij bedragen worden verhaald van bestellingen van tot wel dertig jaar terug.