Bol.com maakt parfumerie-omgeving voor Mooi & Gezond | RetailDetail

Bol.com maakt parfumerie-omgeving voor Mooi & Gezond

Bol.com maakt parfumerie-omgeving voor Mooi & Gezond

Online retailer Bol.com heeft binnen de afdeling Mooi & Gezond een parfumerie-omgeving gecreëerd, met extra aandacht voor merkbeleving en trends. Zo komen er onder andere verschillende inspiratiepagina's.

Filmpjes en advies

"Met een luxe online winkelomgeving geeft bol.com antwoord op de toenemende behoefte van consumenten om luxe beautymerken eenvoudig online aan te schaffen in een inspirerende winkel waar je ook terecht kan voor advies. De Mooi & Gezond winkel is zo ingericht dat iedere type beautyshopper zijn weg er gemakkelijk kan vinden. Van doelgericht shoppen tot gewoon op je gemak rondkijken en inspiratie opdoen", schrijft het bedrijf in een persbericht.

 

Klanten kunnen er ook terecht voor advies: zo komen er how to-filmpjes en editorials met tips. Die worden door Bol.com zelf geproduceerd.

 

De afdeling Mooi & Gezond werd in 2012 toegevoegd aan Bol.com en biedt klanten een assortiment van 65.000 drogisterij- en parfumerieartikelen, verdeeld over meer dan 1.800 merken. De winkel heeft ondertussen al meer dan 600.000 actieve klanten. "Met de transformatie van deze winkel zijn wij ervan overtuigd dat we opnieuw een grote stap hebben gezet in de ontwikkeling van online winkelen voor beautyartikelen", aldus Jan Huysmans, directeur België bij Bol.com.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Ook Microsoft gaat voor kassaloze winkels

14/06/2018

Microsoft werkt aan eigen technologie die kassa’s en wachtrijen in winkels overbodig maakt. Het wil zo een bondgenoot voor de retailsector worden, vooral in de strijd tegen Amazon Go.

Tweedehandskledingplatform The Next Closet haalt 1 miljoen euro op

24/05/2018

The Next Closet, het Nederlandse webplatform voor tweedehandse designerkleding, heeft zopas ruim 1 miljoen euro ‘groeigeld’ opgehaald. Vers kapitaal dat onder meer de vandaag gelanceerde Belgische website moet financieren.

Amazon verbant klanten die teveel retourneren

24/05/2018

Amazon stelt paal en perk aan klanten die teveel retourneren of zich ‘misdragen’ volgens de retailer: wie te ver gaat, wordt verbannen. Tientallen klanten klagen op sociale media dat hun account eenzijdig is stopgezet.

LVMH pompt tientallen miljoenen in modezoekplatform Lyst

24/05/2018

LVMH, de Franse luxegroep onder leiding van Bernard Arnault, pompt nog eens tientallen miljoenen dollar in Lyst. Met het verse geld wil het zoekplatform voor luxemode zijn wereldwijde expansie versnellen.

Webwinkels klagen over Bpost

11/05/2018

De combinatie van een korte werkweek en een toevloed aan online bestellingen leidde ertoe dat Bpost duizenden pakjes te laat leverde bij de klanten. Enkele webshops, waaronder Smartphoto, eisen een schadevergoeding.

Unizo haalt uit naar Bol.com

11/05/2018

Zelfstandigenorganisatie Unizo beschuldigt Bol.com van oneerlijke praktijken: de webwinkel zou succesvolle producten van zijn marktplaats verwijderen om ze vervolgens zelf te verkopen. Maar Bol.com ontkent dat.