Bol.com maakt parfumerie-omgeving voor Mooi & Gezond | RetailDetail

Bol.com maakt parfumerie-omgeving voor Mooi & Gezond

Bol.com maakt parfumerie-omgeving voor Mooi & Gezond

Online retailer Bol.com heeft binnen de afdeling Mooi & Gezond een parfumerie-omgeving gecreëerd, met extra aandacht voor merkbeleving en trends. Zo komen er onder andere verschillende inspiratiepagina's.

Filmpjes en advies

"Met een luxe online winkelomgeving geeft bol.com antwoord op de toenemende behoefte van consumenten om luxe beautymerken eenvoudig online aan te schaffen in een inspirerende winkel waar je ook terecht kan voor advies. De Mooi & Gezond winkel is zo ingericht dat iedere type beautyshopper zijn weg er gemakkelijk kan vinden. Van doelgericht shoppen tot gewoon op je gemak rondkijken en inspiratie opdoen", schrijft het bedrijf in een persbericht.

 

Klanten kunnen er ook terecht voor advies: zo komen er how to-filmpjes en editorials met tips. Die worden door Bol.com zelf geproduceerd.

 

De afdeling Mooi & Gezond werd in 2012 toegevoegd aan Bol.com en biedt klanten een assortiment van 65.000 drogisterij- en parfumerieartikelen, verdeeld over meer dan 1.800 merken. De winkel heeft ondertussen al meer dan 600.000 actieve klanten. "Met de transformatie van deze winkel zijn wij ervan overtuigd dat we opnieuw een grote stap hebben gezet in de ontwikkeling van online winkelen voor beautyartikelen", aldus Jan Huysmans, directeur België bij Bol.com.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Amazon levert pakjes nu ook in de autokoffer

25/04/2018

Amazon levert voortaan ook in de autokoffer. De retail- en technologiereus maakt het Prime-leden mogelijk om pakjes zonder extra kosten in hun geparkeerde wagen te laten leveren, voorlopig wel enkel in de Verenigde Staten.

Ex-klanten Neckermann worden geconfronteerd met oude facturen

05/04/2018

Heel wat oude klanten van postorderbedrijf Neckermann hebben de voorbije dagen plots een factuur in de bus gekregen, waarbij bedragen worden verhaald van bestellingen van tot wel dertig jaar terug.

Nederlandse tak Beate Uhse toch niet failliet

05/04/2018

De Nederlandse dochteronderneming van het Duitse Beate Uhse is dan toch niet failliet. Het bedrijf blijft zowel in Nederland als in België gewoon actief. Dat heeft het bedrijf zelf laten weten na geruchten over een faillissement.

Producten vaak goedkoper op Amazon dan bij Nederlandse concurrenten

03/04/2018

Producten die zowel in Nederlandse webshops als op Amazon.de te koop zijn, zijn in ongeveer de helft van de gevallen goedkoper bij Amazon. Niet alleen is er de concurrentie van Amazon.de, er gaan ook geruchten dat Amazon.nl en Amazon.be actiever worden.

Coolblue bezorgt wél echt met de fiets

03/04/2018

Coolblue start een eigen bezorgservice per fiets: met CoolblueFietst gaat de elektroretailer pakketjes voor het eerst zelf per fiets leveren. Hoewel de retailer het eerst als een aprilgrap verpakte, is het uiteindelijk toch echt waar.

Trump richt pijlen op Amazon

03/04/2018

President Donald Trump heeft in Amazon blijkbaar een nieuwe vijand gevonden. Volgens hem profiteert de retailgigant van de U.S. Postal Service, het Amerikaanse postbedrijf, en daar wil hij nu paal en perk aan stellen met de nodige maatregelen.