Bol.com verandert uitzicht

Bol.com verandert uitzicht

Ahold-dochter Bol.com gaat vandaag een boel visuele veranderingen doorvoeren op zijn website, die zo ook een stuk gebruiksvriendelijker moet worden voor mobiele gebruikers.

Visueler en apps

"We zijn bezig met een overstap van 'webwinkel' naar een 'winkel van ons allemaal' met heel veel productcategorieën", zegt marketingdirecteur Michel Schaeffer aan Emerce. "Iedere productgroep kent een ander aankoopproces: een boek kopen is anders dan een kast of peuterkleding. De laatste zijn complexere aankopen, omdat je als consument meer informatie wil voor de aanschaf. Je wil meer visuele prikkels. Bij baby- en peuterkleding betekent dat bijvoorbeeld dat je kunt inzoomen. Een de pagina's met lijsten producten worden ook visueler. We gaan van tekst- naar beeldgedreven."

 

Omdat Bol.com de website ook gebruiksvriendelijker wil maken voor mobiele gebruikers, zal er ook meer witruimte zijn, zodat er minder kans is dat ze op een verkeerde afbeelding klikken. Later dit jaar wil Bol.com ook mobiele apps lanceren.


De veranderingen bij Bol.com zijn al een tijdje aan de gang. Eind vorig jaar werden de eerste tests uitgevoerd en enkele maanden geleden werd de navigatie al aangepast.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Rocket Internet wil met Home24 naar de beurs

19/01/2018

Rocket Internet wil komende zomer zijn meubelwebwinkel Home24 naar de beurs brengen. De komende maanden zal er dan ook hard gewerkt worden aan het opkuisen van de cijfers van de webshop.

Carrefour gaat in zee met Showroomprivé

12/01/2018

Carrefour neemt een minderheidsbelang van 17% in flashsale-aanbieder Showroomprivé. De Franse supermarktgroep wil zo zijn digitale bereik en non-foodaandeel vergroten. Ex-aandeelhouder Conforama scheurt er wel flink de broek aan.

Bpost koopt Nederlandse verslogistieker Leen Menken

11/01/2018

Belgisch postbedrijf Bpost verstevigt zijn greep op de Nederlandse markt met de overname van Leen Menken, een logistiekverlener gespecialiseerd in vers en voeding. Onder meer HelloFresh en Bloomon doen beroep op het logistiekbedrijf.

Online meubelwinkel Flinders groeit naar 15 miljoen euro

04/01/2018

De omzet van online meubelverkoper Flinders, die ook een winkel heeft in Zaandam, heeft het voorbije boekjaar de grens van 15 miljoen euro doorbroken. Dat is een groei van 39 procent ten opzichte van een jaar eerder.

Amazon neemt startup Blink over

26/12/2017

Amazon heeft de Amerikaanse startup Blink overgenomen. Die begon in 2014 als een bedrijf dat via wifi verbonden bewakingscamera’s maakt, maar het lanceerde vorige week ook een deurbel met ingebouwde camera.

Belgische app wil duty-free winkelen eenvoudiger maken

26/12/2017

De Brusselse startup ZappTax wil met de hulp van een nieuwe app duty-free winkelen eenvoudiger maken voor niet-Europese consumenten, zodat die sneller de btw kunnen terugbetaald krijgen aan het einde van hun reis.

Back to top