Bol.com verandert uitzicht

Bol.com verandert uitzicht

Ahold-dochter Bol.com gaat vandaag een boel visuele veranderingen doorvoeren op zijn website, die zo ook een stuk gebruiksvriendelijker moet worden voor mobiele gebruikers.

Visueler en apps

"We zijn bezig met een overstap van 'webwinkel' naar een 'winkel van ons allemaal' met heel veel productcategorieën", zegt marketingdirecteur Michel Schaeffer aan Emerce. "Iedere productgroep kent een ander aankoopproces: een boek kopen is anders dan een kast of peuterkleding. De laatste zijn complexere aankopen, omdat je als consument meer informatie wil voor de aanschaf. Je wil meer visuele prikkels. Bij baby- en peuterkleding betekent dat bijvoorbeeld dat je kunt inzoomen. Een de pagina's met lijsten producten worden ook visueler. We gaan van tekst- naar beeldgedreven."

 

Omdat Bol.com de website ook gebruiksvriendelijker wil maken voor mobiele gebruikers, zal er ook meer witruimte zijn, zodat er minder kans is dat ze op een verkeerde afbeelding klikken. Later dit jaar wil Bol.com ook mobiele apps lanceren.


De veranderingen bij Bol.com zijn al een tijdje aan de gang. Eind vorig jaar werden de eerste tests uitgevoerd en enkele maanden geleden werd de navigatie al aangepast.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Euro Shoe Group heeft al sinds 2004 akkoord over nachtwerk

11/09/2017

De Belgische Euro Shoe Group, het bedrijf achter winkelketen Bristol, zegt de heisa rond nachtwerk niet helemaal te begrijpen, aangezien het zelf al sinds 2004 een akkoord heeft met de vakbonden op dat vlak.

Cook & Serve komt met eigen webshop

30/08/2017

Kookwinkelketen Cook & Serve heeft een eigen webshop opgestart, die klanten de keuze geeft tussen afhalen in één van de zeven winkels of levering aan huis.

Alibaba zet miljarden in op fysieke winkels

28/08/2017

De Chinese e-commerceholding Alibaba heeft de afgelopen twee jaar bijna zeven miljard euro geïnvesteerd in fysieke retail. Met Hema Xiansheng heeft ze al dertien eigen supermarkten en in januari kocht ze ook luxewarenhuis Intime.

Belgische webshop Wehkamp komt voorlopig niet terug

18/08/2017

Het Nederlandse Wehkamp had van 2014 tot eind vorig jaar een webshop in België, maar sloot die "tijdelijk". Nu laat het online warenhuis echter verstaan dat het voorlopig gaat focussen op de Nederlandse markt.

Alibaba overstijgt de verwachtingen

17/08/2017

Het Chinese Alibaba heeft in het eerste kwartaal de verwachtingen van de analisten kunnen overtreffen, zowel op vlak van omzet als van winst. Die laatste verdubbelde zelfs ten opzichte van een jaar eerder.

Aldi gaat in de Verenigde Staten aan huis leveren

16/08/2017

De Duitse discounter Aldi gaat vanaf deze maand via Instacart online bestellingen binnen het uur aan huis leveren in de Verenigde Staten. De reactie van Amazon? "Bij ons kan je vanaf nu binnen de twee minuten bestellingen komen ophalen."

Back to top