Bol.com verandert uitzicht | RetailDetail

Bol.com verandert uitzicht

Bol.com verandert uitzicht

Ahold-dochter Bol.com gaat vandaag een boel visuele veranderingen doorvoeren op zijn website, die zo ook een stuk gebruiksvriendelijker moet worden voor mobiele gebruikers.

Visueler en apps

"We zijn bezig met een overstap van 'webwinkel' naar een 'winkel van ons allemaal' met heel veel productcategorieën", zegt marketingdirecteur Michel Schaeffer aan Emerce. "Iedere productgroep kent een ander aankoopproces: een boek kopen is anders dan een kast of peuterkleding. De laatste zijn complexere aankopen, omdat je als consument meer informatie wil voor de aanschaf. Je wil meer visuele prikkels. Bij baby- en peuterkleding betekent dat bijvoorbeeld dat je kunt inzoomen. Een de pagina's met lijsten producten worden ook visueler. We gaan van tekst- naar beeldgedreven."

 

Omdat Bol.com de website ook gebruiksvriendelijker wil maken voor mobiele gebruikers, zal er ook meer witruimte zijn, zodat er minder kans is dat ze op een verkeerde afbeelding klikken. Later dit jaar wil Bol.com ook mobiele apps lanceren.


De veranderingen bij Bol.com zijn al een tijdje aan de gang. Eind vorig jaar werden de eerste tests uitgevoerd en enkele maanden geleden werd de navigatie al aangepast.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Ook Microsoft gaat voor kassaloze winkels

14/06/2018

Microsoft werkt aan eigen technologie die kassa’s en wachtrijen in winkels overbodig maakt. Het wil zo een bondgenoot voor de retailsector worden, vooral in de strijd tegen Amazon Go.

Tweedehandskledingplatform The Next Closet haalt 1 miljoen euro op

24/05/2018

The Next Closet, het Nederlandse webplatform voor tweedehandse designerkleding, heeft zopas ruim 1 miljoen euro ‘groeigeld’ opgehaald. Vers kapitaal dat onder meer de vandaag gelanceerde Belgische website moet financieren.

Amazon verbant klanten die teveel retourneren

24/05/2018

Amazon stelt paal en perk aan klanten die teveel retourneren of zich ‘misdragen’ volgens de retailer: wie te ver gaat, wordt verbannen. Tientallen klanten klagen op sociale media dat hun account eenzijdig is stopgezet.

LVMH pompt tientallen miljoenen in modezoekplatform Lyst

24/05/2018

LVMH, de Franse luxegroep onder leiding van Bernard Arnault, pompt nog eens tientallen miljoenen dollar in Lyst. Met het verse geld wil het zoekplatform voor luxemode zijn wereldwijde expansie versnellen.

Webwinkels klagen over Bpost

11/05/2018

De combinatie van een korte werkweek en een toevloed aan online bestellingen leidde ertoe dat Bpost duizenden pakjes te laat leverde bij de klanten. Enkele webshops, waaronder Smartphoto, eisen een schadevergoeding.

Unizo haalt uit naar Bol.com

11/05/2018

Zelfstandigenorganisatie Unizo beschuldigt Bol.com van oneerlijke praktijken: de webwinkel zou succesvolle producten van zijn marktplaats verwijderen om ze vervolgens zelf te verkopen. Maar Bol.com ontkent dat.