Bol.com verdubbelt aantal Belgische klanten | RetailDetail

Bol.com verdubbelt aantal Belgische klanten

Bol.com verdubbelt aantal Belgische klanten
Bol.com heeft onlangs zijn 300.000e Belgische klant verwelkomd. Een verdubbeling in één jaar tijd, klinkt het trots bij de Ahold-dochter. Gepaste fierheid was er eerder ook al bij Bol, dat eerder deze week nog een Belgische publieksprijs in de wacht sleepte.

300.000 Belgische klanten 

"Inmiddels kent 75% van de Vlamingen bol.com en hebben ruim 300.000 unieke consumenten één of meerdere keren een aankoop in onze winkel gedaan. Dat is een verdubbeling ten opzichte van vorig jaar", zegt Jan Huysmans, manager België bij bol.com.

 

"We merken dat in de voorbije weken steeds meer Belgen eerst hun sinterklaas- en nu ook hun kerstinkopen doen bij bol.com. Het onderstreept dat we voorzien in een behoefte van veel Belgen. Dat we daarnaast ook nog eens worden bekroond met een consumentenprijs moedigt ons aan om te blijven bouwen aan een prettige winkel."

 

Groter assortiment

Huysmans verwijst daarmee naar de bekroning van Bol.com tot Webwinkel van het Jaar. In die verkiezing, georganiseerd door technologiemagazine Clickx, ging Bol.com grote concurrent Coolblue vooraf (die laatste won op onze retaildetail Night nog de Webshop Award 2012). Pittig detail: de webshop van Vanden Borre (nog mee ontwikkeld door Jan Huysmans) werd derde.

 

Bol.com startte het voorbije jaar drie nieuwe speciaalzaken op (Baby, Koken & Tafelen, Mooi & Gezond). "We investeerden fors in een groter assortiment voor de Belgische klant en in nieuwe services, zoals gratis levering (vanaf 20 euro, nvdr.), verruimde retourmogelijkheden en een klantendienst die dag en nacht bereikbaar is", verklaart Jan Huysmans het succes

 

Bol.com opende op 30 maart 1999 voor het eerst zijn virtuele winkeldeuren en heeft intussen ruim 3,4 miljoen actieve klanten in Nederland en België. Die kochten in 2011 bijna 17,5 miljoen artikelen. Bol.com werd begin dit jaar overgenomen door Ahold.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Ook Microsoft gaat voor kassaloze winkels

14/06/2018

Microsoft werkt aan eigen technologie die kassa’s en wachtrijen in winkels overbodig maakt. Het wil zo een bondgenoot voor de retailsector worden, vooral in de strijd tegen Amazon Go.

Tweedehandskledingplatform The Next Closet haalt 1 miljoen euro op

24/05/2018

The Next Closet, het Nederlandse webplatform voor tweedehandse designerkleding, heeft zopas ruim 1 miljoen euro ‘groeigeld’ opgehaald. Vers kapitaal dat onder meer de vandaag gelanceerde Belgische website moet financieren.

Amazon verbant klanten die teveel retourneren

24/05/2018

Amazon stelt paal en perk aan klanten die teveel retourneren of zich ‘misdragen’ volgens de retailer: wie te ver gaat, wordt verbannen. Tientallen klanten klagen op sociale media dat hun account eenzijdig is stopgezet.

LVMH pompt tientallen miljoenen in modezoekplatform Lyst

24/05/2018

LVMH, de Franse luxegroep onder leiding van Bernard Arnault, pompt nog eens tientallen miljoenen dollar in Lyst. Met het verse geld wil het zoekplatform voor luxemode zijn wereldwijde expansie versnellen.

Webwinkels klagen over Bpost

11/05/2018

De combinatie van een korte werkweek en een toevloed aan online bestellingen leidde ertoe dat Bpost duizenden pakjes te laat leverde bij de klanten. Enkele webshops, waaronder Smartphoto, eisen een schadevergoeding.

Unizo haalt uit naar Bol.com

11/05/2018

Zelfstandigenorganisatie Unizo beschuldigt Bol.com van oneerlijke praktijken: de webwinkel zou succesvolle producten van zijn marktplaats verwijderen om ze vervolgens zelf te verkopen. Maar Bol.com ontkent dat.