Bol.com verdubbelt aantal Belgische klanten

Bol.com verdubbelt aantal Belgische klanten
Bol.com heeft onlangs zijn 300.000e Belgische klant verwelkomd. Een verdubbeling in één jaar tijd, klinkt het trots bij de Ahold-dochter. Gepaste fierheid was er eerder ook al bij Bol, dat eerder deze week nog een Belgische publieksprijs in de wacht sleepte.

300.000 Belgische klanten 

"Inmiddels kent 75% van de Vlamingen bol.com en hebben ruim 300.000 unieke consumenten één of meerdere keren een aankoop in onze winkel gedaan. Dat is een verdubbeling ten opzichte van vorig jaar", zegt Jan Huysmans, manager België bij bol.com.

 

"We merken dat in de voorbije weken steeds meer Belgen eerst hun sinterklaas- en nu ook hun kerstinkopen doen bij bol.com. Het onderstreept dat we voorzien in een behoefte van veel Belgen. Dat we daarnaast ook nog eens worden bekroond met een consumentenprijs moedigt ons aan om te blijven bouwen aan een prettige winkel."

 

Groter assortiment

Huysmans verwijst daarmee naar de bekroning van Bol.com tot Webwinkel van het Jaar. In die verkiezing, georganiseerd door technologiemagazine Clickx, ging Bol.com grote concurrent Coolblue vooraf (die laatste won op onze retaildetail Night nog de Webshop Award 2012). Pittig detail: de webshop van Vanden Borre (nog mee ontwikkeld door Jan Huysmans) werd derde.

 

Bol.com startte het voorbije jaar drie nieuwe speciaalzaken op (Baby, Koken & Tafelen, Mooi & Gezond). "We investeerden fors in een groter assortiment voor de Belgische klant en in nieuwe services, zoals gratis levering (vanaf 20 euro, nvdr.), verruimde retourmogelijkheden en een klantendienst die dag en nacht bereikbaar is", verklaart Jan Huysmans het succes

 

Bol.com opende op 30 maart 1999 voor het eerst zijn virtuele winkeldeuren en heeft intussen ruim 3,4 miljoen actieve klanten in Nederland en België. Die kochten in 2011 bijna 17,5 miljoen artikelen. Bol.com werd begin dit jaar overgenomen door Ahold.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Rocket Internet wil met Home24 naar de beurs

19/01/2018

Rocket Internet wil komende zomer zijn meubelwebwinkel Home24 naar de beurs brengen. De komende maanden zal er dan ook hard gewerkt worden aan het opkuisen van de cijfers van de webshop.

Carrefour gaat in zee met Showroomprivé

12/01/2018

Carrefour neemt een minderheidsbelang van 17% in flashsale-aanbieder Showroomprivé. De Franse supermarktgroep wil zo zijn digitale bereik en non-foodaandeel vergroten. Ex-aandeelhouder Conforama scheurt er wel flink de broek aan.

Bpost koopt Nederlandse verslogistieker Leen Menken

11/01/2018

Belgisch postbedrijf Bpost verstevigt zijn greep op de Nederlandse markt met de overname van Leen Menken, een logistiekverlener gespecialiseerd in vers en voeding. Onder meer HelloFresh en Bloomon doen beroep op het logistiekbedrijf.

Online meubelwinkel Flinders groeit naar 15 miljoen euro

04/01/2018

De omzet van online meubelverkoper Flinders, die ook een winkel heeft in Zaandam, heeft het voorbije boekjaar de grens van 15 miljoen euro doorbroken. Dat is een groei van 39 procent ten opzichte van een jaar eerder.

Amazon neemt startup Blink over

26/12/2017

Amazon heeft de Amerikaanse startup Blink overgenomen. Die begon in 2014 als een bedrijf dat via wifi verbonden bewakingscamera’s maakt, maar het lanceerde vorige week ook een deurbel met ingebouwde camera.

Belgische app wil duty-free winkelen eenvoudiger maken

26/12/2017

De Brusselse startup ZappTax wil met de hulp van een nieuwe app duty-free winkelen eenvoudiger maken voor niet-Europese consumenten, zodat die sneller de btw kunnen terugbetaald krijgen aan het einde van hun reis.

Back to top