Bol.com verdubbelt aantal Belgische klanten

Bol.com verdubbelt aantal Belgische klanten
Bol.com heeft onlangs zijn 300.000e Belgische klant verwelkomd. Een verdubbeling in één jaar tijd, klinkt het trots bij de Ahold-dochter. Gepaste fierheid was er eerder ook al bij Bol, dat eerder deze week nog een Belgische publieksprijs in de wacht sleepte.

300.000 Belgische klanten 

"Inmiddels kent 75% van de Vlamingen bol.com en hebben ruim 300.000 unieke consumenten één of meerdere keren een aankoop in onze winkel gedaan. Dat is een verdubbeling ten opzichte van vorig jaar", zegt Jan Huysmans, manager België bij bol.com.

 

"We merken dat in de voorbije weken steeds meer Belgen eerst hun sinterklaas- en nu ook hun kerstinkopen doen bij bol.com. Het onderstreept dat we voorzien in een behoefte van veel Belgen. Dat we daarnaast ook nog eens worden bekroond met een consumentenprijs moedigt ons aan om te blijven bouwen aan een prettige winkel."

 

Groter assortiment

Huysmans verwijst daarmee naar de bekroning van Bol.com tot Webwinkel van het Jaar. In die verkiezing, georganiseerd door technologiemagazine Clickx, ging Bol.com grote concurrent Coolblue vooraf (die laatste won op onze retaildetail Night nog de Webshop Award 2012). Pittig detail: de webshop van Vanden Borre (nog mee ontwikkeld door Jan Huysmans) werd derde.

 

Bol.com startte het voorbije jaar drie nieuwe speciaalzaken op (Baby, Koken & Tafelen, Mooi & Gezond). "We investeerden fors in een groter assortiment voor de Belgische klant en in nieuwe services, zoals gratis levering (vanaf 20 euro, nvdr.), verruimde retourmogelijkheden en een klantendienst die dag en nacht bereikbaar is", verklaart Jan Huysmans het succes

 

Bol.com opende op 30 maart 1999 voor het eerst zijn virtuele winkeldeuren en heeft intussen ruim 3,4 miljoen actieve klanten in Nederland en België. Die kochten in 2011 bijna 17,5 miljoen artikelen. Bol.com werd begin dit jaar overgenomen door Ahold.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Coolblue lanceert Blue Friday, als antwoord op Black Friday

17/11/2017

Volgende week vrijdag is het weer Black Friday en dan wordt er flink met kortingen gestrooid bij heel wat retailers. Coolblue wil die drukte echter voorblijven en lanceert vandaag Blue Friday.

Last mile e-commerce kost samenleving handenvol geld

07/11/2017

Uit een doctoraatsonderzoek van economisch geograaf Joris Beckers van de Universiteit Antwerpen blijkt dat de ‘last mile’ binnen e-commerce onze samenleving heel wat geld kost, onder andere door hun bijdrage aan de files.

Rakuten slaat brug naar Japanse onlineconsument

30/10/2017

In de schaduw van Alibaba en Amazon ontwikkelt het Japanse Rakuten Ichiba zich voorspoedig. Verschillende westerse ketens gebruiken het platform om hun spullen richting de Japanse onlineshopper te krijgen.

Whole Foods zorgt mee voor forse omzetstijging bij Amazon

27/10/2017

Het Amerikaanse Amazon heeft in het derde kwartaal opnieuw een forse omzetstijging gekend. Dat was voor een stuk te danken aan Whole Foods, aangezien de omzet van die keten voor het eerst werd meegerekend.

Coolblue lanceert Belgische app

25/10/2017

Coolblue heeft vandaag een app gelanceerd voor de Belgische markt, en dat meteen in het Nederlands én het Frans. Volgens de Nederlandse webshop is de app de snelste manier om bij hen te winkelen. Voorlopig is de app wel enkel beschikbaar voor iOS.

Meer dan helft Amerikaanse huishoudens in de ban van Amazon

21/10/2017

Liefst 90 miljoen Amerikanen zijn lid van Amazon Prime, het getrouwheidsprogramma van Amazon, op een totaal van 126 miljoen geschatte huishoudens in de VS. Amazon heeft zijn thuismarkt dus stevig in de greep. Wat kunnen we daar in Europa van leren?

Back to top