Bol.com verdubbelt aantal Belgische klanten

Bol.com verdubbelt aantal Belgische klanten
Bol.com heeft onlangs zijn 300.000e Belgische klant verwelkomd. Een verdubbeling in één jaar tijd, klinkt het trots bij de Ahold-dochter. Gepaste fierheid was er eerder ook al bij Bol, dat eerder deze week nog een Belgische publieksprijs in de wacht sleepte.

300.000 Belgische klanten 

"Inmiddels kent 75% van de Vlamingen bol.com en hebben ruim 300.000 unieke consumenten één of meerdere keren een aankoop in onze winkel gedaan. Dat is een verdubbeling ten opzichte van vorig jaar", zegt Jan Huysmans, manager België bij bol.com.

 

"We merken dat in de voorbije weken steeds meer Belgen eerst hun sinterklaas- en nu ook hun kerstinkopen doen bij bol.com. Het onderstreept dat we voorzien in een behoefte van veel Belgen. Dat we daarnaast ook nog eens worden bekroond met een consumentenprijs moedigt ons aan om te blijven bouwen aan een prettige winkel."

 

Groter assortiment

Huysmans verwijst daarmee naar de bekroning van Bol.com tot Webwinkel van het Jaar. In die verkiezing, georganiseerd door technologiemagazine Clickx, ging Bol.com grote concurrent Coolblue vooraf (die laatste won op onze retaildetail Night nog de Webshop Award 2012). Pittig detail: de webshop van Vanden Borre (nog mee ontwikkeld door Jan Huysmans) werd derde.

 

Bol.com startte het voorbije jaar drie nieuwe speciaalzaken op (Baby, Koken & Tafelen, Mooi & Gezond). "We investeerden fors in een groter assortiment voor de Belgische klant en in nieuwe services, zoals gratis levering (vanaf 20 euro, nvdr.), verruimde retourmogelijkheden en een klantendienst die dag en nacht bereikbaar is", verklaart Jan Huysmans het succes

 

Bol.com opende op 30 maart 1999 voor het eerst zijn virtuele winkeldeuren en heeft intussen ruim 3,4 miljoen actieve klanten in Nederland en België. Die kochten in 2011 bijna 17,5 miljoen artikelen. Bol.com werd begin dit jaar overgenomen door Ahold.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Euro Shoe Group heeft al sinds 2004 akkoord over nachtwerk

11/09/2017

De Belgische Euro Shoe Group, het bedrijf achter winkelketen Bristol, zegt de heisa rond nachtwerk niet helemaal te begrijpen, aangezien het zelf al sinds 2004 een akkoord heeft met de vakbonden op dat vlak.

Cook & Serve komt met eigen webshop

30/08/2017

Kookwinkelketen Cook & Serve heeft een eigen webshop opgestart, die klanten de keuze geeft tussen afhalen in één van de zeven winkels of levering aan huis.

Alibaba zet miljarden in op fysieke winkels

28/08/2017

De Chinese e-commerceholding Alibaba heeft de afgelopen twee jaar bijna zeven miljard euro geïnvesteerd in fysieke retail. Met Hema Xiansheng heeft ze al dertien eigen supermarkten en in januari kocht ze ook luxewarenhuis Intime.

Belgische webshop Wehkamp komt voorlopig niet terug

18/08/2017

Het Nederlandse Wehkamp had van 2014 tot eind vorig jaar een webshop in België, maar sloot die "tijdelijk". Nu laat het online warenhuis echter verstaan dat het voorlopig gaat focussen op de Nederlandse markt.

Alibaba overstijgt de verwachtingen

17/08/2017

Het Chinese Alibaba heeft in het eerste kwartaal de verwachtingen van de analisten kunnen overtreffen, zowel op vlak van omzet als van winst. Die laatste verdubbelde zelfs ten opzichte van een jaar eerder.

Aldi gaat in de Verenigde Staten aan huis leveren

16/08/2017

De Duitse discounter Aldi gaat vanaf deze maand via Instacart online bestellingen binnen het uur aan huis leveren in de Verenigde Staten. De reactie van Amazon? "Bij ons kan je vanaf nu binnen de twee minuten bestellingen komen ophalen."

Back to top