Bol.com verwelkomt Belgische winkeliers

Bol.com verwelkomt Belgische winkeliers

Vanaf vandaag zijn ook Belgische winkeliers welkom om op Bol.com hun producten te verkopen. Handelaars uit Nederland hebben al sinds 2011 toegang tot het platform van de Nederlandse online retailer.

"Extra stimulans voor Belgische e-commerce"

Handelaars die op Bol.com willen verkopen, moeten niet beschikken over een eigen webwinkel. In Nederland zijn er al meer dan 10.000 handelaars aangesloten, waardoor het aanbod van Bol.com met 1,5 miljoen unieke artikelen is gegroeid.

 

"Het succes van ons verkopersmodel in Nederland willen we uitbreiden door onze deuren ook te openen voor Belgische winkeliers. Deze ontwikkeling kan een extra stimulans voor de totale Belgische e-commercemarkt betekenen. Voor Belgische winkeliers biedt het namelijk een kans om de grens over te gaan en ook miljoenenpubliek in Nederland te bereiken. Door samen te werken met andere winkeliers waarbij we ook kennis en ervaring delen, zetten we opnieuw een stap in het uitbreiden van het assortiment en in het verbeteren van onze winkel voor onze klanten", aldus Jan Huysmans, directeur België bij Bol.com.

 

De artikels die door de externe verkopers worden aangeboden, worden gewoon tussen de rest van het aanbod geplaatst. Ondernemers mogen ook producten aanbieden die Bol.com al verkoopt, om zo het aanbod qua prijs en levertijd nog verder uit te breiden voor de klanten van Bol.com. De betaling gebeurt volledig via het systeem van Bol.com en op het einde worden de voorwaarden op vlak van levering en retour aan de klanten meegedeeld.

 

Emob.eu is één van de eerste Belgische winkels die ingaat op het aanbod van Bol.com: "We hebben goed draaiende webshops met onder andere kinderkamers, kinder- en babyspullen en tuinmeubelen. Door onze producten aan te bieden op bol.com hopen we op een grotere zichtbaarheid voor ons assortiment, en mee te varen op de naamsbekendheid en betrouwbaarheid van Bol.com", zegt Jelle Ryckoort, online marketeer bij Emob.eu, over die keuze. "We kunnen uitbreiden naar Nederland zonder zelf grote inspanningen te doen om trafiek naar onze webshops te generen, maar we kunnen mee genieten van de inspanningen van Bol.com."

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Rocket Internet wil met Home24 naar de beurs

19/01/2018

Rocket Internet wil komende zomer zijn meubelwebwinkel Home24 naar de beurs brengen. De komende maanden zal er dan ook hard gewerkt worden aan het opkuisen van de cijfers van de webshop.

Carrefour gaat in zee met Showroomprivé

12/01/2018

Carrefour neemt een minderheidsbelang van 17% in flashsale-aanbieder Showroomprivé. De Franse supermarktgroep wil zo zijn digitale bereik en non-foodaandeel vergroten. Ex-aandeelhouder Conforama scheurt er wel flink de broek aan.

Bpost koopt Nederlandse verslogistieker Leen Menken

11/01/2018

Belgisch postbedrijf Bpost verstevigt zijn greep op de Nederlandse markt met de overname van Leen Menken, een logistiekverlener gespecialiseerd in vers en voeding. Onder meer HelloFresh en Bloomon doen beroep op het logistiekbedrijf.

Online meubelwinkel Flinders groeit naar 15 miljoen euro

04/01/2018

De omzet van online meubelverkoper Flinders, die ook een winkel heeft in Zaandam, heeft het voorbije boekjaar de grens van 15 miljoen euro doorbroken. Dat is een groei van 39 procent ten opzichte van een jaar eerder.

Amazon neemt startup Blink over

26/12/2017

Amazon heeft de Amerikaanse startup Blink overgenomen. Die begon in 2014 als een bedrijf dat via wifi verbonden bewakingscamera’s maakt, maar het lanceerde vorige week ook een deurbel met ingebouwde camera.

Belgische app wil duty-free winkelen eenvoudiger maken

26/12/2017

De Brusselse startup ZappTax wil met de hulp van een nieuwe app duty-free winkelen eenvoudiger maken voor niet-Europese consumenten, zodat die sneller de btw kunnen terugbetaald krijgen aan het einde van hun reis.

Back to top