Bol.com verwelkomt Belgische winkeliers | RetailDetail

Bol.com verwelkomt Belgische winkeliers

Bol.com verwelkomt Belgische winkeliers

Vanaf vandaag zijn ook Belgische winkeliers welkom om op Bol.com hun producten te verkopen. Handelaars uit Nederland hebben al sinds 2011 toegang tot het platform van de Nederlandse online retailer.

"Extra stimulans voor Belgische e-commerce"

Handelaars die op Bol.com willen verkopen, moeten niet beschikken over een eigen webwinkel. In Nederland zijn er al meer dan 10.000 handelaars aangesloten, waardoor het aanbod van Bol.com met 1,5 miljoen unieke artikelen is gegroeid.

 

"Het succes van ons verkopersmodel in Nederland willen we uitbreiden door onze deuren ook te openen voor Belgische winkeliers. Deze ontwikkeling kan een extra stimulans voor de totale Belgische e-commercemarkt betekenen. Voor Belgische winkeliers biedt het namelijk een kans om de grens over te gaan en ook miljoenenpubliek in Nederland te bereiken. Door samen te werken met andere winkeliers waarbij we ook kennis en ervaring delen, zetten we opnieuw een stap in het uitbreiden van het assortiment en in het verbeteren van onze winkel voor onze klanten", aldus Jan Huysmans, directeur België bij Bol.com.

 

De artikels die door de externe verkopers worden aangeboden, worden gewoon tussen de rest van het aanbod geplaatst. Ondernemers mogen ook producten aanbieden die Bol.com al verkoopt, om zo het aanbod qua prijs en levertijd nog verder uit te breiden voor de klanten van Bol.com. De betaling gebeurt volledig via het systeem van Bol.com en op het einde worden de voorwaarden op vlak van levering en retour aan de klanten meegedeeld.

 

Emob.eu is één van de eerste Belgische winkels die ingaat op het aanbod van Bol.com: "We hebben goed draaiende webshops met onder andere kinderkamers, kinder- en babyspullen en tuinmeubelen. Door onze producten aan te bieden op bol.com hopen we op een grotere zichtbaarheid voor ons assortiment, en mee te varen op de naamsbekendheid en betrouwbaarheid van Bol.com", zegt Jelle Ryckoort, online marketeer bij Emob.eu, over die keuze. "We kunnen uitbreiden naar Nederland zonder zelf grote inspanningen te doen om trafiek naar onze webshops te generen, maar we kunnen mee genieten van de inspanningen van Bol.com."

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Webwinkels klagen over Bpost

11/05/2018

De combinatie van een korte werkweek en een toevloed aan online bestellingen leidde ertoe dat Bpost duizenden pakjes te laat leverde bij de klanten. Enkele webshops, waaronder Smartphoto, eisen een schadevergoeding.

Unizo haalt uit naar Bol.com

11/05/2018

Zelfstandigenorganisatie Unizo beschuldigt Bol.com van oneerlijke praktijken: de webwinkel zou succesvolle producten van zijn marktplaats verwijderen om ze vervolgens zelf te verkopen. Maar Bol.com ontkent dat.

Amazon levert pakjes nu ook in de autokoffer

25/04/2018

Amazon levert voortaan ook in de autokoffer. De retail- en technologiereus maakt het Prime-leden mogelijk om pakjes zonder extra kosten in hun geparkeerde wagen te laten leveren, voorlopig wel enkel in de Verenigde Staten.

Ex-klanten Neckermann worden geconfronteerd met oude facturen

05/04/2018

Heel wat oude klanten van postorderbedrijf Neckermann hebben de voorbije dagen plots een factuur in de bus gekregen, waarbij bedragen worden verhaald van bestellingen van tot wel dertig jaar terug.

Nederlandse tak Beate Uhse toch niet failliet

05/04/2018

De Nederlandse dochteronderneming van het Duitse Beate Uhse is dan toch niet failliet. Het bedrijf blijft zowel in Nederland als in België gewoon actief. Dat heeft het bedrijf zelf laten weten na geruchten over een faillissement.

Producten vaak goedkoper op Amazon dan bij Nederlandse concurrenten

03/04/2018

Producten die zowel in Nederlandse webshops als op Amazon.de te koop zijn, zijn in ongeveer de helft van de gevallen goedkoper bij Amazon. Niet alleen is er de concurrentie van Amazon.de, er gaan ook geruchten dat Amazon.nl en Amazon.be actiever worden.