Bol.com verwelkomt Belgische winkeliers

Bol.com verwelkomt Belgische winkeliers

Vanaf vandaag zijn ook Belgische winkeliers welkom om op Bol.com hun producten te verkopen. Handelaars uit Nederland hebben al sinds 2011 toegang tot het platform van de Nederlandse online retailer.

"Extra stimulans voor Belgische e-commerce"

Handelaars die op Bol.com willen verkopen, moeten niet beschikken over een eigen webwinkel. In Nederland zijn er al meer dan 10.000 handelaars aangesloten, waardoor het aanbod van Bol.com met 1,5 miljoen unieke artikelen is gegroeid.

 

"Het succes van ons verkopersmodel in Nederland willen we uitbreiden door onze deuren ook te openen voor Belgische winkeliers. Deze ontwikkeling kan een extra stimulans voor de totale Belgische e-commercemarkt betekenen. Voor Belgische winkeliers biedt het namelijk een kans om de grens over te gaan en ook miljoenenpubliek in Nederland te bereiken. Door samen te werken met andere winkeliers waarbij we ook kennis en ervaring delen, zetten we opnieuw een stap in het uitbreiden van het assortiment en in het verbeteren van onze winkel voor onze klanten", aldus Jan Huysmans, directeur België bij Bol.com.

 

De artikels die door de externe verkopers worden aangeboden, worden gewoon tussen de rest van het aanbod geplaatst. Ondernemers mogen ook producten aanbieden die Bol.com al verkoopt, om zo het aanbod qua prijs en levertijd nog verder uit te breiden voor de klanten van Bol.com. De betaling gebeurt volledig via het systeem van Bol.com en op het einde worden de voorwaarden op vlak van levering en retour aan de klanten meegedeeld.

 

Emob.eu is één van de eerste Belgische winkels die ingaat op het aanbod van Bol.com: "We hebben goed draaiende webshops met onder andere kinderkamers, kinder- en babyspullen en tuinmeubelen. Door onze producten aan te bieden op bol.com hopen we op een grotere zichtbaarheid voor ons assortiment, en mee te varen op de naamsbekendheid en betrouwbaarheid van Bol.com", zegt Jelle Ryckoort, online marketeer bij Emob.eu, over die keuze. "We kunnen uitbreiden naar Nederland zonder zelf grote inspanningen te doen om trafiek naar onze webshops te generen, maar we kunnen mee genieten van de inspanningen van Bol.com."

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Coolblue lanceert Blue Friday, als antwoord op Black Friday

17/11/2017

Volgende week vrijdag is het weer Black Friday en dan wordt er flink met kortingen gestrooid bij heel wat retailers. Coolblue wil die drukte echter voorblijven en lanceert vandaag Blue Friday.

Last mile e-commerce kost samenleving handenvol geld

07/11/2017

Uit een doctoraatsonderzoek van economisch geograaf Joris Beckers van de Universiteit Antwerpen blijkt dat de ‘last mile’ binnen e-commerce onze samenleving heel wat geld kost, onder andere door hun bijdrage aan de files.

Rakuten slaat brug naar Japanse onlineconsument

30/10/2017

In de schaduw van Alibaba en Amazon ontwikkelt het Japanse Rakuten Ichiba zich voorspoedig. Verschillende westerse ketens gebruiken het platform om hun spullen richting de Japanse onlineshopper te krijgen.

Whole Foods zorgt mee voor forse omzetstijging bij Amazon

27/10/2017

Het Amerikaanse Amazon heeft in het derde kwartaal opnieuw een forse omzetstijging gekend. Dat was voor een stuk te danken aan Whole Foods, aangezien de omzet van die keten voor het eerst werd meegerekend.

Coolblue lanceert Belgische app

25/10/2017

Coolblue heeft vandaag een app gelanceerd voor de Belgische markt, en dat meteen in het Nederlands én het Frans. Volgens de Nederlandse webshop is de app de snelste manier om bij hen te winkelen. Voorlopig is de app wel enkel beschikbaar voor iOS.

Meer dan helft Amerikaanse huishoudens in de ban van Amazon

21/10/2017

Liefst 90 miljoen Amerikanen zijn lid van Amazon Prime, het getrouwheidsprogramma van Amazon, op een totaal van 126 miljoen geschatte huishoudens in de VS. Amazon heeft zijn thuismarkt dus stevig in de greep. Wat kunnen we daar in Europa van leren?

Back to top