Brand legt Asos tijdelijk lam

Brand legt Asos tijdelijk lam

Een brand in het distributiecentrum van het Britse Asos vrijdag heeft de online retailer tijdelijk lam gelegd: Asos moest alle verkopen staken. De brandweer gelooft dat de brand opzettelijk werd aangestoken.

Alle aankopen via distributiecentrum

Volgens de brandweer werd de brand vrijdagnacht aangestoken en raasde die daarna door enkele verdiepingen van het distributiecentrum. 500 werknemers moesten geëvacueerd worden. Door de brand moest Asos de verkopen op de website zelfs tijdelijk stilleggen. Klanten werden zondag op de website op de hoogte gebracht met de melding dat ze voorlopig geen bestellingen konden plaatsen. Vanmorgen werd de website terug geopend.

 

Het distributiecentrum van Asos in Barnsley, waar de brand woedde, is een cruciaal punt in de keten van de retailer. Elk product dat wordt verkocht, gaat langs het centrum voor het wordt verscheept naar de klant.

 

Winstwaarschuwing

Asos had in 2005 al eens te maken met een soortgelijke ramp, wanneer een ontploffing hun voormalig warenhuis in Hemel Hempstead zwaar beschadigde. Asos moest toen 19.000 aankopen terugbetalen aan zijn klanten.

 

Enkele weken geleden moest Asos ook al een winstwaarschuwing uitsturen, wegens een vertraagde omzetgroei en toegenomen concurrentie waardoor de winstmarge werd teruggedrongen. Met deze brand krijgt het bedrijf daar nu nog een tik bovenop.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Coolblue lanceert Blue Friday, als antwoord op Black Friday

17/11/2017

Volgende week vrijdag is het weer Black Friday en dan wordt er flink met kortingen gestrooid bij heel wat retailers. Coolblue wil die drukte echter voorblijven en lanceert vandaag Blue Friday.

Last mile e-commerce kost samenleving handenvol geld

07/11/2017

Uit een doctoraatsonderzoek van economisch geograaf Joris Beckers van de Universiteit Antwerpen blijkt dat de ‘last mile’ binnen e-commerce onze samenleving heel wat geld kost, onder andere door hun bijdrage aan de files.

Rakuten slaat brug naar Japanse onlineconsument

30/10/2017

In de schaduw van Alibaba en Amazon ontwikkelt het Japanse Rakuten Ichiba zich voorspoedig. Verschillende westerse ketens gebruiken het platform om hun spullen richting de Japanse onlineshopper te krijgen.

Whole Foods zorgt mee voor forse omzetstijging bij Amazon

27/10/2017

Het Amerikaanse Amazon heeft in het derde kwartaal opnieuw een forse omzetstijging gekend. Dat was voor een stuk te danken aan Whole Foods, aangezien de omzet van die keten voor het eerst werd meegerekend.

Coolblue lanceert Belgische app

25/10/2017

Coolblue heeft vandaag een app gelanceerd voor de Belgische markt, en dat meteen in het Nederlands én het Frans. Volgens de Nederlandse webshop is de app de snelste manier om bij hen te winkelen. Voorlopig is de app wel enkel beschikbaar voor iOS.

Meer dan helft Amerikaanse huishoudens in de ban van Amazon

21/10/2017

Liefst 90 miljoen Amerikanen zijn lid van Amazon Prime, het getrouwheidsprogramma van Amazon, op een totaal van 126 miljoen geschatte huishoudens in de VS. Amazon heeft zijn thuismarkt dus stevig in de greep. Wat kunnen we daar in Europa van leren?

Back to top