Brantano verslikt zich in nachtelijke soldenverkoop | RetailDetail

Brantano verslikt zich in nachtelijke soldenverkoop

Brantano verslikt zich in nachtelijke soldenverkoop

Schoenenketen Brantano wou als eerste zijn klanten laten profiteren van de wintersolden en had hen daarom uitgenodigd tot een nachtelijke verkoop online, maar de schoenenverkoper verslikte zich danig.

"Nacht van de Solden": knap idee...

Brantano organiseerde vannacht een heuse "Nacht van de Solden": al wie tussen één minuut na mindernacht en 8 uur vanochtend iets kocht op de webshop, kreeg tien procent extra korting boven op de soldenprijs. Via de webshop konden internauten dus hun favoriete paar schoenen alvast reserveren om het later in een filiaal van hun keuze af te halen.

 

"Winkels openen almaar vroeger hun deuren op de eerste soldendag en we wilden hetzelfde doen met onze webshop. Volgens de regels van de sperperiode mag dat op 3 januari vanaf één minuut na middernacht", zegt Stefaan Van Weyenbergh, algemeen directeur bij Brantano. 

 

...maar technologie wil niet mee

"Het is de tweede keer dat we dit doen en het werkt, anders zouden we het niet herhalen", klonk de Brantano-topman aan de vooravond van zijn stunt. Dat bleek ietwat overmoedig, want vanochtend moest de schoenenretailer volgende mailing versturen, ook aan trouwe klanten die vannacht niet naar de webshop waren gesurft:

 

"Tijdens de Nacht van de Solden zijn er een aantal problemen op de website onstaan waardoor de website erg traag reageerde. Ondanks de voorzorgsmaatregelen en de technische medewerkers die deze nacht klaar stonden om alles in goede banen te leiden, kon de webshop de massale toeloop niet vlot verwerken. Aan alle klanten die tevergeefs een bestelling probeerden te plaatsen, willen wij graag onze excuses aanbieden." 

 

Voor Brantano zat er dus niet veel anders op dan de klanten te vragen hun gegevens achter te laten en zo snel mogelijk een gepaste oplossing aan te bieden.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Webwinkels klagen over Bpost

11/05/2018

De combinatie van een korte werkweek en een toevloed aan online bestellingen leidde ertoe dat Bpost duizenden pakjes te laat leverde bij de klanten. Enkele webshops, waaronder Smartphoto, eisen een schadevergoeding.

Unizo haalt uit naar Bol.com

11/05/2018

Zelfstandigenorganisatie Unizo beschuldigt Bol.com van oneerlijke praktijken: de webwinkel zou succesvolle producten van zijn marktplaats verwijderen om ze vervolgens zelf te verkopen. Maar Bol.com ontkent dat.

Amazon levert pakjes nu ook in de autokoffer

25/04/2018

Amazon levert voortaan ook in de autokoffer. De retail- en technologiereus maakt het Prime-leden mogelijk om pakjes zonder extra kosten in hun geparkeerde wagen te laten leveren, voorlopig wel enkel in de Verenigde Staten.

Ex-klanten Neckermann worden geconfronteerd met oude facturen

05/04/2018

Heel wat oude klanten van postorderbedrijf Neckermann hebben de voorbije dagen plots een factuur in de bus gekregen, waarbij bedragen worden verhaald van bestellingen van tot wel dertig jaar terug.

Nederlandse tak Beate Uhse toch niet failliet

05/04/2018

De Nederlandse dochteronderneming van het Duitse Beate Uhse is dan toch niet failliet. Het bedrijf blijft zowel in Nederland als in België gewoon actief. Dat heeft het bedrijf zelf laten weten na geruchten over een faillissement.

Producten vaak goedkoper op Amazon dan bij Nederlandse concurrenten

03/04/2018

Producten die zowel in Nederlandse webshops als op Amazon.de te koop zijn, zijn in ongeveer de helft van de gevallen goedkoper bij Amazon. Niet alleen is er de concurrentie van Amazon.de, er gaan ook geruchten dat Amazon.nl en Amazon.be actiever worden.