Brantano verslikt zich in nachtelijke soldenverkoop | RetailDetail

Brantano verslikt zich in nachtelijke soldenverkoop

Brantano verslikt zich in nachtelijke soldenverkoop

Schoenenketen Brantano wou als eerste zijn klanten laten profiteren van de wintersolden en had hen daarom uitgenodigd tot een nachtelijke verkoop online, maar de schoenenverkoper verslikte zich danig.

"Nacht van de Solden": knap idee...

Brantano organiseerde vannacht een heuse "Nacht van de Solden": al wie tussen één minuut na mindernacht en 8 uur vanochtend iets kocht op de webshop, kreeg tien procent extra korting boven op de soldenprijs. Via de webshop konden internauten dus hun favoriete paar schoenen alvast reserveren om het later in een filiaal van hun keuze af te halen.

 

"Winkels openen almaar vroeger hun deuren op de eerste soldendag en we wilden hetzelfde doen met onze webshop. Volgens de regels van de sperperiode mag dat op 3 januari vanaf één minuut na middernacht", zegt Stefaan Van Weyenbergh, algemeen directeur bij Brantano. 

 

...maar technologie wil niet mee

"Het is de tweede keer dat we dit doen en het werkt, anders zouden we het niet herhalen", klonk de Brantano-topman aan de vooravond van zijn stunt. Dat bleek ietwat overmoedig, want vanochtend moest de schoenenretailer volgende mailing versturen, ook aan trouwe klanten die vannacht niet naar de webshop waren gesurft:

 

"Tijdens de Nacht van de Solden zijn er een aantal problemen op de website onstaan waardoor de website erg traag reageerde. Ondanks de voorzorgsmaatregelen en de technische medewerkers die deze nacht klaar stonden om alles in goede banen te leiden, kon de webshop de massale toeloop niet vlot verwerken. Aan alle klanten die tevergeefs een bestelling probeerden te plaatsen, willen wij graag onze excuses aanbieden." 

 

Voor Brantano zat er dus niet veel anders op dan de klanten te vragen hun gegevens achter te laten en zo snel mogelijk een gepaste oplossing aan te bieden.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Ook Microsoft gaat voor kassaloze winkels

14/06/2018

Microsoft werkt aan eigen technologie die kassa’s en wachtrijen in winkels overbodig maakt. Het wil zo een bondgenoot voor de retailsector worden, vooral in de strijd tegen Amazon Go.

Tweedehandskledingplatform The Next Closet haalt 1 miljoen euro op

24/05/2018

The Next Closet, het Nederlandse webplatform voor tweedehandse designerkleding, heeft zopas ruim 1 miljoen euro ‘groeigeld’ opgehaald. Vers kapitaal dat onder meer de vandaag gelanceerde Belgische website moet financieren.

Amazon verbant klanten die teveel retourneren

24/05/2018

Amazon stelt paal en perk aan klanten die teveel retourneren of zich ‘misdragen’ volgens de retailer: wie te ver gaat, wordt verbannen. Tientallen klanten klagen op sociale media dat hun account eenzijdig is stopgezet.

LVMH pompt tientallen miljoenen in modezoekplatform Lyst

24/05/2018

LVMH, de Franse luxegroep onder leiding van Bernard Arnault, pompt nog eens tientallen miljoenen dollar in Lyst. Met het verse geld wil het zoekplatform voor luxemode zijn wereldwijde expansie versnellen.

Webwinkels klagen over Bpost

11/05/2018

De combinatie van een korte werkweek en een toevloed aan online bestellingen leidde ertoe dat Bpost duizenden pakjes te laat leverde bij de klanten. Enkele webshops, waaronder Smartphoto, eisen een schadevergoeding.

Unizo haalt uit naar Bol.com

11/05/2018

Zelfstandigenorganisatie Unizo beschuldigt Bol.com van oneerlijke praktijken: de webwinkel zou succesvolle producten van zijn marktplaats verwijderen om ze vervolgens zelf te verkopen. Maar Bol.com ontkent dat.