Brantano verslikt zich in nachtelijke soldenverkoop

Brantano verslikt zich in nachtelijke soldenverkoop

Schoenenketen Brantano wou als eerste zijn klanten laten profiteren van de wintersolden en had hen daarom uitgenodigd tot een nachtelijke verkoop online, maar de schoenenverkoper verslikte zich danig.

"Nacht van de Solden": knap idee...

Brantano organiseerde vannacht een heuse "Nacht van de Solden": al wie tussen één minuut na mindernacht en 8 uur vanochtend iets kocht op de webshop, kreeg tien procent extra korting boven op de soldenprijs. Via de webshop konden internauten dus hun favoriete paar schoenen alvast reserveren om het later in een filiaal van hun keuze af te halen.

 

"Winkels openen almaar vroeger hun deuren op de eerste soldendag en we wilden hetzelfde doen met onze webshop. Volgens de regels van de sperperiode mag dat op 3 januari vanaf één minuut na middernacht", zegt Stefaan Van Weyenbergh, algemeen directeur bij Brantano. 

 

...maar technologie wil niet mee

"Het is de tweede keer dat we dit doen en het werkt, anders zouden we het niet herhalen", klonk de Brantano-topman aan de vooravond van zijn stunt. Dat bleek ietwat overmoedig, want vanochtend moest de schoenenretailer volgende mailing versturen, ook aan trouwe klanten die vannacht niet naar de webshop waren gesurft:

 

"Tijdens de Nacht van de Solden zijn er een aantal problemen op de website onstaan waardoor de website erg traag reageerde. Ondanks de voorzorgsmaatregelen en de technische medewerkers die deze nacht klaar stonden om alles in goede banen te leiden, kon de webshop de massale toeloop niet vlot verwerken. Aan alle klanten die tevergeefs een bestelling probeerden te plaatsen, willen wij graag onze excuses aanbieden." 

 

Voor Brantano zat er dus niet veel anders op dan de klanten te vragen hun gegevens achter te laten en zo snel mogelijk een gepaste oplossing aan te bieden.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Directie Bol.com weer voltallig met Google-marketeer

11/12/2017

Op 1 maart 2018 start Boukje Taphoorn als de nieuwe marketingdirecteur van Bol.com. De vorige CMO, Margaret Versteden, heeft haar functie ingewisseld voor een rol als directeur winkels bij het online warenhuis.

 

Amazon Echo nu ook verkrijgbaar in Benelux

11/12/2017

Amazon heeft bekend gemaakt dat het zijn slimme luidspreker Amazon Echo voortaan gaat leveren aan 28 nieuwe landen, waaronder België en Nederland. Ook de eigen muziekstreamingdienst wordt hier gelanceerd.

Luxeproducenten mogen handelaars verbieden op Amazon te verkopen

07/12/2017

Producenten van luxeproducten mogen handelaars verbieden om hun waren aan te bieden op online marktplaatsen als Amazon. Dat heeft het Europese Hof van Justitie beslist, na een rechtszaak door cosmeticaproducent Coty.

Directie Neckermann.com aangehouden op verdenking van witwaspraktijken

05/12/2017

De Nederlandse opsporingsdienst FIOD is gisteren ingevallen bij webwinkel Neckermann.com en moederbedrijf Readen. De directie is aangehouden, wellicht op verdenking van witwaspraktijken.

 

Coolblue opent nieuw Belgisch hoofdkantoor

01/12/2017

Het nieuws was een tijdje geleden al gelekt, maar nu is het officieel: Coolblue heeft in Berchem een nieuw Belgisch hoofdkantoor geopend. De Nederlandse online retailer neemt er zijn intrek in het kantorencomplex Post X.

Mobiele opmars in de Verenigde Staten tijdens Black Friday en Cyber Monday

29/11/2017

Tijdens het voorbije weekend met Black Friday en Cyber Monday is er in de Verenigde Staten sprake geweest van een flinke opmars in verkopen via mobiele toestellen. Toch blijft de gemiddelde verkoopwaarde op mobiel flink achter.

Back to top