Brantano verslikt zich in nachtelijke soldenverkoop | RetailDetail

Brantano verslikt zich in nachtelijke soldenverkoop

Brantano verslikt zich in nachtelijke soldenverkoop

Schoenenketen Brantano wou als eerste zijn klanten laten profiteren van de wintersolden en had hen daarom uitgenodigd tot een nachtelijke verkoop online, maar de schoenenverkoper verslikte zich danig.

"Nacht van de Solden": knap idee...

Brantano organiseerde vannacht een heuse "Nacht van de Solden": al wie tussen één minuut na mindernacht en 8 uur vanochtend iets kocht op de webshop, kreeg tien procent extra korting boven op de soldenprijs. Via de webshop konden internauten dus hun favoriete paar schoenen alvast reserveren om het later in een filiaal van hun keuze af te halen.

 

"Winkels openen almaar vroeger hun deuren op de eerste soldendag en we wilden hetzelfde doen met onze webshop. Volgens de regels van de sperperiode mag dat op 3 januari vanaf één minuut na middernacht", zegt Stefaan Van Weyenbergh, algemeen directeur bij Brantano. 

 

...maar technologie wil niet mee

"Het is de tweede keer dat we dit doen en het werkt, anders zouden we het niet herhalen", klonk de Brantano-topman aan de vooravond van zijn stunt. Dat bleek ietwat overmoedig, want vanochtend moest de schoenenretailer volgende mailing versturen, ook aan trouwe klanten die vannacht niet naar de webshop waren gesurft:

 

"Tijdens de Nacht van de Solden zijn er een aantal problemen op de website onstaan waardoor de website erg traag reageerde. Ondanks de voorzorgsmaatregelen en de technische medewerkers die deze nacht klaar stonden om alles in goede banen te leiden, kon de webshop de massale toeloop niet vlot verwerken. Aan alle klanten die tevergeefs een bestelling probeerden te plaatsen, willen wij graag onze excuses aanbieden." 

 

Voor Brantano zat er dus niet veel anders op dan de klanten te vragen hun gegevens achter te laten en zo snel mogelijk een gepaste oplossing aan te bieden.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Takeaway.com neemt Oost-Europese concurrenten over

23/02/2018

Fastfoodleveraar Takeaway.com heeft zijn Bulgaarse sectorgenoot BGmenu en het Roemeense Oliviera overgekocht en komt zo weer een stap dichter bij zijn doel Europees marktleider te worden.

“We zien platformen als de toekomst van retail” (Jan Huysmans, bol.com)

22/02/2018

Steeds meer retailers bieden hun producten aan op online marktplaatsen, naast hun eigen webshop: zo profiteren ze van e-commerce expertise en een groter bereik. Een succesformule die ook bij bol.com aan hoog tempo groeit.

Colruyt stapt in boodschappendienst van PostNL

20/02/2018

Tweewekelijks brengt de postbode voortaan boodschappen aan huis: in samenwerking met PostNL gaat in Nederland de nieuwe boodschappendienst Stockon van start. De huismerkproducten zijn van Boni (van het Belgische Colruyt).

Chinese e-commerce kent opnieuw sterke groei

09/02/2018

De Chinese online markt is vorig jaar opnieuw sterk gestegen: ten opzichte van 2016 is er sprake van een groei van maar liefst 32%. China blijft zo een uitschieter op vlak van e-commerce.

Europese Unie schaft geoblocking af

07/02/2018

Consumenten mogen niet meer automatisch worden omgeleid of geblokkeerd als ze naar een buitenlandse site surfen. Het Europees Parlement heeft daarover overeenstemming bereikt, het verbod treedt wellicht dit jaar in werking.

JD.com lonkt naar Europa

06/02/2018

Het Chinese JD.com heeft plannen om de komende jaren ook Europa te veroveren en zo een te duchten concurrent te worden voor Amazon. Frankrijk moet de eerste Europese markt worden voor de webshop.

Back to top