Britse e-tailer Asos groeit sterk in 2014

Britse e-tailer Asos groeit sterk in 2014

De Britse Asos Group groeide sterk in het financiële jaar 2014 en zag zijn totale omzet met 27 procent stijgen. Vooral in het Verenigd Koninkrijk ging het bedrijf er sterk op vooruit, met een groei van 35 procent.

"Periode van investeringen"

"Ondanks alles wat er dit jaar is gebeurd, hebben we toch een omzetgroei van 27 procent kunnen optekenen, met de groei van 35 procent in het VK als meest opvallende prestatie. [...] We zitten momenteel in een periode van grote investeringen die kosten op de korte termijn betekenen, maar waarvan de middellange voordelen significant zullen zijn", zei CEO Nick Robertson van Asos.

 

Ook in Duitsland en Frankrijk was er een fikse sprong, dankzij een aantal extra diensten die in die twee landen werden gelanceerd. In de Verenigde Staten steeg de omzet dan weer met 19 procent na wisselkoerseffecten, voor wisselkoerseffecten steeg de omzet in de VS zelfs met een kwart.

 

Het totaal aantal actieve klanten klom volgens Asos met een kwart naar 8,8 miljoen. De gemiddelde uitgave per aankoop steeg met drie procent.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Coolblue lanceert Blue Friday, als antwoord op Black Friday

17/11/2017

Volgende week vrijdag is het weer Black Friday en dan wordt er flink met kortingen gestrooid bij heel wat retailers. Coolblue wil die drukte echter voorblijven en lanceert vandaag Blue Friday.

Last mile e-commerce kost samenleving handenvol geld

07/11/2017

Uit een doctoraatsonderzoek van economisch geograaf Joris Beckers van de Universiteit Antwerpen blijkt dat de ‘last mile’ binnen e-commerce onze samenleving heel wat geld kost, onder andere door hun bijdrage aan de files.

Rakuten slaat brug naar Japanse onlineconsument

30/10/2017

In de schaduw van Alibaba en Amazon ontwikkelt het Japanse Rakuten Ichiba zich voorspoedig. Verschillende westerse ketens gebruiken het platform om hun spullen richting de Japanse onlineshopper te krijgen.

Whole Foods zorgt mee voor forse omzetstijging bij Amazon

27/10/2017

Het Amerikaanse Amazon heeft in het derde kwartaal opnieuw een forse omzetstijging gekend. Dat was voor een stuk te danken aan Whole Foods, aangezien de omzet van die keten voor het eerst werd meegerekend.

Coolblue lanceert Belgische app

25/10/2017

Coolblue heeft vandaag een app gelanceerd voor de Belgische markt, en dat meteen in het Nederlands én het Frans. Volgens de Nederlandse webshop is de app de snelste manier om bij hen te winkelen. Voorlopig is de app wel enkel beschikbaar voor iOS.

Meer dan helft Amerikaanse huishoudens in de ban van Amazon

21/10/2017

Liefst 90 miljoen Amerikanen zijn lid van Amazon Prime, het getrouwheidsprogramma van Amazon, op een totaal van 126 miljoen geschatte huishoudens in de VS. Amazon heeft zijn thuismarkt dus stevig in de greep. Wat kunnen we daar in Europa van leren?

Back to top