Brusselse maaltijdbezorger haalt 10 miljoen euro op | RetailDetail

Brusselse maaltijdbezorger haalt 10 miljoen euro op

Brusselse maaltijdbezorger haalt 10 miljoen euro op

De Brusselse start-up Take Eat Easy heeft nog eens tien miljoen euro extra investeringen opgehaald. In april haalde de maaltijdbezorger, die maaltijden met fietskoeriers aan huis levert, ook al zes miljoen euro op.

Snel marktaandeel winnen

Take Eat Easy is een app die onafhankelijke fietskoeriers inzet om maaltijden van restaurants aan consumenten te leveren. Een groot deel van de tien miljoen euro nieuwe investeringen komen van bestaande aandeelhouders, zoals Rocket Internet, DN Capital en Piton Capital. Daarnaast stapt ook Eight Roads Ventures in het verhaal van Take Eat Easy.

 

Dat grote bedrag is nodig, omdat Take Eat Easy zo snel mogelijk de grootste Europese leverancier van kwaliteitsmaaltijden wil worden. Het zal daarom sterk investeren om vlug in marktaandeel te groeien.

 

Take Eat Easty werd twee jaar geleden gelanceerd en is momenteel beschikbaar in zes Europese steden, waaronder Brussel. Voor zijn service krijgt het 30% commissie op elke bestelling bij een restaurant en klanten betalen ook nog eens 3,50 euro per levering.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Tweedehandskledingplatform The Next Closet haalt 1 miljoen euro op

24/05/2018

The Next Closet, het Nederlandse webplatform voor tweedehandse designerkleding, heeft zopas ruim 1 miljoen euro ‘groeigeld’ opgehaald. Vers kapitaal dat onder meer de vandaag gelanceerde Belgische website moet financieren.

Amazon verbant klanten die teveel retourneren

24/05/2018

Amazon stelt paal en perk aan klanten die teveel retourneren of zich ‘misdragen’ volgens de retailer: wie te ver gaat, wordt verbannen. Tientallen klanten klagen op sociale media dat hun account eenzijdig is stopgezet.

LVMH pompt tientallen miljoenen in modezoekplatform Lyst

24/05/2018

LVMH, de Franse luxegroep onder leiding van Bernard Arnault, pompt nog eens tientallen miljoenen dollar in Lyst. Met het verse geld wil het zoekplatform voor luxemode zijn wereldwijde expansie versnellen.

Webwinkels klagen over Bpost

11/05/2018

De combinatie van een korte werkweek en een toevloed aan online bestellingen leidde ertoe dat Bpost duizenden pakjes te laat leverde bij de klanten. Enkele webshops, waaronder Smartphoto, eisen een schadevergoeding.

Unizo haalt uit naar Bol.com

11/05/2018

Zelfstandigenorganisatie Unizo beschuldigt Bol.com van oneerlijke praktijken: de webwinkel zou succesvolle producten van zijn marktplaats verwijderen om ze vervolgens zelf te verkopen. Maar Bol.com ontkent dat.

Amazon levert pakjes nu ook in de autokoffer

25/04/2018

Amazon levert voortaan ook in de autokoffer. De retail- en technologiereus maakt het Prime-leden mogelijk om pakjes zonder extra kosten in hun geparkeerde wagen te laten leveren, voorlopig wel enkel in de Verenigde Staten.