Brusselse maaltijdbezorger haalt 10 miljoen euro op

Brusselse maaltijdbezorger haalt 10 miljoen euro op

De Brusselse start-up Take Eat Easy heeft nog eens tien miljoen euro extra investeringen opgehaald. In april haalde de maaltijdbezorger, die maaltijden met fietskoeriers aan huis levert, ook al zes miljoen euro op.

Snel marktaandeel winnen

Take Eat Easy is een app die onafhankelijke fietskoeriers inzet om maaltijden van restaurants aan consumenten te leveren. Een groot deel van de tien miljoen euro nieuwe investeringen komen van bestaande aandeelhouders, zoals Rocket Internet, DN Capital en Piton Capital. Daarnaast stapt ook Eight Roads Ventures in het verhaal van Take Eat Easy.

 

Dat grote bedrag is nodig, omdat Take Eat Easy zo snel mogelijk de grootste Europese leverancier van kwaliteitsmaaltijden wil worden. Het zal daarom sterk investeren om vlug in marktaandeel te groeien.

 

Take Eat Easty werd twee jaar geleden gelanceerd en is momenteel beschikbaar in zes Europese steden, waaronder Brussel. Voor zijn service krijgt het 30% commissie op elke bestelling bij een restaurant en klanten betalen ook nog eens 3,50 euro per levering.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Coolblue lanceert Blue Friday, als antwoord op Black Friday

17/11/2017

Volgende week vrijdag is het weer Black Friday en dan wordt er flink met kortingen gestrooid bij heel wat retailers. Coolblue wil die drukte echter voorblijven en lanceert vandaag Blue Friday.

Last mile e-commerce kost samenleving handenvol geld

07/11/2017

Uit een doctoraatsonderzoek van economisch geograaf Joris Beckers van de Universiteit Antwerpen blijkt dat de ‘last mile’ binnen e-commerce onze samenleving heel wat geld kost, onder andere door hun bijdrage aan de files.

Rakuten slaat brug naar Japanse onlineconsument

30/10/2017

In de schaduw van Alibaba en Amazon ontwikkelt het Japanse Rakuten Ichiba zich voorspoedig. Verschillende westerse ketens gebruiken het platform om hun spullen richting de Japanse onlineshopper te krijgen.

Whole Foods zorgt mee voor forse omzetstijging bij Amazon

27/10/2017

Het Amerikaanse Amazon heeft in het derde kwartaal opnieuw een forse omzetstijging gekend. Dat was voor een stuk te danken aan Whole Foods, aangezien de omzet van die keten voor het eerst werd meegerekend.

Coolblue lanceert Belgische app

25/10/2017

Coolblue heeft vandaag een app gelanceerd voor de Belgische markt, en dat meteen in het Nederlands én het Frans. Volgens de Nederlandse webshop is de app de snelste manier om bij hen te winkelen. Voorlopig is de app wel enkel beschikbaar voor iOS.

Meer dan helft Amerikaanse huishoudens in de ban van Amazon

21/10/2017

Liefst 90 miljoen Amerikanen zijn lid van Amazon Prime, het getrouwheidsprogramma van Amazon, op een totaal van 126 miljoen geschatte huishoudens in de VS. Amazon heeft zijn thuismarkt dus stevig in de greep. Wat kunnen we daar in Europa van leren?

Back to top