Caddyhome.be nog altijd offline na privacylek | RetailDetail

Caddyhome.be nog altijd offline na privacylek

Caddyhome.be nog altijd offline na privacylek

Caddyhome.be, de thuisleverdienst van Delhaize, is al sinds vrijdag niet meer online bereikbaar. Toen haalde Delhaize de website offline nadat Test-Aankoop een privacylek had vastgesteld.

Persoonlijke gegevens zomaar te grabbel

Test-Aankoop werd naar eigen zeggen donderdag gecontacteerd door een verontruste Caddyhome-klant. Die had opgemerkt dat iedereen zomaar bij zijn persoonlijke gegevens kon komen via een eenvoudige zoekopdracht in Google.

 

Daarop nam de consumentenorganisatie contact op met Delhaize om het lek te signaleren. De warenhuisketen liet weten dat het probleem zich enkel voordeed bij klanten die niet uitlogden na het raadplegen van de website, maar Test-Aankoop nam geen vrede met die uitleg: "De site van Caddyhome had daarop moeten voorzien zijn. Heel wat mensen verlaten nu eenmaal een website zonder uit te loggen".

 

Nog diezelfde dag haalde Delhaize Caddyhome offline om het lek te verhelpen. De supermarktketen beloofde pas weer online te gaan wanneer de veiligheid van de gegevens 100% gegarandeerd is. Dat is vandaag nog altijd niet het geval: "Onze specialisten zijn er nog altijd mee bezig", klinkt het op de hoofdzetel in Brussel. In afwachting moeten klanten hun bestellingen telefonisch, via fax of per mail doorgeven op werkdagen van 9 tot 15u30.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Ook Microsoft gaat voor kassaloze winkels

14/06/2018

Microsoft werkt aan eigen technologie die kassa’s en wachtrijen in winkels overbodig maakt. Het wil zo een bondgenoot voor de retailsector worden, vooral in de strijd tegen Amazon Go.

Tweedehandskledingplatform The Next Closet haalt 1 miljoen euro op

24/05/2018

The Next Closet, het Nederlandse webplatform voor tweedehandse designerkleding, heeft zopas ruim 1 miljoen euro ‘groeigeld’ opgehaald. Vers kapitaal dat onder meer de vandaag gelanceerde Belgische website moet financieren.

Amazon verbant klanten die teveel retourneren

24/05/2018

Amazon stelt paal en perk aan klanten die teveel retourneren of zich ‘misdragen’ volgens de retailer: wie te ver gaat, wordt verbannen. Tientallen klanten klagen op sociale media dat hun account eenzijdig is stopgezet.

LVMH pompt tientallen miljoenen in modezoekplatform Lyst

24/05/2018

LVMH, de Franse luxegroep onder leiding van Bernard Arnault, pompt nog eens tientallen miljoenen dollar in Lyst. Met het verse geld wil het zoekplatform voor luxemode zijn wereldwijde expansie versnellen.

Webwinkels klagen over Bpost

11/05/2018

De combinatie van een korte werkweek en een toevloed aan online bestellingen leidde ertoe dat Bpost duizenden pakjes te laat leverde bij de klanten. Enkele webshops, waaronder Smartphoto, eisen een schadevergoeding.

Unizo haalt uit naar Bol.com

11/05/2018

Zelfstandigenorganisatie Unizo beschuldigt Bol.com van oneerlijke praktijken: de webwinkel zou succesvolle producten van zijn marktplaats verwijderen om ze vervolgens zelf te verkopen. Maar Bol.com ontkent dat.