Caddyhome.be nog altijd offline na privacylek

Caddyhome.be nog altijd offline na privacylek

Caddyhome.be, de thuisleverdienst van Delhaize, is al sinds vrijdag niet meer online bereikbaar. Toen haalde Delhaize de website offline nadat Test-Aankoop een privacylek had vastgesteld.

Persoonlijke gegevens zomaar te grabbel

Test-Aankoop werd naar eigen zeggen donderdag gecontacteerd door een verontruste Caddyhome-klant. Die had opgemerkt dat iedereen zomaar bij zijn persoonlijke gegevens kon komen via een eenvoudige zoekopdracht in Google.

 

Daarop nam de consumentenorganisatie contact op met Delhaize om het lek te signaleren. De warenhuisketen liet weten dat het probleem zich enkel voordeed bij klanten die niet uitlogden na het raadplegen van de website, maar Test-Aankoop nam geen vrede met die uitleg: "De site van Caddyhome had daarop moeten voorzien zijn. Heel wat mensen verlaten nu eenmaal een website zonder uit te loggen".

 

Nog diezelfde dag haalde Delhaize Caddyhome offline om het lek te verhelpen. De supermarktketen beloofde pas weer online te gaan wanneer de veiligheid van de gegevens 100% gegarandeerd is. Dat is vandaag nog altijd niet het geval: "Onze specialisten zijn er nog altijd mee bezig", klinkt het op de hoofdzetel in Brussel. In afwachting moeten klanten hun bestellingen telefonisch, via fax of per mail doorgeven op werkdagen van 9 tot 15u30.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Coolblue lanceert Blue Friday, als antwoord op Black Friday

17/11/2017

Volgende week vrijdag is het weer Black Friday en dan wordt er flink met kortingen gestrooid bij heel wat retailers. Coolblue wil die drukte echter voorblijven en lanceert vandaag Blue Friday.

Last mile e-commerce kost samenleving handenvol geld

07/11/2017

Uit een doctoraatsonderzoek van economisch geograaf Joris Beckers van de Universiteit Antwerpen blijkt dat de ‘last mile’ binnen e-commerce onze samenleving heel wat geld kost, onder andere door hun bijdrage aan de files.

Rakuten slaat brug naar Japanse onlineconsument

30/10/2017

In de schaduw van Alibaba en Amazon ontwikkelt het Japanse Rakuten Ichiba zich voorspoedig. Verschillende westerse ketens gebruiken het platform om hun spullen richting de Japanse onlineshopper te krijgen.

Whole Foods zorgt mee voor forse omzetstijging bij Amazon

27/10/2017

Het Amerikaanse Amazon heeft in het derde kwartaal opnieuw een forse omzetstijging gekend. Dat was voor een stuk te danken aan Whole Foods, aangezien de omzet van die keten voor het eerst werd meegerekend.

Coolblue lanceert Belgische app

25/10/2017

Coolblue heeft vandaag een app gelanceerd voor de Belgische markt, en dat meteen in het Nederlands én het Frans. Volgens de Nederlandse webshop is de app de snelste manier om bij hen te winkelen. Voorlopig is de app wel enkel beschikbaar voor iOS.

Meer dan helft Amerikaanse huishoudens in de ban van Amazon

21/10/2017

Liefst 90 miljoen Amerikanen zijn lid van Amazon Prime, het getrouwheidsprogramma van Amazon, op een totaal van 126 miljoen geschatte huishoudens in de VS. Amazon heeft zijn thuismarkt dus stevig in de greep. Wat kunnen we daar in Europa van leren?

Back to top