Carrefour lanceert online koopjeshoek | RetailDetail

Carrefour lanceert online koopjeshoek

Carrefour lanceert online koopjeshoek

De Belgische tak van warenhuisgroep Carrefour pakt uit met een 'pop-upwebsite' waar de distributeur "in het oog springende koopjes" aanbiedt. Het gaat om 'flash sales' rond tijdelijke, seizoensgebonden thema's.

Virtuele koopjeshoek

Met de website popup.be zet Carrefour een nieuwe stap in zowel de onlineverkoop als in het promoten van zijn non-foodassortiment. De webshop zal slechts op bepaalde momenten 'open' zijn, meer bepaald wanneer er een tijdelijke themaverkoop loopt. Carrefour noemt het zelf dan ook zijn "virtuele koopjeshoek".

 

Om op de hoogte te blijven van wanneer er aanbiedingen zijn, kunnen klanten zich inschrijven via mail of worden ze verwittigd via de sociale media, banners op de Carrefour-website en folders. Over enkele weken kan men er ook voor opteren via sms op de hoogte te worden gehouden.

 

De distributiegroep belooft in de webshop relevante thema-aanbiedingen doen, met als voorziene thema's bijvoorbeeld alvast tuinmeubilair, 'terug naar school', Sinterklaas en wijnen. De producten worden er verkocht aan voordeel- of kortingsprijzen, of het kan gaan om een exclusief online aanbod.

 

Toenadering tot internauten

Momenteel staat de 'pop-upwebshop' weinig verrassend helemaal in het teken van de Rode Duivels. Wie er bestelt, betaalt online met debet- of kredietkaart en krijgt zijn bestelling thuisgeleverd. Maar net zoals eigen is aan het principe van 'flash sales', moeten consumenten er wel snel bij zijn als ze kans willen maken op een virtueel 'koopje': "Wie het eerst komt, het eerst maalt", klinkt het in een persbericht. Zowel de tijd als de voorraad is immers beperkt.

 

Met de website hoopt Carrefour enerzijds een nieuw publiek ("de internauten") te bereiken, terwijl het de pop-upsite anderzijds als een handig kanaal ziet om loten die te klein zijn om in de verschillende supermarkten aan te bieden toch nog van de hand te doen. Bovendien kan de site ook dienen om af en toe de overstock van winkels op te vangen.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Tweedehandskledingplatform The Next Closet haalt 1 miljoen euro op

24/05/2018

The Next Closet, het Nederlandse webplatform voor tweedehandse designerkleding, heeft zopas ruim 1 miljoen euro ‘groeigeld’ opgehaald. Vers kapitaal dat onder meer de vandaag gelanceerde Belgische website moet financieren.

Amazon verbant klanten die teveel retourneren

24/05/2018

Amazon stelt paal en perk aan klanten die teveel retourneren of zich ‘misdragen’ volgens de retailer: wie te ver gaat, wordt verbannen. Tientallen klanten klagen op sociale media dat hun account eenzijdig is stopgezet.

LVMH pompt tientallen miljoenen in modezoekplatform Lyst

24/05/2018

LVMH, de Franse luxegroep onder leiding van Bernard Arnault, pompt nog eens tientallen miljoenen dollar in Lyst. Met het verse geld wil het zoekplatform voor luxemode zijn wereldwijde expansie versnellen.

Webwinkels klagen over Bpost

11/05/2018

De combinatie van een korte werkweek en een toevloed aan online bestellingen leidde ertoe dat Bpost duizenden pakjes te laat leverde bij de klanten. Enkele webshops, waaronder Smartphoto, eisen een schadevergoeding.

Unizo haalt uit naar Bol.com

11/05/2018

Zelfstandigenorganisatie Unizo beschuldigt Bol.com van oneerlijke praktijken: de webwinkel zou succesvolle producten van zijn marktplaats verwijderen om ze vervolgens zelf te verkopen. Maar Bol.com ontkent dat.

Amazon levert pakjes nu ook in de autokoffer

25/04/2018

Amazon levert voortaan ook in de autokoffer. De retail- en technologiereus maakt het Prime-leden mogelijk om pakjes zonder extra kosten in hun geparkeerde wagen te laten leveren, voorlopig wel enkel in de Verenigde Staten.