Carrefour lanceert online koopjeshoek

Carrefour lanceert online koopjeshoek

De Belgische tak van warenhuisgroep Carrefour pakt uit met een 'pop-upwebsite' waar de distributeur "in het oog springende koopjes" aanbiedt. Het gaat om 'flash sales' rond tijdelijke, seizoensgebonden thema's.

Virtuele koopjeshoek

Met de website popup.be zet Carrefour een nieuwe stap in zowel de onlineverkoop als in het promoten van zijn non-foodassortiment. De webshop zal slechts op bepaalde momenten 'open' zijn, meer bepaald wanneer er een tijdelijke themaverkoop loopt. Carrefour noemt het zelf dan ook zijn "virtuele koopjeshoek".

 

Om op de hoogte te blijven van wanneer er aanbiedingen zijn, kunnen klanten zich inschrijven via mail of worden ze verwittigd via de sociale media, banners op de Carrefour-website en folders. Over enkele weken kan men er ook voor opteren via sms op de hoogte te worden gehouden.

 

De distributiegroep belooft in de webshop relevante thema-aanbiedingen doen, met als voorziene thema's bijvoorbeeld alvast tuinmeubilair, 'terug naar school', Sinterklaas en wijnen. De producten worden er verkocht aan voordeel- of kortingsprijzen, of het kan gaan om een exclusief online aanbod.

 

Toenadering tot internauten

Momenteel staat de 'pop-upwebshop' weinig verrassend helemaal in het teken van de Rode Duivels. Wie er bestelt, betaalt online met debet- of kredietkaart en krijgt zijn bestelling thuisgeleverd. Maar net zoals eigen is aan het principe van 'flash sales', moeten consumenten er wel snel bij zijn als ze kans willen maken op een virtueel 'koopje': "Wie het eerst komt, het eerst maalt", klinkt het in een persbericht. Zowel de tijd als de voorraad is immers beperkt.

 

Met de website hoopt Carrefour enerzijds een nieuw publiek ("de internauten") te bereiken, terwijl het de pop-upsite anderzijds als een handig kanaal ziet om loten die te klein zijn om in de verschillende supermarkten aan te bieden toch nog van de hand te doen. Bovendien kan de site ook dienen om af en toe de overstock van winkels op te vangen.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Is gratis thuislevering met uitsterven bedreigd?

15/12/2017

Met het stijgend aantal online bestellingen, groeit ook de druk op de logistieke sector. Gratis thuislevering is niet lang meer vol te houden, meent onderzoeksbureau ECC Köln. In plaats daarvan moeten meer flexibele opties komen. 

 

Amazon brengt zijn huismerken naar Europa

14/12/2017

Nu Amazon Prime in steeds meer Europese landen beschikbaar is, haalt Amazon ook zijn FMCG-huismerken naar boven. De voorbije weken lanceerde het online warenhuis een aantal nieuwe producten onder private label in Europa en meer is op komst. 

Storesquare zet zijn zinnen op Nederland, met steun van ING

14/12/2017

Storesquare, het Belgische e-commerceplatform voor en door lokale handelaars, gaat binnenkort ook in Nederland van start. Het platform verwelkomt daartoe ook een nieuwe aandeelhouder: ING.

Directie Bol.com weer voltallig met Google-marketeer

11/12/2017

Op 1 maart 2018 start Boukje Taphoorn als de nieuwe marketingdirecteur van Bol.com. De vorige CMO, Margaret Versteden, heeft haar functie ingewisseld voor een rol als directeur winkels bij het online warenhuis.

 

Amazon Echo nu ook verkrijgbaar in Benelux

11/12/2017

Amazon heeft bekend gemaakt dat het zijn slimme luidspreker Amazon Echo voortaan gaat leveren aan 28 nieuwe landen, waaronder België en Nederland. Ook de eigen muziekstreamingdienst wordt hier gelanceerd.

Luxeproducenten mogen handelaars verbieden op Amazon te verkopen

07/12/2017

Producenten van luxeproducten mogen handelaars verbieden om hun waren aan te bieden op online marktplaatsen als Amazon. Dat heeft het Europese Hof van Justitie beslist, na een rechtszaak door cosmeticaproducent Coty.

Back to top