Carrefour lanceert online koopjeshoek | RetailDetail

Carrefour lanceert online koopjeshoek

Carrefour lanceert online koopjeshoek

De Belgische tak van warenhuisgroep Carrefour pakt uit met een 'pop-upwebsite' waar de distributeur "in het oog springende koopjes" aanbiedt. Het gaat om 'flash sales' rond tijdelijke, seizoensgebonden thema's.

Virtuele koopjeshoek

Met de website popup.be zet Carrefour een nieuwe stap in zowel de onlineverkoop als in het promoten van zijn non-foodassortiment. De webshop zal slechts op bepaalde momenten 'open' zijn, meer bepaald wanneer er een tijdelijke themaverkoop loopt. Carrefour noemt het zelf dan ook zijn "virtuele koopjeshoek".

 

Om op de hoogte te blijven van wanneer er aanbiedingen zijn, kunnen klanten zich inschrijven via mail of worden ze verwittigd via de sociale media, banners op de Carrefour-website en folders. Over enkele weken kan men er ook voor opteren via sms op de hoogte te worden gehouden.

 

De distributiegroep belooft in de webshop relevante thema-aanbiedingen doen, met als voorziene thema's bijvoorbeeld alvast tuinmeubilair, 'terug naar school', Sinterklaas en wijnen. De producten worden er verkocht aan voordeel- of kortingsprijzen, of het kan gaan om een exclusief online aanbod.

 

Toenadering tot internauten

Momenteel staat de 'pop-upwebshop' weinig verrassend helemaal in het teken van de Rode Duivels. Wie er bestelt, betaalt online met debet- of kredietkaart en krijgt zijn bestelling thuisgeleverd. Maar net zoals eigen is aan het principe van 'flash sales', moeten consumenten er wel snel bij zijn als ze kans willen maken op een virtueel 'koopje': "Wie het eerst komt, het eerst maalt", klinkt het in een persbericht. Zowel de tijd als de voorraad is immers beperkt.

 

Met de website hoopt Carrefour enerzijds een nieuw publiek ("de internauten") te bereiken, terwijl het de pop-upsite anderzijds als een handig kanaal ziet om loten die te klein zijn om in de verschillende supermarkten aan te bieden toch nog van de hand te doen. Bovendien kan de site ook dienen om af en toe de overstock van winkels op te vangen.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Colruyt stapt in boodschappendienst van PostNL

20/02/2018

Tweewekelijks brengt de postbode voortaan boodschappen aan huis: in samenwerking met PostNL gaat in Nederland de nieuwe boodschappendienst Stockon van start. De huismerkproducten zijn van Boni (van het Belgische Colruyt).

Chinese e-commerce kent opnieuw sterke groei

09/02/2018

De Chinese online markt is vorig jaar opnieuw sterk gestegen: ten opzichte van 2016 is er sprake van een groei van maar liefst 32%. China blijft zo een uitschieter op vlak van e-commerce.

Europese Unie schaft geoblocking af

07/02/2018

Consumenten mogen niet meer automatisch worden omgeleid of geblokkeerd als ze naar een buitenlandse site surfen. Het Europees Parlement heeft daarover overeenstemming bereikt, het verbod treedt wellicht dit jaar in werking.

JD.com lonkt naar Europa

06/02/2018

Het Chinese JD.com heeft plannen om de komende jaren ook Europa te veroveren en zo een te duchten concurrent te worden voor Amazon. Frankrijk moet de eerste Europese markt worden voor de webshop.

Sofie Geeroms nieuwe algemeen directrice van Becommerce

31/01/2018

Wissel van de macht aan de top van Becommerce, de Belgische beroepsvereniging voor online retailers: Sofie Geeroms volgt Carine Moitier, oprichtster van Bivolino.com, op als algemeen directrice.

Rocket Internet wil met Home24 naar de beurs

19/01/2018

Rocket Internet wil komende zomer zijn meubelwebwinkel Home24 naar de beurs brengen. De komende maanden zal er dan ook hard gewerkt worden aan het opkuisen van de cijfers van de webshop.

Back to top