Carrefour maakt digitale versie van eigen magazine | RetailDetail

Carrefour maakt digitale versie van eigen magazine

Carrefour maakt digitale versie van eigen magazine

Supermarktketen Carrefour heeft een webstek gecreëerd voor zijn magazine Simply You. Daar vinden consumenten een interactieve versie van het magazine, maar er is ook ruimte voor exclusieve content, zoals recepten en filmpjes.

"Hotspot voor foodies"

Simply You heeft een oplage van bijna 600.000 exemplaren en wordt negen keer per jaar uitgegeven. Er staan voornamelijk recepten in met producten van supermarktketen Carrefour.


Op de website van Simply You zullen bezoekers het magazine terugvinden, aangepast voor een digitale versie. Het werd daartoe onder meer onderverdeeld in zes rubrieken, zodat bezoekers eenvoudig kunnen navigeren doorheen de content. Bezoekers zullen er ook extra recepten, filmpjes en exclusieve wedstrijden vinden. De website werd zodanig ontwikkeld dat alles eveneens eenvoudig te bekijken is op smartphones en tablets.


"Het magazine wil een belangrijke plek innemen in het dagelijkse leven van de consument. Daarom is dit platform de ideale nieuwe hotspot voor foodies, lekkerbekken en liefhebbers van creatief koken", zegt Carrefour zelf over de nieuwe website.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Tweedehandskledingplatform The Next Closet haalt 1 miljoen euro op

24/05/2018

The Next Closet, het Nederlandse webplatform voor tweedehandse designerkleding, heeft zopas ruim 1 miljoen euro ‘groeigeld’ opgehaald. Vers kapitaal dat onder meer de vandaag gelanceerde Belgische website moet financieren.

Amazon verbant klanten die teveel retourneren

24/05/2018

Amazon stelt paal en perk aan klanten die teveel retourneren of zich ‘misdragen’ volgens de retailer: wie te ver gaat, wordt verbannen. Tientallen klanten klagen op sociale media dat hun account eenzijdig is stopgezet.

LVMH pompt tientallen miljoenen in modezoekplatform Lyst

24/05/2018

LVMH, de Franse luxegroep onder leiding van Bernard Arnault, pompt nog eens tientallen miljoenen dollar in Lyst. Met het verse geld wil het zoekplatform voor luxemode zijn wereldwijde expansie versnellen.

Webwinkels klagen over Bpost

11/05/2018

De combinatie van een korte werkweek en een toevloed aan online bestellingen leidde ertoe dat Bpost duizenden pakjes te laat leverde bij de klanten. Enkele webshops, waaronder Smartphoto, eisen een schadevergoeding.

Unizo haalt uit naar Bol.com

11/05/2018

Zelfstandigenorganisatie Unizo beschuldigt Bol.com van oneerlijke praktijken: de webwinkel zou succesvolle producten van zijn marktplaats verwijderen om ze vervolgens zelf te verkopen. Maar Bol.com ontkent dat.

Amazon levert pakjes nu ook in de autokoffer

25/04/2018

Amazon levert voortaan ook in de autokoffer. De retail- en technologiereus maakt het Prime-leden mogelijk om pakjes zonder extra kosten in hun geparkeerde wagen te laten leveren, voorlopig wel enkel in de Verenigde Staten.