Carrefour nu ook gestart op markt Spaanstalige digitale boeken

Carrefour nu ook gestart op markt Spaanstalige digitale boeken

Supermarktketen Carrefour is vast van plan een prominente rol te spelen in de wereld van het e-book. Na de Franse markt betreedt ze nu ook de lucratieve Spaanstalige markt.

Ambitie: top drie wereldwijd

Nog geen twee maanden nadat Carrefour in Frankrijk de aanval inzette op Amazon, gooit de Franse distributeur zich nu ook op de Spaanstalige markt (inclusief Baskisch en Catalaans) met zijn website Nolim.es - Carrefour heeft zijn e-readers 'Nolimbook' gedoopt.

 

Daarmee wil de distributeur de consument een alternatief aanbieden voor het Amerikaanse Amazon.com en een tegengewicht vormen tegen het Spaanse Tagus. Die joint venture werd in december 2013 opgericht door warenhuisketen El Corte Inglés en La Casa del Libro (dat al sinds 2011 aan de digitale weg timmert in Spanje).

 

Carrefour wil met Nolim in de loop van 2015 een van de drie grootste aanbieders in de sector van de Spaanstalige e-books worden. Daartoe mikt het meteen ook op de internationale markt (inclusief Zuid-Amerika) en zal het zijn huidige aanbod van 30.000 titels snel uitbreiden tot 200.000 via deals met andere grote distributeurs uit de wereld van het e-book. Daarvoor leidde Carrefour zo'n 500 gespecialiseerde medewerkers op.

 

De e-readers krijgen ook een aparte shop-in-shop in de 175 hypermarkten van Carrefour in Spanje. Behalve hypermarkten runt de Franse gigant in Spanje ook nog 112 Carrefour Market-supermarkten en 256 Carrefour Express-buurtsupermarkten.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Rocket Internet wil met Home24 naar de beurs

19/01/2018

Rocket Internet wil komende zomer zijn meubelwebwinkel Home24 naar de beurs brengen. De komende maanden zal er dan ook hard gewerkt worden aan het opkuisen van de cijfers van de webshop.

Carrefour gaat in zee met Showroomprivé

12/01/2018

Carrefour neemt een minderheidsbelang van 17% in flashsale-aanbieder Showroomprivé. De Franse supermarktgroep wil zo zijn digitale bereik en non-foodaandeel vergroten. Ex-aandeelhouder Conforama scheurt er wel flink de broek aan.

Bpost koopt Nederlandse verslogistieker Leen Menken

11/01/2018

Belgisch postbedrijf Bpost verstevigt zijn greep op de Nederlandse markt met de overname van Leen Menken, een logistiekverlener gespecialiseerd in vers en voeding. Onder meer HelloFresh en Bloomon doen beroep op het logistiekbedrijf.

Online meubelwinkel Flinders groeit naar 15 miljoen euro

04/01/2018

De omzet van online meubelverkoper Flinders, die ook een winkel heeft in Zaandam, heeft het voorbije boekjaar de grens van 15 miljoen euro doorbroken. Dat is een groei van 39 procent ten opzichte van een jaar eerder.

Amazon neemt startup Blink over

26/12/2017

Amazon heeft de Amerikaanse startup Blink overgenomen. Die begon in 2014 als een bedrijf dat via wifi verbonden bewakingscamera’s maakt, maar het lanceerde vorige week ook een deurbel met ingebouwde camera.

Belgische app wil duty-free winkelen eenvoudiger maken

26/12/2017

De Brusselse startup ZappTax wil met de hulp van een nieuwe app duty-free winkelen eenvoudiger maken voor niet-Europese consumenten, zodat die sneller de btw kunnen terugbetaald krijgen aan het einde van hun reis.

Back to top