Carrefour nu ook gestart op markt Spaanstalige digitale boeken

Carrefour nu ook gestart op markt Spaanstalige digitale boeken

Supermarktketen Carrefour is vast van plan een prominente rol te spelen in de wereld van het e-book. Na de Franse markt betreedt ze nu ook de lucratieve Spaanstalige markt.

Ambitie: top drie wereldwijd

Nog geen twee maanden nadat Carrefour in Frankrijk de aanval inzette op Amazon, gooit de Franse distributeur zich nu ook op de Spaanstalige markt (inclusief Baskisch en Catalaans) met zijn website Nolim.es - Carrefour heeft zijn e-readers 'Nolimbook' gedoopt.

 

Daarmee wil de distributeur de consument een alternatief aanbieden voor het Amerikaanse Amazon.com en een tegengewicht vormen tegen het Spaanse Tagus. Die joint venture werd in december 2013 opgericht door warenhuisketen El Corte Inglés en La Casa del Libro (dat al sinds 2011 aan de digitale weg timmert in Spanje).

 

Carrefour wil met Nolim in de loop van 2015 een van de drie grootste aanbieders in de sector van de Spaanstalige e-books worden. Daartoe mikt het meteen ook op de internationale markt (inclusief Zuid-Amerika) en zal het zijn huidige aanbod van 30.000 titels snel uitbreiden tot 200.000 via deals met andere grote distributeurs uit de wereld van het e-book. Daarvoor leidde Carrefour zo'n 500 gespecialiseerde medewerkers op.

 

De e-readers krijgen ook een aparte shop-in-shop in de 175 hypermarkten van Carrefour in Spanje. Behalve hypermarkten runt de Franse gigant in Spanje ook nog 112 Carrefour Market-supermarkten en 256 Carrefour Express-buurtsupermarkten.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Coolblue lanceert Blue Friday, als antwoord op Black Friday

17/11/2017

Volgende week vrijdag is het weer Black Friday en dan wordt er flink met kortingen gestrooid bij heel wat retailers. Coolblue wil die drukte echter voorblijven en lanceert vandaag Blue Friday.

Last mile e-commerce kost samenleving handenvol geld

07/11/2017

Uit een doctoraatsonderzoek van economisch geograaf Joris Beckers van de Universiteit Antwerpen blijkt dat de ‘last mile’ binnen e-commerce onze samenleving heel wat geld kost, onder andere door hun bijdrage aan de files.

Rakuten slaat brug naar Japanse onlineconsument

30/10/2017

In de schaduw van Alibaba en Amazon ontwikkelt het Japanse Rakuten Ichiba zich voorspoedig. Verschillende westerse ketens gebruiken het platform om hun spullen richting de Japanse onlineshopper te krijgen.

Whole Foods zorgt mee voor forse omzetstijging bij Amazon

27/10/2017

Het Amerikaanse Amazon heeft in het derde kwartaal opnieuw een forse omzetstijging gekend. Dat was voor een stuk te danken aan Whole Foods, aangezien de omzet van die keten voor het eerst werd meegerekend.

Coolblue lanceert Belgische app

25/10/2017

Coolblue heeft vandaag een app gelanceerd voor de Belgische markt, en dat meteen in het Nederlands én het Frans. Volgens de Nederlandse webshop is de app de snelste manier om bij hen te winkelen. Voorlopig is de app wel enkel beschikbaar voor iOS.

Meer dan helft Amerikaanse huishoudens in de ban van Amazon

21/10/2017

Liefst 90 miljoen Amerikanen zijn lid van Amazon Prime, het getrouwheidsprogramma van Amazon, op een totaal van 126 miljoen geschatte huishoudens in de VS. Amazon heeft zijn thuismarkt dus stevig in de greep. Wat kunnen we daar in Europa van leren?

Back to top