Carrefour nu ook gestart op markt Spaanstalige digitale boeken

Carrefour nu ook gestart op markt Spaanstalige digitale boeken

Supermarktketen Carrefour is vast van plan een prominente rol te spelen in de wereld van het e-book. Na de Franse markt betreedt ze nu ook de lucratieve Spaanstalige markt.

Ambitie: top drie wereldwijd

Nog geen twee maanden nadat Carrefour in Frankrijk de aanval inzette op Amazon, gooit de Franse distributeur zich nu ook op de Spaanstalige markt (inclusief Baskisch en Catalaans) met zijn website Nolim.es - Carrefour heeft zijn e-readers 'Nolimbook' gedoopt.

 

Daarmee wil de distributeur de consument een alternatief aanbieden voor het Amerikaanse Amazon.com en een tegengewicht vormen tegen het Spaanse Tagus. Die joint venture werd in december 2013 opgericht door warenhuisketen El Corte Inglés en La Casa del Libro (dat al sinds 2011 aan de digitale weg timmert in Spanje).

 

Carrefour wil met Nolim in de loop van 2015 een van de drie grootste aanbieders in de sector van de Spaanstalige e-books worden. Daartoe mikt het meteen ook op de internationale markt (inclusief Zuid-Amerika) en zal het zijn huidige aanbod van 30.000 titels snel uitbreiden tot 200.000 via deals met andere grote distributeurs uit de wereld van het e-book. Daarvoor leidde Carrefour zo'n 500 gespecialiseerde medewerkers op.

 

De e-readers krijgen ook een aparte shop-in-shop in de 175 hypermarkten van Carrefour in Spanje. Behalve hypermarkten runt de Franse gigant in Spanje ook nog 112 Carrefour Market-supermarkten en 256 Carrefour Express-buurtsupermarkten.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Euro Shoe Group heeft al sinds 2004 akkoord over nachtwerk

11/09/2017

De Belgische Euro Shoe Group, het bedrijf achter winkelketen Bristol, zegt de heisa rond nachtwerk niet helemaal te begrijpen, aangezien het zelf al sinds 2004 een akkoord heeft met de vakbonden op dat vlak.

Cook & Serve komt met eigen webshop

30/08/2017

Kookwinkelketen Cook & Serve heeft een eigen webshop opgestart, die klanten de keuze geeft tussen afhalen in één van de zeven winkels of levering aan huis.

Alibaba zet miljarden in op fysieke winkels

28/08/2017

De Chinese e-commerceholding Alibaba heeft de afgelopen twee jaar bijna zeven miljard euro geïnvesteerd in fysieke retail. Met Hema Xiansheng heeft ze al dertien eigen supermarkten en in januari kocht ze ook luxewarenhuis Intime.

Belgische webshop Wehkamp komt voorlopig niet terug

18/08/2017

Het Nederlandse Wehkamp had van 2014 tot eind vorig jaar een webshop in België, maar sloot die "tijdelijk". Nu laat het online warenhuis echter verstaan dat het voorlopig gaat focussen op de Nederlandse markt.

Alibaba overstijgt de verwachtingen

17/08/2017

Het Chinese Alibaba heeft in het eerste kwartaal de verwachtingen van de analisten kunnen overtreffen, zowel op vlak van omzet als van winst. Die laatste verdubbelde zelfs ten opzichte van een jaar eerder.

Aldi gaat in de Verenigde Staten aan huis leveren

16/08/2017

De Duitse discounter Aldi gaat vanaf deze maand via Instacart online bestellingen binnen het uur aan huis leveren in de Verenigde Staten. De reactie van Amazon? "Bij ons kan je vanaf nu binnen de twee minuten bestellingen komen ophalen."

Back to top