Carrefour nu ook gestart op markt Spaanstalige digitale boeken | RetailDetail

Carrefour nu ook gestart op markt Spaanstalige digitale boeken

Carrefour nu ook gestart op markt Spaanstalige digitale boeken

Supermarktketen Carrefour is vast van plan een prominente rol te spelen in de wereld van het e-book. Na de Franse markt betreedt ze nu ook de lucratieve Spaanstalige markt.

Ambitie: top drie wereldwijd

Nog geen twee maanden nadat Carrefour in Frankrijk de aanval inzette op Amazon, gooit de Franse distributeur zich nu ook op de Spaanstalige markt (inclusief Baskisch en Catalaans) met zijn website Nolim.es - Carrefour heeft zijn e-readers 'Nolimbook' gedoopt.

 

Daarmee wil de distributeur de consument een alternatief aanbieden voor het Amerikaanse Amazon.com en een tegengewicht vormen tegen het Spaanse Tagus. Die joint venture werd in december 2013 opgericht door warenhuisketen El Corte Inglés en La Casa del Libro (dat al sinds 2011 aan de digitale weg timmert in Spanje).

 

Carrefour wil met Nolim in de loop van 2015 een van de drie grootste aanbieders in de sector van de Spaanstalige e-books worden. Daartoe mikt het meteen ook op de internationale markt (inclusief Zuid-Amerika) en zal het zijn huidige aanbod van 30.000 titels snel uitbreiden tot 200.000 via deals met andere grote distributeurs uit de wereld van het e-book. Daarvoor leidde Carrefour zo'n 500 gespecialiseerde medewerkers op.

 

De e-readers krijgen ook een aparte shop-in-shop in de 175 hypermarkten van Carrefour in Spanje. Behalve hypermarkten runt de Franse gigant in Spanje ook nog 112 Carrefour Market-supermarkten en 256 Carrefour Express-buurtsupermarkten.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Ook Microsoft gaat voor kassaloze winkels

14/06/2018

Microsoft werkt aan eigen technologie die kassa’s en wachtrijen in winkels overbodig maakt. Het wil zo een bondgenoot voor de retailsector worden, vooral in de strijd tegen Amazon Go.

Tweedehandskledingplatform The Next Closet haalt 1 miljoen euro op

24/05/2018

The Next Closet, het Nederlandse webplatform voor tweedehandse designerkleding, heeft zopas ruim 1 miljoen euro ‘groeigeld’ opgehaald. Vers kapitaal dat onder meer de vandaag gelanceerde Belgische website moet financieren.

Amazon verbant klanten die teveel retourneren

24/05/2018

Amazon stelt paal en perk aan klanten die teveel retourneren of zich ‘misdragen’ volgens de retailer: wie te ver gaat, wordt verbannen. Tientallen klanten klagen op sociale media dat hun account eenzijdig is stopgezet.

LVMH pompt tientallen miljoenen in modezoekplatform Lyst

24/05/2018

LVMH, de Franse luxegroep onder leiding van Bernard Arnault, pompt nog eens tientallen miljoenen dollar in Lyst. Met het verse geld wil het zoekplatform voor luxemode zijn wereldwijde expansie versnellen.

Webwinkels klagen over Bpost

11/05/2018

De combinatie van een korte werkweek en een toevloed aan online bestellingen leidde ertoe dat Bpost duizenden pakjes te laat leverde bij de klanten. Enkele webshops, waaronder Smartphoto, eisen een schadevergoeding.

Unizo haalt uit naar Bol.com

11/05/2018

Zelfstandigenorganisatie Unizo beschuldigt Bol.com van oneerlijke praktijken: de webwinkel zou succesvolle producten van zijn marktplaats verwijderen om ze vervolgens zelf te verkopen. Maar Bol.com ontkent dat.