Carrefour Online blaast bijna zijn eerste kaarsje uit. | RetailDetail

Carrefour Online blaast bijna zijn eerste kaarsje uit.

Carrefour Online blaast bijna zijn eerste kaarsje uit.

Het is net geen jaar geleden dat Carrefour zijn e-commerce platform Carrefour Online heeft opgestart. Ondertussen zijn 63 afhaalpunten gecreëerd, waaronder alle Carrefour hypermarkten en een 20-tal Carrefour Market/GB-supermarkten.


De supermarktketen biedt op  zijn website een assortiment van een 150.000-tal producten. De klant vindt er naast alle voedings- en kruidenierswaren, ook een greep uit het non-food aanbod, zoals onderhoud en hygiëne, gsm-herlaadkaarten, doe-het-zelfproducten en bedtextiel. Het assortiment is evenwel nog in volle evolutie.


Bestellingen kunnen vanaf de dag nadien, nadat de klant is verwittigd via SMS of mail, worden opgehaald in een afhaalpunt naar keuze. Aldaar is een speciale kassa voorzien waar de klant zijn bestelling dient te betalen met een betaalkaart. Voor bestellingen boven de 150 euro is de dienst gratis. Voor elk bedrag daaronder rekent Carrefour echter 4,5 euro extra aan.


Colruyt blijft met zijn ColliShop evenwel de grootste afhaaldienst.  Rivaal Carrefour ziet daarom naar aanleiding van het eenjarig bestaan van de service, de noodzaak om Carrefour Online even opnieuw onder de aandacht van de consument te brengen.

Het is net geen jaar geleden dat Carrefour zijn e-commerce platform Carrefour Online heeft opgestart. Ondertussen zijn 63 afhaalpunten gecreëerd, waaronder alle Carrefour hypermarkten en een 20-tal Carrefour Market/GB-supermarkten.


De supermarktketen biedt op  zijn website een assortiment van een 150.000-tal producten. De klant vindt er naast alle voedings- en kruidenierswaren, ook een greep uit het non-food aanbod, zoals onderhoud en hygiëne, gsm-herlaadkaarten, doe-het-zelfproducten en bedtextiel. Het assortiment is evenwel nog in volle evolutie.


Bestellingen kunnen vanaf de dag nadien, nadat de klant is verwittigd via SMS of mail, worden opgehaald in een afhaalpunt naar keuze. Aldaar is een speciale kassa voorzien waar de klant zijn bestelling dient te betalen met een betaalkaart. Voor bestellingen boven de 150 euro is de dienst gratis. Voor elk bedrag daaronder rekent Carrefour echter 4,5 euro extra aan.


Colruyt blijft met zijn ColliShop evenwel de grootste afhaaldienst.  Rivaal Carrefour ziet daarom naar aanleiding van het eenjarig bestaan van de service, de noodzaak om Carrefour Online even opnieuw onder de aandacht van de consument te brengen.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Ook Microsoft gaat voor kassaloze winkels

14/06/2018

Microsoft werkt aan eigen technologie die kassa’s en wachtrijen in winkels overbodig maakt. Het wil zo een bondgenoot voor de retailsector worden, vooral in de strijd tegen Amazon Go.

Tweedehandskledingplatform The Next Closet haalt 1 miljoen euro op

24/05/2018

The Next Closet, het Nederlandse webplatform voor tweedehandse designerkleding, heeft zopas ruim 1 miljoen euro ‘groeigeld’ opgehaald. Vers kapitaal dat onder meer de vandaag gelanceerde Belgische website moet financieren.

Amazon verbant klanten die teveel retourneren

24/05/2018

Amazon stelt paal en perk aan klanten die teveel retourneren of zich ‘misdragen’ volgens de retailer: wie te ver gaat, wordt verbannen. Tientallen klanten klagen op sociale media dat hun account eenzijdig is stopgezet.

LVMH pompt tientallen miljoenen in modezoekplatform Lyst

24/05/2018

LVMH, de Franse luxegroep onder leiding van Bernard Arnault, pompt nog eens tientallen miljoenen dollar in Lyst. Met het verse geld wil het zoekplatform voor luxemode zijn wereldwijde expansie versnellen.

Webwinkels klagen over Bpost

11/05/2018

De combinatie van een korte werkweek en een toevloed aan online bestellingen leidde ertoe dat Bpost duizenden pakjes te laat leverde bij de klanten. Enkele webshops, waaronder Smartphoto, eisen een schadevergoeding.

Unizo haalt uit naar Bol.com

11/05/2018

Zelfstandigenorganisatie Unizo beschuldigt Bol.com van oneerlijke praktijken: de webwinkel zou succesvolle producten van zijn marktplaats verwijderen om ze vervolgens zelf te verkopen. Maar Bol.com ontkent dat.