Carrefour Online blaast bijna zijn eerste kaarsje uit.

Carrefour Online blaast bijna zijn eerste kaarsje uit.

Het is net geen jaar geleden dat Carrefour zijn e-commerce platform Carrefour Online heeft opgestart. Ondertussen zijn 63 afhaalpunten gecreëerd, waaronder alle Carrefour hypermarkten en een 20-tal Carrefour Market/GB-supermarkten.


De supermarktketen biedt op  zijn website een assortiment van een 150.000-tal producten. De klant vindt er naast alle voedings- en kruidenierswaren, ook een greep uit het non-food aanbod, zoals onderhoud en hygiëne, gsm-herlaadkaarten, doe-het-zelfproducten en bedtextiel. Het assortiment is evenwel nog in volle evolutie.


Bestellingen kunnen vanaf de dag nadien, nadat de klant is verwittigd via SMS of mail, worden opgehaald in een afhaalpunt naar keuze. Aldaar is een speciale kassa voorzien waar de klant zijn bestelling dient te betalen met een betaalkaart. Voor bestellingen boven de 150 euro is de dienst gratis. Voor elk bedrag daaronder rekent Carrefour echter 4,5 euro extra aan.


Colruyt blijft met zijn ColliShop evenwel de grootste afhaaldienst.  Rivaal Carrefour ziet daarom naar aanleiding van het eenjarig bestaan van de service, de noodzaak om Carrefour Online even opnieuw onder de aandacht van de consument te brengen.

Het is net geen jaar geleden dat Carrefour zijn e-commerce platform Carrefour Online heeft opgestart. Ondertussen zijn 63 afhaalpunten gecreëerd, waaronder alle Carrefour hypermarkten en een 20-tal Carrefour Market/GB-supermarkten.


De supermarktketen biedt op  zijn website een assortiment van een 150.000-tal producten. De klant vindt er naast alle voedings- en kruidenierswaren, ook een greep uit het non-food aanbod, zoals onderhoud en hygiëne, gsm-herlaadkaarten, doe-het-zelfproducten en bedtextiel. Het assortiment is evenwel nog in volle evolutie.


Bestellingen kunnen vanaf de dag nadien, nadat de klant is verwittigd via SMS of mail, worden opgehaald in een afhaalpunt naar keuze. Aldaar is een speciale kassa voorzien waar de klant zijn bestelling dient te betalen met een betaalkaart. Voor bestellingen boven de 150 euro is de dienst gratis. Voor elk bedrag daaronder rekent Carrefour echter 4,5 euro extra aan.


Colruyt blijft met zijn ColliShop evenwel de grootste afhaaldienst.  Rivaal Carrefour ziet daarom naar aanleiding van het eenjarig bestaan van de service, de noodzaak om Carrefour Online even opnieuw onder de aandacht van de consument te brengen.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Heftige strijd om de laatste mijl in thuisbezorgen

16/05/2017

De strijd om de laagste bezorgkosten richting consument - met name tussen Amazon en Walmart - staat hoog op de agenda in de VS. “Standaardisatie van pakketlabels is in de VS ook een thema. Wel is men daar nog niet zo ver als in Europa.”

Zalando haalt nu ook ‘retours’ op in Hasselt

11/05/2017

Na de Gentenaars krijgen ook de inwoners van Hasselt de mogelijkheid om retourzendingen door Zalando te laten afhalen. De internetwinkel werkt daarvoor ook nu weer samen met bpost-dochter CityDepot.

Jet.com experimenteert met pop-upsupermarkt

11/05/2017

Jet.com, dat onderdeel is van de groep rond de Amerikaanse warenhuisketen Walmart, heeft in New York een pop-upwinkel geopend voor dagelijkse boodschappen bij conceptwinkel Story.

LVMH lanceert eigen multimerkenwebshop

11/05/2017

Het Franse luxeconcern LVMH start een webshop voor zijn eigen luxemerken, maar het zal ook andere merken verkopen op 24Sevres.com.

Cara Pils sinds kort te vinden op Alibaba

10/05/2017

Cara Pils en enkele andere huismerken van Colruyt zijn sinds enkele maanden te vinden op de platformen van de Chinese e-commercegigant Alibaba. Voorlopig verkoopt Colruyt wel enkel aan professionele klanten.

Samenwerking met Walmart stuwt JD.com

10/05/2017

Het Chinese JD.com is in het eerste kwartaal met meer dan 40% gegroeid en moet daarvoor Walmart bedanken. De Amerikanen hebben 11% van de aandelen van het Chinese e-commercebedrijf in handen.

Back to top