Carrefour opent 'afterwork drive' bij VRT/RTBF

Carrefour opent 'afterwork drive' bij VRT/RTBF

Supermarktketen Carrefour heeft bij de VRT-toren een Carrefour Drive geopend. Het eerste drive bij een bedrijf. Carrefour wil zo werknemers van bedrijven die te ver weg liggen van supermarkten helpen om toch hun boodschappen te doen.

Eerste drive voor bedrijf

Carrefour koos de nationale televisie als eerste proefproject, omdat zowel de VRT als de RTBF dezelfde parking delen en ze samen meer dan 3.000 werknemers hebben, wat volgens de supermarktketen voldoende potentieel geeft voor deze aangepaste oplossing.


Werknemers van de VRT en RTBF kunnen via een speciale website hun bestellingen plaatsen, die dan worden afgeleverd bij de drive op hun parking. Die drive is geopend van 15u30 tot 20u en is zo specifiek gericht op afhalingen na de werkuren. Bestellingen die voor 11u zijn geplaatst, worden dezelfde dag nog geleverd.


Carrefour opende in 2013 zijn eerste drive in België. Een jaar later was er het eerste onafhankelijke afhaalpunt. Het is nu ook de eerste Belgische keten die een drive opent die specifiek gericht is op de werknemers van een bepaald bedrijf.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Coolblue lanceert Blue Friday, als antwoord op Black Friday

17/11/2017

Volgende week vrijdag is het weer Black Friday en dan wordt er flink met kortingen gestrooid bij heel wat retailers. Coolblue wil die drukte echter voorblijven en lanceert vandaag Blue Friday.

Last mile e-commerce kost samenleving handenvol geld

07/11/2017

Uit een doctoraatsonderzoek van economisch geograaf Joris Beckers van de Universiteit Antwerpen blijkt dat de ‘last mile’ binnen e-commerce onze samenleving heel wat geld kost, onder andere door hun bijdrage aan de files.

Rakuten slaat brug naar Japanse onlineconsument

30/10/2017

In de schaduw van Alibaba en Amazon ontwikkelt het Japanse Rakuten Ichiba zich voorspoedig. Verschillende westerse ketens gebruiken het platform om hun spullen richting de Japanse onlineshopper te krijgen.

Whole Foods zorgt mee voor forse omzetstijging bij Amazon

27/10/2017

Het Amerikaanse Amazon heeft in het derde kwartaal opnieuw een forse omzetstijging gekend. Dat was voor een stuk te danken aan Whole Foods, aangezien de omzet van die keten voor het eerst werd meegerekend.

Coolblue lanceert Belgische app

25/10/2017

Coolblue heeft vandaag een app gelanceerd voor de Belgische markt, en dat meteen in het Nederlands én het Frans. Volgens de Nederlandse webshop is de app de snelste manier om bij hen te winkelen. Voorlopig is de app wel enkel beschikbaar voor iOS.

Meer dan helft Amerikaanse huishoudens in de ban van Amazon

21/10/2017

Liefst 90 miljoen Amerikanen zijn lid van Amazon Prime, het getrouwheidsprogramma van Amazon, op een totaal van 126 miljoen geschatte huishoudens in de VS. Amazon heeft zijn thuismarkt dus stevig in de greep. Wat kunnen we daar in Europa van leren?

Back to top