Carrefour opent eerste 'drive' in Oost-Vlaanderen | RetailDetail

Carrefour opent eerste 'drive' in Oost-Vlaanderen

Carrefour opent eerste 'drive' in Oost-Vlaanderen

Supermarktketen Carrefour heeft vandaag zijn eerste alleenstaande afhaalpunt geopend in de provincie Oost-Vlaanderen, met name aan de hypermarkt van Oostakker. Het is ondertussen al de twaalfde 'drive' in België.

15.000 producten

Bij het ophalen van de bestelling moet een klant niet uit zijn auto en het afhalen van een bestelling neemt maximaal 5 minuten in beslag. Voor een bestelling lager dan 150 euro wordt een kost van 4,50 euro aangerekend. Klanten hebben bij hun online bestelling een keuze uit 15.000 producten.

 

Carrefour is trouwens bijzonder tevreden over de vooruitgang van de online besteldienst: zo haalde de Summerdrive in Knokke-Heist, die dit jaar voor de tweede zomer liep, tweemaal zoveel omzet als een jaar eerder. Naast de twaalf alleenstaande afhaalpunten heeft Carrefour ook nog afhaalpunten bij zestig filialen. Het heeft ook een drive op de parking van de VRT en RTBF.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Takeaway.com neemt Oost-Europese concurrenten over

23/02/2018

Fastfoodleveraar Takeaway.com heeft zijn Bulgaarse sectorgenoot BGmenu en het Roemeense Oliviera overgekocht en komt zo weer een stap dichter bij zijn doel Europees marktleider te worden.

“We zien platformen als de toekomst van retail” (Jan Huysmans, bol.com)

22/02/2018

Steeds meer retailers bieden hun producten aan op online marktplaatsen, naast hun eigen webshop: zo profiteren ze van e-commerce expertise en een groter bereik. Een succesformule die ook bij bol.com aan hoog tempo groeit.

Colruyt stapt in boodschappendienst van PostNL

20/02/2018

Tweewekelijks brengt de postbode voortaan boodschappen aan huis: in samenwerking met PostNL gaat in Nederland de nieuwe boodschappendienst Stockon van start. De huismerkproducten zijn van Boni (van het Belgische Colruyt).

Chinese e-commerce kent opnieuw sterke groei

09/02/2018

De Chinese online markt is vorig jaar opnieuw sterk gestegen: ten opzichte van 2016 is er sprake van een groei van maar liefst 32%. China blijft zo een uitschieter op vlak van e-commerce.

Europese Unie schaft geoblocking af

07/02/2018

Consumenten mogen niet meer automatisch worden omgeleid of geblokkeerd als ze naar een buitenlandse site surfen. Het Europees Parlement heeft daarover overeenstemming bereikt, het verbod treedt wellicht dit jaar in werking.

JD.com lonkt naar Europa

06/02/2018

Het Chinese JD.com heeft plannen om de komende jaren ook Europa te veroveren en zo een te duchten concurrent te worden voor Amazon. Frankrijk moet de eerste Europese markt worden voor de webshop.

Back to top