Carrefour Summerdrive verkoopt dubbel zoveel als vorig jaar

Carrefour Summerdrive verkoopt dubbel zoveel als vorig jaar

Een maand na de opening van zijn pop-upfiliaal Summerdrive in Knokke-Heist heeft Carrefour bijna twee keer zoveel verkocht als in dezelfde periode een jaar eerder. Het concept slaat duidelijk aan bij de zonnekloppers.

"Rond de 35 bestellingen per dag"

Begin juli opende Carrefour voor het tweede jaar op rij een pop-upwinkel in Knokke, op de hoek van het Van Bunnenplein en de Zeedijk. De fikse uitbreiding van het assortiment - zo'n 10.000 producten, liefst zeven keer meer dan vorig jaar - plus het feit dat Carrefour de bestellingen, die de zonnekloppers vanuit hun luie strandzetel insturen, nu ook gratis aan huis levert (vanaf 40 euro) hebben de Summerdrive duidelijk geen windeieren gelegd: na een goeie maand is de "balans bijzonder positief", zo klinkt het bij Carrefour.

 

"Op topmomenten klokken we af rond de 35 bestellingen per dag", zegt woordvoerder Baptiste Van Outryve in Het Laatste Nieuws. "Het is een succes. We merken vooral dat de mensen grotere volumes aankopen in vergelijking met vorig jaar. Terwijl de mensen vorige zomer eerder beperkte bestellingen plaatsten, is een bestelling van 300 euro nu geen uitzondering."

 

"Sinds 1 augustus draait onze pop-up nog beter dan in juli. Veel klanten hebben vorig jaar of deze zomer, na een eerste test, het voordeel ingezien. Ze moeten zelf niet sleuren met hun boodschappen als die aan huis worden geleverd. Bovendien krijgen de mensen vijf procent korting op hun bestellingen", aldus nog Van Outryve.

Tags: