Carrefour Summerdrive verkoopt dubbel zoveel als vorig jaar | RetailDetail

Carrefour Summerdrive verkoopt dubbel zoveel als vorig jaar

Carrefour Summerdrive verkoopt dubbel zoveel als vorig jaar

Een maand na de opening van zijn pop-upfiliaal Summerdrive in Knokke-Heist heeft Carrefour bijna twee keer zoveel verkocht als in dezelfde periode een jaar eerder. Het concept slaat duidelijk aan bij de zonnekloppers.

"Rond de 35 bestellingen per dag"

Begin juli opende Carrefour voor het tweede jaar op rij een pop-upwinkel in Knokke, op de hoek van het Van Bunnenplein en de Zeedijk. De fikse uitbreiding van het assortiment - zo'n 10.000 producten, liefst zeven keer meer dan vorig jaar - plus het feit dat Carrefour de bestellingen, die de zonnekloppers vanuit hun luie strandzetel insturen, nu ook gratis aan huis levert (vanaf 40 euro) hebben de Summerdrive duidelijk geen windeieren gelegd: na een goeie maand is de "balans bijzonder positief", zo klinkt het bij Carrefour.

 

"Op topmomenten klokken we af rond de 35 bestellingen per dag", zegt woordvoerder Baptiste Van Outryve in Het Laatste Nieuws. "Het is een succes. We merken vooral dat de mensen grotere volumes aankopen in vergelijking met vorig jaar. Terwijl de mensen vorige zomer eerder beperkte bestellingen plaatsten, is een bestelling van 300 euro nu geen uitzondering."

 

"Sinds 1 augustus draait onze pop-up nog beter dan in juli. Veel klanten hebben vorig jaar of deze zomer, na een eerste test, het voordeel ingezien. Ze moeten zelf niet sleuren met hun boodschappen als die aan huis worden geleverd. Bovendien krijgen de mensen vijf procent korting op hun bestellingen", aldus nog Van Outryve.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Tweedehandskledingplatform The Next Closet haalt 1 miljoen euro op

24/05/2018

The Next Closet, het Nederlandse webplatform voor tweedehandse designerkleding, heeft zopas ruim 1 miljoen euro ‘groeigeld’ opgehaald. Vers kapitaal dat onder meer de vandaag gelanceerde Belgische website moet financieren.

Amazon verbant klanten die teveel retourneren

24/05/2018

Amazon stelt paal en perk aan klanten die teveel retourneren of zich ‘misdragen’ volgens de retailer: wie te ver gaat, wordt verbannen. Tientallen klanten klagen op sociale media dat hun account eenzijdig is stopgezet.

LVMH pompt tientallen miljoenen in modezoekplatform Lyst

24/05/2018

LVMH, de Franse luxegroep onder leiding van Bernard Arnault, pompt nog eens tientallen miljoenen dollar in Lyst. Met het verse geld wil het zoekplatform voor luxemode zijn wereldwijde expansie versnellen.

Webwinkels klagen over Bpost

11/05/2018

De combinatie van een korte werkweek en een toevloed aan online bestellingen leidde ertoe dat Bpost duizenden pakjes te laat leverde bij de klanten. Enkele webshops, waaronder Smartphoto, eisen een schadevergoeding.

Unizo haalt uit naar Bol.com

11/05/2018

Zelfstandigenorganisatie Unizo beschuldigt Bol.com van oneerlijke praktijken: de webwinkel zou succesvolle producten van zijn marktplaats verwijderen om ze vervolgens zelf te verkopen. Maar Bol.com ontkent dat.

Amazon levert pakjes nu ook in de autokoffer

25/04/2018

Amazon levert voortaan ook in de autokoffer. De retail- en technologiereus maakt het Prime-leden mogelijk om pakjes zonder extra kosten in hun geparkeerde wagen te laten leveren, voorlopig wel enkel in de Verenigde Staten.