Carrefour Summerdrive verkoopt dubbel zoveel als vorig jaar

Carrefour Summerdrive verkoopt dubbel zoveel als vorig jaar

Een maand na de opening van zijn pop-upfiliaal Summerdrive in Knokke-Heist heeft Carrefour bijna twee keer zoveel verkocht als in dezelfde periode een jaar eerder. Het concept slaat duidelijk aan bij de zonnekloppers.

"Rond de 35 bestellingen per dag"

Begin juli opende Carrefour voor het tweede jaar op rij een pop-upwinkel in Knokke, op de hoek van het Van Bunnenplein en de Zeedijk. De fikse uitbreiding van het assortiment - zo'n 10.000 producten, liefst zeven keer meer dan vorig jaar - plus het feit dat Carrefour de bestellingen, die de zonnekloppers vanuit hun luie strandzetel insturen, nu ook gratis aan huis levert (vanaf 40 euro) hebben de Summerdrive duidelijk geen windeieren gelegd: na een goeie maand is de "balans bijzonder positief", zo klinkt het bij Carrefour.

 

"Op topmomenten klokken we af rond de 35 bestellingen per dag", zegt woordvoerder Baptiste Van Outryve in Het Laatste Nieuws. "Het is een succes. We merken vooral dat de mensen grotere volumes aankopen in vergelijking met vorig jaar. Terwijl de mensen vorige zomer eerder beperkte bestellingen plaatsten, is een bestelling van 300 euro nu geen uitzondering."

 

"Sinds 1 augustus draait onze pop-up nog beter dan in juli. Veel klanten hebben vorig jaar of deze zomer, na een eerste test, het voordeel ingezien. Ze moeten zelf niet sleuren met hun boodschappen als die aan huis worden geleverd. Bovendien krijgen de mensen vijf procent korting op hun bestellingen", aldus nog Van Outryve.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Rocket Internet wil met Home24 naar de beurs

19/01/2018

Rocket Internet wil komende zomer zijn meubelwebwinkel Home24 naar de beurs brengen. De komende maanden zal er dan ook hard gewerkt worden aan het opkuisen van de cijfers van de webshop.

Carrefour gaat in zee met Showroomprivé

12/01/2018

Carrefour neemt een minderheidsbelang van 17% in flashsale-aanbieder Showroomprivé. De Franse supermarktgroep wil zo zijn digitale bereik en non-foodaandeel vergroten. Ex-aandeelhouder Conforama scheurt er wel flink de broek aan.

Bpost koopt Nederlandse verslogistieker Leen Menken

11/01/2018

Belgisch postbedrijf Bpost verstevigt zijn greep op de Nederlandse markt met de overname van Leen Menken, een logistiekverlener gespecialiseerd in vers en voeding. Onder meer HelloFresh en Bloomon doen beroep op het logistiekbedrijf.

Online meubelwinkel Flinders groeit naar 15 miljoen euro

04/01/2018

De omzet van online meubelverkoper Flinders, die ook een winkel heeft in Zaandam, heeft het voorbije boekjaar de grens van 15 miljoen euro doorbroken. Dat is een groei van 39 procent ten opzichte van een jaar eerder.

Amazon neemt startup Blink over

26/12/2017

Amazon heeft de Amerikaanse startup Blink overgenomen. Die begon in 2014 als een bedrijf dat via wifi verbonden bewakingscamera’s maakt, maar het lanceerde vorige week ook een deurbel met ingebouwde camera.

Belgische app wil duty-free winkelen eenvoudiger maken

26/12/2017

De Brusselse startup ZappTax wil met de hulp van een nieuwe app duty-free winkelen eenvoudiger maken voor niet-Europese consumenten, zodat die sneller de btw kunnen terugbetaald krijgen aan het einde van hun reis.

Back to top