Carrefour zet boodschappenlijstje op smartwatch

Carrefour zet boodschappenlijstje op smartwatch

De Franse supermarktketen Carrefour heeft een applicatie ontwikkeld voor smartwatches, waarmee consumenten hun boodschappenlijstje kunnen bijhouden. Die werkt daarvoor samen met de C-où app van Carrefour.

Stap verder

Steeds meer consumenten kiezen er tegenwoordig voor om hun boodschappenlijstje bij te houden op hun smartphone en supermarktketens ontwikkelen ook vaker apps die deze functionaliteit toevoegen. Carrefour gaat nu nog een stapje verder door de boodschappenlijst door te sturen naar de smartwatch.

 

Klanten die beschikken over een Samsung Gear S kunnen boodschappenlijstjes die met de C-où app van Carrefour gemaakt zijn doorsturen naar hun horloge. Daar wordt alles onderverdeeld in categorieën, zoals dranken, gezondheid of kruiden. Tijdens het winkelen kunnen ze de lijst afvinken op hun horloge. De getrouwheidskaart van de klant is ook gelinkt aan het horloge, dat zo dus gescand kan worden in plaats van de kaart.

 

Momenteel is de dienst enkel beschikbaar voor klanten van de winkel in het Franse Villeneuve-la-Garenne die een smartphone en smartwatch van Samsung hebben. De volgende maanden moet de app ook beschikbaar worden voor andere Android-smartphones.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Coolblue lanceert Blue Friday, als antwoord op Black Friday

17/11/2017

Volgende week vrijdag is het weer Black Friday en dan wordt er flink met kortingen gestrooid bij heel wat retailers. Coolblue wil die drukte echter voorblijven en lanceert vandaag Blue Friday.

Last mile e-commerce kost samenleving handenvol geld

07/11/2017

Uit een doctoraatsonderzoek van economisch geograaf Joris Beckers van de Universiteit Antwerpen blijkt dat de ‘last mile’ binnen e-commerce onze samenleving heel wat geld kost, onder andere door hun bijdrage aan de files.

Rakuten slaat brug naar Japanse onlineconsument

30/10/2017

In de schaduw van Alibaba en Amazon ontwikkelt het Japanse Rakuten Ichiba zich voorspoedig. Verschillende westerse ketens gebruiken het platform om hun spullen richting de Japanse onlineshopper te krijgen.

Whole Foods zorgt mee voor forse omzetstijging bij Amazon

27/10/2017

Het Amerikaanse Amazon heeft in het derde kwartaal opnieuw een forse omzetstijging gekend. Dat was voor een stuk te danken aan Whole Foods, aangezien de omzet van die keten voor het eerst werd meegerekend.

Coolblue lanceert Belgische app

25/10/2017

Coolblue heeft vandaag een app gelanceerd voor de Belgische markt, en dat meteen in het Nederlands én het Frans. Volgens de Nederlandse webshop is de app de snelste manier om bij hen te winkelen. Voorlopig is de app wel enkel beschikbaar voor iOS.

Meer dan helft Amerikaanse huishoudens in de ban van Amazon

21/10/2017

Liefst 90 miljoen Amerikanen zijn lid van Amazon Prime, het getrouwheidsprogramma van Amazon, op een totaal van 126 miljoen geschatte huishoudens in de VS. Amazon heeft zijn thuismarkt dus stevig in de greep. Wat kunnen we daar in Europa van leren?

Back to top