Carrefour zet boodschappenlijstje op smartwatch | RetailDetail

Carrefour zet boodschappenlijstje op smartwatch

Carrefour zet boodschappenlijstje op smartwatch

De Franse supermarktketen Carrefour heeft een applicatie ontwikkeld voor smartwatches, waarmee consumenten hun boodschappenlijstje kunnen bijhouden. Die werkt daarvoor samen met de C-où app van Carrefour.

Stap verder

Steeds meer consumenten kiezen er tegenwoordig voor om hun boodschappenlijstje bij te houden op hun smartphone en supermarktketens ontwikkelen ook vaker apps die deze functionaliteit toevoegen. Carrefour gaat nu nog een stapje verder door de boodschappenlijst door te sturen naar de smartwatch.

 

Klanten die beschikken over een Samsung Gear S kunnen boodschappenlijstjes die met de C-où app van Carrefour gemaakt zijn doorsturen naar hun horloge. Daar wordt alles onderverdeeld in categorieën, zoals dranken, gezondheid of kruiden. Tijdens het winkelen kunnen ze de lijst afvinken op hun horloge. De getrouwheidskaart van de klant is ook gelinkt aan het horloge, dat zo dus gescand kan worden in plaats van de kaart.

 

Momenteel is de dienst enkel beschikbaar voor klanten van de winkel in het Franse Villeneuve-la-Garenne die een smartphone en smartwatch van Samsung hebben. De volgende maanden moet de app ook beschikbaar worden voor andere Android-smartphones.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Ook Microsoft gaat voor kassaloze winkels

14/06/2018

Microsoft werkt aan eigen technologie die kassa’s en wachtrijen in winkels overbodig maakt. Het wil zo een bondgenoot voor de retailsector worden, vooral in de strijd tegen Amazon Go.

Tweedehandskledingplatform The Next Closet haalt 1 miljoen euro op

24/05/2018

The Next Closet, het Nederlandse webplatform voor tweedehandse designerkleding, heeft zopas ruim 1 miljoen euro ‘groeigeld’ opgehaald. Vers kapitaal dat onder meer de vandaag gelanceerde Belgische website moet financieren.

Amazon verbant klanten die teveel retourneren

24/05/2018

Amazon stelt paal en perk aan klanten die teveel retourneren of zich ‘misdragen’ volgens de retailer: wie te ver gaat, wordt verbannen. Tientallen klanten klagen op sociale media dat hun account eenzijdig is stopgezet.

LVMH pompt tientallen miljoenen in modezoekplatform Lyst

24/05/2018

LVMH, de Franse luxegroep onder leiding van Bernard Arnault, pompt nog eens tientallen miljoenen dollar in Lyst. Met het verse geld wil het zoekplatform voor luxemode zijn wereldwijde expansie versnellen.

Webwinkels klagen over Bpost

11/05/2018

De combinatie van een korte werkweek en een toevloed aan online bestellingen leidde ertoe dat Bpost duizenden pakjes te laat leverde bij de klanten. Enkele webshops, waaronder Smartphoto, eisen een schadevergoeding.

Unizo haalt uit naar Bol.com

11/05/2018

Zelfstandigenorganisatie Unizo beschuldigt Bol.com van oneerlijke praktijken: de webwinkel zou succesvolle producten van zijn marktplaats verwijderen om ze vervolgens zelf te verkopen. Maar Bol.com ontkent dat.