Casebundel "Meer traffic, retentie en conversie met e-mailmarketing" | RetailDetail

Casebundel "Meer traffic, retentie en conversie met e-mailmarketing"

Casebundel "Meer traffic, retentie en conversie met e-mailmarketing"

(publireportage) E-mailmarketing genereert meer websitebezoek, verkoop en verdere groei. Deze casebundel van MailPlus beschrijft hoe u dat bereikt. Lees hoe terStal Familiemode, Konijnendijk Mode en IKenIK.nl meer succes met e-commerce hebben behaald.

E-mailmarketing ook voor online 'branding' en conversie

Online marketing en e-commerce gaan hand in hand. Adwords, zoekmachine-optimalisatie, ‘affiliate marketing’ en natuurlijk ook e-mailmarketing dragen onder andere bij aan het succes van webshops en (web)winkeliers. In deze casebundel vertellen enthousiaste MailPlus eCom-gebruikers hoe zij succesvol zijn met e-mailmarketing.


In de eerste case komt Stefan Hazelhekke van IKenIK.nl aan het woord. Hij legt uit hoe zij steeds meer de klik maken met hun klanten door de inzet van e-mailmarketing en van relevante content, die helemaal is afgestemd op de ontvanger.


In de tweede case gaat Marlou Eggink van terStal Familiemode in op de rol van e-mailmarketing binnen de omnichannelstrategie die zij hebben ontwikkeld voor hun webshop en ongeveer 200 winkels in Nederland. Mede door inzet van e-mailmarketing hebben zij de omzet in hun webshop sinds de lancering in 2012 met 80% laten groeien (meetpunt eind 2014).


Tot slot is er het succesverhaal van Kimberly Kreeft van Konijnendijk Mode, die net zoals terStal onder meer door de inzet van e-mailmarketing de offline winkel en de online shop succesvol met elkaar combineert voor de branding van het merk Konijnendijk en meetbaarheid van acties.


Kortom, deze casebundel biedt voldoende inspiratie en inzicht voor retailers en e-tailers die met e-mailmarketing aan de slag gaan of willen. Download hier de gratis casebundel.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Webwinkels klagen over Bpost

11/05/2018

De combinatie van een korte werkweek en een toevloed aan online bestellingen leidde ertoe dat Bpost duizenden pakjes te laat leverde bij de klanten. Enkele webshops, waaronder Smartphoto, eisen een schadevergoeding.

Unizo haalt uit naar Bol.com

11/05/2018

Zelfstandigenorganisatie Unizo beschuldigt Bol.com van oneerlijke praktijken: de webwinkel zou succesvolle producten van zijn marktplaats verwijderen om ze vervolgens zelf te verkopen. Maar Bol.com ontkent dat.

Amazon levert pakjes nu ook in de autokoffer

25/04/2018

Amazon levert voortaan ook in de autokoffer. De retail- en technologiereus maakt het Prime-leden mogelijk om pakjes zonder extra kosten in hun geparkeerde wagen te laten leveren, voorlopig wel enkel in de Verenigde Staten.

Ex-klanten Neckermann worden geconfronteerd met oude facturen

05/04/2018

Heel wat oude klanten van postorderbedrijf Neckermann hebben de voorbije dagen plots een factuur in de bus gekregen, waarbij bedragen worden verhaald van bestellingen van tot wel dertig jaar terug.

Nederlandse tak Beate Uhse toch niet failliet

05/04/2018

De Nederlandse dochteronderneming van het Duitse Beate Uhse is dan toch niet failliet. Het bedrijf blijft zowel in Nederland als in België gewoon actief. Dat heeft het bedrijf zelf laten weten na geruchten over een faillissement.

Producten vaak goedkoper op Amazon dan bij Nederlandse concurrenten

03/04/2018

Producten die zowel in Nederlandse webshops als op Amazon.de te koop zijn, zijn in ongeveer de helft van de gevallen goedkoper bij Amazon. Niet alleen is er de concurrentie van Amazon.de, er gaan ook geruchten dat Amazon.nl en Amazon.be actiever worden.