Casebundel "Meer traffic, retentie en conversie met e-mailmarketing" | RetailDetail

Casebundel "Meer traffic, retentie en conversie met e-mailmarketing"

Casebundel "Meer traffic, retentie en conversie met e-mailmarketing"

(publireportage) E-mailmarketing genereert meer websitebezoek, verkoop en verdere groei. Deze casebundel van MailPlus beschrijft hoe u dat bereikt. Lees hoe terStal Familiemode, Konijnendijk Mode en IKenIK.nl meer succes met e-commerce hebben behaald.

E-mailmarketing ook voor online 'branding' en conversie

Online marketing en e-commerce gaan hand in hand. Adwords, zoekmachine-optimalisatie, ‘affiliate marketing’ en natuurlijk ook e-mailmarketing dragen onder andere bij aan het succes van webshops en (web)winkeliers. In deze casebundel vertellen enthousiaste MailPlus eCom-gebruikers hoe zij succesvol zijn met e-mailmarketing.


In de eerste case komt Stefan Hazelhekke van IKenIK.nl aan het woord. Hij legt uit hoe zij steeds meer de klik maken met hun klanten door de inzet van e-mailmarketing en van relevante content, die helemaal is afgestemd op de ontvanger.


In de tweede case gaat Marlou Eggink van terStal Familiemode in op de rol van e-mailmarketing binnen de omnichannelstrategie die zij hebben ontwikkeld voor hun webshop en ongeveer 200 winkels in Nederland. Mede door inzet van e-mailmarketing hebben zij de omzet in hun webshop sinds de lancering in 2012 met 80% laten groeien (meetpunt eind 2014).


Tot slot is er het succesverhaal van Kimberly Kreeft van Konijnendijk Mode, die net zoals terStal onder meer door de inzet van e-mailmarketing de offline winkel en de online shop succesvol met elkaar combineert voor de branding van het merk Konijnendijk en meetbaarheid van acties.


Kortom, deze casebundel biedt voldoende inspiratie en inzicht voor retailers en e-tailers die met e-mailmarketing aan de slag gaan of willen. Download hier de gratis casebundel.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Ook Microsoft gaat voor kassaloze winkels

14/06/2018

Microsoft werkt aan eigen technologie die kassa’s en wachtrijen in winkels overbodig maakt. Het wil zo een bondgenoot voor de retailsector worden, vooral in de strijd tegen Amazon Go.

Tweedehandskledingplatform The Next Closet haalt 1 miljoen euro op

24/05/2018

The Next Closet, het Nederlandse webplatform voor tweedehandse designerkleding, heeft zopas ruim 1 miljoen euro ‘groeigeld’ opgehaald. Vers kapitaal dat onder meer de vandaag gelanceerde Belgische website moet financieren.

Amazon verbant klanten die teveel retourneren

24/05/2018

Amazon stelt paal en perk aan klanten die teveel retourneren of zich ‘misdragen’ volgens de retailer: wie te ver gaat, wordt verbannen. Tientallen klanten klagen op sociale media dat hun account eenzijdig is stopgezet.

LVMH pompt tientallen miljoenen in modezoekplatform Lyst

24/05/2018

LVMH, de Franse luxegroep onder leiding van Bernard Arnault, pompt nog eens tientallen miljoenen dollar in Lyst. Met het verse geld wil het zoekplatform voor luxemode zijn wereldwijde expansie versnellen.

Webwinkels klagen over Bpost

11/05/2018

De combinatie van een korte werkweek en een toevloed aan online bestellingen leidde ertoe dat Bpost duizenden pakjes te laat leverde bij de klanten. Enkele webshops, waaronder Smartphoto, eisen een schadevergoeding.

Unizo haalt uit naar Bol.com

11/05/2018

Zelfstandigenorganisatie Unizo beschuldigt Bol.com van oneerlijke praktijken: de webwinkel zou succesvolle producten van zijn marktplaats verwijderen om ze vervolgens zelf te verkopen. Maar Bol.com ontkent dat.