CEO Instagram treedt toe tot raad van bestuur Walmart

CEO Instagram treedt toe tot raad van bestuur Walmart

Kevin Systrom, mede-oprichter en CEO van Instagram, zetelt voortaan in de raad van bestuur van Walmart. Systrom moet de mobiele en e-commerce-initiatieven van 's werelds grootste distributeur mee vorm gaan geven.

Focus op e- en m-commerce bij Walmart

Kevin Systrom treedt toe tot de raad van bestuur van Walmart en krijgt meteen een zitje in het Technology and eCommerce Committee, net zoals in het zogeheten Compensation, Nominating and Governance Committee van de distributiereus.

 

"Kevins ondernemersachtergrond en zijn technische en digitale expertise zullen van onschatbare waarde zijn naarmate we meer aansluiting zoeken met onze klanten en nieuwe mogelijkheden via e-commerce en mobiele kanalen uitrollen", zegt Walmart-voorzitter Rob Walton.

 

Het concern investeert volop in e-commerce, in een poging een antwoord te vinden op de almaar groeiende concurrentie van Amazon en Alibaba. Systrom zelf ziet het dan ook als zijn belangrijkste taak om het concern te helpen bij de uitrol van "nog gemakkelijkere en flexibelere manieren om te winkelen".

 

Nog maar 30 jaar oud

Systrom richtte in 2010 met enkele kompanen de socialenetwerksite Instagram op. De foto- en videodienst werd in augustus 2012 overgenomen door Facebook, maar wordt nog altijd geleid door Systrom. Instagram claimt zo'n 200 miljoen actieve gebruikers per maand te hebben.

 

De nog altijd maar 30-jarige Systrom, afkomstig uit Massachusetts, heeft een diploma software- en handelsingenieur van de Stanford University.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Coolblue lanceert Blue Friday, als antwoord op Black Friday

17/11/2017

Volgende week vrijdag is het weer Black Friday en dan wordt er flink met kortingen gestrooid bij heel wat retailers. Coolblue wil die drukte echter voorblijven en lanceert vandaag Blue Friday.

Last mile e-commerce kost samenleving handenvol geld

07/11/2017

Uit een doctoraatsonderzoek van economisch geograaf Joris Beckers van de Universiteit Antwerpen blijkt dat de ‘last mile’ binnen e-commerce onze samenleving heel wat geld kost, onder andere door hun bijdrage aan de files.

Rakuten slaat brug naar Japanse onlineconsument

30/10/2017

In de schaduw van Alibaba en Amazon ontwikkelt het Japanse Rakuten Ichiba zich voorspoedig. Verschillende westerse ketens gebruiken het platform om hun spullen richting de Japanse onlineshopper te krijgen.

Whole Foods zorgt mee voor forse omzetstijging bij Amazon

27/10/2017

Het Amerikaanse Amazon heeft in het derde kwartaal opnieuw een forse omzetstijging gekend. Dat was voor een stuk te danken aan Whole Foods, aangezien de omzet van die keten voor het eerst werd meegerekend.

Coolblue lanceert Belgische app

25/10/2017

Coolblue heeft vandaag een app gelanceerd voor de Belgische markt, en dat meteen in het Nederlands én het Frans. Volgens de Nederlandse webshop is de app de snelste manier om bij hen te winkelen. Voorlopig is de app wel enkel beschikbaar voor iOS.

Meer dan helft Amerikaanse huishoudens in de ban van Amazon

21/10/2017

Liefst 90 miljoen Amerikanen zijn lid van Amazon Prime, het getrouwheidsprogramma van Amazon, op een totaal van 126 miljoen geschatte huishoudens in de VS. Amazon heeft zijn thuismarkt dus stevig in de greep. Wat kunnen we daar in Europa van leren?

Back to top