Chanel komt in 2016 met e-commerce

Chanel komt in 2016 met e-commerce

Het Franse modemerk Chanel heeft aangekondigd dat het vanaf 2016 zijn producten ook online zal gaan verkopen. Het is wel nog niet geweten hoe het bedrijf die e-commerce zal aanpakken.

Merken wereldwijd bekend maken

De lancering van de online verkoop zou vooral als bedoeling hebben om gerelateerde merken beter in de markt te zetten: zo werken ook handschoenmaker Causse, hoedenmaker Maison Michel en Barrie Knitwear aan een manier om online te verkopen. Die drie merken zijn in handen van Chanel via dochterbedrijf Paraffection.

 

Maison Michel en Barrie Knitwear hebben momenteel winkels in Londen en Parijs, terwijl Causse enkel in Parijs een boetiek heeft. Chanel wil deze merken dankzij e-commerce nu echter bekend maken over heel de wereld.

 

"Het is een evolutie om onze klanten beter te kunnen bedienen. Sommige klanten hebben de mogelijkheid om de boetiek te bezoeken. Soms willen ze dat niet, omdat ze willen dat alles sneller gaat en zoals zij dat willen, dus moeten we het mogelijk maken om beter te antwoorden op de vragen van klant. Het is dus meer e-service dan puur e-commerce", zegt 'modepresident' Bruno Pavlovsky.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Coolblue lanceert Blue Friday, als antwoord op Black Friday

17/11/2017

Volgende week vrijdag is het weer Black Friday en dan wordt er flink met kortingen gestrooid bij heel wat retailers. Coolblue wil die drukte echter voorblijven en lanceert vandaag Blue Friday.

Last mile e-commerce kost samenleving handenvol geld

07/11/2017

Uit een doctoraatsonderzoek van economisch geograaf Joris Beckers van de Universiteit Antwerpen blijkt dat de ‘last mile’ binnen e-commerce onze samenleving heel wat geld kost, onder andere door hun bijdrage aan de files.

Rakuten slaat brug naar Japanse onlineconsument

30/10/2017

In de schaduw van Alibaba en Amazon ontwikkelt het Japanse Rakuten Ichiba zich voorspoedig. Verschillende westerse ketens gebruiken het platform om hun spullen richting de Japanse onlineshopper te krijgen.

Whole Foods zorgt mee voor forse omzetstijging bij Amazon

27/10/2017

Het Amerikaanse Amazon heeft in het derde kwartaal opnieuw een forse omzetstijging gekend. Dat was voor een stuk te danken aan Whole Foods, aangezien de omzet van die keten voor het eerst werd meegerekend.

Coolblue lanceert Belgische app

25/10/2017

Coolblue heeft vandaag een app gelanceerd voor de Belgische markt, en dat meteen in het Nederlands én het Frans. Volgens de Nederlandse webshop is de app de snelste manier om bij hen te winkelen. Voorlopig is de app wel enkel beschikbaar voor iOS.

Meer dan helft Amerikaanse huishoudens in de ban van Amazon

21/10/2017

Liefst 90 miljoen Amerikanen zijn lid van Amazon Prime, het getrouwheidsprogramma van Amazon, op een totaal van 126 miljoen geschatte huishoudens in de VS. Amazon heeft zijn thuismarkt dus stevig in de greep. Wat kunnen we daar in Europa van leren?

Back to top