Chanel komt in 2016 met e-commerce | RetailDetail

Chanel komt in 2016 met e-commerce

Chanel komt in 2016 met e-commerce

Het Franse modemerk Chanel heeft aangekondigd dat het vanaf 2016 zijn producten ook online zal gaan verkopen. Het is wel nog niet geweten hoe het bedrijf die e-commerce zal aanpakken.

Merken wereldwijd bekend maken

De lancering van de online verkoop zou vooral als bedoeling hebben om gerelateerde merken beter in de markt te zetten: zo werken ook handschoenmaker Causse, hoedenmaker Maison Michel en Barrie Knitwear aan een manier om online te verkopen. Die drie merken zijn in handen van Chanel via dochterbedrijf Paraffection.

 

Maison Michel en Barrie Knitwear hebben momenteel winkels in Londen en Parijs, terwijl Causse enkel in Parijs een boetiek heeft. Chanel wil deze merken dankzij e-commerce nu echter bekend maken over heel de wereld.

 

"Het is een evolutie om onze klanten beter te kunnen bedienen. Sommige klanten hebben de mogelijkheid om de boetiek te bezoeken. Soms willen ze dat niet, omdat ze willen dat alles sneller gaat en zoals zij dat willen, dus moeten we het mogelijk maken om beter te antwoorden op de vragen van klant. Het is dus meer e-service dan puur e-commerce", zegt 'modepresident' Bruno Pavlovsky.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Tweedehandskledingplatform The Next Closet haalt 1 miljoen euro op

24/05/2018

The Next Closet, het Nederlandse webplatform voor tweedehandse designerkleding, heeft zopas ruim 1 miljoen euro ‘groeigeld’ opgehaald. Vers kapitaal dat onder meer de vandaag gelanceerde Belgische website moet financieren.

Amazon verbant klanten die teveel retourneren

24/05/2018

Amazon stelt paal en perk aan klanten die teveel retourneren of zich ‘misdragen’ volgens de retailer: wie te ver gaat, wordt verbannen. Tientallen klanten klagen op sociale media dat hun account eenzijdig is stopgezet.

LVMH pompt tientallen miljoenen in modezoekplatform Lyst

24/05/2018

LVMH, de Franse luxegroep onder leiding van Bernard Arnault, pompt nog eens tientallen miljoenen dollar in Lyst. Met het verse geld wil het zoekplatform voor luxemode zijn wereldwijde expansie versnellen.

Webwinkels klagen over Bpost

11/05/2018

De combinatie van een korte werkweek en een toevloed aan online bestellingen leidde ertoe dat Bpost duizenden pakjes te laat leverde bij de klanten. Enkele webshops, waaronder Smartphoto, eisen een schadevergoeding.

Unizo haalt uit naar Bol.com

11/05/2018

Zelfstandigenorganisatie Unizo beschuldigt Bol.com van oneerlijke praktijken: de webwinkel zou succesvolle producten van zijn marktplaats verwijderen om ze vervolgens zelf te verkopen. Maar Bol.com ontkent dat.

Amazon levert pakjes nu ook in de autokoffer

25/04/2018

Amazon levert voortaan ook in de autokoffer. De retail- en technologiereus maakt het Prime-leden mogelijk om pakjes zonder extra kosten in hun geparkeerde wagen te laten leveren, voorlopig wel enkel in de Verenigde Staten.