Chatbot van myShopi helpt bij keuze valentijnscadeau | RetailDetail

Chatbot van myShopi helpt bij keuze valentijnscadeau

Chatbot van myShopi helpt bij keuze valentijnscadeau

BD myShopi lanceert in samenwerking met BotBakery een chatbot voor myShopi, die klanten moet helpen met de zoektocht naar een geschikt valentijnscadeau. Het is naar eigen zeggen het eerste Belgische bedrijf dat zo’n chatbot lanceert.

Omzet genereren voor partners

De chatbot van myShopi werkt via Facebook Messenger en moet consumenten in staat stellen om eenvoudig te communiceren met myShopi. Bij de chatbot moet de gebruiker enkel aangeven of hij een cadeau wil voor een man of een vrouw, voor welk budget en welke interesses de persoon in kwestie heeft. Na enkele seconden krijgt de gebruiker dan een aantal voorstellen van partners van myShopi. Die kan indien gewenst dan doorklikken en het product kopen.

 

BD myShopi ziet de chatbot als de volgende stap in de digitale aanvulling van de folderverdeling. Consumenten kunnen momenteel ook al gebruik maken van interactieve folders, van waaruit ze onmiddellijk producten kunnen kopen. Het doel is om op termijn niet enkel het aantal folderviews op te drijven, maar ook verkoop te genereren voor de partners.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Webwinkels klagen over Bpost

11/05/2018

De combinatie van een korte werkweek en een toevloed aan online bestellingen leidde ertoe dat Bpost duizenden pakjes te laat leverde bij de klanten. Enkele webshops, waaronder Smartphoto, eisen een schadevergoeding.

Unizo haalt uit naar Bol.com

11/05/2018

Zelfstandigenorganisatie Unizo beschuldigt Bol.com van oneerlijke praktijken: de webwinkel zou succesvolle producten van zijn marktplaats verwijderen om ze vervolgens zelf te verkopen. Maar Bol.com ontkent dat.

Raf Lambrix wordt CEO van BD myShopi

04/05/2018

Raf Lambrix volgt Geert Schoenmaekers op als CEO van BD myShopi. Dat maakt de raad van bestuur van het bedrijf bekend. Schoenmaekers werkte zes jaar voor het bedrijf.

Amazon levert pakjes nu ook in de autokoffer

25/04/2018

Amazon levert voortaan ook in de autokoffer. De retail- en technologiereus maakt het Prime-leden mogelijk om pakjes zonder extra kosten in hun geparkeerde wagen te laten leveren, voorlopig wel enkel in de Verenigde Staten.

Ex-klanten Neckermann worden geconfronteerd met oude facturen

05/04/2018

Heel wat oude klanten van postorderbedrijf Neckermann hebben de voorbije dagen plots een factuur in de bus gekregen, waarbij bedragen worden verhaald van bestellingen van tot wel dertig jaar terug.

Nederlandse tak Beate Uhse toch niet failliet

05/04/2018

De Nederlandse dochteronderneming van het Duitse Beate Uhse is dan toch niet failliet. Het bedrijf blijft zowel in Nederland als in België gewoon actief. Dat heeft het bedrijf zelf laten weten na geruchten over een faillissement.