Chronodrive test digitaal boodschappenlijstje | RetailDetail

Chronodrive test digitaal boodschappenlijstje

Chronodrive test digitaal boodschappenlijstje

Het Franse Chronodrive heeft een nieuwe toestelletje gelanceerd met de naam Hiku, waarmee consumenten snel boodschappenlijstjes kunnen samenstellen. Die kunnen ze dan direct bestellen en ophalen bij een afhaalpunt van Chronodrive.

Lancering eind dit jaar

Het toestel moet worden aangesloten op het draadloos internet, waarna het barcodes kan scannen die dan worden toegevoegd aan een boodschappenlijst. Klanten kunnen ook spreken tegen het apparaat om producten toe te voegen. Het lijstje wordt direct doorgestuurd naar een app voor smartphone of tablet, van waaruit de producten kunnen besteld worden. Daarna kunnen ze worden opgehaald bij een drive.


De Hiku wordt deze zomer getest door een panel van 100 trouwe klanten van Chronodrive. De lancering van het toestel staat gepland voor eind 2014, begin 2015. Voorlopig heeft Chronodrive nog geen prijs geplakt op het toestel, dat wel heel erg lijkt op de Amazon Dash.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Ook Microsoft gaat voor kassaloze winkels

14/06/2018

Microsoft werkt aan eigen technologie die kassa’s en wachtrijen in winkels overbodig maakt. Het wil zo een bondgenoot voor de retailsector worden, vooral in de strijd tegen Amazon Go.

Tweedehandskledingplatform The Next Closet haalt 1 miljoen euro op

24/05/2018

The Next Closet, het Nederlandse webplatform voor tweedehandse designerkleding, heeft zopas ruim 1 miljoen euro ‘groeigeld’ opgehaald. Vers kapitaal dat onder meer de vandaag gelanceerde Belgische website moet financieren.

Amazon verbant klanten die teveel retourneren

24/05/2018

Amazon stelt paal en perk aan klanten die teveel retourneren of zich ‘misdragen’ volgens de retailer: wie te ver gaat, wordt verbannen. Tientallen klanten klagen op sociale media dat hun account eenzijdig is stopgezet.

LVMH pompt tientallen miljoenen in modezoekplatform Lyst

24/05/2018

LVMH, de Franse luxegroep onder leiding van Bernard Arnault, pompt nog eens tientallen miljoenen dollar in Lyst. Met het verse geld wil het zoekplatform voor luxemode zijn wereldwijde expansie versnellen.

Webwinkels klagen over Bpost

11/05/2018

De combinatie van een korte werkweek en een toevloed aan online bestellingen leidde ertoe dat Bpost duizenden pakjes te laat leverde bij de klanten. Enkele webshops, waaronder Smartphoto, eisen een schadevergoeding.

Unizo haalt uit naar Bol.com

11/05/2018

Zelfstandigenorganisatie Unizo beschuldigt Bol.com van oneerlijke praktijken: de webwinkel zou succesvolle producten van zijn marktplaats verwijderen om ze vervolgens zelf te verkopen. Maar Bol.com ontkent dat.