Claire's lanceert Europese webshop

Claire's lanceert Europese webshop

Het Amerikaanse Claire's heeft zopas zijn Europese webshop gelanceerd. De retailer van juwelen, cosmetica, haar- en modeaccessoires, die razend populair is bij de 14- tot 23 jarige jongedames, levert zijn spulletjes nu in meer dan 180 landen wereldwijd.

Met de (Britse) klant in het achterhoofd

Steeds meer retailers erkennen dat een multichannelstrategie dezer dagen geen luxe meer is, maar van levensgroot belang. Nu sluit ook Claire's daarbij aan: het Amerikaanse accessoiremerk voor meisjes, tieners en jongvolwassen vrouwen heeft zopas vanuit Engeland zijn Europese webshop gelanceerd.

 

"We hebben de site ontworpen met onze consumenten in het achterhoofd", zegt David Devany, directeur van de Europese e-commerceactiviteiten. Al waren dat dan toch vooral de Britse consumenten, want de shop is eentalig Engels en wie naar www.claires.eu surft, wordt meteen doorgeleid naar www.claires.co.uk. Betalen in euro kan uiteraard wel, voor alle duidelijkheid.

 

Voor de rest klopt de stelling van Devany wel: de webshop biedt een toffe "gift finder" voor wie op zoek is naar cadeautjes, een hele rist online boetieks, videocontent (met "how to"-tips), muzieklijsten en links met sociale media, "hét communicatiekanaal van onze consumenten". Behalve het klassieke gamma dat ook in de fysieke winkels te koop is, zullen er in de webshop geregeld ook "web only"-producten te koop worden aangeboden.

 

Meteen ook mobiel

Dat Claire's de gebruiken van zijn jonge klanten bestudeerd heeft, blijkt ook uit het feit dat de webshop meteen ook klaar  is voor m-commerce. "Tegen eind 2014 zal het aantal mobiele transacties het aantal aankopen via desktop computers overschrijden", zegt David Devany.

 

"Nu al bezit 66% van de 14- tot 23-jarigen een smartphone en is 73% van de tieners actief op sociale media. We wilden dan ook dat onze site een verlengstuk vormt van de lifestyle van onze klanten, een boeiende bestemming om de nieuwste trends te ontdekken en hun meningen met ons te delen".

 

"Dankzij de lancering van onze Europese e-commerce activiteit kunnen we onze klanten voortaan vergasten op een échte 360° shoppingervaring: ze kunnen nu shoppen in de winkelstraat, online én mobiel", aldus Beatrice Lafon, president van Claire's Europe.

 

Meer dan 3.000 winkels

Claire's Stores is een van 's werelds grootste gespecialiseerde retailers van modieuze accessoires en juwelen voor meisjes en jonge vrouwen van 3 tot 27 jaar en realiseerde vorig jaar een netto-omzet van 1,56 miljard dolar (+4,1%), dat is omgerekend ruim 1,2 miljard euro.

 

De groep telde begin dit jaar 3.085 winkels in Noord-Amerika, Europa en China en heeft daarnaast nog 392 boetieks in franchising (in onder meer Turkije, het Midden-Oosten, Midden- en Zuid-Amerika).

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Euro Shoe Group heeft al sinds 2004 akkoord over nachtwerk

11/09/2017

De Belgische Euro Shoe Group, het bedrijf achter winkelketen Bristol, zegt de heisa rond nachtwerk niet helemaal te begrijpen, aangezien het zelf al sinds 2004 een akkoord heeft met de vakbonden op dat vlak.

Cook & Serve komt met eigen webshop

30/08/2017

Kookwinkelketen Cook & Serve heeft een eigen webshop opgestart, die klanten de keuze geeft tussen afhalen in één van de zeven winkels of levering aan huis.

Alibaba zet miljarden in op fysieke winkels

28/08/2017

De Chinese e-commerceholding Alibaba heeft de afgelopen twee jaar bijna zeven miljard euro geïnvesteerd in fysieke retail. Met Hema Xiansheng heeft ze al dertien eigen supermarkten en in januari kocht ze ook luxewarenhuis Intime.

Belgische webshop Wehkamp komt voorlopig niet terug

18/08/2017

Het Nederlandse Wehkamp had van 2014 tot eind vorig jaar een webshop in België, maar sloot die "tijdelijk". Nu laat het online warenhuis echter verstaan dat het voorlopig gaat focussen op de Nederlandse markt.

Alibaba overstijgt de verwachtingen

17/08/2017

Het Chinese Alibaba heeft in het eerste kwartaal de verwachtingen van de analisten kunnen overtreffen, zowel op vlak van omzet als van winst. Die laatste verdubbelde zelfs ten opzichte van een jaar eerder.

Aldi gaat in de Verenigde Staten aan huis leveren

16/08/2017

De Duitse discounter Aldi gaat vanaf deze maand via Instacart online bestellingen binnen het uur aan huis leveren in de Verenigde Staten. De reactie van Amazon? "Bij ons kan je vanaf nu binnen de twee minuten bestellingen komen ophalen."

Back to top