Claire's lanceert Europese webshop

Claire's lanceert Europese webshop

Het Amerikaanse Claire's heeft zopas zijn Europese webshop gelanceerd. De retailer van juwelen, cosmetica, haar- en modeaccessoires, die razend populair is bij de 14- tot 23 jarige jongedames, levert zijn spulletjes nu in meer dan 180 landen wereldwijd.

Met de (Britse) klant in het achterhoofd

Steeds meer retailers erkennen dat een multichannelstrategie dezer dagen geen luxe meer is, maar van levensgroot belang. Nu sluit ook Claire's daarbij aan: het Amerikaanse accessoiremerk voor meisjes, tieners en jongvolwassen vrouwen heeft zopas vanuit Engeland zijn Europese webshop gelanceerd.

 

"We hebben de site ontworpen met onze consumenten in het achterhoofd", zegt David Devany, directeur van de Europese e-commerceactiviteiten. Al waren dat dan toch vooral de Britse consumenten, want de shop is eentalig Engels en wie naar www.claires.eu surft, wordt meteen doorgeleid naar www.claires.co.uk. Betalen in euro kan uiteraard wel, voor alle duidelijkheid.

 

Voor de rest klopt de stelling van Devany wel: de webshop biedt een toffe "gift finder" voor wie op zoek is naar cadeautjes, een hele rist online boetieks, videocontent (met "how to"-tips), muzieklijsten en links met sociale media, "hét communicatiekanaal van onze consumenten". Behalve het klassieke gamma dat ook in de fysieke winkels te koop is, zullen er in de webshop geregeld ook "web only"-producten te koop worden aangeboden.

 

Meteen ook mobiel

Dat Claire's de gebruiken van zijn jonge klanten bestudeerd heeft, blijkt ook uit het feit dat de webshop meteen ook klaar  is voor m-commerce. "Tegen eind 2014 zal het aantal mobiele transacties het aantal aankopen via desktop computers overschrijden", zegt David Devany.

 

"Nu al bezit 66% van de 14- tot 23-jarigen een smartphone en is 73% van de tieners actief op sociale media. We wilden dan ook dat onze site een verlengstuk vormt van de lifestyle van onze klanten, een boeiende bestemming om de nieuwste trends te ontdekken en hun meningen met ons te delen".

 

"Dankzij de lancering van onze Europese e-commerce activiteit kunnen we onze klanten voortaan vergasten op een échte 360° shoppingervaring: ze kunnen nu shoppen in de winkelstraat, online én mobiel", aldus Beatrice Lafon, president van Claire's Europe.

 

Meer dan 3.000 winkels

Claire's Stores is een van 's werelds grootste gespecialiseerde retailers van modieuze accessoires en juwelen voor meisjes en jonge vrouwen van 3 tot 27 jaar en realiseerde vorig jaar een netto-omzet van 1,56 miljard dolar (+4,1%), dat is omgerekend ruim 1,2 miljard euro.

 

De groep telde begin dit jaar 3.085 winkels in Noord-Amerika, Europa en China en heeft daarnaast nog 392 boetieks in franchising (in onder meer Turkije, het Midden-Oosten, Midden- en Zuid-Amerika).

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Coolblue lanceert Blue Friday, als antwoord op Black Friday

17/11/2017

Volgende week vrijdag is het weer Black Friday en dan wordt er flink met kortingen gestrooid bij heel wat retailers. Coolblue wil die drukte echter voorblijven en lanceert vandaag Blue Friday.

Last mile e-commerce kost samenleving handenvol geld

07/11/2017

Uit een doctoraatsonderzoek van economisch geograaf Joris Beckers van de Universiteit Antwerpen blijkt dat de ‘last mile’ binnen e-commerce onze samenleving heel wat geld kost, onder andere door hun bijdrage aan de files.

Rakuten slaat brug naar Japanse onlineconsument

30/10/2017

In de schaduw van Alibaba en Amazon ontwikkelt het Japanse Rakuten Ichiba zich voorspoedig. Verschillende westerse ketens gebruiken het platform om hun spullen richting de Japanse onlineshopper te krijgen.

Whole Foods zorgt mee voor forse omzetstijging bij Amazon

27/10/2017

Het Amerikaanse Amazon heeft in het derde kwartaal opnieuw een forse omzetstijging gekend. Dat was voor een stuk te danken aan Whole Foods, aangezien de omzet van die keten voor het eerst werd meegerekend.

Coolblue lanceert Belgische app

25/10/2017

Coolblue heeft vandaag een app gelanceerd voor de Belgische markt, en dat meteen in het Nederlands én het Frans. Volgens de Nederlandse webshop is de app de snelste manier om bij hen te winkelen. Voorlopig is de app wel enkel beschikbaar voor iOS.

Meer dan helft Amerikaanse huishoudens in de ban van Amazon

21/10/2017

Liefst 90 miljoen Amerikanen zijn lid van Amazon Prime, het getrouwheidsprogramma van Amazon, op een totaal van 126 miljoen geschatte huishoudens in de VS. Amazon heeft zijn thuismarkt dus stevig in de greep. Wat kunnen we daar in Europa van leren?

Back to top