Claire's lanceert Europese webshop | RetailDetail

Claire's lanceert Europese webshop

Claire's lanceert Europese webshop

Het Amerikaanse Claire's heeft zopas zijn Europese webshop gelanceerd. De retailer van juwelen, cosmetica, haar- en modeaccessoires, die razend populair is bij de 14- tot 23 jarige jongedames, levert zijn spulletjes nu in meer dan 180 landen wereldwijd.

Met de (Britse) klant in het achterhoofd

Steeds meer retailers erkennen dat een multichannelstrategie dezer dagen geen luxe meer is, maar van levensgroot belang. Nu sluit ook Claire's daarbij aan: het Amerikaanse accessoiremerk voor meisjes, tieners en jongvolwassen vrouwen heeft zopas vanuit Engeland zijn Europese webshop gelanceerd.

 

"We hebben de site ontworpen met onze consumenten in het achterhoofd", zegt David Devany, directeur van de Europese e-commerceactiviteiten. Al waren dat dan toch vooral de Britse consumenten, want de shop is eentalig Engels en wie naar www.claires.eu surft, wordt meteen doorgeleid naar www.claires.co.uk. Betalen in euro kan uiteraard wel, voor alle duidelijkheid.

 

Voor de rest klopt de stelling van Devany wel: de webshop biedt een toffe "gift finder" voor wie op zoek is naar cadeautjes, een hele rist online boetieks, videocontent (met "how to"-tips), muzieklijsten en links met sociale media, "hét communicatiekanaal van onze consumenten". Behalve het klassieke gamma dat ook in de fysieke winkels te koop is, zullen er in de webshop geregeld ook "web only"-producten te koop worden aangeboden.

 

Meteen ook mobiel

Dat Claire's de gebruiken van zijn jonge klanten bestudeerd heeft, blijkt ook uit het feit dat de webshop meteen ook klaar  is voor m-commerce. "Tegen eind 2014 zal het aantal mobiele transacties het aantal aankopen via desktop computers overschrijden", zegt David Devany.

 

"Nu al bezit 66% van de 14- tot 23-jarigen een smartphone en is 73% van de tieners actief op sociale media. We wilden dan ook dat onze site een verlengstuk vormt van de lifestyle van onze klanten, een boeiende bestemming om de nieuwste trends te ontdekken en hun meningen met ons te delen".

 

"Dankzij de lancering van onze Europese e-commerce activiteit kunnen we onze klanten voortaan vergasten op een échte 360° shoppingervaring: ze kunnen nu shoppen in de winkelstraat, online én mobiel", aldus Beatrice Lafon, president van Claire's Europe.

 

Meer dan 3.000 winkels

Claire's Stores is een van 's werelds grootste gespecialiseerde retailers van modieuze accessoires en juwelen voor meisjes en jonge vrouwen van 3 tot 27 jaar en realiseerde vorig jaar een netto-omzet van 1,56 miljard dolar (+4,1%), dat is omgerekend ruim 1,2 miljard euro.

 

De groep telde begin dit jaar 3.085 winkels in Noord-Amerika, Europa en China en heeft daarnaast nog 392 boetieks in franchising (in onder meer Turkije, het Midden-Oosten, Midden- en Zuid-Amerika).

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Tweedehandskledingplatform The Next Closet haalt 1 miljoen euro op

24/05/2018

The Next Closet, het Nederlandse webplatform voor tweedehandse designerkleding, heeft zopas ruim 1 miljoen euro ‘groeigeld’ opgehaald. Vers kapitaal dat onder meer de vandaag gelanceerde Belgische website moet financieren.

Amazon verbant klanten die teveel retourneren

24/05/2018

Amazon stelt paal en perk aan klanten die teveel retourneren of zich ‘misdragen’ volgens de retailer: wie te ver gaat, wordt verbannen. Tientallen klanten klagen op sociale media dat hun account eenzijdig is stopgezet.

LVMH pompt tientallen miljoenen in modezoekplatform Lyst

24/05/2018

LVMH, de Franse luxegroep onder leiding van Bernard Arnault, pompt nog eens tientallen miljoenen dollar in Lyst. Met het verse geld wil het zoekplatform voor luxemode zijn wereldwijde expansie versnellen.

Webwinkels klagen over Bpost

11/05/2018

De combinatie van een korte werkweek en een toevloed aan online bestellingen leidde ertoe dat Bpost duizenden pakjes te laat leverde bij de klanten. Enkele webshops, waaronder Smartphoto, eisen een schadevergoeding.

Unizo haalt uit naar Bol.com

11/05/2018

Zelfstandigenorganisatie Unizo beschuldigt Bol.com van oneerlijke praktijken: de webwinkel zou succesvolle producten van zijn marktplaats verwijderen om ze vervolgens zelf te verkopen. Maar Bol.com ontkent dat.

Amazon levert pakjes nu ook in de autokoffer

25/04/2018

Amazon levert voortaan ook in de autokoffer. De retail- en technologiereus maakt het Prime-leden mogelijk om pakjes zonder extra kosten in hun geparkeerde wagen te laten leveren, voorlopig wel enkel in de Verenigde Staten.