The Cloakroom nu ook actief in ons land | RetailDetail

The Cloakroom nu ook actief in ons land

The Cloakroom nu ook actief in ons land

(update) Mannen die zich graag laten bijstaan in de keuze van een stijlvolle garderobe, kunnen sinds deze maand terecht bij de Nederlandse webshop The Cloakroom.

'Personal shopping'-dienst voor heren

"90% van de mannen koopt zijn kleding nog steeds in fysieke winkels, wij brengen vernieuwing in de retailmarkt", zegt Asbjorn Jorgensen, mede-oprichter van The Cloakroom, dat als bedrijf afkomstig is uit Nederland. The Cloakroom biedt een 'personal shopping service' voor heren, en is met die dienst inmiddels al de derde op de Belgische markt.

 

Al sinds begin dit jaar is het Belgische Suitcase actief, dat als eerste een "online curated retail-ervaring" voor mannenmode opzette. Vorige maand kwam daar nog het Berlijnse Outfittery bij, dat zijn 'persoonlijke stijlexpert' op ons land losliet om heren te helpen met het samenstellen van een stijlvolle garderobe, en nu is er dus al een derde speler op het toneel verschenen.

 

"Een personal shopper stelt op basis van de voorkeuren en maten van de klant een box met twee à drie outfits samen. Er worden reguliere retailprijzen gehanteerd en geen service-, verzendings- of retourkosten aangerekend. De personal shoppers hebben een achtergrond in styling. Contact verloopt zoals de klant wenst: telefonisch, per email of via Facebook," klinkt het bij The Cloakroom.

 

Investering van 1,2 miljoen euro

Sinds deze maand zijn twee Belgische personal shoppers actief bij The Cloakroom, "tegen eind 2015 moeten dat er twintig zijn", zo klinkt het ambitieus. Die kunnen kiezen uit een veertigtal grote merken als Tommy Hilfiger, Scotch & Soda, Hugo Boss, Lee, Gant, Eton, Minimum en GSUS, aangevuld met een rist Scandinavische merken.

 

The Cloakroom werd opgericht in 2013 en haalde eerder dit jaar een investering van 1,2 miljoen euro op om zijn internationale expansie te versnellen. Intussen is het bedrijf actief in vijf landen - waaronder nu dus ook België - en zag het zijn omzet naar eigen zeggen met duizend procent groeien.

 

Voor The Cloakroom werken zo'n 60 mensen. Het bedrijf heeft zijn hoofdzetel en showroom in Amsterdam.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Ook Microsoft gaat voor kassaloze winkels

14/06/2018

Microsoft werkt aan eigen technologie die kassa’s en wachtrijen in winkels overbodig maakt. Het wil zo een bondgenoot voor de retailsector worden, vooral in de strijd tegen Amazon Go.

Tweedehandskledingplatform The Next Closet haalt 1 miljoen euro op

24/05/2018

The Next Closet, het Nederlandse webplatform voor tweedehandse designerkleding, heeft zopas ruim 1 miljoen euro ‘groeigeld’ opgehaald. Vers kapitaal dat onder meer de vandaag gelanceerde Belgische website moet financieren.

Amazon verbant klanten die teveel retourneren

24/05/2018

Amazon stelt paal en perk aan klanten die teveel retourneren of zich ‘misdragen’ volgens de retailer: wie te ver gaat, wordt verbannen. Tientallen klanten klagen op sociale media dat hun account eenzijdig is stopgezet.

LVMH pompt tientallen miljoenen in modezoekplatform Lyst

24/05/2018

LVMH, de Franse luxegroep onder leiding van Bernard Arnault, pompt nog eens tientallen miljoenen dollar in Lyst. Met het verse geld wil het zoekplatform voor luxemode zijn wereldwijde expansie versnellen.

Webwinkels klagen over Bpost

11/05/2018

De combinatie van een korte werkweek en een toevloed aan online bestellingen leidde ertoe dat Bpost duizenden pakjes te laat leverde bij de klanten. Enkele webshops, waaronder Smartphoto, eisen een schadevergoeding.

Unizo haalt uit naar Bol.com

11/05/2018

Zelfstandigenorganisatie Unizo beschuldigt Bol.com van oneerlijke praktijken: de webwinkel zou succesvolle producten van zijn marktplaats verwijderen om ze vervolgens zelf te verkopen. Maar Bol.com ontkent dat.