The Cloakroom nu ook actief in ons land

The Cloakroom nu ook actief in ons land

(update) Mannen die zich graag laten bijstaan in de keuze van een stijlvolle garderobe, kunnen sinds deze maand terecht bij de Nederlandse webshop The Cloakroom.

'Personal shopping'-dienst voor heren

"90% van de mannen koopt zijn kleding nog steeds in fysieke winkels, wij brengen vernieuwing in de retailmarkt", zegt Asbjorn Jorgensen, mede-oprichter van The Cloakroom, dat als bedrijf afkomstig is uit Nederland. The Cloakroom biedt een 'personal shopping service' voor heren, en is met die dienst inmiddels al de derde op de Belgische markt.

 

Al sinds begin dit jaar is het Belgische Suitcase actief, dat als eerste een "online curated retail-ervaring" voor mannenmode opzette. Vorige maand kwam daar nog het Berlijnse Outfittery bij, dat zijn 'persoonlijke stijlexpert' op ons land losliet om heren te helpen met het samenstellen van een stijlvolle garderobe, en nu is er dus al een derde speler op het toneel verschenen.

 

"Een personal shopper stelt op basis van de voorkeuren en maten van de klant een box met twee à drie outfits samen. Er worden reguliere retailprijzen gehanteerd en geen service-, verzendings- of retourkosten aangerekend. De personal shoppers hebben een achtergrond in styling. Contact verloopt zoals de klant wenst: telefonisch, per email of via Facebook," klinkt het bij The Cloakroom.

 

Investering van 1,2 miljoen euro

Sinds deze maand zijn twee Belgische personal shoppers actief bij The Cloakroom, "tegen eind 2015 moeten dat er twintig zijn", zo klinkt het ambitieus. Die kunnen kiezen uit een veertigtal grote merken als Tommy Hilfiger, Scotch & Soda, Hugo Boss, Lee, Gant, Eton, Minimum en GSUS, aangevuld met een rist Scandinavische merken.

 

The Cloakroom werd opgericht in 2013 en haalde eerder dit jaar een investering van 1,2 miljoen euro op om zijn internationale expansie te versnellen. Intussen is het bedrijf actief in vijf landen - waaronder nu dus ook België - en zag het zijn omzet naar eigen zeggen met duizend procent groeien.

 

Voor The Cloakroom werken zo'n 60 mensen. Het bedrijf heeft zijn hoofdzetel en showroom in Amsterdam.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Euro Shoe Group heeft al sinds 2004 akkoord over nachtwerk

11/09/2017

De Belgische Euro Shoe Group, het bedrijf achter winkelketen Bristol, zegt de heisa rond nachtwerk niet helemaal te begrijpen, aangezien het zelf al sinds 2004 een akkoord heeft met de vakbonden op dat vlak.

Cook & Serve komt met eigen webshop

30/08/2017

Kookwinkelketen Cook & Serve heeft een eigen webshop opgestart, die klanten de keuze geeft tussen afhalen in één van de zeven winkels of levering aan huis.

Alibaba zet miljarden in op fysieke winkels

28/08/2017

De Chinese e-commerceholding Alibaba heeft de afgelopen twee jaar bijna zeven miljard euro geïnvesteerd in fysieke retail. Met Hema Xiansheng heeft ze al dertien eigen supermarkten en in januari kocht ze ook luxewarenhuis Intime.

Belgische webshop Wehkamp komt voorlopig niet terug

18/08/2017

Het Nederlandse Wehkamp had van 2014 tot eind vorig jaar een webshop in België, maar sloot die "tijdelijk". Nu laat het online warenhuis echter verstaan dat het voorlopig gaat focussen op de Nederlandse markt.

Alibaba overstijgt de verwachtingen

17/08/2017

Het Chinese Alibaba heeft in het eerste kwartaal de verwachtingen van de analisten kunnen overtreffen, zowel op vlak van omzet als van winst. Die laatste verdubbelde zelfs ten opzichte van een jaar eerder.

Aldi gaat in de Verenigde Staten aan huis leveren

16/08/2017

De Duitse discounter Aldi gaat vanaf deze maand via Instacart online bestellingen binnen het uur aan huis leveren in de Verenigde Staten. De reactie van Amazon? "Bij ons kan je vanaf nu binnen de twee minuten bestellingen komen ophalen."

Back to top