The Cloakroom nu ook actief in ons land

The Cloakroom nu ook actief in ons land

(update) Mannen die zich graag laten bijstaan in de keuze van een stijlvolle garderobe, kunnen sinds deze maand terecht bij de Nederlandse webshop The Cloakroom.

'Personal shopping'-dienst voor heren

"90% van de mannen koopt zijn kleding nog steeds in fysieke winkels, wij brengen vernieuwing in de retailmarkt", zegt Asbjorn Jorgensen, mede-oprichter van The Cloakroom, dat als bedrijf afkomstig is uit Nederland. The Cloakroom biedt een 'personal shopping service' voor heren, en is met die dienst inmiddels al de derde op de Belgische markt.

 

Al sinds begin dit jaar is het Belgische Suitcase actief, dat als eerste een "online curated retail-ervaring" voor mannenmode opzette. Vorige maand kwam daar nog het Berlijnse Outfittery bij, dat zijn 'persoonlijke stijlexpert' op ons land losliet om heren te helpen met het samenstellen van een stijlvolle garderobe, en nu is er dus al een derde speler op het toneel verschenen.

 

"Een personal shopper stelt op basis van de voorkeuren en maten van de klant een box met twee à drie outfits samen. Er worden reguliere retailprijzen gehanteerd en geen service-, verzendings- of retourkosten aangerekend. De personal shoppers hebben een achtergrond in styling. Contact verloopt zoals de klant wenst: telefonisch, per email of via Facebook," klinkt het bij The Cloakroom.

 

Investering van 1,2 miljoen euro

Sinds deze maand zijn twee Belgische personal shoppers actief bij The Cloakroom, "tegen eind 2015 moeten dat er twintig zijn", zo klinkt het ambitieus. Die kunnen kiezen uit een veertigtal grote merken als Tommy Hilfiger, Scotch & Soda, Hugo Boss, Lee, Gant, Eton, Minimum en GSUS, aangevuld met een rist Scandinavische merken.

 

The Cloakroom werd opgericht in 2013 en haalde eerder dit jaar een investering van 1,2 miljoen euro op om zijn internationale expansie te versnellen. Intussen is het bedrijf actief in vijf landen - waaronder nu dus ook België - en zag het zijn omzet naar eigen zeggen met duizend procent groeien.

 

Voor The Cloakroom werken zo'n 60 mensen. Het bedrijf heeft zijn hoofdzetel en showroom in Amsterdam.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Alibaba onthult zijn hightech winkel van de toekomst

24/11/2017

De geautomatiseerde supermarkten van Amazon Go zijn er nog niet of Alibaba heeft er al een antwoord op klaar. Alibaba presenteert Tmall Supermart, een supermarkt boordevol technologie: van virtuele paskamers tot gezichtsherkenning.

Coolblue lanceert Blue Friday, als antwoord op Black Friday

17/11/2017

Volgende week vrijdag is het weer Black Friday en dan wordt er flink met kortingen gestrooid bij heel wat retailers. Coolblue wil die drukte echter voorblijven en lanceert vandaag Blue Friday.

Last mile e-commerce kost samenleving handenvol geld

07/11/2017

Uit een doctoraatsonderzoek van economisch geograaf Joris Beckers van de Universiteit Antwerpen blijkt dat de ‘last mile’ binnen e-commerce onze samenleving heel wat geld kost, onder andere door hun bijdrage aan de files.

Rakuten slaat brug naar Japanse onlineconsument

30/10/2017

In de schaduw van Alibaba en Amazon ontwikkelt het Japanse Rakuten Ichiba zich voorspoedig. Verschillende westerse ketens gebruiken het platform om hun spullen richting de Japanse onlineshopper te krijgen.

Whole Foods zorgt mee voor forse omzetstijging bij Amazon

27/10/2017

Het Amerikaanse Amazon heeft in het derde kwartaal opnieuw een forse omzetstijging gekend. Dat was voor een stuk te danken aan Whole Foods, aangezien de omzet van die keten voor het eerst werd meegerekend.

Coolblue lanceert Belgische app

25/10/2017

Coolblue heeft vandaag een app gelanceerd voor de Belgische markt, en dat meteen in het Nederlands én het Frans. Volgens de Nederlandse webshop is de app de snelste manier om bij hen te winkelen. Voorlopig is de app wel enkel beschikbaar voor iOS.

Back to top