Coca-Cola herlanceert drankje via Amazon

Coca-Cola herlanceert drankje via Amazon

Softdrinkproducent Coca-Cola gaat het drankje Surge nieuw leven inblazen. Dat werd meer dan 10 jaar geleden van de markt gehaald, maar zal nu terug verkocht worden - zij het dan wel enkel via Amazon.com.

Concurrent voor Mountain Dew

Surge was een drankje dat Coca-Cola had gelanceerd om de concurrentie aan te gaan met het populaire Mountain Dew van Pepsi, maar twaalf jaar geleden besloot het bedrijf om ermee op te houden. Nu wordt het tijdelijk terug verkocht via Amazon.com nadat de Surge Movement, een fanpagina op Facebook met 128.000 leden, gedurende lange tijd had gelobbyd om het drankje terug op de markt te krijgen.

 

Het is de eerste keer dat Coca-Cola een product enkel online opnieuw lanceert. "Dit zal een leerrijke ervaring voor ons zijn en een verfrissende mogelijkheid voor de fans", zei Wendy Clark, directeur van North America sparkling & strategic marketing bij Coca-Cola.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Alibaba onthult zijn hightech winkel van de toekomst

24/11/2017

De geautomatiseerde supermarkten van Amazon Go zijn er nog niet of Alibaba heeft er al een antwoord op klaar. Alibaba presenteert Tmall Supermart, een supermarkt boordevol technologie: van virtuele paskamers tot gezichtsherkenning.

Coolblue lanceert Blue Friday, als antwoord op Black Friday

17/11/2017

Volgende week vrijdag is het weer Black Friday en dan wordt er flink met kortingen gestrooid bij heel wat retailers. Coolblue wil die drukte echter voorblijven en lanceert vandaag Blue Friday.

Last mile e-commerce kost samenleving handenvol geld

07/11/2017

Uit een doctoraatsonderzoek van economisch geograaf Joris Beckers van de Universiteit Antwerpen blijkt dat de ‘last mile’ binnen e-commerce onze samenleving heel wat geld kost, onder andere door hun bijdrage aan de files.

Rakuten slaat brug naar Japanse onlineconsument

30/10/2017

In de schaduw van Alibaba en Amazon ontwikkelt het Japanse Rakuten Ichiba zich voorspoedig. Verschillende westerse ketens gebruiken het platform om hun spullen richting de Japanse onlineshopper te krijgen.

Whole Foods zorgt mee voor forse omzetstijging bij Amazon

27/10/2017

Het Amerikaanse Amazon heeft in het derde kwartaal opnieuw een forse omzetstijging gekend. Dat was voor een stuk te danken aan Whole Foods, aangezien de omzet van die keten voor het eerst werd meegerekend.

Coolblue lanceert Belgische app

25/10/2017

Coolblue heeft vandaag een app gelanceerd voor de Belgische markt, en dat meteen in het Nederlands én het Frans. Volgens de Nederlandse webshop is de app de snelste manier om bij hen te winkelen. Voorlopig is de app wel enkel beschikbaar voor iOS.

Back to top