Coca-Cola herlanceert drankje via Amazon | RetailDetail

Coca-Cola herlanceert drankje via Amazon

Coca-Cola herlanceert drankje via Amazon

Softdrinkproducent Coca-Cola gaat het drankje Surge nieuw leven inblazen. Dat werd meer dan 10 jaar geleden van de markt gehaald, maar zal nu terug verkocht worden - zij het dan wel enkel via Amazon.com.

Concurrent voor Mountain Dew

Surge was een drankje dat Coca-Cola had gelanceerd om de concurrentie aan te gaan met het populaire Mountain Dew van Pepsi, maar twaalf jaar geleden besloot het bedrijf om ermee op te houden. Nu wordt het tijdelijk terug verkocht via Amazon.com nadat de Surge Movement, een fanpagina op Facebook met 128.000 leden, gedurende lange tijd had gelobbyd om het drankje terug op de markt te krijgen.

 

Het is de eerste keer dat Coca-Cola een product enkel online opnieuw lanceert. "Dit zal een leerrijke ervaring voor ons zijn en een verfrissende mogelijkheid voor de fans", zei Wendy Clark, directeur van North America sparkling & strategic marketing bij Coca-Cola.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Ook Microsoft gaat voor kassaloze winkels

14/06/2018

Microsoft werkt aan eigen technologie die kassa’s en wachtrijen in winkels overbodig maakt. Het wil zo een bondgenoot voor de retailsector worden, vooral in de strijd tegen Amazon Go.

Tweedehandskledingplatform The Next Closet haalt 1 miljoen euro op

24/05/2018

The Next Closet, het Nederlandse webplatform voor tweedehandse designerkleding, heeft zopas ruim 1 miljoen euro ‘groeigeld’ opgehaald. Vers kapitaal dat onder meer de vandaag gelanceerde Belgische website moet financieren.

Amazon verbant klanten die teveel retourneren

24/05/2018

Amazon stelt paal en perk aan klanten die teveel retourneren of zich ‘misdragen’ volgens de retailer: wie te ver gaat, wordt verbannen. Tientallen klanten klagen op sociale media dat hun account eenzijdig is stopgezet.

LVMH pompt tientallen miljoenen in modezoekplatform Lyst

24/05/2018

LVMH, de Franse luxegroep onder leiding van Bernard Arnault, pompt nog eens tientallen miljoenen dollar in Lyst. Met het verse geld wil het zoekplatform voor luxemode zijn wereldwijde expansie versnellen.

Webwinkels klagen over Bpost

11/05/2018

De combinatie van een korte werkweek en een toevloed aan online bestellingen leidde ertoe dat Bpost duizenden pakjes te laat leverde bij de klanten. Enkele webshops, waaronder Smartphoto, eisen een schadevergoeding.

Unizo haalt uit naar Bol.com

11/05/2018

Zelfstandigenorganisatie Unizo beschuldigt Bol.com van oneerlijke praktijken: de webwinkel zou succesvolle producten van zijn marktplaats verwijderen om ze vervolgens zelf te verkopen. Maar Bol.com ontkent dat.