Colruyt neemt aandeel in MyUnderwear24 | RetailDetail

Colruyt neemt aandeel in MyUnderwear24

Colruyt neemt aandeel in MyUnderwear24

De Colruyt Group heeft 40% van de Belgische online ondergoedwinkel MyUnderwear24 overgenomen. De overige aandelen blijven in handen van het huidige management, dat dankzij de participatie van Colruyt verder wil groeien.

Verkoopkanaal verder uitbouwen

"Met de intrede in de online ondergoedwinkel MyUnderwear24 zet Colruyt Group een nieuwe stap in de ontwikkeling van haar e-commercediensten in retail. Door deze investering kan de groep haar eigen logistieke en operationele ervaring bundelen met de online kennis en het ondernemerschap van MyUnderwear24 om dit beloftevolle verkoopkanaal verder uit te bouwen", staat te lezen in het persbericht.

 

Colruyt krijgt nu 40 procent van het bedrijf in handen door een kapitaalverhoging en in de overeenkomst staan ook voorwaarden waarbinnen Colruyt de volgende tien jaar de mogelijkheid krijgt om de volledige controle over MyUnderwear24 te krijgen. Een exact overnamebedrag werd er niet vrijgegeven.

 

MyUnderwear24 werd in 2010 opgericht en verkoopt een breed assortiment ondergoed van een boel bekende merken.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Ook Microsoft gaat voor kassaloze winkels

14/06/2018

Microsoft werkt aan eigen technologie die kassa’s en wachtrijen in winkels overbodig maakt. Het wil zo een bondgenoot voor de retailsector worden, vooral in de strijd tegen Amazon Go.

Tweedehandskledingplatform The Next Closet haalt 1 miljoen euro op

24/05/2018

The Next Closet, het Nederlandse webplatform voor tweedehandse designerkleding, heeft zopas ruim 1 miljoen euro ‘groeigeld’ opgehaald. Vers kapitaal dat onder meer de vandaag gelanceerde Belgische website moet financieren.

Amazon verbant klanten die teveel retourneren

24/05/2018

Amazon stelt paal en perk aan klanten die teveel retourneren of zich ‘misdragen’ volgens de retailer: wie te ver gaat, wordt verbannen. Tientallen klanten klagen op sociale media dat hun account eenzijdig is stopgezet.

LVMH pompt tientallen miljoenen in modezoekplatform Lyst

24/05/2018

LVMH, de Franse luxegroep onder leiding van Bernard Arnault, pompt nog eens tientallen miljoenen dollar in Lyst. Met het verse geld wil het zoekplatform voor luxemode zijn wereldwijde expansie versnellen.

Webwinkels klagen over Bpost

11/05/2018

De combinatie van een korte werkweek en een toevloed aan online bestellingen leidde ertoe dat Bpost duizenden pakjes te laat leverde bij de klanten. Enkele webshops, waaronder Smartphoto, eisen een schadevergoeding.

Unizo haalt uit naar Bol.com

11/05/2018

Zelfstandigenorganisatie Unizo beschuldigt Bol.com van oneerlijke praktijken: de webwinkel zou succesvolle producten van zijn marktplaats verwijderen om ze vervolgens zelf te verkopen. Maar Bol.com ontkent dat.