Coolblue aan de slag met Whatsapp | RetailDetail

Coolblue aan de slag met Whatsapp

Coolblue aan de slag met Whatsapp

De Nederlandse e-tailer Coolblue gaat Whatsapp uittesten als kanaal voor de communicatie met zijn klanten. Klanten kunnen zeven dagen op zeven en tot middernacht berichten sturen naar het nummer van Coolblue.

"Zijn waar onze klanten zijn"

"We willen zijn waar onze klanten zijn," zegt Pieter Zwart, oprichter en directeur van Coolblue. "En we willen klanten helpen op de manier die zij het prettigst vinden, of dat nu per telefoon, Facebook, Twitter, YouTube, mail of in onze fysieke winkels is. Whatsapp is daar met 9,5 miljoen actieve gebruikers in Nederland een logische aanvulling op." Ook in België zal Whatsapp gebruikt worden.

 

Coolblue wil Whatsapp vooral gebruiken voor kleinere vragen, die met een korte uitleg beantwoord kunnen worden. Het moedigt klanten ook aan om foto's of video's via de dienst door te sturen, zodat ze nog beter kunnen worden geholpen.

 

Voorlopig wordt Whatsapp enkel gebruikt voor vragen die binnenkomen via Facebook of Twitter. Klanten krijgen dan de vraag of ze verder willen praten via Whatsapp.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Ook Microsoft gaat voor kassaloze winkels

14/06/2018

Microsoft werkt aan eigen technologie die kassa’s en wachtrijen in winkels overbodig maakt. Het wil zo een bondgenoot voor de retailsector worden, vooral in de strijd tegen Amazon Go.

Tweedehandskledingplatform The Next Closet haalt 1 miljoen euro op

24/05/2018

The Next Closet, het Nederlandse webplatform voor tweedehandse designerkleding, heeft zopas ruim 1 miljoen euro ‘groeigeld’ opgehaald. Vers kapitaal dat onder meer de vandaag gelanceerde Belgische website moet financieren.

Amazon verbant klanten die teveel retourneren

24/05/2018

Amazon stelt paal en perk aan klanten die teveel retourneren of zich ‘misdragen’ volgens de retailer: wie te ver gaat, wordt verbannen. Tientallen klanten klagen op sociale media dat hun account eenzijdig is stopgezet.

LVMH pompt tientallen miljoenen in modezoekplatform Lyst

24/05/2018

LVMH, de Franse luxegroep onder leiding van Bernard Arnault, pompt nog eens tientallen miljoenen dollar in Lyst. Met het verse geld wil het zoekplatform voor luxemode zijn wereldwijde expansie versnellen.

Webwinkels klagen over Bpost

11/05/2018

De combinatie van een korte werkweek en een toevloed aan online bestellingen leidde ertoe dat Bpost duizenden pakjes te laat leverde bij de klanten. Enkele webshops, waaronder Smartphoto, eisen een schadevergoeding.

Unizo haalt uit naar Bol.com

11/05/2018

Zelfstandigenorganisatie Unizo beschuldigt Bol.com van oneerlijke praktijken: de webwinkel zou succesvolle producten van zijn marktplaats verwijderen om ze vervolgens zelf te verkopen. Maar Bol.com ontkent dat.