Coolblue aan de slag met Whatsapp

Coolblue aan de slag met Whatsapp

De Nederlandse e-tailer Coolblue gaat Whatsapp uittesten als kanaal voor de communicatie met zijn klanten. Klanten kunnen zeven dagen op zeven en tot middernacht berichten sturen naar het nummer van Coolblue.

"Zijn waar onze klanten zijn"

"We willen zijn waar onze klanten zijn," zegt Pieter Zwart, oprichter en directeur van Coolblue. "En we willen klanten helpen op de manier die zij het prettigst vinden, of dat nu per telefoon, Facebook, Twitter, YouTube, mail of in onze fysieke winkels is. Whatsapp is daar met 9,5 miljoen actieve gebruikers in Nederland een logische aanvulling op." Ook in België zal Whatsapp gebruikt worden.

 

Coolblue wil Whatsapp vooral gebruiken voor kleinere vragen, die met een korte uitleg beantwoord kunnen worden. Het moedigt klanten ook aan om foto's of video's via de dienst door te sturen, zodat ze nog beter kunnen worden geholpen.

 

Voorlopig wordt Whatsapp enkel gebruikt voor vragen die binnenkomen via Facebook of Twitter. Klanten krijgen dan de vraag of ze verder willen praten via Whatsapp.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Coolblue lanceert Blue Friday, als antwoord op Black Friday

17/11/2017

Volgende week vrijdag is het weer Black Friday en dan wordt er flink met kortingen gestrooid bij heel wat retailers. Coolblue wil die drukte echter voorblijven en lanceert vandaag Blue Friday.

Last mile e-commerce kost samenleving handenvol geld

07/11/2017

Uit een doctoraatsonderzoek van economisch geograaf Joris Beckers van de Universiteit Antwerpen blijkt dat de ‘last mile’ binnen e-commerce onze samenleving heel wat geld kost, onder andere door hun bijdrage aan de files.

Rakuten slaat brug naar Japanse onlineconsument

30/10/2017

In de schaduw van Alibaba en Amazon ontwikkelt het Japanse Rakuten Ichiba zich voorspoedig. Verschillende westerse ketens gebruiken het platform om hun spullen richting de Japanse onlineshopper te krijgen.

Whole Foods zorgt mee voor forse omzetstijging bij Amazon

27/10/2017

Het Amerikaanse Amazon heeft in het derde kwartaal opnieuw een forse omzetstijging gekend. Dat was voor een stuk te danken aan Whole Foods, aangezien de omzet van die keten voor het eerst werd meegerekend.

Coolblue lanceert Belgische app

25/10/2017

Coolblue heeft vandaag een app gelanceerd voor de Belgische markt, en dat meteen in het Nederlands én het Frans. Volgens de Nederlandse webshop is de app de snelste manier om bij hen te winkelen. Voorlopig is de app wel enkel beschikbaar voor iOS.

Meer dan helft Amerikaanse huishoudens in de ban van Amazon

21/10/2017

Liefst 90 miljoen Amerikanen zijn lid van Amazon Prime, het getrouwheidsprogramma van Amazon, op een totaal van 126 miljoen geschatte huishoudens in de VS. Amazon heeft zijn thuismarkt dus stevig in de greep. Wat kunnen we daar in Europa van leren?

Back to top