Coolblue beste site van het jaar volgens vakjury | RetailDetail

Coolblue beste site van het jaar volgens vakjury

Coolblue beste site van het jaar volgens vakjury

De vakjury van Clickx Magazine voor de verkiezing van ‘Site van het Jaar’ 2011 vond Coolblue, samen met De Standaard Online, de beste site van 2011. De groep achter 55 webshops, waaronder Laptopshop.be en Stofzuigerstore.be, eindigde in de totaalstand (dus inclusief publieksstemmen) wel pas 34e. De eerste plaats was voor Facebook. In de categorie e-commerce was Vanden Borre de primus, voor bol.com en - alweer - Coolblue.

Naar jaarlijkse traditie heeft Clickx Magazine een lijst opgesteld met opmerkelijke Belgische websites in een uitgebreide waaier aan categorieën, gaande van jeugd en muziek tot mobiele sites. Van 15 tot 29 november kon het publiek voor drie van de tien sites per categorie stemmen. Hun stemmen waren goed voor 70% van het eindresultaat, terwijl de keuze van een vakjury (bestaande uit onder meer Steven Van Belleghem van InSites Consulting en Michaël Van Gyseghem van Ogone) voor 30% woog.

Vanden Borre beste e-commercesite, Coolblue favoriet van vakjury

In de categorie e-commerce haalde de website van elektronicaretailer Vanden Borre de overwinning van negen andere online retailers, waaronder bol.com en Coolblue. De vakjury had echter een andere mening en gaf Coolblue de prijs; niet alleen als beste e-commercesite maar als beste site 'overall'.

 

Volgens Pieter Zwart, oprichter en directeur van het Coolblue-moederbedrijf in Nederland, heeft de e-handelaar dat te danken aan zijn sterke focus op klantenservice. "Het lokale team van 28 Belgische Coolblue'ers zorgt elke dag - in de Antwerpse winkel, via e-mail, aan de telefoon en via social media - voor tevreden, of nee: meer dan tevreden klanten. Ik ben ontzettend trots dat ze daarmee deze prijs hebben kunnen binnenslepen," aldus Zwart.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Ook Microsoft gaat voor kassaloze winkels

14/06/2018

Microsoft werkt aan eigen technologie die kassa’s en wachtrijen in winkels overbodig maakt. Het wil zo een bondgenoot voor de retailsector worden, vooral in de strijd tegen Amazon Go.

Tweedehandskledingplatform The Next Closet haalt 1 miljoen euro op

24/05/2018

The Next Closet, het Nederlandse webplatform voor tweedehandse designerkleding, heeft zopas ruim 1 miljoen euro ‘groeigeld’ opgehaald. Vers kapitaal dat onder meer de vandaag gelanceerde Belgische website moet financieren.

Amazon verbant klanten die teveel retourneren

24/05/2018

Amazon stelt paal en perk aan klanten die teveel retourneren of zich ‘misdragen’ volgens de retailer: wie te ver gaat, wordt verbannen. Tientallen klanten klagen op sociale media dat hun account eenzijdig is stopgezet.

LVMH pompt tientallen miljoenen in modezoekplatform Lyst

24/05/2018

LVMH, de Franse luxegroep onder leiding van Bernard Arnault, pompt nog eens tientallen miljoenen dollar in Lyst. Met het verse geld wil het zoekplatform voor luxemode zijn wereldwijde expansie versnellen.

Webwinkels klagen over Bpost

11/05/2018

De combinatie van een korte werkweek en een toevloed aan online bestellingen leidde ertoe dat Bpost duizenden pakjes te laat leverde bij de klanten. Enkele webshops, waaronder Smartphoto, eisen een schadevergoeding.

Unizo haalt uit naar Bol.com

11/05/2018

Zelfstandigenorganisatie Unizo beschuldigt Bol.com van oneerlijke praktijken: de webwinkel zou succesvolle producten van zijn marktplaats verwijderen om ze vervolgens zelf te verkopen. Maar Bol.com ontkent dat.