Coolblue beste site van het jaar volgens vakjury

Coolblue beste site van het jaar volgens vakjury

De vakjury van Clickx Magazine voor de verkiezing van ‘Site van het Jaar’ 2011 vond Coolblue, samen met De Standaard Online, de beste site van 2011. De groep achter 55 webshops, waaronder Laptopshop.be en Stofzuigerstore.be, eindigde in de totaalstand (dus inclusief publieksstemmen) wel pas 34e. De eerste plaats was voor Facebook. In de categorie e-commerce was Vanden Borre de primus, voor bol.com en - alweer - Coolblue.

Naar jaarlijkse traditie heeft Clickx Magazine een lijst opgesteld met opmerkelijke Belgische websites in een uitgebreide waaier aan categorieën, gaande van jeugd en muziek tot mobiele sites. Van 15 tot 29 november kon het publiek voor drie van de tien sites per categorie stemmen. Hun stemmen waren goed voor 70% van het eindresultaat, terwijl de keuze van een vakjury (bestaande uit onder meer Steven Van Belleghem van InSites Consulting en Michaël Van Gyseghem van Ogone) voor 30% woog.

Vanden Borre beste e-commercesite, Coolblue favoriet van vakjury

In de categorie e-commerce haalde de website van elektronicaretailer Vanden Borre de overwinning van negen andere online retailers, waaronder bol.com en Coolblue. De vakjury had echter een andere mening en gaf Coolblue de prijs; niet alleen als beste e-commercesite maar als beste site 'overall'.

 

Volgens Pieter Zwart, oprichter en directeur van het Coolblue-moederbedrijf in Nederland, heeft de e-handelaar dat te danken aan zijn sterke focus op klantenservice. "Het lokale team van 28 Belgische Coolblue'ers zorgt elke dag - in de Antwerpse winkel, via e-mail, aan de telefoon en via social media - voor tevreden, of nee: meer dan tevreden klanten. Ik ben ontzettend trots dat ze daarmee deze prijs hebben kunnen binnenslepen," aldus Zwart.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Is gratis thuislevering met uitsterven bedreigd?

15/12/2017

Met het stijgend aantal online bestellingen, groeit ook de druk op de logistieke sector. Gratis thuislevering is niet lang meer vol te houden, meent onderzoeksbureau ECC Köln. In plaats daarvan moeten meer flexibele opties komen. 

 

Amazon brengt zijn huismerken naar Europa

14/12/2017

Nu Amazon Prime in steeds meer Europese landen beschikbaar is, haalt Amazon ook zijn FMCG-huismerken naar boven. De voorbije weken lanceerde het online warenhuis een aantal nieuwe producten onder private label in Europa en meer is op komst. 

Storesquare zet zijn zinnen op Nederland, met steun van ING

14/12/2017

Storesquare, het Belgische e-commerceplatform voor en door lokale handelaars, gaat binnenkort ook in Nederland van start. Het platform verwelkomt daartoe ook een nieuwe aandeelhouder: ING.

Directie Bol.com weer voltallig met Google-marketeer

11/12/2017

Op 1 maart 2018 start Boukje Taphoorn als de nieuwe marketingdirecteur van Bol.com. De vorige CMO, Margaret Versteden, heeft haar functie ingewisseld voor een rol als directeur winkels bij het online warenhuis.

 

Amazon Echo nu ook verkrijgbaar in Benelux

11/12/2017

Amazon heeft bekend gemaakt dat het zijn slimme luidspreker Amazon Echo voortaan gaat leveren aan 28 nieuwe landen, waaronder België en Nederland. Ook de eigen muziekstreamingdienst wordt hier gelanceerd.

Luxeproducenten mogen handelaars verbieden op Amazon te verkopen

07/12/2017

Producenten van luxeproducten mogen handelaars verbieden om hun waren aan te bieden op online marktplaatsen als Amazon. Dat heeft het Europese Hof van Justitie beslist, na een rechtszaak door cosmeticaproducent Coty.

Back to top