Coolblue beste site van het jaar volgens vakjury

Coolblue beste site van het jaar volgens vakjury

De vakjury van Clickx Magazine voor de verkiezing van ‘Site van het Jaar’ 2011 vond Coolblue, samen met De Standaard Online, de beste site van 2011. De groep achter 55 webshops, waaronder Laptopshop.be en Stofzuigerstore.be, eindigde in de totaalstand (dus inclusief publieksstemmen) wel pas 34e. De eerste plaats was voor Facebook. In de categorie e-commerce was Vanden Borre de primus, voor bol.com en - alweer - Coolblue.

Naar jaarlijkse traditie heeft Clickx Magazine een lijst opgesteld met opmerkelijke Belgische websites in een uitgebreide waaier aan categorieën, gaande van jeugd en muziek tot mobiele sites. Van 15 tot 29 november kon het publiek voor drie van de tien sites per categorie stemmen. Hun stemmen waren goed voor 70% van het eindresultaat, terwijl de keuze van een vakjury (bestaande uit onder meer Steven Van Belleghem van InSites Consulting en Michaël Van Gyseghem van Ogone) voor 30% woog.

Vanden Borre beste e-commercesite, Coolblue favoriet van vakjury

In de categorie e-commerce haalde de website van elektronicaretailer Vanden Borre de overwinning van negen andere online retailers, waaronder bol.com en Coolblue. De vakjury had echter een andere mening en gaf Coolblue de prijs; niet alleen als beste e-commercesite maar als beste site 'overall'.

 

Volgens Pieter Zwart, oprichter en directeur van het Coolblue-moederbedrijf in Nederland, heeft de e-handelaar dat te danken aan zijn sterke focus op klantenservice. "Het lokale team van 28 Belgische Coolblue'ers zorgt elke dag - in de Antwerpse winkel, via e-mail, aan de telefoon en via social media - voor tevreden, of nee: meer dan tevreden klanten. Ik ben ontzettend trots dat ze daarmee deze prijs hebben kunnen binnenslepen," aldus Zwart.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Meer dan helft Amerikaanse huishoudens in de ban van Amazon

21/10/2017

Liefst 90 miljoen Amerikanen zijn lid van Amazon Prime, het getrouwheidsprogramma van Amazon, op een totaal van 126 miljoen geschatte huishoudens in de VS. Amazon heeft zijn thuismarkt dus stevig in de greep. Wat kunnen we daar in Europa van leren?

 

Bol.com komt met herhaalservice voor dagelijkse producten

17/10/2017

Webwinkel Bol.com heeft Bespaar Continu gelanceerd, een dienst waarmee klanten bepaalde producten om de zoveel tijd opnieuw aan huis kunnen laten leveren.

Safe.Shop is nieuw wereldwijd e-commercekeurmerk

16/10/2017

Met Safe.Shop is het eerste wereldwijde keurmerk voor de e-commercesector gelanceerd. Momenteel zijn er nog maar twaalf landen aangesloten, maar dat aantal moet in de toekomst flink uitgebreid worden.

Modeplatform About You van start in Nederland en België

11/10/2017

Dinsdag is de Duitse modewebshop About You officieel gelanceerd in België en Nederland. About You, de tweede grootste online moderetailer in Europa, was eerder al wel onofficieel actief in Nederland.

Parcify levert met kajaks in Amsterdam

26/09/2017

Het Belgische koerierbedrijf Parcify probeert in Amsterdam pakketjes te leveren met kajaks en paddle boards. Het wil er de 'last mile' van de levering over het water voeren, omdat dit ecologischer en betrouwbaarder zou zijn.

Euro Shoe Group heeft al sinds 2004 akkoord over nachtwerk

11/09/2017

De Belgische Euro Shoe Group, het bedrijf achter winkelketen Bristol, zegt de heisa rond nachtwerk niet helemaal te begrijpen, aangezien het zelf al sinds 2004 een akkoord heeft met de vakbonden op dat vlak.

Back to top