Coolblue beste site van het jaar volgens vakjury | RetailDetail

Coolblue beste site van het jaar volgens vakjury

Coolblue beste site van het jaar volgens vakjury

De vakjury van Clickx Magazine voor de verkiezing van ‘Site van het Jaar’ 2011 vond Coolblue, samen met De Standaard Online, de beste site van 2011. De groep achter 55 webshops, waaronder Laptopshop.be en Stofzuigerstore.be, eindigde in de totaalstand (dus inclusief publieksstemmen) wel pas 34e. De eerste plaats was voor Facebook. In de categorie e-commerce was Vanden Borre de primus, voor bol.com en - alweer - Coolblue.

Naar jaarlijkse traditie heeft Clickx Magazine een lijst opgesteld met opmerkelijke Belgische websites in een uitgebreide waaier aan categorieën, gaande van jeugd en muziek tot mobiele sites. Van 15 tot 29 november kon het publiek voor drie van de tien sites per categorie stemmen. Hun stemmen waren goed voor 70% van het eindresultaat, terwijl de keuze van een vakjury (bestaande uit onder meer Steven Van Belleghem van InSites Consulting en Michaël Van Gyseghem van Ogone) voor 30% woog.

Vanden Borre beste e-commercesite, Coolblue favoriet van vakjury

In de categorie e-commerce haalde de website van elektronicaretailer Vanden Borre de overwinning van negen andere online retailers, waaronder bol.com en Coolblue. De vakjury had echter een andere mening en gaf Coolblue de prijs; niet alleen als beste e-commercesite maar als beste site 'overall'.

 

Volgens Pieter Zwart, oprichter en directeur van het Coolblue-moederbedrijf in Nederland, heeft de e-handelaar dat te danken aan zijn sterke focus op klantenservice. "Het lokale team van 28 Belgische Coolblue'ers zorgt elke dag - in de Antwerpse winkel, via e-mail, aan de telefoon en via social media - voor tevreden, of nee: meer dan tevreden klanten. Ik ben ontzettend trots dat ze daarmee deze prijs hebben kunnen binnenslepen," aldus Zwart.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Colruyt stapt in boodschappendienst van PostNL

20/02/2018

Tweewekelijks brengt de postbode voortaan boodschappen aan huis: in samenwerking met PostNL gaat in Nederland de nieuwe boodschappendienst Stockon van start. De huismerkproducten zijn van Boni (van het Belgische Colruyt).

Chinese e-commerce kent opnieuw sterke groei

09/02/2018

De Chinese online markt is vorig jaar opnieuw sterk gestegen: ten opzichte van 2016 is er sprake van een groei van maar liefst 32%. China blijft zo een uitschieter op vlak van e-commerce.

Europese Unie schaft geoblocking af

07/02/2018

Consumenten mogen niet meer automatisch worden omgeleid of geblokkeerd als ze naar een buitenlandse site surfen. Het Europees Parlement heeft daarover overeenstemming bereikt, het verbod treedt wellicht dit jaar in werking.

JD.com lonkt naar Europa

06/02/2018

Het Chinese JD.com heeft plannen om de komende jaren ook Europa te veroveren en zo een te duchten concurrent te worden voor Amazon. Frankrijk moet de eerste Europese markt worden voor de webshop.

Sofie Geeroms nieuwe algemeen directrice van Becommerce

31/01/2018

Wissel van de macht aan de top van Becommerce, de Belgische beroepsvereniging voor online retailers: Sofie Geeroms volgt Carine Moitier, oprichtster van Bivolino.com, op als algemeen directrice.

Rocket Internet wil met Home24 naar de beurs

19/01/2018

Rocket Internet wil komende zomer zijn meubelwebwinkel Home24 naar de beurs brengen. De komende maanden zal er dan ook hard gewerkt worden aan het opkuisen van de cijfers van de webshop.

Back to top