Coolblue bezorgt bestelde pakketjes 'VandaagNog'

Coolblue bezorgt bestelde pakketjes 'VandaagNog'

De Nederlandse webshopketen Coolblue lanceert een nieuwe aanval op de fysieke winkels dankzij een “vandaag nog geleverd”-garantie. Die extreem snelle service komt er wel aan een fikse meerprijs.

Voor 15u besteld = voor 22u geleverd

Werner BruynsWie haast heeft en voor 15u een product bestelt in een van de 94 Coolblue-webshops, kan er sinds vandaag voor kiezen om zijn bestelling nog dezelfde dag thuisgeleverd te krijgen. Het pakketje wordt dan 's avonds (tussen 18 en 22u) bezorgd.

 

Met deze service, die wel 18 euro kost, wil Coolblue zijn marktaandeel nog uitbreiden, vooral ten nadele van fysieke winkels. "Als je gsm of smartphone defect was en je écht bereikbaar moest zijn, dan was je tot voor kort aangewezen op de fysieke winkelstraat," zegt Werner Bruyns, General Manager van Coolblue België. "Vanaf nu is dit niet meer het geval."

 

Vergetelheden en defecten

VandaagNog mikt vooral op noodgevallen en ongeduldigen: uit een eigen onderzoek blijkt dat de belangrijkste doelgroepen voor zo'n extreem snelle levering “een defect toestel”, “een probleem dat onmiddellijke oplossing vereist” en “een vergeten verjaardag” zijn. Wie wat meer geduld heeft, krijgt gewoon de volgende dag zijn pakketje thuis, of kan het gaan afhalen in een van de vier fysieke winkels van Coolblue.

 

Voor de Nederlandse markt is dit geen primeur: de webshop Scheer en Foppen biedt al enkele weken een “Same day delivery” aan voor Nederlanders die niet op de Waddeneilanden wonen. Daar moeten klanten dan wel nog vroeger voor bestellen (voor 13u) en nog meer voor betalen (19,95 euro).

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Coolblue lanceert Blue Friday, als antwoord op Black Friday

17/11/2017

Volgende week vrijdag is het weer Black Friday en dan wordt er flink met kortingen gestrooid bij heel wat retailers. Coolblue wil die drukte echter voorblijven en lanceert vandaag Blue Friday.

Last mile e-commerce kost samenleving handenvol geld

07/11/2017

Uit een doctoraatsonderzoek van economisch geograaf Joris Beckers van de Universiteit Antwerpen blijkt dat de ‘last mile’ binnen e-commerce onze samenleving heel wat geld kost, onder andere door hun bijdrage aan de files.

Rakuten slaat brug naar Japanse onlineconsument

30/10/2017

In de schaduw van Alibaba en Amazon ontwikkelt het Japanse Rakuten Ichiba zich voorspoedig. Verschillende westerse ketens gebruiken het platform om hun spullen richting de Japanse onlineshopper te krijgen.

Whole Foods zorgt mee voor forse omzetstijging bij Amazon

27/10/2017

Het Amerikaanse Amazon heeft in het derde kwartaal opnieuw een forse omzetstijging gekend. Dat was voor een stuk te danken aan Whole Foods, aangezien de omzet van die keten voor het eerst werd meegerekend.

Coolblue lanceert Belgische app

25/10/2017

Coolblue heeft vandaag een app gelanceerd voor de Belgische markt, en dat meteen in het Nederlands én het Frans. Volgens de Nederlandse webshop is de app de snelste manier om bij hen te winkelen. Voorlopig is de app wel enkel beschikbaar voor iOS.

Meer dan helft Amerikaanse huishoudens in de ban van Amazon

21/10/2017

Liefst 90 miljoen Amerikanen zijn lid van Amazon Prime, het getrouwheidsprogramma van Amazon, op een totaal van 126 miljoen geschatte huishoudens in de VS. Amazon heeft zijn thuismarkt dus stevig in de greep. Wat kunnen we daar in Europa van leren?

Back to top