Coolblue bezorgt bestelde pakketjes 'VandaagNog' | RetailDetail

Coolblue bezorgt bestelde pakketjes 'VandaagNog'

Coolblue bezorgt bestelde pakketjes 'VandaagNog'

De Nederlandse webshopketen Coolblue lanceert een nieuwe aanval op de fysieke winkels dankzij een “vandaag nog geleverd”-garantie. Die extreem snelle service komt er wel aan een fikse meerprijs.

Voor 15u besteld = voor 22u geleverd

Werner BruynsWie haast heeft en voor 15u een product bestelt in een van de 94 Coolblue-webshops, kan er sinds vandaag voor kiezen om zijn bestelling nog dezelfde dag thuisgeleverd te krijgen. Het pakketje wordt dan 's avonds (tussen 18 en 22u) bezorgd.

 

Met deze service, die wel 18 euro kost, wil Coolblue zijn marktaandeel nog uitbreiden, vooral ten nadele van fysieke winkels. "Als je gsm of smartphone defect was en je écht bereikbaar moest zijn, dan was je tot voor kort aangewezen op de fysieke winkelstraat," zegt Werner Bruyns, General Manager van Coolblue België. "Vanaf nu is dit niet meer het geval."

 

Vergetelheden en defecten

VandaagNog mikt vooral op noodgevallen en ongeduldigen: uit een eigen onderzoek blijkt dat de belangrijkste doelgroepen voor zo'n extreem snelle levering “een defect toestel”, “een probleem dat onmiddellijke oplossing vereist” en “een vergeten verjaardag” zijn. Wie wat meer geduld heeft, krijgt gewoon de volgende dag zijn pakketje thuis, of kan het gaan afhalen in een van de vier fysieke winkels van Coolblue.

 

Voor de Nederlandse markt is dit geen primeur: de webshop Scheer en Foppen biedt al enkele weken een “Same day delivery” aan voor Nederlanders die niet op de Waddeneilanden wonen. Daar moeten klanten dan wel nog vroeger voor bestellen (voor 13u) en nog meer voor betalen (19,95 euro).

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Tweedehandskledingplatform The Next Closet haalt 1 miljoen euro op

24/05/2018

The Next Closet, het Nederlandse webplatform voor tweedehandse designerkleding, heeft zopas ruim 1 miljoen euro ‘groeigeld’ opgehaald. Vers kapitaal dat onder meer de vandaag gelanceerde Belgische website moet financieren.

Amazon verbant klanten die teveel retourneren

24/05/2018

Amazon stelt paal en perk aan klanten die teveel retourneren of zich ‘misdragen’ volgens de retailer: wie te ver gaat, wordt verbannen. Tientallen klanten klagen op sociale media dat hun account eenzijdig is stopgezet.

LVMH pompt tientallen miljoenen in modezoekplatform Lyst

24/05/2018

LVMH, de Franse luxegroep onder leiding van Bernard Arnault, pompt nog eens tientallen miljoenen dollar in Lyst. Met het verse geld wil het zoekplatform voor luxemode zijn wereldwijde expansie versnellen.

Webwinkels klagen over Bpost

11/05/2018

De combinatie van een korte werkweek en een toevloed aan online bestellingen leidde ertoe dat Bpost duizenden pakjes te laat leverde bij de klanten. Enkele webshops, waaronder Smartphoto, eisen een schadevergoeding.

Unizo haalt uit naar Bol.com

11/05/2018

Zelfstandigenorganisatie Unizo beschuldigt Bol.com van oneerlijke praktijken: de webwinkel zou succesvolle producten van zijn marktplaats verwijderen om ze vervolgens zelf te verkopen. Maar Bol.com ontkent dat.

Amazon levert pakjes nu ook in de autokoffer

25/04/2018

Amazon levert voortaan ook in de autokoffer. De retail- en technologiereus maakt het Prime-leden mogelijk om pakjes zonder extra kosten in hun geparkeerde wagen te laten leveren, voorlopig wel enkel in de Verenigde Staten.