Coolblue in de prijzen tijdens Global E-Commerce Summit | RetailDetail

Coolblue in de prijzen tijdens Global E-Commerce Summit

Coolblue in de prijzen tijdens Global E-Commerce Summit

Op de Global E-Commerce Summit in Barcelona, waar de Amerikaanse en Europese onlinespelers van 2 tot 4 juni samenkwamen voor een congres, zijn de Europese E-commerce Awards uitgereikt. Uit de Benelux viel Coolblue in de prijzen.

Zilver voor ondernemerschap

De Belgisch-Nederlandse (elektro)speciaalzaak Coolblue werd tijdens de vijfde editie van de Global E-Commerce Summit tweede in de categorie Entrepreneurial Award, een prijs die de meest ondernemende internetspeler bekroont. Coolblue, dat de laatste tijd een enorme expansie doormaakt, moest in zijn categorie enkel het Franse Vestiaire Collective laten voorgaan. Brons was er voor de Noorse woon- en doe-het-zelfspecialist Clas Ohlson.

 

De Cross Border Award voor beste internationale speler ging dit keer niet naar Amazon maar naar het Britse ASOS. 's Werelds grootste internetwarenhuis moest genoegen nemen met de derde plaats, want het zilver ging in Barcelona naar het Duitse Zalando. Het Spaanse Mango en de Franse schoenenretailer Sarenza vielen net naast het podium.

 

De Multichannel Award werd dan weer een exclusief Brits onderonsje: John Lewis won goud, voor Marks & Spencer en Burberry. Nespresso en C&A pakten hier net naast de prijzen.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Takeaway.com neemt Oost-Europese concurrenten over

23/02/2018

Fastfoodleveraar Takeaway.com heeft zijn Bulgaarse sectorgenoot BGmenu en het Roemeense Oliviera overgekocht en komt zo weer een stap dichter bij zijn doel Europees marktleider te worden.

“We zien platformen als de toekomst van retail” (Jan Huysmans, bol.com)

22/02/2018

Steeds meer retailers bieden hun producten aan op online marktplaatsen, naast hun eigen webshop: zo profiteren ze van e-commerce expertise en een groter bereik. Een succesformule die ook bij bol.com aan hoog tempo groeit.

Colruyt stapt in boodschappendienst van PostNL

20/02/2018

Tweewekelijks brengt de postbode voortaan boodschappen aan huis: in samenwerking met PostNL gaat in Nederland de nieuwe boodschappendienst Stockon van start. De huismerkproducten zijn van Boni (van het Belgische Colruyt).

Chinese e-commerce kent opnieuw sterke groei

09/02/2018

De Chinese online markt is vorig jaar opnieuw sterk gestegen: ten opzichte van 2016 is er sprake van een groei van maar liefst 32%. China blijft zo een uitschieter op vlak van e-commerce.

Europese Unie schaft geoblocking af

07/02/2018

Consumenten mogen niet meer automatisch worden omgeleid of geblokkeerd als ze naar een buitenlandse site surfen. Het Europees Parlement heeft daarover overeenstemming bereikt, het verbod treedt wellicht dit jaar in werking.

JD.com lonkt naar Europa

06/02/2018

Het Chinese JD.com heeft plannen om de komende jaren ook Europa te veroveren en zo een te duchten concurrent te worden voor Amazon. Frankrijk moet de eerste Europese markt worden voor de webshop.

Back to top