Coolblue doorbreekt 10 miljoen hits op Youtube

Coolblue doorbreekt 10 miljoen hits op Youtube

Een mooie mijlplaal voor de klantendienst van Coolblue: hun videokanaal op Youtube heeft de kaap van tien miljoen views overschreden.

Consumenten een beeld doen vormen

De webwinkelketen begon met zijn Youtube-filmpjes als extra service voor consumenten: zo krijgen ze ook via het internet een goed beeld van de producten die ze zouden willen kopen. Bovendien kunnen de productspecialisten zo ook aan een groot publiek de werking van het toestel en de voor- en nadelen ervan tonen. Daarnaast posten ze ook steeds vaker instructievideo's, zoals hoe een batterij moet worden vervangen.

 

Wekelijks komen er nog 150.000 views bij en laten 400 mensen een reactie achter op één van de video's, laat Coolblue weten. Vragen of opmerkingen worden binnen het halfuur beantwoord, net als op Twitter of Facebook.

 

Topman Pieter Zwart noemde de video's eerder al een essentieel onderdeel van de consumenteninteractie. Zijn firma zet dan ook zwaar in op Youtube, met tientallen gespecialiseerde presentatoren en eigen opnamestudio's.

 

"Video's zorgen voor conversie"

Werner Bruyns, manager van Coolblue België, ziet het zo: "Video's zijn belangrijk voor Coolblue: wij geloven namelijk sterk in productspecialisme. Daarom bevatten onze webshops mooie productteksten, de plus- en minpunten van de producten en foto's. Toch volstaat dit niet altijd en vragen klanten zich af hoe het product nu echt werkt."

 

"Ons doel is dan ook om elk product op inmiddels 128 webshops te voorzien van een productvideo. Deze zorgen voor een extra conversie en minder klantvragen en ze geven ons de kans om onze productspecialisten te laten zien. En dit werkt: ondertussen hebben we al meer dan 10 miljoen views en dagelijks komen er honderden bij", weet Bruyns.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Rocket Internet wil met Home24 naar de beurs

19/01/2018

Rocket Internet wil komende zomer zijn meubelwebwinkel Home24 naar de beurs brengen. De komende maanden zal er dan ook hard gewerkt worden aan het opkuisen van de cijfers van de webshop.

Carrefour gaat in zee met Showroomprivé

12/01/2018

Carrefour neemt een minderheidsbelang van 17% in flashsale-aanbieder Showroomprivé. De Franse supermarktgroep wil zo zijn digitale bereik en non-foodaandeel vergroten. Ex-aandeelhouder Conforama scheurt er wel flink de broek aan.

Bpost koopt Nederlandse verslogistieker Leen Menken

11/01/2018

Belgisch postbedrijf Bpost verstevigt zijn greep op de Nederlandse markt met de overname van Leen Menken, een logistiekverlener gespecialiseerd in vers en voeding. Onder meer HelloFresh en Bloomon doen beroep op het logistiekbedrijf.

Online meubelwinkel Flinders groeit naar 15 miljoen euro

04/01/2018

De omzet van online meubelverkoper Flinders, die ook een winkel heeft in Zaandam, heeft het voorbije boekjaar de grens van 15 miljoen euro doorbroken. Dat is een groei van 39 procent ten opzichte van een jaar eerder.

Amazon neemt startup Blink over

26/12/2017

Amazon heeft de Amerikaanse startup Blink overgenomen. Die begon in 2014 als een bedrijf dat via wifi verbonden bewakingscamera’s maakt, maar het lanceerde vorige week ook een deurbel met ingebouwde camera.

Belgische app wil duty-free winkelen eenvoudiger maken

26/12/2017

De Brusselse startup ZappTax wil met de hulp van een nieuwe app duty-free winkelen eenvoudiger maken voor niet-Europese consumenten, zodat die sneller de btw kunnen terugbetaald krijgen aan het einde van hun reis.

Back to top