Coolblue doorbreekt 10 miljoen hits op Youtube

Coolblue doorbreekt 10 miljoen hits op Youtube

Een mooie mijlplaal voor de klantendienst van Coolblue: hun videokanaal op Youtube heeft de kaap van tien miljoen views overschreden.

Consumenten een beeld doen vormen

De webwinkelketen begon met zijn Youtube-filmpjes als extra service voor consumenten: zo krijgen ze ook via het internet een goed beeld van de producten die ze zouden willen kopen. Bovendien kunnen de productspecialisten zo ook aan een groot publiek de werking van het toestel en de voor- en nadelen ervan tonen. Daarnaast posten ze ook steeds vaker instructievideo's, zoals hoe een batterij moet worden vervangen.

 

Wekelijks komen er nog 150.000 views bij en laten 400 mensen een reactie achter op één van de video's, laat Coolblue weten. Vragen of opmerkingen worden binnen het halfuur beantwoord, net als op Twitter of Facebook.

 

Topman Pieter Zwart noemde de video's eerder al een essentieel onderdeel van de consumenteninteractie. Zijn firma zet dan ook zwaar in op Youtube, met tientallen gespecialiseerde presentatoren en eigen opnamestudio's.

 

"Video's zorgen voor conversie"

Werner Bruyns, manager van Coolblue België, ziet het zo: "Video's zijn belangrijk voor Coolblue: wij geloven namelijk sterk in productspecialisme. Daarom bevatten onze webshops mooie productteksten, de plus- en minpunten van de producten en foto's. Toch volstaat dit niet altijd en vragen klanten zich af hoe het product nu echt werkt."

 

"Ons doel is dan ook om elk product op inmiddels 128 webshops te voorzien van een productvideo. Deze zorgen voor een extra conversie en minder klantvragen en ze geven ons de kans om onze productspecialisten te laten zien. En dit werkt: ondertussen hebben we al meer dan 10 miljoen views en dagelijks komen er honderden bij", weet Bruyns.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Euro Shoe Group heeft al sinds 2004 akkoord over nachtwerk

11/09/2017

De Belgische Euro Shoe Group, het bedrijf achter winkelketen Bristol, zegt de heisa rond nachtwerk niet helemaal te begrijpen, aangezien het zelf al sinds 2004 een akkoord heeft met de vakbonden op dat vlak.

Cook & Serve komt met eigen webshop

30/08/2017

Kookwinkelketen Cook & Serve heeft een eigen webshop opgestart, die klanten de keuze geeft tussen afhalen in één van de zeven winkels of levering aan huis.

Alibaba zet miljarden in op fysieke winkels

28/08/2017

De Chinese e-commerceholding Alibaba heeft de afgelopen twee jaar bijna zeven miljard euro geïnvesteerd in fysieke retail. Met Hema Xiansheng heeft ze al dertien eigen supermarkten en in januari kocht ze ook luxewarenhuis Intime.

Belgische webshop Wehkamp komt voorlopig niet terug

18/08/2017

Het Nederlandse Wehkamp had van 2014 tot eind vorig jaar een webshop in België, maar sloot die "tijdelijk". Nu laat het online warenhuis echter verstaan dat het voorlopig gaat focussen op de Nederlandse markt.

Alibaba overstijgt de verwachtingen

17/08/2017

Het Chinese Alibaba heeft in het eerste kwartaal de verwachtingen van de analisten kunnen overtreffen, zowel op vlak van omzet als van winst. Die laatste verdubbelde zelfs ten opzichte van een jaar eerder.

Aldi gaat in de Verenigde Staten aan huis leveren

16/08/2017

De Duitse discounter Aldi gaat vanaf deze maand via Instacart online bestellingen binnen het uur aan huis leveren in de Verenigde Staten. De reactie van Amazon? "Bij ons kan je vanaf nu binnen de twee minuten bestellingen komen ophalen."

Back to top