Coolblue doorbreekt 10 miljoen hits op Youtube

Coolblue doorbreekt 10 miljoen hits op Youtube

Een mooie mijlplaal voor de klantendienst van Coolblue: hun videokanaal op Youtube heeft de kaap van tien miljoen views overschreden.

Consumenten een beeld doen vormen

De webwinkelketen begon met zijn Youtube-filmpjes als extra service voor consumenten: zo krijgen ze ook via het internet een goed beeld van de producten die ze zouden willen kopen. Bovendien kunnen de productspecialisten zo ook aan een groot publiek de werking van het toestel en de voor- en nadelen ervan tonen. Daarnaast posten ze ook steeds vaker instructievideo's, zoals hoe een batterij moet worden vervangen.

 

Wekelijks komen er nog 150.000 views bij en laten 400 mensen een reactie achter op één van de video's, laat Coolblue weten. Vragen of opmerkingen worden binnen het halfuur beantwoord, net als op Twitter of Facebook.

 

Topman Pieter Zwart noemde de video's eerder al een essentieel onderdeel van de consumenteninteractie. Zijn firma zet dan ook zwaar in op Youtube, met tientallen gespecialiseerde presentatoren en eigen opnamestudio's.

 

"Video's zorgen voor conversie"

Werner Bruyns, manager van Coolblue België, ziet het zo: "Video's zijn belangrijk voor Coolblue: wij geloven namelijk sterk in productspecialisme. Daarom bevatten onze webshops mooie productteksten, de plus- en minpunten van de producten en foto's. Toch volstaat dit niet altijd en vragen klanten zich af hoe het product nu echt werkt."

 

"Ons doel is dan ook om elk product op inmiddels 128 webshops te voorzien van een productvideo. Deze zorgen voor een extra conversie en minder klantvragen en ze geven ons de kans om onze productspecialisten te laten zien. En dit werkt: ondertussen hebben we al meer dan 10 miljoen views en dagelijks komen er honderden bij", weet Bruyns.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Coolblue lanceert Blue Friday, als antwoord op Black Friday

17/11/2017

Volgende week vrijdag is het weer Black Friday en dan wordt er flink met kortingen gestrooid bij heel wat retailers. Coolblue wil die drukte echter voorblijven en lanceert vandaag Blue Friday.

Last mile e-commerce kost samenleving handenvol geld

07/11/2017

Uit een doctoraatsonderzoek van economisch geograaf Joris Beckers van de Universiteit Antwerpen blijkt dat de ‘last mile’ binnen e-commerce onze samenleving heel wat geld kost, onder andere door hun bijdrage aan de files.

Rakuten slaat brug naar Japanse onlineconsument

30/10/2017

In de schaduw van Alibaba en Amazon ontwikkelt het Japanse Rakuten Ichiba zich voorspoedig. Verschillende westerse ketens gebruiken het platform om hun spullen richting de Japanse onlineshopper te krijgen.

Whole Foods zorgt mee voor forse omzetstijging bij Amazon

27/10/2017

Het Amerikaanse Amazon heeft in het derde kwartaal opnieuw een forse omzetstijging gekend. Dat was voor een stuk te danken aan Whole Foods, aangezien de omzet van die keten voor het eerst werd meegerekend.

Coolblue lanceert Belgische app

25/10/2017

Coolblue heeft vandaag een app gelanceerd voor de Belgische markt, en dat meteen in het Nederlands én het Frans. Volgens de Nederlandse webshop is de app de snelste manier om bij hen te winkelen. Voorlopig is de app wel enkel beschikbaar voor iOS.

Meer dan helft Amerikaanse huishoudens in de ban van Amazon

21/10/2017

Liefst 90 miljoen Amerikanen zijn lid van Amazon Prime, het getrouwheidsprogramma van Amazon, op een totaal van 126 miljoen geschatte huishoudens in de VS. Amazon heeft zijn thuismarkt dus stevig in de greep. Wat kunnen we daar in Europa van leren?

Back to top