Coolblue doorbreekt 10 miljoen hits op Youtube | RetailDetail

Coolblue doorbreekt 10 miljoen hits op Youtube

Coolblue doorbreekt 10 miljoen hits op Youtube

Een mooie mijlplaal voor de klantendienst van Coolblue: hun videokanaal op Youtube heeft de kaap van tien miljoen views overschreden.

Consumenten een beeld doen vormen

De webwinkelketen begon met zijn Youtube-filmpjes als extra service voor consumenten: zo krijgen ze ook via het internet een goed beeld van de producten die ze zouden willen kopen. Bovendien kunnen de productspecialisten zo ook aan een groot publiek de werking van het toestel en de voor- en nadelen ervan tonen. Daarnaast posten ze ook steeds vaker instructievideo's, zoals hoe een batterij moet worden vervangen.

 

Wekelijks komen er nog 150.000 views bij en laten 400 mensen een reactie achter op één van de video's, laat Coolblue weten. Vragen of opmerkingen worden binnen het halfuur beantwoord, net als op Twitter of Facebook.

 

Topman Pieter Zwart noemde de video's eerder al een essentieel onderdeel van de consumenteninteractie. Zijn firma zet dan ook zwaar in op Youtube, met tientallen gespecialiseerde presentatoren en eigen opnamestudio's.

 

"Video's zorgen voor conversie"

Werner Bruyns, manager van Coolblue België, ziet het zo: "Video's zijn belangrijk voor Coolblue: wij geloven namelijk sterk in productspecialisme. Daarom bevatten onze webshops mooie productteksten, de plus- en minpunten van de producten en foto's. Toch volstaat dit niet altijd en vragen klanten zich af hoe het product nu echt werkt."

 

"Ons doel is dan ook om elk product op inmiddels 128 webshops te voorzien van een productvideo. Deze zorgen voor een extra conversie en minder klantvragen en ze geven ons de kans om onze productspecialisten te laten zien. En dit werkt: ondertussen hebben we al meer dan 10 miljoen views en dagelijks komen er honderden bij", weet Bruyns.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Amazon verbant klanten die teveel retourneren

24/05/2018

Amazon stelt paal en perk aan klanten die teveel retourneren of zich ‘misdragen’ volgens de retailer: wie te ver gaat, wordt verbannen. Tientallen klanten klagen op sociale media dat hun account eenzijdig is stopgezet.

LVMH pompt tientallen miljoenen in modezoekplatform Lyst

24/05/2018

LVMH, de Franse luxegroep onder leiding van Bernard Arnault, pompt nog eens tientallen miljoenen dollar in Lyst. Met het verse geld wil het zoekplatform voor luxemode zijn wereldwijde expansie versnellen.

Webwinkels klagen over Bpost

11/05/2018

De combinatie van een korte werkweek en een toevloed aan online bestellingen leidde ertoe dat Bpost duizenden pakjes te laat leverde bij de klanten. Enkele webshops, waaronder Smartphoto, eisen een schadevergoeding.

Unizo haalt uit naar Bol.com

11/05/2018

Zelfstandigenorganisatie Unizo beschuldigt Bol.com van oneerlijke praktijken: de webwinkel zou succesvolle producten van zijn marktplaats verwijderen om ze vervolgens zelf te verkopen. Maar Bol.com ontkent dat.

Amazon levert pakjes nu ook in de autokoffer

25/04/2018

Amazon levert voortaan ook in de autokoffer. De retail- en technologiereus maakt het Prime-leden mogelijk om pakjes zonder extra kosten in hun geparkeerde wagen te laten leveren, voorlopig wel enkel in de Verenigde Staten.

Ex-klanten Neckermann worden geconfronteerd met oude facturen

05/04/2018

Heel wat oude klanten van postorderbedrijf Neckermann hebben de voorbije dagen plots een factuur in de bus gekregen, waarbij bedragen worden verhaald van bestellingen van tot wel dertig jaar terug.