Coolblue geeft dan toch toe aan tv-reclame

Coolblue geeft dan toch toe aan tv-reclame

Na al die jaren is Coolblue dan toch gezwicht voor de televisie. De Nederlandse online retailer gaat voor de eerste keer in zijn bestaan reclame maken op televisie, om zo de groei nog sneller te laten verlopen.

"Extra groeien"

"We zijn door de jaren heel altijd gegroeid door mond-aan-mondreclame, maar we willen nu dankzij die reclame op televisie nog sneller groeien. We groeiden al 40 procent, en met enkel mond-aan-mond was het heel moeilijk geworden om nog sneller te groeien", aldus CEO Pieter Zwart.

 

De reclame komt niet enkel in Nederland, maar ook bij ons op de buis. "We zouden natuurlijk niet slim zijn moesten we het ook niet in België doen", aldus Zwart. Het spotje focust vooral op de snelle leveringen van de retailer, maar ook op het feit dat bestellingen ook op zondag of zelfs dezelfde dag aan de deur kunnen worden gebracht.

 

 

Bekijk het filmpje hier:
{youtube}eTCZwIu-U6E{/youtube}

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Coolblue lanceert Blue Friday, als antwoord op Black Friday

17/11/2017

Volgende week vrijdag is het weer Black Friday en dan wordt er flink met kortingen gestrooid bij heel wat retailers. Coolblue wil die drukte echter voorblijven en lanceert vandaag Blue Friday.

Last mile e-commerce kost samenleving handenvol geld

07/11/2017

Uit een doctoraatsonderzoek van economisch geograaf Joris Beckers van de Universiteit Antwerpen blijkt dat de ‘last mile’ binnen e-commerce onze samenleving heel wat geld kost, onder andere door hun bijdrage aan de files.

Rakuten slaat brug naar Japanse onlineconsument

30/10/2017

In de schaduw van Alibaba en Amazon ontwikkelt het Japanse Rakuten Ichiba zich voorspoedig. Verschillende westerse ketens gebruiken het platform om hun spullen richting de Japanse onlineshopper te krijgen.

Whole Foods zorgt mee voor forse omzetstijging bij Amazon

27/10/2017

Het Amerikaanse Amazon heeft in het derde kwartaal opnieuw een forse omzetstijging gekend. Dat was voor een stuk te danken aan Whole Foods, aangezien de omzet van die keten voor het eerst werd meegerekend.

Coolblue lanceert Belgische app

25/10/2017

Coolblue heeft vandaag een app gelanceerd voor de Belgische markt, en dat meteen in het Nederlands én het Frans. Volgens de Nederlandse webshop is de app de snelste manier om bij hen te winkelen. Voorlopig is de app wel enkel beschikbaar voor iOS.

Meer dan helft Amerikaanse huishoudens in de ban van Amazon

21/10/2017

Liefst 90 miljoen Amerikanen zijn lid van Amazon Prime, het getrouwheidsprogramma van Amazon, op een totaal van 126 miljoen geschatte huishoudens in de VS. Amazon heeft zijn thuismarkt dus stevig in de greep. Wat kunnen we daar in Europa van leren?

Back to top