Coolblue geeft dan toch toe aan tv-reclame

Coolblue geeft dan toch toe aan tv-reclame

Na al die jaren is Coolblue dan toch gezwicht voor de televisie. De Nederlandse online retailer gaat voor de eerste keer in zijn bestaan reclame maken op televisie, om zo de groei nog sneller te laten verlopen.

"Extra groeien"

"We zijn door de jaren heel altijd gegroeid door mond-aan-mondreclame, maar we willen nu dankzij die reclame op televisie nog sneller groeien. We groeiden al 40 procent, en met enkel mond-aan-mond was het heel moeilijk geworden om nog sneller te groeien", aldus CEO Pieter Zwart.

 

De reclame komt niet enkel in Nederland, maar ook bij ons op de buis. "We zouden natuurlijk niet slim zijn moesten we het ook niet in België doen", aldus Zwart. Het spotje focust vooral op de snelle leveringen van de retailer, maar ook op het feit dat bestellingen ook op zondag of zelfs dezelfde dag aan de deur kunnen worden gebracht.

 

 

Bekijk het filmpje hier:
{youtube}eTCZwIu-U6E{/youtube}

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Euro Shoe Group heeft al sinds 2004 akkoord over nachtwerk

11/09/2017

De Belgische Euro Shoe Group, het bedrijf achter winkelketen Bristol, zegt de heisa rond nachtwerk niet helemaal te begrijpen, aangezien het zelf al sinds 2004 een akkoord heeft met de vakbonden op dat vlak.

Cook & Serve komt met eigen webshop

30/08/2017

Kookwinkelketen Cook & Serve heeft een eigen webshop opgestart, die klanten de keuze geeft tussen afhalen in één van de zeven winkels of levering aan huis.

Alibaba zet miljarden in op fysieke winkels

28/08/2017

De Chinese e-commerceholding Alibaba heeft de afgelopen twee jaar bijna zeven miljard euro geïnvesteerd in fysieke retail. Met Hema Xiansheng heeft ze al dertien eigen supermarkten en in januari kocht ze ook luxewarenhuis Intime.

Belgische webshop Wehkamp komt voorlopig niet terug

18/08/2017

Het Nederlandse Wehkamp had van 2014 tot eind vorig jaar een webshop in België, maar sloot die "tijdelijk". Nu laat het online warenhuis echter verstaan dat het voorlopig gaat focussen op de Nederlandse markt.

Alibaba overstijgt de verwachtingen

17/08/2017

Het Chinese Alibaba heeft in het eerste kwartaal de verwachtingen van de analisten kunnen overtreffen, zowel op vlak van omzet als van winst. Die laatste verdubbelde zelfs ten opzichte van een jaar eerder.

Aldi gaat in de Verenigde Staten aan huis leveren

16/08/2017

De Duitse discounter Aldi gaat vanaf deze maand via Instacart online bestellingen binnen het uur aan huis leveren in de Verenigde Staten. De reactie van Amazon? "Bij ons kan je vanaf nu binnen de twee minuten bestellingen komen ophalen."

Back to top