Coolblue geeft dan toch toe aan tv-reclame | RetailDetail

Coolblue geeft dan toch toe aan tv-reclame

Coolblue geeft dan toch toe aan tv-reclame

Na al die jaren is Coolblue dan toch gezwicht voor de televisie. De Nederlandse online retailer gaat voor de eerste keer in zijn bestaan reclame maken op televisie, om zo de groei nog sneller te laten verlopen.

"Extra groeien"

"We zijn door de jaren heel altijd gegroeid door mond-aan-mondreclame, maar we willen nu dankzij die reclame op televisie nog sneller groeien. We groeiden al 40 procent, en met enkel mond-aan-mond was het heel moeilijk geworden om nog sneller te groeien", aldus CEO Pieter Zwart.

 

De reclame komt niet enkel in Nederland, maar ook bij ons op de buis. "We zouden natuurlijk niet slim zijn moesten we het ook niet in België doen", aldus Zwart. Het spotje focust vooral op de snelle leveringen van de retailer, maar ook op het feit dat bestellingen ook op zondag of zelfs dezelfde dag aan de deur kunnen worden gebracht.

 

 

Bekijk het filmpje hier:
{youtube}eTCZwIu-U6E{/youtube}

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Ook Microsoft gaat voor kassaloze winkels

14/06/2018

Microsoft werkt aan eigen technologie die kassa’s en wachtrijen in winkels overbodig maakt. Het wil zo een bondgenoot voor de retailsector worden, vooral in de strijd tegen Amazon Go.

Tweedehandskledingplatform The Next Closet haalt 1 miljoen euro op

24/05/2018

The Next Closet, het Nederlandse webplatform voor tweedehandse designerkleding, heeft zopas ruim 1 miljoen euro ‘groeigeld’ opgehaald. Vers kapitaal dat onder meer de vandaag gelanceerde Belgische website moet financieren.

Amazon verbant klanten die teveel retourneren

24/05/2018

Amazon stelt paal en perk aan klanten die teveel retourneren of zich ‘misdragen’ volgens de retailer: wie te ver gaat, wordt verbannen. Tientallen klanten klagen op sociale media dat hun account eenzijdig is stopgezet.

LVMH pompt tientallen miljoenen in modezoekplatform Lyst

24/05/2018

LVMH, de Franse luxegroep onder leiding van Bernard Arnault, pompt nog eens tientallen miljoenen dollar in Lyst. Met het verse geld wil het zoekplatform voor luxemode zijn wereldwijde expansie versnellen.

Webwinkels klagen over Bpost

11/05/2018

De combinatie van een korte werkweek en een toevloed aan online bestellingen leidde ertoe dat Bpost duizenden pakjes te laat leverde bij de klanten. Enkele webshops, waaronder Smartphoto, eisen een schadevergoeding.

Unizo haalt uit naar Bol.com

11/05/2018

Zelfstandigenorganisatie Unizo beschuldigt Bol.com van oneerlijke praktijken: de webwinkel zou succesvolle producten van zijn marktplaats verwijderen om ze vervolgens zelf te verkopen. Maar Bol.com ontkent dat.