Coolblue opent tweede Belgische winkel in Lochristi

Coolblue opent tweede Belgische winkel in Lochristi

Coolblue, één van de grootste webwinkels in de Benelux, opent morgen een fysieke winkel in Lochristi, bij Gent. "Op algemeen verzoek van onze vele Oost- en West-Vlaamse klanten", zegt Werner Bruyns, manager van Coolblue België. De nieuwe zaak is bijna 600 m² groot.

Succesrecept uit Wilrijk

Voor Coolblue is de zaak in Lochristi het tweede fysieke winkelpunt in België, nadat de Nederlandse elektroretailer vorig jaar in mei de deuren opende van zijn nieuwe retailconcept in Wilrijk. 

 

"Onze winkel in Wilrijk is in geen tijd uitgegroeid tot een vaste waarde in de brede regio. Ook veel klanten uit Oost- en West-Vlaanderen komen er over de vloer. Voor ons een duidelijk signaal dat het tijd werd om ook deze klanten een winkelpunt dichter bij huis te bieden", zegt Werner Bruyns.

 

De zaak in Lochristi is dan ook uitgebouwd volgens hetzelfde succesrecept: "Net als in onze winkel in Wilrijk hebben we in Lochristi vier specialistenpodia gecreëerd - Telefonie & Tablets, Camera’s, Laptops & PC’s en TV’s - met live demomodellen, veel accessoires en een echte productspecialist, die de klant helpt."

 

Fysieke winkel helpt webverkopen

Fysieke winkels zijn voor Coolblue meer dan ooit een bewuste keuze. Hoewel de inmiddels 207 webshops - volgens het principe 'elk product zijn eigen webshop' - jaarlijks meer dan 60 miljoen Nederlandse en Belgische bezoekers verwelkomen, is er bij de consument wel degelijk vraag naar een fysieke winkel.

 

"Onze klanten hebben vaak al een idee welk product ze ongeveer willen hebben, maar hebben nog een paar vragen of willen het even vasthouden", zegt Werner Bruyns van Coolblue België. Naast advies kunnen klanten in de fysieke winkel ook gewoon terecht voor het afhalen van hun online bestelling.

 

Bovendien is een kwart van het winkeloppervlak gereserveerd voor service ná aankoop: "Dat helpt ook de online verkopen. We zien tot wel een uur reistijd rondom de winkel een hogere website-conversie. Klanten willen weten dat ze een plek hebben waar ze naar toe kunnen voor dienst na aankoop als iets niet werkt."

 

Al de vijfde fysieke winkel

Lochristi is na Wilrijk, Rotterdam, Eindhoven en Groningen meteen de vijfde fysieke winkel van Coolblue. En er volgen er nog: zo wordt momenteel in Nederland gezocht naar een geschikte vestiging in zowel Utrecht als Amsterdam.

 

Coolblue realiseerde vorig jaar met zijn 207 webshops en vier fysieke winkels een omzet van 168 miljoen euro.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Coolblue lanceert Blue Friday, als antwoord op Black Friday

17/11/2017

Volgende week vrijdag is het weer Black Friday en dan wordt er flink met kortingen gestrooid bij heel wat retailers. Coolblue wil die drukte echter voorblijven en lanceert vandaag Blue Friday.

Last mile e-commerce kost samenleving handenvol geld

07/11/2017

Uit een doctoraatsonderzoek van economisch geograaf Joris Beckers van de Universiteit Antwerpen blijkt dat de ‘last mile’ binnen e-commerce onze samenleving heel wat geld kost, onder andere door hun bijdrage aan de files.

Rakuten slaat brug naar Japanse onlineconsument

30/10/2017

In de schaduw van Alibaba en Amazon ontwikkelt het Japanse Rakuten Ichiba zich voorspoedig. Verschillende westerse ketens gebruiken het platform om hun spullen richting de Japanse onlineshopper te krijgen.

Whole Foods zorgt mee voor forse omzetstijging bij Amazon

27/10/2017

Het Amerikaanse Amazon heeft in het derde kwartaal opnieuw een forse omzetstijging gekend. Dat was voor een stuk te danken aan Whole Foods, aangezien de omzet van die keten voor het eerst werd meegerekend.

Coolblue lanceert Belgische app

25/10/2017

Coolblue heeft vandaag een app gelanceerd voor de Belgische markt, en dat meteen in het Nederlands én het Frans. Volgens de Nederlandse webshop is de app de snelste manier om bij hen te winkelen. Voorlopig is de app wel enkel beschikbaar voor iOS.

Meer dan helft Amerikaanse huishoudens in de ban van Amazon

21/10/2017

Liefst 90 miljoen Amerikanen zijn lid van Amazon Prime, het getrouwheidsprogramma van Amazon, op een totaal van 126 miljoen geschatte huishoudens in de VS. Amazon heeft zijn thuismarkt dus stevig in de greep. Wat kunnen we daar in Europa van leren?

Back to top