Coolblue opent tweede Belgische winkel in Lochristi

Coolblue opent tweede Belgische winkel in Lochristi

Coolblue, één van de grootste webwinkels in de Benelux, opent morgen een fysieke winkel in Lochristi, bij Gent. "Op algemeen verzoek van onze vele Oost- en West-Vlaamse klanten", zegt Werner Bruyns, manager van Coolblue België. De nieuwe zaak is bijna 600 m² groot.

Succesrecept uit Wilrijk

Voor Coolblue is de zaak in Lochristi het tweede fysieke winkelpunt in België, nadat de Nederlandse elektroretailer vorig jaar in mei de deuren opende van zijn nieuwe retailconcept in Wilrijk. 

 

"Onze winkel in Wilrijk is in geen tijd uitgegroeid tot een vaste waarde in de brede regio. Ook veel klanten uit Oost- en West-Vlaanderen komen er over de vloer. Voor ons een duidelijk signaal dat het tijd werd om ook deze klanten een winkelpunt dichter bij huis te bieden", zegt Werner Bruyns.

 

De zaak in Lochristi is dan ook uitgebouwd volgens hetzelfde succesrecept: "Net als in onze winkel in Wilrijk hebben we in Lochristi vier specialistenpodia gecreëerd - Telefonie & Tablets, Camera’s, Laptops & PC’s en TV’s - met live demomodellen, veel accessoires en een echte productspecialist, die de klant helpt."

 

Fysieke winkel helpt webverkopen

Fysieke winkels zijn voor Coolblue meer dan ooit een bewuste keuze. Hoewel de inmiddels 207 webshops - volgens het principe 'elk product zijn eigen webshop' - jaarlijks meer dan 60 miljoen Nederlandse en Belgische bezoekers verwelkomen, is er bij de consument wel degelijk vraag naar een fysieke winkel.

 

"Onze klanten hebben vaak al een idee welk product ze ongeveer willen hebben, maar hebben nog een paar vragen of willen het even vasthouden", zegt Werner Bruyns van Coolblue België. Naast advies kunnen klanten in de fysieke winkel ook gewoon terecht voor het afhalen van hun online bestelling.

 

Bovendien is een kwart van het winkeloppervlak gereserveerd voor service ná aankoop: "Dat helpt ook de online verkopen. We zien tot wel een uur reistijd rondom de winkel een hogere website-conversie. Klanten willen weten dat ze een plek hebben waar ze naar toe kunnen voor dienst na aankoop als iets niet werkt."

 

Al de vijfde fysieke winkel

Lochristi is na Wilrijk, Rotterdam, Eindhoven en Groningen meteen de vijfde fysieke winkel van Coolblue. En er volgen er nog: zo wordt momenteel in Nederland gezocht naar een geschikte vestiging in zowel Utrecht als Amsterdam.

 

Coolblue realiseerde vorig jaar met zijn 207 webshops en vier fysieke winkels een omzet van 168 miljoen euro.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Carrefour gaat in zee met Showroomprivé

12/01/2018

Carrefour neemt een minderheidsbelang van 17% in flashsale-aanbieder Showroomprivé. De Franse supermarktgroep wil zo zijn digitale bereik en non-foodaandeel vergroten. Ex-aandeelhouder Conforama scheurt er wel flink de broek aan.

Bpost koopt Nederlandse verslogistieker Leen Menken

11/01/2018

Belgisch postbedrijf Bpost verstevigt zijn greep op de Nederlandse markt met de overname van Leen Menken, een logistiekverlener gespecialiseerd in vers en voeding. Onder meer HelloFresh en Bloomon doen beroep op het logistiekbedrijf.

Online meubelwinkel Flinders groeit naar 15 miljoen euro

04/01/2018

De omzet van online meubelverkoper Flinders, die ook een winkel heeft in Zaandam, heeft het voorbije boekjaar de grens van 15 miljoen euro doorbroken. Dat is een groei van 39 procent ten opzichte van een jaar eerder.

Amazon neemt startup Blink over

26/12/2017

Amazon heeft de Amerikaanse startup Blink overgenomen. Die begon in 2014 als een bedrijf dat via wifi verbonden bewakingscamera’s maakt, maar het lanceerde vorige week ook een deurbel met ingebouwde camera.

Belgische app wil duty-free winkelen eenvoudiger maken

26/12/2017

De Brusselse startup ZappTax wil met de hulp van een nieuwe app duty-free winkelen eenvoudiger maken voor niet-Europese consumenten, zodat die sneller de btw kunnen terugbetaald krijgen aan het einde van hun reis.

Kerstboodschap Belgische retailers: "Koop Belgisch"

19/12/2017

Koop Belgisch, roepen enkele Belgische retailkleppers in hun ‘kerstboodschap’. Zo zorg je voor je eigen land en buurt, klinkt het. Al nuanceren anderen, zoals Media Markt-CEO Sven Degezelle, dat meteen. 

Back to top