Coolblue opent tweede Belgische winkel in Lochristi | RetailDetail

Coolblue opent tweede Belgische winkel in Lochristi

Coolblue opent tweede Belgische winkel in Lochristi

Coolblue, één van de grootste webwinkels in de Benelux, opent morgen een fysieke winkel in Lochristi, bij Gent. "Op algemeen verzoek van onze vele Oost- en West-Vlaamse klanten", zegt Werner Bruyns, manager van Coolblue België. De nieuwe zaak is bijna 600 m² groot.

Succesrecept uit Wilrijk

Voor Coolblue is de zaak in Lochristi het tweede fysieke winkelpunt in België, nadat de Nederlandse elektroretailer vorig jaar in mei de deuren opende van zijn nieuwe retailconcept in Wilrijk. 

 

"Onze winkel in Wilrijk is in geen tijd uitgegroeid tot een vaste waarde in de brede regio. Ook veel klanten uit Oost- en West-Vlaanderen komen er over de vloer. Voor ons een duidelijk signaal dat het tijd werd om ook deze klanten een winkelpunt dichter bij huis te bieden", zegt Werner Bruyns.

 

De zaak in Lochristi is dan ook uitgebouwd volgens hetzelfde succesrecept: "Net als in onze winkel in Wilrijk hebben we in Lochristi vier specialistenpodia gecreëerd - Telefonie & Tablets, Camera’s, Laptops & PC’s en TV’s - met live demomodellen, veel accessoires en een echte productspecialist, die de klant helpt."

 

Fysieke winkel helpt webverkopen

Fysieke winkels zijn voor Coolblue meer dan ooit een bewuste keuze. Hoewel de inmiddels 207 webshops - volgens het principe 'elk product zijn eigen webshop' - jaarlijks meer dan 60 miljoen Nederlandse en Belgische bezoekers verwelkomen, is er bij de consument wel degelijk vraag naar een fysieke winkel.

 

"Onze klanten hebben vaak al een idee welk product ze ongeveer willen hebben, maar hebben nog een paar vragen of willen het even vasthouden", zegt Werner Bruyns van Coolblue België. Naast advies kunnen klanten in de fysieke winkel ook gewoon terecht voor het afhalen van hun online bestelling.

 

Bovendien is een kwart van het winkeloppervlak gereserveerd voor service ná aankoop: "Dat helpt ook de online verkopen. We zien tot wel een uur reistijd rondom de winkel een hogere website-conversie. Klanten willen weten dat ze een plek hebben waar ze naar toe kunnen voor dienst na aankoop als iets niet werkt."

 

Al de vijfde fysieke winkel

Lochristi is na Wilrijk, Rotterdam, Eindhoven en Groningen meteen de vijfde fysieke winkel van Coolblue. En er volgen er nog: zo wordt momenteel in Nederland gezocht naar een geschikte vestiging in zowel Utrecht als Amsterdam.

 

Coolblue realiseerde vorig jaar met zijn 207 webshops en vier fysieke winkels een omzet van 168 miljoen euro.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Ook Microsoft gaat voor kassaloze winkels

14/06/2018

Microsoft werkt aan eigen technologie die kassa’s en wachtrijen in winkels overbodig maakt. Het wil zo een bondgenoot voor de retailsector worden, vooral in de strijd tegen Amazon Go.

Tweedehandskledingplatform The Next Closet haalt 1 miljoen euro op

24/05/2018

The Next Closet, het Nederlandse webplatform voor tweedehandse designerkleding, heeft zopas ruim 1 miljoen euro ‘groeigeld’ opgehaald. Vers kapitaal dat onder meer de vandaag gelanceerde Belgische website moet financieren.

Amazon verbant klanten die teveel retourneren

24/05/2018

Amazon stelt paal en perk aan klanten die teveel retourneren of zich ‘misdragen’ volgens de retailer: wie te ver gaat, wordt verbannen. Tientallen klanten klagen op sociale media dat hun account eenzijdig is stopgezet.

LVMH pompt tientallen miljoenen in modezoekplatform Lyst

24/05/2018

LVMH, de Franse luxegroep onder leiding van Bernard Arnault, pompt nog eens tientallen miljoenen dollar in Lyst. Met het verse geld wil het zoekplatform voor luxemode zijn wereldwijde expansie versnellen.

Webwinkels klagen over Bpost

11/05/2018

De combinatie van een korte werkweek en een toevloed aan online bestellingen leidde ertoe dat Bpost duizenden pakjes te laat leverde bij de klanten. Enkele webshops, waaronder Smartphoto, eisen een schadevergoeding.

Unizo haalt uit naar Bol.com

11/05/2018

Zelfstandigenorganisatie Unizo beschuldigt Bol.com van oneerlijke praktijken: de webwinkel zou succesvolle producten van zijn marktplaats verwijderen om ze vervolgens zelf te verkopen. Maar Bol.com ontkent dat.