Coolblue slaat zijn tenten op in outdoor-markt | RetailDetail

Coolblue slaat zijn tenten op in outdoor-markt

Coolblue slaat zijn tenten op in outdoor-markt

Meteen na witgoed boort Coolblue met de outdoor-markt al een nieuwe sector aan. Ook de kampeerder kan er nu terecht voor zijn tenten, zaklampen en slaapzakken.

"Grootste aanbod op de markt"

Offline concurrenten zullen de komst van Coolblue meteen geweten hebben: met meer dan 600 rugzakken op rugzakcenter.be en net geen 200 slaapzakken op slaapzakstore.be hebben de Nederlanders naar eigen zeggen meteen het grootste outdoor-aanbod in de markt.

 

De site blijft ook in het kampeer-aanbod zijn concept trouw: gespecialiseerde webwinkels (voorlopig alvast vijf aparte voor outdoor) en een duidelijke keuzehulp aan de hand van criteria die de klant kan aangeven, in plaats van een algemeen label "de beste slaapzak" – een label dat manager Werner Bruyns ook resoluut afwijst: "De beste slaapzak voor een zonvakantie in Frankrijk is immers niet dezelfde als voor een trektocht door de Himalaya."

 

Mogelijk dankzij nieuw magazijn

De uitbreidingen naar witgoed en kamperen werden mogelijk dankzij het nieuwe magazijn, dat Coolblue onlangs opende in Tilburg. Toen al had Bruyns laten vallen dat er gauw leuke nieuwe webwinkels zouden opengaan. Of hij daarmee deze nieuwelingen bedoelde is niet helemaal duidelijk, maar topman Pieter Zwart zal ze zeker kunnen appreciëren: outdoor is immers een markt die in de Benelux goed is voor 400 miljoen euro per jaar.

 

Sinds vandaag telt Coolblue 119 Belgische webwinkels, telkens met een Nederlands broertje. Het inmiddels dertien jaar oude bedrijf hoopt dankzij een forse uitbreidingsstrategie dit jaar zijn omzet van 168 miljoen over de 200 miljoen euro te tillen.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Takeaway.com neemt Oost-Europese concurrenten over

23/02/2018

Fastfoodleveraar Takeaway.com heeft zijn Bulgaarse sectorgenoot BGmenu en het Roemeense Oliviera overgekocht en komt zo weer een stap dichter bij zijn doel Europees marktleider te worden.

“We zien platformen als de toekomst van retail” (Jan Huysmans, bol.com)

22/02/2018

Steeds meer retailers bieden hun producten aan op online marktplaatsen, naast hun eigen webshop: zo profiteren ze van e-commerce expertise en een groter bereik. Een succesformule die ook bij bol.com aan hoog tempo groeit.

Colruyt stapt in boodschappendienst van PostNL

20/02/2018

Tweewekelijks brengt de postbode voortaan boodschappen aan huis: in samenwerking met PostNL gaat in Nederland de nieuwe boodschappendienst Stockon van start. De huismerkproducten zijn van Boni (van het Belgische Colruyt).

Chinese e-commerce kent opnieuw sterke groei

09/02/2018

De Chinese online markt is vorig jaar opnieuw sterk gestegen: ten opzichte van 2016 is er sprake van een groei van maar liefst 32%. China blijft zo een uitschieter op vlak van e-commerce.

Europese Unie schaft geoblocking af

07/02/2018

Consumenten mogen niet meer automatisch worden omgeleid of geblokkeerd als ze naar een buitenlandse site surfen. Het Europees Parlement heeft daarover overeenstemming bereikt, het verbod treedt wellicht dit jaar in werking.

JD.com lonkt naar Europa

06/02/2018

Het Chinese JD.com heeft plannen om de komende jaren ook Europa te veroveren en zo een te duchten concurrent te worden voor Amazon. Frankrijk moet de eerste Europese markt worden voor de webshop.

Back to top