Coolblue slaat zijn tenten op in outdoor-markt

Coolblue slaat zijn tenten op in outdoor-markt

Meteen na witgoed boort Coolblue met de outdoor-markt al een nieuwe sector aan. Ook de kampeerder kan er nu terecht voor zijn tenten, zaklampen en slaapzakken.

"Grootste aanbod op de markt"

Offline concurrenten zullen de komst van Coolblue meteen geweten hebben: met meer dan 600 rugzakken op rugzakcenter.be en net geen 200 slaapzakken op slaapzakstore.be hebben de Nederlanders naar eigen zeggen meteen het grootste outdoor-aanbod in de markt.

 

De site blijft ook in het kampeer-aanbod zijn concept trouw: gespecialiseerde webwinkels (voorlopig alvast vijf aparte voor outdoor) en een duidelijke keuzehulp aan de hand van criteria die de klant kan aangeven, in plaats van een algemeen label "de beste slaapzak" – een label dat manager Werner Bruyns ook resoluut afwijst: "De beste slaapzak voor een zonvakantie in Frankrijk is immers niet dezelfde als voor een trektocht door de Himalaya."

 

Mogelijk dankzij nieuw magazijn

De uitbreidingen naar witgoed en kamperen werden mogelijk dankzij het nieuwe magazijn, dat Coolblue onlangs opende in Tilburg. Toen al had Bruyns laten vallen dat er gauw leuke nieuwe webwinkels zouden opengaan. Of hij daarmee deze nieuwelingen bedoelde is niet helemaal duidelijk, maar topman Pieter Zwart zal ze zeker kunnen appreciëren: outdoor is immers een markt die in de Benelux goed is voor 400 miljoen euro per jaar.

 

Sinds vandaag telt Coolblue 119 Belgische webwinkels, telkens met een Nederlands broertje. Het inmiddels dertien jaar oude bedrijf hoopt dankzij een forse uitbreidingsstrategie dit jaar zijn omzet van 168 miljoen over de 200 miljoen euro te tillen.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Bol.com en Rakuten lanceren abonnement voor e-books

22/02/2017

Bol.com lanceert in samenwerking met Rakuten Kobo een abonnementsdienst voor e-books. Voor een vast bedrag van 9,99 euro per maand krijgt een abonnee zo toegang tot het volledige assortiment digitale boeken van Bol.com.

Amazon creëert dit jaar 15.000 nieuwe jobs in Europa

20/02/2017

Het Amerikaanse Amazon gaat dit jaar 15.000 nieuwe jobs creëren in Europa. Die banen zullen gespreid worden over verschillende landen: zo komen er 2.000 jobs in Duitsland, 1.500 in Frankrijk en zelfs 5.000 in het Verenigd Koninkrijk.

Google Home voegt shopping toe

17/02/2017

Google Home, de voice-assistent van Google, heeft een shopping-optie toegevoegd aan de mogelijkheden van het toestel. Zo gaat het nog meer de concurrentie aan met Alexa, de tegenhanger van Amazon.

Fonds Duco Sickinghe investeert in Bloomon

08/02/2017

Investeringsfonds Fortino, dat wordt geleid door voormalig Telenet-CEO Duco Sickinghe, investeert in online bloemenverkoper Bloomon. Dat moet Bloomon helpen om zich wereldwijd uit te bouwen.

Amazon op zoek naar winkelruimte in Londen

07/02/2017

Volgens bepaalde bronnen zou Amazon in Londen op zoek zijn naar winkelruimte, om er op termijn een supermarkt te openen. Het zou gaan over filialen van Amazon Go, de supermarkt zonder kassa waarvan Amazon er momenteel al één heeft in Seattle.

Chatbot van myShopi helpt bij keuze valentijnscadeau

06/02/2017

BD myShopi lanceert in samenwerking met BotBakery een chatbot voor myShopi, die klanten moet helpen met de zoektocht naar een geschikt valentijnscadeau. Het is naar eigen zeggen het eerste Belgische bedrijf dat zo’n chatbot lanceert.

Back to top