Coolblue sluit deal met bpost rond afhaalpunten

Coolblue sluit deal met bpost rond afhaalpunten
Coolblue, het internetbedrijf boven 175 webshops en 4 fysieke winkels, heeft een samenwerkingsakkoord gesloten met bpost. Voortaan kunnen klanten hun consumentenelektronica ook laten leveren in een van de honderden afhaalpunten van de postdienst.

1.100 bpost-afhaalpunten

Tot nu toe konden klanten van Coolblue hun pakketje thuis laten leveren of zelf afhalen in een van de vier fysieke winkels van de online elektroverkoper. Nu kondigt het bedrijf een deal aan met bpost rond diens afhaalpunten. De Belgische post heeft intussen een netwerk van zo'n 1.100 afhaalpunten in het hele land, zowel bij krantenwinkels als in tankstations, buurtwinkels, supermarkten en zo meer.

 

"Wie voor 22 uur 's avonds bestelt, kan zijn pakje de volgende dag vanaf 16 uur afhalen in een winkelpunt in de buurt van zijn woning of van zijn werk", zegt Werner Bruyns, algemeen manager van Coolblue België. "De klant wordt automatisch verwittigd wanneer zijn pakje er is. En de verzending blijft gratis!" 

"Online koper wil zélf kunnen kiezen"

Volgens de Thuiswinkel Markt Monitor, een Nederlands onderzoek uitgevoerd door Blauw Research eerder dit jaar, wil 80% van de online kopers mee kunnen bepalen waar en wanneer hun bestelling wordt bezorgd.

 

Het mag dan al om Nederlandse cijfers gaan, volgens Werner Bruyns is er geen enkele reden om aan te nemen dat dit in België niet het geval zou zijn: "Veel klanten geven aan dat ze het fijn zouden vinden om hun bestelde producten af te halen op een plek naar keuze. Die mogelijkheid kunnen we nu ook aan onze Belgische klanten bieden met de 'bpack@bpost'-afhaalpunten, waarvan er altijd wel één in de buurt te vinden is." De samenwerking met bpost past bij de "obsessieve focus op klanttevredenheid" waar het internetbedrijf prat op gaat.

 

Coolblue baat inmiddels 175 webshops uit en heeft in België en Nederland eveneens vier bakstenen winkels. De groep is nog altijd op zoek naar geschikte locaties voor fysieke vestigingen in Gent, Amsterdam en Utrecht. Coolblue zal dit jaar naar eigen zeggen meer dan 750.000 pakketjes verzenden.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Rocket Internet wil met Home24 naar de beurs

19/01/2018

Rocket Internet wil komende zomer zijn meubelwebwinkel Home24 naar de beurs brengen. De komende maanden zal er dan ook hard gewerkt worden aan het opkuisen van de cijfers van de webshop.

Carrefour gaat in zee met Showroomprivé

12/01/2018

Carrefour neemt een minderheidsbelang van 17% in flashsale-aanbieder Showroomprivé. De Franse supermarktgroep wil zo zijn digitale bereik en non-foodaandeel vergroten. Ex-aandeelhouder Conforama scheurt er wel flink de broek aan.

Bpost koopt Nederlandse verslogistieker Leen Menken

11/01/2018

Belgisch postbedrijf Bpost verstevigt zijn greep op de Nederlandse markt met de overname van Leen Menken, een logistiekverlener gespecialiseerd in vers en voeding. Onder meer HelloFresh en Bloomon doen beroep op het logistiekbedrijf.

Online meubelwinkel Flinders groeit naar 15 miljoen euro

04/01/2018

De omzet van online meubelverkoper Flinders, die ook een winkel heeft in Zaandam, heeft het voorbije boekjaar de grens van 15 miljoen euro doorbroken. Dat is een groei van 39 procent ten opzichte van een jaar eerder.

Amazon neemt startup Blink over

26/12/2017

Amazon heeft de Amerikaanse startup Blink overgenomen. Die begon in 2014 als een bedrijf dat via wifi verbonden bewakingscamera’s maakt, maar het lanceerde vorige week ook een deurbel met ingebouwde camera.

Belgische app wil duty-free winkelen eenvoudiger maken

26/12/2017

De Brusselse startup ZappTax wil met de hulp van een nieuwe app duty-free winkelen eenvoudiger maken voor niet-Europese consumenten, zodat die sneller de btw kunnen terugbetaald krijgen aan het einde van hun reis.

Back to top