Coolblue sluit deal met bpost rond afhaalpunten | RetailDetail

Coolblue sluit deal met bpost rond afhaalpunten

Coolblue sluit deal met bpost rond afhaalpunten
Coolblue, het internetbedrijf boven 175 webshops en 4 fysieke winkels, heeft een samenwerkingsakkoord gesloten met bpost. Voortaan kunnen klanten hun consumentenelektronica ook laten leveren in een van de honderden afhaalpunten van de postdienst.

1.100 bpost-afhaalpunten

Tot nu toe konden klanten van Coolblue hun pakketje thuis laten leveren of zelf afhalen in een van de vier fysieke winkels van de online elektroverkoper. Nu kondigt het bedrijf een deal aan met bpost rond diens afhaalpunten. De Belgische post heeft intussen een netwerk van zo'n 1.100 afhaalpunten in het hele land, zowel bij krantenwinkels als in tankstations, buurtwinkels, supermarkten en zo meer.

 

"Wie voor 22 uur 's avonds bestelt, kan zijn pakje de volgende dag vanaf 16 uur afhalen in een winkelpunt in de buurt van zijn woning of van zijn werk", zegt Werner Bruyns, algemeen manager van Coolblue België. "De klant wordt automatisch verwittigd wanneer zijn pakje er is. En de verzending blijft gratis!" 

"Online koper wil zélf kunnen kiezen"

Volgens de Thuiswinkel Markt Monitor, een Nederlands onderzoek uitgevoerd door Blauw Research eerder dit jaar, wil 80% van de online kopers mee kunnen bepalen waar en wanneer hun bestelling wordt bezorgd.

 

Het mag dan al om Nederlandse cijfers gaan, volgens Werner Bruyns is er geen enkele reden om aan te nemen dat dit in België niet het geval zou zijn: "Veel klanten geven aan dat ze het fijn zouden vinden om hun bestelde producten af te halen op een plek naar keuze. Die mogelijkheid kunnen we nu ook aan onze Belgische klanten bieden met de 'bpack@bpost'-afhaalpunten, waarvan er altijd wel één in de buurt te vinden is." De samenwerking met bpost past bij de "obsessieve focus op klanttevredenheid" waar het internetbedrijf prat op gaat.

 

Coolblue baat inmiddels 175 webshops uit en heeft in België en Nederland eveneens vier bakstenen winkels. De groep is nog altijd op zoek naar geschikte locaties voor fysieke vestigingen in Gent, Amsterdam en Utrecht. Coolblue zal dit jaar naar eigen zeggen meer dan 750.000 pakketjes verzenden.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Ook Microsoft gaat voor kassaloze winkels

14/06/2018

Microsoft werkt aan eigen technologie die kassa’s en wachtrijen in winkels overbodig maakt. Het wil zo een bondgenoot voor de retailsector worden, vooral in de strijd tegen Amazon Go.

Tweedehandskledingplatform The Next Closet haalt 1 miljoen euro op

24/05/2018

The Next Closet, het Nederlandse webplatform voor tweedehandse designerkleding, heeft zopas ruim 1 miljoen euro ‘groeigeld’ opgehaald. Vers kapitaal dat onder meer de vandaag gelanceerde Belgische website moet financieren.

Amazon verbant klanten die teveel retourneren

24/05/2018

Amazon stelt paal en perk aan klanten die teveel retourneren of zich ‘misdragen’ volgens de retailer: wie te ver gaat, wordt verbannen. Tientallen klanten klagen op sociale media dat hun account eenzijdig is stopgezet.

LVMH pompt tientallen miljoenen in modezoekplatform Lyst

24/05/2018

LVMH, de Franse luxegroep onder leiding van Bernard Arnault, pompt nog eens tientallen miljoenen dollar in Lyst. Met het verse geld wil het zoekplatform voor luxemode zijn wereldwijde expansie versnellen.

Webwinkels klagen over Bpost

11/05/2018

De combinatie van een korte werkweek en een toevloed aan online bestellingen leidde ertoe dat Bpost duizenden pakjes te laat leverde bij de klanten. Enkele webshops, waaronder Smartphoto, eisen een schadevergoeding.

Unizo haalt uit naar Bol.com

11/05/2018

Zelfstandigenorganisatie Unizo beschuldigt Bol.com van oneerlijke praktijken: de webwinkel zou succesvolle producten van zijn marktplaats verwijderen om ze vervolgens zelf te verkopen. Maar Bol.com ontkent dat.