Coolblue sluit deal met bpost rond afhaalpunten

Coolblue sluit deal met bpost rond afhaalpunten
Coolblue, het internetbedrijf boven 175 webshops en 4 fysieke winkels, heeft een samenwerkingsakkoord gesloten met bpost. Voortaan kunnen klanten hun consumentenelektronica ook laten leveren in een van de honderden afhaalpunten van de postdienst.

1.100 bpost-afhaalpunten

Tot nu toe konden klanten van Coolblue hun pakketje thuis laten leveren of zelf afhalen in een van de vier fysieke winkels van de online elektroverkoper. Nu kondigt het bedrijf een deal aan met bpost rond diens afhaalpunten. De Belgische post heeft intussen een netwerk van zo'n 1.100 afhaalpunten in het hele land, zowel bij krantenwinkels als in tankstations, buurtwinkels, supermarkten en zo meer.

 

"Wie voor 22 uur 's avonds bestelt, kan zijn pakje de volgende dag vanaf 16 uur afhalen in een winkelpunt in de buurt van zijn woning of van zijn werk", zegt Werner Bruyns, algemeen manager van Coolblue België. "De klant wordt automatisch verwittigd wanneer zijn pakje er is. En de verzending blijft gratis!" 

"Online koper wil zélf kunnen kiezen"

Volgens de Thuiswinkel Markt Monitor, een Nederlands onderzoek uitgevoerd door Blauw Research eerder dit jaar, wil 80% van de online kopers mee kunnen bepalen waar en wanneer hun bestelling wordt bezorgd.

 

Het mag dan al om Nederlandse cijfers gaan, volgens Werner Bruyns is er geen enkele reden om aan te nemen dat dit in België niet het geval zou zijn: "Veel klanten geven aan dat ze het fijn zouden vinden om hun bestelde producten af te halen op een plek naar keuze. Die mogelijkheid kunnen we nu ook aan onze Belgische klanten bieden met de 'bpack@bpost'-afhaalpunten, waarvan er altijd wel één in de buurt te vinden is." De samenwerking met bpost past bij de "obsessieve focus op klanttevredenheid" waar het internetbedrijf prat op gaat.

 

Coolblue baat inmiddels 175 webshops uit en heeft in België en Nederland eveneens vier bakstenen winkels. De groep is nog altijd op zoek naar geschikte locaties voor fysieke vestigingen in Gent, Amsterdam en Utrecht. Coolblue zal dit jaar naar eigen zeggen meer dan 750.000 pakketjes verzenden.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Coolblue lanceert Blue Friday, als antwoord op Black Friday

17/11/2017

Volgende week vrijdag is het weer Black Friday en dan wordt er flink met kortingen gestrooid bij heel wat retailers. Coolblue wil die drukte echter voorblijven en lanceert vandaag Blue Friday.

Last mile e-commerce kost samenleving handenvol geld

07/11/2017

Uit een doctoraatsonderzoek van economisch geograaf Joris Beckers van de Universiteit Antwerpen blijkt dat de ‘last mile’ binnen e-commerce onze samenleving heel wat geld kost, onder andere door hun bijdrage aan de files.

Rakuten slaat brug naar Japanse onlineconsument

30/10/2017

In de schaduw van Alibaba en Amazon ontwikkelt het Japanse Rakuten Ichiba zich voorspoedig. Verschillende westerse ketens gebruiken het platform om hun spullen richting de Japanse onlineshopper te krijgen.

Whole Foods zorgt mee voor forse omzetstijging bij Amazon

27/10/2017

Het Amerikaanse Amazon heeft in het derde kwartaal opnieuw een forse omzetstijging gekend. Dat was voor een stuk te danken aan Whole Foods, aangezien de omzet van die keten voor het eerst werd meegerekend.

Coolblue lanceert Belgische app

25/10/2017

Coolblue heeft vandaag een app gelanceerd voor de Belgische markt, en dat meteen in het Nederlands én het Frans. Volgens de Nederlandse webshop is de app de snelste manier om bij hen te winkelen. Voorlopig is de app wel enkel beschikbaar voor iOS.

Meer dan helft Amerikaanse huishoudens in de ban van Amazon

21/10/2017

Liefst 90 miljoen Amerikanen zijn lid van Amazon Prime, het getrouwheidsprogramma van Amazon, op een totaal van 126 miljoen geschatte huishoudens in de VS. Amazon heeft zijn thuismarkt dus stevig in de greep. Wat kunnen we daar in Europa van leren?

Back to top