Coolblue stapt in witgoed

Coolblue stapt in witgoed

Webwarenhuis Coolblue opent vandaag een webwinkel voor wasmachines en één voor droogkasten. Voor de Nederlanders zijn het meteen de eerste stapjes in witgoed, zo'n anderhalf jaar nadat die andere onlinereus bol.com daarmee begon.

'Belangrijkste' eerst, ander witgoed volgt

"Een wasmachine is één van de belangrijkste apparaten in een huishouden", verklaart topman Werner Bruyns de uitbreiding. Hij benadrukt ook het belang van een gespecialiseerde webshop bij de aankoop van een wasmachine: "De keuze voor de juiste wasmachine is ingewikkelder dan alleen merk en prijs. Wanneer het ene gezin vooral let op het energieverbruik en het geluid, is het dan weer voor een ander gezin de centrifugesnelheid en het aantal kilo's die tellen."

 

Coolblue wijst er verder op dat voor witgoed niet alleen de levering aan huis (en eventuele terugzending), maar ook de installatie gratis is. Daarmee is de firma binnen de grote webshops naar eigen zeggen uniek in de Benelux.

 

Meteen kondigt Coolblue ook aan dat er in de komende weken nog meer witgoed aan het aanbod zal worden toegevoegd: zo kunnen onder andere koelkasten, diepvriezers en vaatwassers binnenkort worden aangekocht in een gespecialiseerde Coolblue-webwinkel.

 

Dankzij nieuw magazijn

De uitbreiding is te danken aan het nieuwe magazijn in Tilburg, dat begin deze maand openging. Toen al was te horen dat het nieuwe magazijn niet enkel een betere belevering van België toeliet, maar ook een uitbreiding van het aanbod.

 

Coolblue hoopt dit jaar meer dan honderd nieuwe webwinkels te openen. Met de twee nieuwelingen van vandaag erbij zit het webwarenhuis inmiddels aan 107 Belgische webwinkels, telkens met een Nederlands broertje. Vorig jaar was Coolblue goed voor een omzet van 168 miljoen euro, maar uitbreidingen als deze moeten dat bedrag dit jaar flink laten stijgen.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Carrefour gaat in zee met Showroomprivé

12/01/2018

Carrefour neemt een minderheidsbelang van 17% in flashsale-aanbieder Showroomprivé. De Franse supermarktgroep wil zo zijn digitale bereik en non-foodaandeel vergroten. Ex-aandeelhouder Conforama scheurt er wel flink de broek aan.

Bpost koopt Nederlandse verslogistieker Leen Menken

11/01/2018

Belgisch postbedrijf Bpost verstevigt zijn greep op de Nederlandse markt met de overname van Leen Menken, een logistiekverlener gespecialiseerd in vers en voeding. Onder meer HelloFresh en Bloomon doen beroep op het logistiekbedrijf.

Online meubelwinkel Flinders groeit naar 15 miljoen euro

04/01/2018

De omzet van online meubelverkoper Flinders, die ook een winkel heeft in Zaandam, heeft het voorbije boekjaar de grens van 15 miljoen euro doorbroken. Dat is een groei van 39 procent ten opzichte van een jaar eerder.

Amazon neemt startup Blink over

26/12/2017

Amazon heeft de Amerikaanse startup Blink overgenomen. Die begon in 2014 als een bedrijf dat via wifi verbonden bewakingscamera’s maakt, maar het lanceerde vorige week ook een deurbel met ingebouwde camera.

Belgische app wil duty-free winkelen eenvoudiger maken

26/12/2017

De Brusselse startup ZappTax wil met de hulp van een nieuwe app duty-free winkelen eenvoudiger maken voor niet-Europese consumenten, zodat die sneller de btw kunnen terugbetaald krijgen aan het einde van hun reis.

Kerstboodschap Belgische retailers: "Koop Belgisch"

19/12/2017

Koop Belgisch, roepen enkele Belgische retailkleppers in hun ‘kerstboodschap’. Zo zorg je voor je eigen land en buurt, klinkt het. Al nuanceren anderen, zoals Media Markt-CEO Sven Degezelle, dat meteen. 

Back to top