Coolblue stapt in witgoed

Coolblue stapt in witgoed

Webwarenhuis Coolblue opent vandaag een webwinkel voor wasmachines en één voor droogkasten. Voor de Nederlanders zijn het meteen de eerste stapjes in witgoed, zo'n anderhalf jaar nadat die andere onlinereus bol.com daarmee begon.

'Belangrijkste' eerst, ander witgoed volgt

"Een wasmachine is één van de belangrijkste apparaten in een huishouden", verklaart topman Werner Bruyns de uitbreiding. Hij benadrukt ook het belang van een gespecialiseerde webshop bij de aankoop van een wasmachine: "De keuze voor de juiste wasmachine is ingewikkelder dan alleen merk en prijs. Wanneer het ene gezin vooral let op het energieverbruik en het geluid, is het dan weer voor een ander gezin de centrifugesnelheid en het aantal kilo's die tellen."

 

Coolblue wijst er verder op dat voor witgoed niet alleen de levering aan huis (en eventuele terugzending), maar ook de installatie gratis is. Daarmee is de firma binnen de grote webshops naar eigen zeggen uniek in de Benelux.

 

Meteen kondigt Coolblue ook aan dat er in de komende weken nog meer witgoed aan het aanbod zal worden toegevoegd: zo kunnen onder andere koelkasten, diepvriezers en vaatwassers binnenkort worden aangekocht in een gespecialiseerde Coolblue-webwinkel.

 

Dankzij nieuw magazijn

De uitbreiding is te danken aan het nieuwe magazijn in Tilburg, dat begin deze maand openging. Toen al was te horen dat het nieuwe magazijn niet enkel een betere belevering van België toeliet, maar ook een uitbreiding van het aanbod.

 

Coolblue hoopt dit jaar meer dan honderd nieuwe webwinkels te openen. Met de twee nieuwelingen van vandaag erbij zit het webwarenhuis inmiddels aan 107 Belgische webwinkels, telkens met een Nederlands broertje. Vorig jaar was Coolblue goed voor een omzet van 168 miljoen euro, maar uitbreidingen als deze moeten dat bedrag dit jaar flink laten stijgen.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Alibaba onthult zijn hightech winkel van de toekomst

24/11/2017

De geautomatiseerde supermarkten van Amazon Go zijn er nog niet of Alibaba heeft er al een antwoord op klaar. Alibaba presenteert Tmall Supermart, een supermarkt boordevol technologie: van virtuele paskamers tot gezichtsherkenning.

Coolblue lanceert Blue Friday, als antwoord op Black Friday

17/11/2017

Volgende week vrijdag is het weer Black Friday en dan wordt er flink met kortingen gestrooid bij heel wat retailers. Coolblue wil die drukte echter voorblijven en lanceert vandaag Blue Friday.

Last mile e-commerce kost samenleving handenvol geld

07/11/2017

Uit een doctoraatsonderzoek van economisch geograaf Joris Beckers van de Universiteit Antwerpen blijkt dat de ‘last mile’ binnen e-commerce onze samenleving heel wat geld kost, onder andere door hun bijdrage aan de files.

Rakuten slaat brug naar Japanse onlineconsument

30/10/2017

In de schaduw van Alibaba en Amazon ontwikkelt het Japanse Rakuten Ichiba zich voorspoedig. Verschillende westerse ketens gebruiken het platform om hun spullen richting de Japanse onlineshopper te krijgen.

Whole Foods zorgt mee voor forse omzetstijging bij Amazon

27/10/2017

Het Amerikaanse Amazon heeft in het derde kwartaal opnieuw een forse omzetstijging gekend. Dat was voor een stuk te danken aan Whole Foods, aangezien de omzet van die keten voor het eerst werd meegerekend.

Coolblue lanceert Belgische app

25/10/2017

Coolblue heeft vandaag een app gelanceerd voor de Belgische markt, en dat meteen in het Nederlands én het Frans. Volgens de Nederlandse webshop is de app de snelste manier om bij hen te winkelen. Voorlopig is de app wel enkel beschikbaar voor iOS.

Back to top