Coolblue stapt in witgoed | RetailDetail

Coolblue stapt in witgoed

Coolblue stapt in witgoed

Webwarenhuis Coolblue opent vandaag een webwinkel voor wasmachines en één voor droogkasten. Voor de Nederlanders zijn het meteen de eerste stapjes in witgoed, zo'n anderhalf jaar nadat die andere onlinereus bol.com daarmee begon.

'Belangrijkste' eerst, ander witgoed volgt

"Een wasmachine is één van de belangrijkste apparaten in een huishouden", verklaart topman Werner Bruyns de uitbreiding. Hij benadrukt ook het belang van een gespecialiseerde webshop bij de aankoop van een wasmachine: "De keuze voor de juiste wasmachine is ingewikkelder dan alleen merk en prijs. Wanneer het ene gezin vooral let op het energieverbruik en het geluid, is het dan weer voor een ander gezin de centrifugesnelheid en het aantal kilo's die tellen."

 

Coolblue wijst er verder op dat voor witgoed niet alleen de levering aan huis (en eventuele terugzending), maar ook de installatie gratis is. Daarmee is de firma binnen de grote webshops naar eigen zeggen uniek in de Benelux.

 

Meteen kondigt Coolblue ook aan dat er in de komende weken nog meer witgoed aan het aanbod zal worden toegevoegd: zo kunnen onder andere koelkasten, diepvriezers en vaatwassers binnenkort worden aangekocht in een gespecialiseerde Coolblue-webwinkel.

 

Dankzij nieuw magazijn

De uitbreiding is te danken aan het nieuwe magazijn in Tilburg, dat begin deze maand openging. Toen al was te horen dat het nieuwe magazijn niet enkel een betere belevering van België toeliet, maar ook een uitbreiding van het aanbod.

 

Coolblue hoopt dit jaar meer dan honderd nieuwe webwinkels te openen. Met de twee nieuwelingen van vandaag erbij zit het webwarenhuis inmiddels aan 107 Belgische webwinkels, telkens met een Nederlands broertje. Vorig jaar was Coolblue goed voor een omzet van 168 miljoen euro, maar uitbreidingen als deze moeten dat bedrag dit jaar flink laten stijgen.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Webwinkels klagen over Bpost

11/05/2018

De combinatie van een korte werkweek en een toevloed aan online bestellingen leidde ertoe dat Bpost duizenden pakjes te laat leverde bij de klanten. Enkele webshops, waaronder Smartphoto, eisen een schadevergoeding.

Unizo haalt uit naar Bol.com

11/05/2018

Zelfstandigenorganisatie Unizo beschuldigt Bol.com van oneerlijke praktijken: de webwinkel zou succesvolle producten van zijn marktplaats verwijderen om ze vervolgens zelf te verkopen. Maar Bol.com ontkent dat.

Amazon levert pakjes nu ook in de autokoffer

25/04/2018

Amazon levert voortaan ook in de autokoffer. De retail- en technologiereus maakt het Prime-leden mogelijk om pakjes zonder extra kosten in hun geparkeerde wagen te laten leveren, voorlopig wel enkel in de Verenigde Staten.

Ex-klanten Neckermann worden geconfronteerd met oude facturen

05/04/2018

Heel wat oude klanten van postorderbedrijf Neckermann hebben de voorbije dagen plots een factuur in de bus gekregen, waarbij bedragen worden verhaald van bestellingen van tot wel dertig jaar terug.

Nederlandse tak Beate Uhse toch niet failliet

05/04/2018

De Nederlandse dochteronderneming van het Duitse Beate Uhse is dan toch niet failliet. Het bedrijf blijft zowel in Nederland als in België gewoon actief. Dat heeft het bedrijf zelf laten weten na geruchten over een faillissement.

Producten vaak goedkoper op Amazon dan bij Nederlandse concurrenten

03/04/2018

Producten die zowel in Nederlandse webshops als op Amazon.de te koop zijn, zijn in ongeveer de helft van de gevallen goedkoper bij Amazon. Niet alleen is er de concurrentie van Amazon.de, er gaan ook geruchten dat Amazon.nl en Amazon.be actiever worden.