Coolblue stapt in witgoed | RetailDetail

Coolblue stapt in witgoed

Coolblue stapt in witgoed

Webwarenhuis Coolblue opent vandaag een webwinkel voor wasmachines en één voor droogkasten. Voor de Nederlanders zijn het meteen de eerste stapjes in witgoed, zo'n anderhalf jaar nadat die andere onlinereus bol.com daarmee begon.

'Belangrijkste' eerst, ander witgoed volgt

"Een wasmachine is één van de belangrijkste apparaten in een huishouden", verklaart topman Werner Bruyns de uitbreiding. Hij benadrukt ook het belang van een gespecialiseerde webshop bij de aankoop van een wasmachine: "De keuze voor de juiste wasmachine is ingewikkelder dan alleen merk en prijs. Wanneer het ene gezin vooral let op het energieverbruik en het geluid, is het dan weer voor een ander gezin de centrifugesnelheid en het aantal kilo's die tellen."

 

Coolblue wijst er verder op dat voor witgoed niet alleen de levering aan huis (en eventuele terugzending), maar ook de installatie gratis is. Daarmee is de firma binnen de grote webshops naar eigen zeggen uniek in de Benelux.

 

Meteen kondigt Coolblue ook aan dat er in de komende weken nog meer witgoed aan het aanbod zal worden toegevoegd: zo kunnen onder andere koelkasten, diepvriezers en vaatwassers binnenkort worden aangekocht in een gespecialiseerde Coolblue-webwinkel.

 

Dankzij nieuw magazijn

De uitbreiding is te danken aan het nieuwe magazijn in Tilburg, dat begin deze maand openging. Toen al was te horen dat het nieuwe magazijn niet enkel een betere belevering van België toeliet, maar ook een uitbreiding van het aanbod.

 

Coolblue hoopt dit jaar meer dan honderd nieuwe webwinkels te openen. Met de twee nieuwelingen van vandaag erbij zit het webwarenhuis inmiddels aan 107 Belgische webwinkels, telkens met een Nederlands broertje. Vorig jaar was Coolblue goed voor een omzet van 168 miljoen euro, maar uitbreidingen als deze moeten dat bedrag dit jaar flink laten stijgen.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Ook Microsoft gaat voor kassaloze winkels

14/06/2018

Microsoft werkt aan eigen technologie die kassa’s en wachtrijen in winkels overbodig maakt. Het wil zo een bondgenoot voor de retailsector worden, vooral in de strijd tegen Amazon Go.

Tweedehandskledingplatform The Next Closet haalt 1 miljoen euro op

24/05/2018

The Next Closet, het Nederlandse webplatform voor tweedehandse designerkleding, heeft zopas ruim 1 miljoen euro ‘groeigeld’ opgehaald. Vers kapitaal dat onder meer de vandaag gelanceerde Belgische website moet financieren.

Amazon verbant klanten die teveel retourneren

24/05/2018

Amazon stelt paal en perk aan klanten die teveel retourneren of zich ‘misdragen’ volgens de retailer: wie te ver gaat, wordt verbannen. Tientallen klanten klagen op sociale media dat hun account eenzijdig is stopgezet.

LVMH pompt tientallen miljoenen in modezoekplatform Lyst

24/05/2018

LVMH, de Franse luxegroep onder leiding van Bernard Arnault, pompt nog eens tientallen miljoenen dollar in Lyst. Met het verse geld wil het zoekplatform voor luxemode zijn wereldwijde expansie versnellen.

Webwinkels klagen over Bpost

11/05/2018

De combinatie van een korte werkweek en een toevloed aan online bestellingen leidde ertoe dat Bpost duizenden pakjes te laat leverde bij de klanten. Enkele webshops, waaronder Smartphoto, eisen een schadevergoeding.

Unizo haalt uit naar Bol.com

11/05/2018

Zelfstandigenorganisatie Unizo beschuldigt Bol.com van oneerlijke praktijken: de webwinkel zou succesvolle producten van zijn marktplaats verwijderen om ze vervolgens zelf te verkopen. Maar Bol.com ontkent dat.