Coolblue ziet omzet 42% stijgen | RetailDetail

Coolblue ziet omzet 42% stijgen

Coolblue ziet omzet 42% stijgen

De Nederlandse webwinkelketen Coolblue blijft sterk groeien. In het eerste halfjaar van 2012 steeg de omzet met 42%, openden 52 nieuwe webshops de virtuele deuren en werden 95 mensen aangeworven. Ook voor de komende maanden wordt bijkomende groei verwacht.

 +42% omzet, vooral dankzij België

In 2011 boekte Coolblue een globale omzet van 114 miljoen euro, maar die zal dit jaar een pak hoger uitkomen. In de eerste jaarhelft van 2012 dikte de verkoop 42% aan in vergelijking met dezelfde periode van 2011.

 

Aparte cijfers voor Nederland en België geeft Coolblue niet vrij. Het bedrijf zegt wel dat de Belgische activiteiten sterk toenemen door zowel nieuwe klanten als bestaande klanten die nieuwe aankopen plaatsen.

 

Keten van 200 webwinkels

Coolblue richt voor elk product in het aanbod een specifieke webwinkel op: zo zijn er in België onder meer keukenrobotshop.be, ijsmachineshop.be, batterijstore.be, hardeschijfstore.be, smartphoneshop.be en laptopshop.be. In totaal heeft Coolblue nu 160 webshops, maar verwacht wordt dat in de loop van het tweede semester de kaap van de 200 wordt gerond.

 

Die webwinkels vult Coolblue aan met fysieke verkooppunten: in Nederland zijn er winkels in Rotterdam, Eindhoven en Groningen en sinds mei is er ook een Belgische winkel in Antwerpen. Daar kunnen klanten terecht voor meer informatie of voor het afhalen van hun online bestellingen.

 

Er worden trouwens nog meer fysieke winkels gepland: Gent, Amsterdam en Utrecht staan op de verlanglijst. Coolblue is nog op zoek naar 12 extra werknemers voor ons land. In de eerste jaarhelft wierf Coolblue voor België en Nederland samen al 95 mensen aan. Er werken nu in totaal 293 mensen, van wie 40 in België.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Ook Microsoft gaat voor kassaloze winkels

14/06/2018

Microsoft werkt aan eigen technologie die kassa’s en wachtrijen in winkels overbodig maakt. Het wil zo een bondgenoot voor de retailsector worden, vooral in de strijd tegen Amazon Go.

Tweedehandskledingplatform The Next Closet haalt 1 miljoen euro op

24/05/2018

The Next Closet, het Nederlandse webplatform voor tweedehandse designerkleding, heeft zopas ruim 1 miljoen euro ‘groeigeld’ opgehaald. Vers kapitaal dat onder meer de vandaag gelanceerde Belgische website moet financieren.

Amazon verbant klanten die teveel retourneren

24/05/2018

Amazon stelt paal en perk aan klanten die teveel retourneren of zich ‘misdragen’ volgens de retailer: wie te ver gaat, wordt verbannen. Tientallen klanten klagen op sociale media dat hun account eenzijdig is stopgezet.

LVMH pompt tientallen miljoenen in modezoekplatform Lyst

24/05/2018

LVMH, de Franse luxegroep onder leiding van Bernard Arnault, pompt nog eens tientallen miljoenen dollar in Lyst. Met het verse geld wil het zoekplatform voor luxemode zijn wereldwijde expansie versnellen.

Webwinkels klagen over Bpost

11/05/2018

De combinatie van een korte werkweek en een toevloed aan online bestellingen leidde ertoe dat Bpost duizenden pakjes te laat leverde bij de klanten. Enkele webshops, waaronder Smartphoto, eisen een schadevergoeding.

Unizo haalt uit naar Bol.com

11/05/2018

Zelfstandigenorganisatie Unizo beschuldigt Bol.com van oneerlijke praktijken: de webwinkel zou succesvolle producten van zijn marktplaats verwijderen om ze vervolgens zelf te verkopen. Maar Bol.com ontkent dat.