Dag van de Webshop op 30 oktober wegens succes herhaald | RetailDetail

Dag van de Webshop op 30 oktober wegens succes herhaald

Dag van de Webshop op 30 oktober wegens succes herhaald

Op dinsdag 30 oktober 2012 vindt voor de tweede keer de Dag van de Webshop plaats. Het initiatief, dat internetwinkelen in België onder de aandacht wil brengen, groepeert allerhande webshops die op die dag een exclusieve aanbieding doen aan de consument. Vorig jaar lokte de Dag van de Webshop ruim 16.000 online shoppers, dit jaar mikken de organisatoren nog hoger.

Duwtje in de rug

Een onderzoek dat onderzoeksbureau InSites uitvoerde in opdracht van Comeos, toonde aan dat in 2011 reeds 46% van de Belgen online winkelde. De omzet van de e-commercesector steeg in 2011 met liefst 23,8%. Online shoppen wordt in België dus steeds belangrijker, maar toch kan de online retail – zeker in vergelijking met het buitenland – nog een duwtje in de rug gebruiken.

 

Daarom wil de Dag van de Webshop dit jaar op hetzelfde elan van de eerste editie verdergaan, toen ongeveer honderd webshops en meer dan 16.000 consumenten de weg naar www.dagvandewebshop.be vonden. De kracht van het concept schuilt er immers in dat elk van de participerende webwinkels die dag een unieke promotie aanbiedt, die slechts 24 uur geldig is.

 

Kennismaking met e-commerce

De initiatiefnemers willen zo zowel grote, bekende webshops als kleinere, gespecialiseerde webwinkels een promotieplatform te geven. “Tegenwoordig kan men bijna alles online kopen: van gepersonaliseerde fopspenen tot brandhout en zwembaden. Door het organiseren van de Dag van de Webshop willen we de aandacht vestigen op de Belgische webshops en online shoppers op een leuke manier met hen kennis laten maken”, vat mede-initiatiefnemer Tom Dupon het samen.


Geinteresseerd om als webshop deel te nemen? Webshops die zich registreren voor deelname voor 29 september kunnen genieten van 50 euro 'early bird'-korting.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Ook Microsoft gaat voor kassaloze winkels

14/06/2018

Microsoft werkt aan eigen technologie die kassa’s en wachtrijen in winkels overbodig maakt. Het wil zo een bondgenoot voor de retailsector worden, vooral in de strijd tegen Amazon Go.

Tweedehandskledingplatform The Next Closet haalt 1 miljoen euro op

24/05/2018

The Next Closet, het Nederlandse webplatform voor tweedehandse designerkleding, heeft zopas ruim 1 miljoen euro ‘groeigeld’ opgehaald. Vers kapitaal dat onder meer de vandaag gelanceerde Belgische website moet financieren.

Amazon verbant klanten die teveel retourneren

24/05/2018

Amazon stelt paal en perk aan klanten die teveel retourneren of zich ‘misdragen’ volgens de retailer: wie te ver gaat, wordt verbannen. Tientallen klanten klagen op sociale media dat hun account eenzijdig is stopgezet.

LVMH pompt tientallen miljoenen in modezoekplatform Lyst

24/05/2018

LVMH, de Franse luxegroep onder leiding van Bernard Arnault, pompt nog eens tientallen miljoenen dollar in Lyst. Met het verse geld wil het zoekplatform voor luxemode zijn wereldwijde expansie versnellen.

Webwinkels klagen over Bpost

11/05/2018

De combinatie van een korte werkweek en een toevloed aan online bestellingen leidde ertoe dat Bpost duizenden pakjes te laat leverde bij de klanten. Enkele webshops, waaronder Smartphoto, eisen een schadevergoeding.

Unizo haalt uit naar Bol.com

11/05/2018

Zelfstandigenorganisatie Unizo beschuldigt Bol.com van oneerlijke praktijken: de webwinkel zou succesvolle producten van zijn marktplaats verwijderen om ze vervolgens zelf te verkopen. Maar Bol.com ontkent dat.