Dag van de Webshop op 30 oktober wegens succes herhaald

Dag van de Webshop op 30 oktober wegens succes herhaald

Op dinsdag 30 oktober 2012 vindt voor de tweede keer de Dag van de Webshop plaats. Het initiatief, dat internetwinkelen in België onder de aandacht wil brengen, groepeert allerhande webshops die op die dag een exclusieve aanbieding doen aan de consument. Vorig jaar lokte de Dag van de Webshop ruim 16.000 online shoppers, dit jaar mikken de organisatoren nog hoger.

Duwtje in de rug

Een onderzoek dat onderzoeksbureau InSites uitvoerde in opdracht van Comeos, toonde aan dat in 2011 reeds 46% van de Belgen online winkelde. De omzet van de e-commercesector steeg in 2011 met liefst 23,8%. Online shoppen wordt in België dus steeds belangrijker, maar toch kan de online retail – zeker in vergelijking met het buitenland – nog een duwtje in de rug gebruiken.

 

Daarom wil de Dag van de Webshop dit jaar op hetzelfde elan van de eerste editie verdergaan, toen ongeveer honderd webshops en meer dan 16.000 consumenten de weg naar www.dagvandewebshop.be vonden. De kracht van het concept schuilt er immers in dat elk van de participerende webwinkels die dag een unieke promotie aanbiedt, die slechts 24 uur geldig is.

 

Kennismaking met e-commerce

De initiatiefnemers willen zo zowel grote, bekende webshops als kleinere, gespecialiseerde webwinkels een promotieplatform te geven. “Tegenwoordig kan men bijna alles online kopen: van gepersonaliseerde fopspenen tot brandhout en zwembaden. Door het organiseren van de Dag van de Webshop willen we de aandacht vestigen op de Belgische webshops en online shoppers op een leuke manier met hen kennis laten maken”, vat mede-initiatiefnemer Tom Dupon het samen.


Geinteresseerd om als webshop deel te nemen? Webshops die zich registreren voor deelname voor 29 september kunnen genieten van 50 euro 'early bird'-korting.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Coolblue lanceert Blue Friday, als antwoord op Black Friday

17/11/2017

Volgende week vrijdag is het weer Black Friday en dan wordt er flink met kortingen gestrooid bij heel wat retailers. Coolblue wil die drukte echter voorblijven en lanceert vandaag Blue Friday.

Last mile e-commerce kost samenleving handenvol geld

07/11/2017

Uit een doctoraatsonderzoek van economisch geograaf Joris Beckers van de Universiteit Antwerpen blijkt dat de ‘last mile’ binnen e-commerce onze samenleving heel wat geld kost, onder andere door hun bijdrage aan de files.

Rakuten slaat brug naar Japanse onlineconsument

30/10/2017

In de schaduw van Alibaba en Amazon ontwikkelt het Japanse Rakuten Ichiba zich voorspoedig. Verschillende westerse ketens gebruiken het platform om hun spullen richting de Japanse onlineshopper te krijgen.

Whole Foods zorgt mee voor forse omzetstijging bij Amazon

27/10/2017

Het Amerikaanse Amazon heeft in het derde kwartaal opnieuw een forse omzetstijging gekend. Dat was voor een stuk te danken aan Whole Foods, aangezien de omzet van die keten voor het eerst werd meegerekend.

Coolblue lanceert Belgische app

25/10/2017

Coolblue heeft vandaag een app gelanceerd voor de Belgische markt, en dat meteen in het Nederlands én het Frans. Volgens de Nederlandse webshop is de app de snelste manier om bij hen te winkelen. Voorlopig is de app wel enkel beschikbaar voor iOS.

Meer dan helft Amerikaanse huishoudens in de ban van Amazon

21/10/2017

Liefst 90 miljoen Amerikanen zijn lid van Amazon Prime, het getrouwheidsprogramma van Amazon, op een totaal van 126 miljoen geschatte huishoudens in de VS. Amazon heeft zijn thuismarkt dus stevig in de greep. Wat kunnen we daar in Europa van leren?

Back to top