Dag van de Webshop op 30 oktober wegens succes herhaald

Dag van de Webshop op 30 oktober wegens succes herhaald

Op dinsdag 30 oktober 2012 vindt voor de tweede keer de Dag van de Webshop plaats. Het initiatief, dat internetwinkelen in België onder de aandacht wil brengen, groepeert allerhande webshops die op die dag een exclusieve aanbieding doen aan de consument. Vorig jaar lokte de Dag van de Webshop ruim 16.000 online shoppers, dit jaar mikken de organisatoren nog hoger.

Duwtje in de rug

Een onderzoek dat onderzoeksbureau InSites uitvoerde in opdracht van Comeos, toonde aan dat in 2011 reeds 46% van de Belgen online winkelde. De omzet van de e-commercesector steeg in 2011 met liefst 23,8%. Online shoppen wordt in België dus steeds belangrijker, maar toch kan de online retail – zeker in vergelijking met het buitenland – nog een duwtje in de rug gebruiken.

 

Daarom wil de Dag van de Webshop dit jaar op hetzelfde elan van de eerste editie verdergaan, toen ongeveer honderd webshops en meer dan 16.000 consumenten de weg naar www.dagvandewebshop.be vonden. De kracht van het concept schuilt er immers in dat elk van de participerende webwinkels die dag een unieke promotie aanbiedt, die slechts 24 uur geldig is.

 

Kennismaking met e-commerce

De initiatiefnemers willen zo zowel grote, bekende webshops als kleinere, gespecialiseerde webwinkels een promotieplatform te geven. “Tegenwoordig kan men bijna alles online kopen: van gepersonaliseerde fopspenen tot brandhout en zwembaden. Door het organiseren van de Dag van de Webshop willen we de aandacht vestigen op de Belgische webshops en online shoppers op een leuke manier met hen kennis laten maken”, vat mede-initiatiefnemer Tom Dupon het samen.


Geinteresseerd om als webshop deel te nemen? Webshops die zich registreren voor deelname voor 29 september kunnen genieten van 50 euro 'early bird'-korting.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Carrefour gaat in zee met Showroomprivé

12/01/2018

Carrefour neemt een minderheidsbelang van 17% in flashsale-aanbieder Showroomprivé. De Franse supermarktgroep wil zo zijn digitale bereik en non-foodaandeel vergroten. Ex-aandeelhouder Conforama scheurt er wel flink de broek aan.

Bpost koopt Nederlandse verslogistieker Leen Menken

11/01/2018

Belgisch postbedrijf Bpost verstevigt zijn greep op de Nederlandse markt met de overname van Leen Menken, een logistiekverlener gespecialiseerd in vers en voeding. Onder meer HelloFresh en Bloomon doen beroep op het logistiekbedrijf.

Online meubelwinkel Flinders groeit naar 15 miljoen euro

04/01/2018

De omzet van online meubelverkoper Flinders, die ook een winkel heeft in Zaandam, heeft het voorbije boekjaar de grens van 15 miljoen euro doorbroken. Dat is een groei van 39 procent ten opzichte van een jaar eerder.

Amazon neemt startup Blink over

26/12/2017

Amazon heeft de Amerikaanse startup Blink overgenomen. Die begon in 2014 als een bedrijf dat via wifi verbonden bewakingscamera’s maakt, maar het lanceerde vorige week ook een deurbel met ingebouwde camera.

Belgische app wil duty-free winkelen eenvoudiger maken

26/12/2017

De Brusselse startup ZappTax wil met de hulp van een nieuwe app duty-free winkelen eenvoudiger maken voor niet-Europese consumenten, zodat die sneller de btw kunnen terugbetaald krijgen aan het einde van hun reis.

Kerstboodschap Belgische retailers: "Koop Belgisch"

19/12/2017

Koop Belgisch, roepen enkele Belgische retailkleppers in hun ‘kerstboodschap’. Zo zorg je voor je eigen land en buurt, klinkt het. Al nuanceren anderen, zoals Media Markt-CEO Sven Degezelle, dat meteen. 

Back to top