Decathlon-pop-up in Woluwe Shopping Center | RetailDetail

Decathlon-pop-up in Woluwe Shopping Center

Decathlon-pop-up in Woluwe Shopping Center

Pop-upwinkels zijn duiken al een tijdje overal op, maar Decathlon heeft nu het eerste Belgische pop-upafhaalpunt geopend in het Woluwe Shopping Center. 

Webshop "bekender en vertrouwder maken"

Met het tijdelijke afhaal- en bestelpunt, nog open tot 31 december, wil de sportketen de consument dichter bij zijn webshop brengen. De periode net vóór de feestdagen is immers ideaal om de klant de volledige online collectie en cadeautips te laten ontdekken, vinden ze bij Decathlon.

 

"De belangrijkste bedoeling is onze online verkoopsite bekend te maken en de consument meer inzicht te verschaffen in de webshop", zegt Charles-Emmanuel Nélis, directeur e-commerce. "Het geeft ons meteen ook de mogelijkheid om direct op hun vragen te antwoorden."

 

De keuze voor het Woluwe Shopping Center is niet toevallig: de zone ten oosten van Brussel is namelijk niet afgedekt door een Decathlon-winkel. "Wij bieden onze Brusselse klanten hier een gratis afhaalpunt dat dezelfde voordelen biedt als levering in een winkel die op twee passen van hun deur zou liggen", aldus nog Nélis.

 

Ook leerrijk testproject

Decathlon is met dit pop-upafhaalpunt de eerste verdeler in de sportbranche met zo'n tijdelijke locatie: voor de sportketen meteen een goede test om te peilen naar de reacties van de klanten.

 

"Wij gaan de hele maand lang de feedback van onze klanten verzamelen. Door het bestelproces te volgen of door dat proces samen te overlopen, zullen wij enorm veel leren uit hun reacties. Tegelijk is dit ook een test van het pop-upconcept zelf. Als dit goed werkt, zou het wel eens kunnen dat wij er ideeën voor de toekomst uit puren", besluit de directeur e-commerce.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Ook Microsoft gaat voor kassaloze winkels

14/06/2018

Microsoft werkt aan eigen technologie die kassa’s en wachtrijen in winkels overbodig maakt. Het wil zo een bondgenoot voor de retailsector worden, vooral in de strijd tegen Amazon Go.

Tweedehandskledingplatform The Next Closet haalt 1 miljoen euro op

24/05/2018

The Next Closet, het Nederlandse webplatform voor tweedehandse designerkleding, heeft zopas ruim 1 miljoen euro ‘groeigeld’ opgehaald. Vers kapitaal dat onder meer de vandaag gelanceerde Belgische website moet financieren.

Amazon verbant klanten die teveel retourneren

24/05/2018

Amazon stelt paal en perk aan klanten die teveel retourneren of zich ‘misdragen’ volgens de retailer: wie te ver gaat, wordt verbannen. Tientallen klanten klagen op sociale media dat hun account eenzijdig is stopgezet.

LVMH pompt tientallen miljoenen in modezoekplatform Lyst

24/05/2018

LVMH, de Franse luxegroep onder leiding van Bernard Arnault, pompt nog eens tientallen miljoenen dollar in Lyst. Met het verse geld wil het zoekplatform voor luxemode zijn wereldwijde expansie versnellen.

Webwinkels klagen over Bpost

11/05/2018

De combinatie van een korte werkweek en een toevloed aan online bestellingen leidde ertoe dat Bpost duizenden pakjes te laat leverde bij de klanten. Enkele webshops, waaronder Smartphoto, eisen een schadevergoeding.

Unizo haalt uit naar Bol.com

11/05/2018

Zelfstandigenorganisatie Unizo beschuldigt Bol.com van oneerlijke praktijken: de webwinkel zou succesvolle producten van zijn marktplaats verwijderen om ze vervolgens zelf te verkopen. Maar Bol.com ontkent dat.