Decathlon-pop-up in Woluwe Shopping Center | RetailDetail

Decathlon-pop-up in Woluwe Shopping Center

Decathlon-pop-up in Woluwe Shopping Center

Pop-upwinkels zijn duiken al een tijdje overal op, maar Decathlon heeft nu het eerste Belgische pop-upafhaalpunt geopend in het Woluwe Shopping Center. 

Webshop "bekender en vertrouwder maken"

Met het tijdelijke afhaal- en bestelpunt, nog open tot 31 december, wil de sportketen de consument dichter bij zijn webshop brengen. De periode net vóór de feestdagen is immers ideaal om de klant de volledige online collectie en cadeautips te laten ontdekken, vinden ze bij Decathlon.

 

"De belangrijkste bedoeling is onze online verkoopsite bekend te maken en de consument meer inzicht te verschaffen in de webshop", zegt Charles-Emmanuel Nélis, directeur e-commerce. "Het geeft ons meteen ook de mogelijkheid om direct op hun vragen te antwoorden."

 

De keuze voor het Woluwe Shopping Center is niet toevallig: de zone ten oosten van Brussel is namelijk niet afgedekt door een Decathlon-winkel. "Wij bieden onze Brusselse klanten hier een gratis afhaalpunt dat dezelfde voordelen biedt als levering in een winkel die op twee passen van hun deur zou liggen", aldus nog Nélis.

 

Ook leerrijk testproject

Decathlon is met dit pop-upafhaalpunt de eerste verdeler in de sportbranche met zo'n tijdelijke locatie: voor de sportketen meteen een goede test om te peilen naar de reacties van de klanten.

 

"Wij gaan de hele maand lang de feedback van onze klanten verzamelen. Door het bestelproces te volgen of door dat proces samen te overlopen, zullen wij enorm veel leren uit hun reacties. Tegelijk is dit ook een test van het pop-upconcept zelf. Als dit goed werkt, zou het wel eens kunnen dat wij er ideeën voor de toekomst uit puren", besluit de directeur e-commerce.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Takeaway.com neemt Oost-Europese concurrenten over

23/02/2018

Fastfoodleveraar Takeaway.com heeft zijn Bulgaarse sectorgenoot BGmenu en het Roemeense Oliviera overgekocht en komt zo weer een stap dichter bij zijn doel Europees marktleider te worden.

“We zien platformen als de toekomst van retail” (Jan Huysmans, bol.com)

22/02/2018

Steeds meer retailers bieden hun producten aan op online marktplaatsen, naast hun eigen webshop: zo profiteren ze van e-commerce expertise en een groter bereik. Een succesformule die ook bij bol.com aan hoog tempo groeit.

Colruyt stapt in boodschappendienst van PostNL

20/02/2018

Tweewekelijks brengt de postbode voortaan boodschappen aan huis: in samenwerking met PostNL gaat in Nederland de nieuwe boodschappendienst Stockon van start. De huismerkproducten zijn van Boni (van het Belgische Colruyt).

Chinese e-commerce kent opnieuw sterke groei

09/02/2018

De Chinese online markt is vorig jaar opnieuw sterk gestegen: ten opzichte van 2016 is er sprake van een groei van maar liefst 32%. China blijft zo een uitschieter op vlak van e-commerce.

Europese Unie schaft geoblocking af

07/02/2018

Consumenten mogen niet meer automatisch worden omgeleid of geblokkeerd als ze naar een buitenlandse site surfen. Het Europees Parlement heeft daarover overeenstemming bereikt, het verbod treedt wellicht dit jaar in werking.

JD.com lonkt naar Europa

06/02/2018

Het Chinese JD.com heeft plannen om de komende jaren ook Europa te veroveren en zo een te duchten concurrent te worden voor Amazon. Frankrijk moet de eerste Europese markt worden voor de webshop.

Back to top